Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

adamoxx1

Film - błąd 0340, dziwny stukot na jałowym

Recommended Posts

Witam wszystkich,

Silnik Z19DT, 120 KM.

Może ktoś będzie w stanie mi pomóc...

Zacznę od tego, że stukot o którym mówię i który słychać na filmach pojawił sie już wcześniej. Nie wiem czy ten stukot i błąd ktory sie ostatnio pojawil (ECN 034029) maja ze sobą związek. Pewnego razu samochód odpalil z większym opóźnieniem, pojawiła się ikonka z kluczem na desce. Był moment że w ogóle nie mogłem go odpalic. Po pojawieniu sie bledu podjąłem jedynie kilka prób odpalenia, ale nie jeździłem. Podejrzenie pada na koło zębate lub pasowe na wale korbowym. Pytanie czy ten stukot z filmow (glownie slyszalny wewnatrz kabiny) może miec jakis związek z błędem?

„Opel Astra Z19DT - dźwięk z zewnątrz” w YouTube

Opel Astra Z19DT - dźwięk z zewnątrz:

Please login or register to see this link.

„Opel Astra 1.9 120KM (Z19DT) - dziwny stukot” w YouTube

Opel Astra 1.9 120KM (Z19DT) - dziwny stukot:

Please login or register to see this link.

Ktoś ma pomysł skad stukot? Da się go wyeliminowac przez dociskanie lewarka tak jak do wrzucenia biegu. Wtedy występuje jednorazowe gluche pukniecie, wyczuwalne jakby pod nogami w podlodze, tak jakby coś przeskoczylo. Jak lewarek się pusci to znowu coś wpada w rezonans. Głuche puknięcie da się powtarzac jeśli się na zmiane probuje wbic jedynke i wsteczny. To dzieje sie tylko na postoju na jałowym. Stukot pojawia sie w momencie zatrzymania samochodu. W czasie jazdy zero problemów.

Z góry dzięki, starałem się wszystko dokładnie opisać, nagrać.

PS. Astra, ale silnik wspólny... niestety na forum Astry nie było odzewu.

Proszę moderatora o pozostawienie tylko tego wątku i usunięcie powielonych... Tapatalk coś zamotał

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temat ogarnięty...

Nie wiem czy to nie jest początek problemów ze skrzynią biegów. M32 tak się zazwyczaj zaczyna objawiać...

Wciskanie pedału sprzęgła bez wbijania biegu pomaga czy nie?


Wygooglałem, że "błąd ECN 034029 - nieprawidłowy sygnał z czujnika wałka rozrządu".

Być może jest to pochodna błędu związanego z czujnikiem obrotów wału, o czym zdaje się świadczyć problem z uruchamianiem silnika.

Mimo to sprawdź ten czujnik, jak masz możliwość podmień go.

Sprawdź także czujnik obrotów wału, który znajduje się pod rozrusznikiem po lewej stronie (problemy z uruchamianiem silnika biorą się z tego drugiego czujnika).

Może to problem obwodu (kostka, wiązka) jednak jeśli nic nie pomoże to moim zdaniem warto także zainteresować się kołem zębatym paska rozrządu bo być może faktycznie klin się "obrobił" i stąd pojawia się błąd czujnika wałka.

Silnik bez podpiętego czujnika obrotów wałka (góra) odpali bez problemów, bez czujnika obrotów wału już nie odpali...


Z19DT mają tego typu problemy właśnie przez to nieszczęsne koło paska.

Jeśli będziesz wymieniał to koniecznie nowe !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedy stukanie sie pojawi to wciskanie sprzegla nie pomaga. Tak samo wbicie biegu na sprzegle powoduje tylko chwilowe ucichniecie w momencie wbijania a jak wskoczy to znowu brzeczy. Mam wrażenie że coś wpada w rezonans i wibracje tylko przy jalowych obrotach a kazdy opor badz zmiana obrotow powoduje ze ten rezonans znika. Kiedy sie toczę na luzie lub wcisnietym sprzegle po jakichs nierownosciach to brzeczenie jest slyszalne ale w sposob przerywany. Kiedy wyhamowuje i juz mam wrzucony luz to dokladnie w chwili zatrzymania pojawia się stukot a często znika gdy puszczę hamulec (pewnie dlatego ze samochod sie zawsze przetoczy ten 1 cm i juz cos tam zmienia ulozenie...).

Poszedł do mechanika. Wiem że będą wymieniać ten czujnik, ale coś wydaje mi się że to nie rozwiąże problemu. A wybrali jakiś za 500 zł... tylko to dobry warsztat więc w razie czego będę mógł składać reklamacje. Zobaczymy jak się sytuacja rozwinie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... no to czekamy na relację..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Warsztat może i dobry,ale ich specjalizacja to chyba złodziejstwo bo 500zł za ten czujnik to przeginka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No kolega bogaty.... Kupiłby oryginał z rozbitka na allegro za 40 z gwarancją dwa tygodnie za 4 dychy sztuka. Jakby się naprawiło to by był szczęśliwy, jak nie to wydałby 40 zeta, czyli tyle co nic. Ja kupiłem oba w tej cenie, błędów nie ma, niemiec wsadził jakiś włoski zamiennik i nie trybiło.

Poza tym silnik ma czujnik wału korbowego, i po nim wie kiedy gdzie jaki cylinder się znajduje. Więc od biedy jest w stanie zgadnąć z zapłonem, ale silnik może pracować gorzej, być słabszy, mniej dynamiczny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Się okaże, dam znać. Mam nadzieję że po tej naprawie będzie długo długo spokój. Mam tak że każda pierdoła mnie denerwuje i odbiera przyjemność z jazdy

Czujnik wymieniony, jednak wlozyli jakiś zamiennik. Błąd zniknął, stukanie pozostalo. Sam dokładnie spróbuje je zlokalizować jak tylko będę mial dostępny jakis kanał.

Z drugiej strony na trasie po kilku minutach jazdy z dużą i stała prędkością zaswiecila mi się żółta kontrolka cisnienia oleju (już drugi raz odkad go mam w takiej samej sytuacji). Szybko zjechalem z drogi żeby sprawdzić czy nie ubyło oleju - poziom ok, taki jak był. Przy kolejnym uruchomieniu ikony już nie było i na całej dalszej trasie sie już nie zapaliła. Czy to się może zdarzać bez wyraźnej przyczyny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żółta kontrolka jest od poziomu oleju, a nie od ciśnienia.

Jeżeli poziom oleju jest niezmienny, to albo jest go ciut za mało, albo może czujnik szwankować i robić fałszywy alarm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czyli jaki poziom? Te silniki potrafią zgłaszać niski poziom oleju gdy jest go 1/2 bagnetu. Ja staram się trzmać zawsze 3/4 bagnetu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poziom mam przy kresce max. Nie robiłem z tym nic, wydaje mi się że czujnik czasem błędnie zgłasza niski poziom przy bardzo dużych prędkościach utrzymujących się przez długi czas, może dlatego że olej jest wtedy w intensywnym obiegu i mało go gdzieś tam w misce olejowej..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

... a jaki masz olej? Jakie interwały między wymianami?

Tak się czasem dzieje w momencie gdy olej silnikowy jest rozrzedzony przez dotryskiwane paliwo przy nieprawidłowym wypalaniu filtra DPF.

Zagrzej silnik do temperatury roboczej (wiem, że w Astrze GM zapomniał o czujniku temperatury

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> ), zgaś silnik, poczekaj 5 minut i teraz zmierz poziom oleju w silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Olej Shell Ultra Extra 5W30. Wlewany był jakieś 7 tys km temu.

DPF nie mam.

Poziom zmierzę przy najbliższej okazji i dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już wiem co to jest. Kiedyś na jakimś forum ktoś mówił o luzach na prawej półosi. Wjechałem na kanał i sprawdziłem. Kiedy szarpnąłem pólosia góra dół od strony koła wyraźnie widoczny jest luz z efektem akustycznym głuchego stukania. przy włączonym silniku kiedy dociska się albo odchyla tą półoś to ten stukot w kabinie pojawia się albo ustaje. luz widoczny jest w takim jakby łączniku w połowie długości całej półosi. nie ma go ani przy samym prawym kole ani dalej w okolicach skrzyni biegów. Czy wiecie może ile może wynieść koszt naprawy?

Please login or register to see this link.

Film z nagraniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. U mnie również jest luz na tej półosi. Luz jest na łączeniu wałka półosi z przegubem wewnętrznym. Jednak u mnie nie ma tego stukania podczas pracy na biegu jałowym. Stuknięcie pojawia się w momencie zatrzymania i gwałtownego ruszenia do tyłu. Koszt nowej półosi to 350 zł + ewentualnie używany wałek-ok 100zł (ten co wchodzi do skrzyni, szukałem nowego ale nie znalazłem) + łożysko podpory-ok 70zł. Ja na razie nic nie robiłem z tą półosią ale pewnie niebawem trzeba będzie się tym zająć. Stukanie mam identyczne jak na ostatnim filmie, Jak będziesz to wymieniał daj znać, zużycie którego elementu miało największy wpływ na ten luz.

Edited by grenek9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie to stukniecie przy zmianie kierunku jazdy jest tym samym ktore ja slysze przy naprzemiennym wbijaniu wstecznego i jedynki. Inna kwestia jest to ze sprzeglo chyba minimalnie u mnie ciagnie wiec stukanie jest nawet przy dobrze wcisnietym sprzegle. Kiedy unioslem przednie kola i wrzucalem biegi to kola robily chwilowy obrot ale tylko przez chwile - w momencie wrzucania biegu, gdy bieg wszedl to obrot znikal. Wiec dziwne... gdyby sprzeglo faktycznie tarło to obracac sie powinny cały czas na wcisnietym sprzegle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako, że nie mogę korzystać z działu handel napiszę tutaj. Kupię półoś podporową - od skrzyni do podpory. Skrzynia m32. Zależy mi aby półoś była w jak najlepszym stanie, głównie zęby od strony przegubu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, czy w waszych autach jest podobnie? Chodzi mi o takie skokowe ruchy kierownicy. Pojawiają się tylko w okolicach neutralnego położenia. Są lekkie ale wyczuwalne podczas małych zmian toru jazdy. Prędkość jest tak mała że to raczej nie kwestia wyważenia kół, drgań nie ma żadnych przy wysokich prędkościach w jeździe na wprost nawet 200 km/h.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj jeszcze kolejna usterka... Padł alternator. Po krótkim czasie siadło wspomaganie kierownicy, już tuż pod domem. Ten objaw skakania kierownicy w okolicach neutralnego położenia był tak samo odczuwalny i bez wspomagania, najbardziej to czuć przy bardzo małej prędkości i tylko pracy faktycznej zmianie kierunku jazdy, tylko gdy kreci sie kierownicą.

A odnośnie prawej półosi - poszedłem do fachowca specjalizującego się tylko w polosiach i przegubach i wymienił przegub wewnętrzny, wyciekł z niego cały smar. Drobny luz i tak pozostał na frezach, mimo ze nie sa zbytnio zużyte. Stukanie zdecydowanie ucichlo, ale jeszcze się zdarza. Jest na pewno lepiej niż przedtem.

Mam wrażenie że po prostu silniki Z19DT mają znacznie większe wibracje, trochę gorsza kulturę pracy niż Z19DTH. W Vectrze ojca (właśnie z DTH) żadne drgania z silnika nie przenoszą się na podłogę i kierownicę, nic nie czuć. W mojej astrze wibracje zawsze czuć na kierownicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czy to faktycznie byla ta połoś przyczyną wibracji?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...