Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

frodo535

Jakie wtryski i pompa do X18XE

Recommended Posts

Witam

Przymierzam się (niezależnie od obiegowej opinii) dopieścić trochę ten motor (x18xe), by móc korzystać z jego potencjału, który wierzę że jest. Pytanie dość złożone:

Na ile wystarczą seryjne wtryski i pompa paliwa? I jeśli na nie wiele, to czy da się włożyć elementy układu paliwowego by zapewnić pełną wydajność, z jednostki o wyższej pojemności, jak np 2.0? - pytam, bo gdzieś obiło mi się o oczy/uszy że nie wiele więcej teraz jest z siebie wycisną.

Wyprzedzając pytania i jakieś spekulacje:

-Zostanie wstawiony przebudowany (zbudowany pod setup) wydech łącznie z kolektorem 4-2-1, dolot, kolektor ssący i nowa mapa zapłonowa. Całość zostanie zestrojona i zrobiona pod setup, więc nie robię prowizorki na zasadzie wstawienia stożka za 20zł (bez urazy oczywiście

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ).

-Silnik zostanie złożony i zbudowany z tym setupem chwile po jego generalnym remoncie.

-Nad skrzynią się zastanawiam. Mam bardzo spokojny styl jazdy, i jeśli przyspieszam to z reguły na prostych kołach, co z tego co wiem, jakoś bardzo nie katuje mechanizmu różnicowego, co w tej skrzyni (z tego co wiem) jest właśnie wadą. Sama skrzynia też pójdzie na remont i przejdzie zapewne odnowę w spa, a co, jej też się należy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam nadzieję że wyczerpałem jakieś wątpliwości dotyczące tego czy to jedno razowa modyfikacja, czy coś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

wydech na pojedyńczym kwasie 2.000+kolektor 800+ssący 500+mapa 1500=4800 (bez pierdół typu uszczelki bla..bla...bla)

Sprzedajesz to co masz dokładasz 4800 i masz już polftowe 2.5V6, które będzie lepiej jechało każdym zakresem obrotów.

------------------------------------------------------

Na dalsze myślniki raczej nie ma co odpowiadać, bo ten punkt wyżej by wykluczył resztę Twoich wątpliwości. Pozatym auto na ostrych wałkach z lekkim kołem i wyprzedzonym zapłonem nie będzie ekominiczne i będzie paliło więcej niż 2.5V6 a i tak każdy z gratami Irmiego na 194 konie Cie zje na drodze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od mocy bedzie drugi samochod, ten ma byc dopieszczony i poprostu inny

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Nie patrze na koszta, bo to nie o to chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Wydech pospawam we wlasnym zakresie. No nic. Nadal nie mam odpowiedzi na moje pytanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Powiem tak, nie ma i nie warto grzebać tego silnika. Daj sobie spokój z nim, sam modowałem, i wróciłem do serii, bo do wiosny będzie albo swap, albo sprzedany i zmiana na 2,5V6.

Największym problemem jest ECU - przestarzały Simtec 56.5. To co miałbyś zrobić, to sztuka dla sztuki, z gów... bata nie ukręcisz. Skrzynia prędzej czy później pewnie padnie, a remontować taki motor teraz to niezbyt opłacalny pomysł. Jak już modzić, to z sensem a nie w byle czym.
Wydech akurat tu jest zrobiony ze sporym zapasem i bym go nie ruszał. Prędzej pomędrkował bym przy dolocie.

Gdyby jednak - wkładaj skrzynię z lanosa o oznaczeniu d16. To w całych bojach był chyba najlepszy i najbardziej odczuwalny mod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wlasnie dokopalem sie wczoraj po dlugich poszukiwaniach, ze warto czesto zaczynac od dobrego zgrania dolotu, ewentualnie jego jakis modyfikacji z mapa zaplonowa. Zaczac ze tak powiem "od gory", doslownie. Zastanawialem sie ostatnio z kumplami z ktorymi robimy autka, czy z x18xe mozna wycisnac 150KM. Pozostala to kwestia sporna, wiec postanowilem napisac na forum i jakos wyposrodkowac opinie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

EEE tak nie do końca

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Sterownik fakt jest stary i ma samoadaptację po 30sek czyli żaden ecumaster, boxy i inne śmieci nic nie dadzą, jedyna opcja to ingerencja w mapę.

Trochę można w tym silniku podkręcić natomiast te konie są bardzo drogie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> co do remontu to chyba akurat jeden z najtańszych silników.

Odnośnie modyfikacji:

-Można wymienić wydech, ok ma zapas, natomiast jego problemem jest kolektor, należało by zamontować 4-2-1 już będzie troszkę lepiej, zmniejszy to zjawiska falowe, poprawi odprowadzanie spalin.

-Głowica -usunięcie łez, poszerzenie kanałów dolotowych, poszerzenie kanałów wydechowych, wygładzenie ich powierzchni

-założenie kolektora ssocego od omegi, podniesie minimalnie moment obrotowy

-założenie regulowanych kół rozrządu, odpowiednie uch ustawienie, zmiana kąta otwarcia i zamknięcia zaworów.

-poprawa układu dolotowego, wyprowadzenie go pod auto albo zrobienie puszki separacyjnej w celu obniżenia temperatury powietrza zasysanego

-zmiana koła zamachowego na lżejsze

-zmiana skrzyni na d16 (f18 tak jak light pisze klęknie i nie ma tu znaczenia czy masz serię czy nie, czy jeździsz dynamicznie czy jak emeryt, niestety mechanizmy różnicowe to porażka)

-na koniec soft do tego i myślę że ok 160-170 dało by się uzyskać, niestety będzie to raczej bardzo droga zabawa.

Faktycznie bardziej opłaca się zrobić swap na 2.5 lub 3.0 tam dopiero zaczynają się możliwości

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> można wyciągnąć ok 230-250 kuca znacznie taniej w dodatku kultura pracy jest nie porównywalna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Miałem u siebie x20 zrobiłem kapitalkę, jeździł pięknie natomiast to tylko 136km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, coś myślałem o modach, poczytałęm o możliwych modach, cenach i przyrostach i doszedłem do wniosku że się swapuje i to była rozsądna decyzja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Seryjne wtryski w x18xe to

Please login or register to see this link.

Wtryski te są montowane też w C20SEL, X20XEV, C22SEL, X25XE

Pompa paliwa niezależnie którą masz zamontowaną (3 rodzaje) spokojnie obrobi okolice 230-250KM, bo fabrycznie obrabiają np. 218-konne Y32SE w Omedze B FL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okey

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Zrozumialem wszystko poza tymi walkami rozrzadu. Nie spotkalem sie z tym jeszcze. Wytlumacz prosze skad to dostac, jak dziala tak po krotce

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">. Dzieki za konkretne odpowiedzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Aaa, i te lezki w glowicy, tez co to gdzie to?

Sie czlowiek duzo nauczy tu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę że nie bardzo wiesz na co się porywasz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulowane koło rozrządu wygląda tak

Please login or register to see this link.

Normalne koło zakładasz na wałek i na tym się kończy jest wyprofilowany klinem w stosunku do wałka, czyli ma fabrycznie otwarte czasy otwarcia oraz zamknięcia poszczególnych zaworów, w przypadku regulowanych kół możesz te wartości trochę zmienić, czyli np opóźnić, przyspieszyć otwarcie zamknięcie poszczególnych zaworów, co wpływa na stopień sprężenia, spalania się mieszanki.

Skąd to dostać hmy ciężko jest, kiedyś raz widziałem do x20xe za 1700 zł ale tylko raz. Podejrzewam że trzeba by robić na zamówienie.

Lezki, to przetłoczenia na głowicy

wygląda to tak

Please login or register to see this link.

Ograniczają one przepływy, tworzą zbędne cyrkulacje powietrza, czyli są wąskim gardłem

usuwa się to i robi mniej więcej tak

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Tyle że na prawdę zastanów się czy warto pchać grube tyś w robienie silnika którego wydajność skończy się na ok 160KM.

-porting głowicy to wydatek ok 1000 zł min

-dobery kolektor 4 2 1 to 800-1200 zł

-wydech z kwasu 1500-2000 zł

-regulowane koła rozrządu 1500-2000 zł

-kolektor ssący z omegi cena złomu, jakiś porządny np lexa 1500-2000 zł

-odchudzenie zamachu 400 zł

-program 1000-1500 zł

-zrobienie silnika, wymiana pierścieni, panewek, uszczelniaczy ok 1000-1500 zł

Vectra obecnie jest warta średnio od 2 do 5 tyś, nie wiem czy jest sens pakowania takiej kasy dla tak niskiego przyrostu, biorąc pod uwagę że to jest max co można z tego silnika uzyskać, na mody spokojnie pękła by kwota ponad 10tyś i pamiętaj że nikt Ci później tej kasy nie zwróci, ciężko jest sprzedać dłubane auto w cenie katalogowej bo wszyscy się boją że było katowane, a o odzyskaniu zainwestowanych plnów nie ma w ogóle mowy.

Było pare projektów u nas na grubą kasę nawet ok 100tyś za vb, niestety skończyły smutno, sprzedane maks za 20% tej wartości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozwaze to na spokojnie jeszcze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">.

W sumie pyknelo ok. 12 tys. z tego co wynika wyzej. Musze sie zastanowic i popatrzec co i jak. O tyle lepiej, ze narazie pytam, jeszcze nic nie robie. A jak wyglada potem z trwaloscia silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ale spada

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> można temu zapobiec częściowo ale to są dodatkowe koszta, robota całej głowicy pewnie ok 3-5 tyś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To mając wydać 12000Pln to za tą kwotę spokojnie upchnąłbym Z20NET do VB i podłubał go na 270KM/450Nm. Tylko liczę to tak, bo w moim przypadku robocizna wynosi 0Pln.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie upchniesz z20 do Vb, nie zmieści się pod maskę jest za wysoki więc już lepiej nie kombinuj

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> aczkolwiek jak Cię znam.....

Wszyscy mówią że się nie da, natomiast znajdzie się jeden który o tym nie wie i to zrobi haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przednia ćwiartka VB i Z20NET już leżą i czekają na przymiarki. Jak się nie da to potwierdze to.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mitsubishi tez najpierw miało silnik potem zrobili budę i wyszło coś takiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

i źle wygląda??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co bym musial zrobic zeby poprawic trwalosc, dokladniej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytać na racing forum

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> temat rzeka, nie będę się o tym rozpisywał, ogólnie wymienić wszystko ruchome w głowicy, nowe pierścienie, kordby tłoki od spodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Wbilem na raceingforum, i o dziwo, powstal tam taki forum zalozony przez podobnego szalenca jak ja. Ogolnie, to wiele tam nie powiedzieli, napewno nie wiecej niz tu. Wspominali tez o glowicy, i wymianie gratow jak korby czy spody tlokow (chyba). Ale z tego co czytalem, zadnych konkretow. Tam jest juz mniejsza tolerancja na takie "male" projekty, bo zasypali goscia "propozycjami" by robil swapa na 3.2. Bede szperal dalej co z ta glowica tam trzeba.

Wróóóóóóóóóóóóććććććććcc Marian... Weź mnie kto powiedz, co to za kolektor z jakiego motoru, bo jak patrzyłem na łallegro, to tam stoją po max 600zł do V6 już. Skoryguj mi ktoś info

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> A można po polskiemu to napisać???

Edited by WOOCASH

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie śmiesznie miało być, złapałem faze na takie "proste gadanie"

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">. Do rzeczy. Kolega wspominał wcześniej, żeby wrzucić kolektor ssący z Omegi, i chciałem zapytać z którego motoru, oraz skorygować kwestię ceny zakupu takiego ustrojstwa, bo z tego co widziałem, to nie kosztują one po 1500zł, a po 600zł i to do V6-stek. Poprostu chciałem info skorygować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega niech nauczy się czytać ze zrozumieniem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, kolektor z omegi kosztuje cenę złomu i pochodzi od silnika x20xe, natomiast porządny kolektor np lexmaul to już wydatek jak wcześniej pisałęm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarek pisał że kolektor z Omegi (2.0) to kupisz w cenie złomu... ale za porządny (np. Lexmaul) to już 1500 trzeba dać.

EDIT: DOOH.... Jarek był szybszy w tłumaczeniach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Nomad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze jestem szybszy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> tylko żona ma mi to za złe

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...