Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gumis7

Alternator po regeneracji

Recommended Posts

Witam,

oddałem alternator do regeneracji (dosyć był już słyszalny), wymieniono łożyska, sprzęgieło i stabilizator napięcia.

Kiedy teraz wchodzę w Test Mode w komputerze i sprawdzam napięcie ładowania to skacze mi od 13,9V do 14,3V. Pół roku temu jak sprawdzałem to stało w miejscu na 14,4V. Czy tak być może czy coś spartaczyli i jak to ewentualnie sprawdzić ?

Tomasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

To raczej normalne. Napięcie nie jest stałe, szczególnie na wolnych obrotach.

U mnie na wolnych obrotach też jest 13,9 a w czasie jazdy 14,2 do 14,4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez 13.9-14.4v też świeżo po regeneracji. Domyślam się że jak akumulator jest naladowany to alternator chyba nie będzie go ładował cały czas 14.4 v . U mnie jak auto trochę nie używane to ładuje na Maxa 14.3/14.4 A po całym dniu jazdy ładowanie spada do 13.9v/14v

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze można sprawdzić jakie jest ładowanie bezpośrednio na wyjściu z alternatora, a jakie na akumulatorze (w ukrytym menu) jeżeli są rozbieżności to znakiem tego gdzieś prąd ginie na kablu, częsta przyczyna jest końcówka przewodu którą podłączony jest kabel do alternatora(ten który łączy alternator z akumulatorem), w tedy najlepiej jest go zdjąć zarobić nowy i zalutować, moim zdaniem prąd dawany przez alternator powinien być stabilny za co odpowiedzialny jest regulator napięcia, wahania napięcia lub ich spadki występują w przypadku w przypadku załączenia odbiorników prądu np. ogrzewania tylnej szyby, a tak powinien utrzymywać się na stałym poziomie. Na postoju bez obciążenia 14,2-14,4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram, spadki są możliwe - ale nie falowe!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...