Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
LightSound

Fale stojące bagażnik VB sedan

Polecane posty

Witam!

Nie wiem czy ktoś aż tak dogłębnie zajmował się problemem z którym się borykam w kolejnej VB w wersji sedan.

Tzn:
W poprzedniej Vectrze przetestowałem multum subwooferów, w obecnej na razie tylko 16sztuk, jednak nie byłem nigdy zadowolony z tego co dobiegało z bagażnika. Doszedłem do wniosku, że problemem są jakieś fale stojące w bagażniku, bądź inne rezonanse, które deneutralizują dźwięk dobiegający z bagażnika.

Nie mogę uzyskać pożądanego efektu, szybkiego, zwięzłego, kopliwego basu, na który sprzęt pozwala, bo w innych nawet sedanach, gra jak powinien.

Testowałem najszybsze głośniki, rożne configi wzmaków i filtrów do tego, i niestety, wydaje mi się, że następuje gdzieś interferencja fal, która przekłada się na podbicie którejś partii najniższego basu. Nie mam niestety możliwości wiarygodnego pomiaru najniższej oktawy, więc nie wiem co w trawie piszczy.

Nawet naleśnik Phase i Helixa wydawały się ospałe i niezbyt szybkie, może do phase miałem za słaby wzmak, ale to inna bajka.
Najczęstszym napędem jakim stosuje jest mono Kenwooda - KAC-X401F z sigmaservo, oraz zastępczo mono Peiyng 1k76d które lepiej gra i kontroluje głośnik niż słynne mono Rodka. Mam też do słabszych głośniczków Kenwooda KAC 816 też sigmaservo oraz PPI 5440 (DF 400).

Najbliżej pożądanego efektu byłem, gdy w poprzedniej Vectrze miałem wygłuszony bagażnik i setup:
2xInfinity Kappa 10.3 zasilane Sierra T1000D, gdzie skróciłem tylną półkę i między nią a siedzeniami, było 5cm wolnej przestrzeni.

Obecnie chciałem zejść niżej - bo wymagania na bas są o wiele mniejsze, i obecnie wolę jeździć bez suba, niż ze źle grającym i przód mi wystarcza - AMA BL160 + GMS1929 na custom zwrotce/aktyw z clarka 702e. Miałem też na źródle Alpinke 9855 i 9835, 7873r, 7878r, zestaw pionka 9600 + DSP + CD i Kenwooda

Szukam czegoś małego, najlepiej do 300W RMS, wymagającego obudowy ok 20-25L. Ma uzupełniać przód - czyli grać max do jakiś 50-60Hz.

Ostatnio sprzedałem suba Infinity Kappa 120W.BR w skrzyni 55L@45Hz, który wcześniej był próbowany w CL 22L i 30L i grał płasko, w BR się strasznie motał u mnie, a zamontowałem go w Audi A4 2001r sedan, pod wzmakiem cougara i jak do usłyszałem, to się popłakałem, bas idealny dla mnie a u mnie grał jak kupa w każdej skrzynce. Najlepiej obecnie zagrał PowerBass x104dx pod kenwoodem 816, ale ciężko zgrywa się z przodem.

What the hell, co jest nie tak?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Analizował ktoś, spotkał się z takim problemem, ma rozwiązanie, wskazówkę?

Wiem że to nie forum typowe dla CA, ale wiem że są tu ludzie zajmujący się tym fachem, i piszę z nadzieją że coś doradzą, bo ja powoli rozkładam ręce. Jak widać, łapię się wszystkiego co się da, więc każda, najgłupsza opcja może wydać się interesująca i warta przetestowania.

BTW, wiecie że powstaje najgłośniejszy "democar" Vectry B, w sedanie, i to nie daleko, bo w Zabrzu?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jakis temat jest? Fotorelacja? Opis? Zapodaj linka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



A możesz rozwinąć pytanie, w tym sedanie nie ciąłem jeszcze tej półki, by bas przedostawał się do środka. Ale z uchylonymi siedzeniami, czy też otworem na narty, jest również nieciekawie. Chyba że chodzi Ci o drgania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba o rezonans chodziło, spróbuj coś wbić pomiędzy metal a tą z "tworzywa"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tyle że zjawisko nie przypomina typowego rezonansu elementów, czy też karoserii, a wysokiego podbicia najniższego basu, który jest opóźniony. Wiem, że bagażnik sam z siebie podbija najniższe rejestry, ale nie sądziłem że może to być taki peak.

Myślę że w bagażniku akurat wypadają przekątne z zakresu długości fali najniższego basu, które zanoszą się z basem z subwoofera, stąd ten problem, dlatego myślę nad zabudową obu boczków w celu sprawdzenia czy to czasem nie to jest przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzilo mi o to czy dzwiek przedostaje sie do kabiny.

Jakie jeszcze suby gosciles w bagazniku?

Dziwna ta Twoja Vectra. W mercedesie ze zbiornikem na plecach nie ma takich problemow jak u Ciebie.

Tak wogole to osobiscie zaczalbym od wymiany napedu bo ten pizdzing nadaje sie do robienia zadymy a nie do sluchania muzyki. Nic dziwnego, ze Aliante zamulal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Właśnie zauważyłem że problem dotyczy tylko sedana, a Kombi czy HB gra to wszystko elegancko, jakbym chciał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Chyba jest tylko jedno mono xeteca, do g1200. W każdym razie, do napędu suba docelowo służyć ma Kenwood, a ten w roli mono radzi sobie świetnie.

Problem jest gdzieś w bagażniku, skoro np. załóżmy setup infinity kappa 120w.br która jest szybkim, twardym głośnikiem, pod kenwoodem z sigmaservo w a4 sedan po prostu rozłożyła mnie na łopatki, a ten sam setup u mnie, buczał, czasem przeciągał i grał nienaturalnie, że nie dało się tego słuchać, mimo iż spędziłem sporo czasu przy próbach z filtrami wbudowanymi we wzmak i radio.

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj herezje kolego tu wypisujesz stawiajac tego Pizdzinga na tym samym poziomie co Xetec. Przeciez to dwa rozne swiaty.

Czy swietnie to bym polemizowal. Bardziej stosowne bedzie tu stwierdzenie przecietnie. Moze warto tez sprobowac roznego litrazu obudowy bo to rowniez ma ogromny jak nie decydujacy wplyw na gre danego przetwornika.

Edytowano przez dirtyweekender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cóż, też tak twierdziłem do póki nie przesłuchałem na własne uszy. Bronić się nie będę, bo nie wygram z nikim, kto go nie przetestował. Nie chce mi się szukać tego, ale wiem że seria alien peiyinga to kopie wzmaków Cruncha z nienajniższej serii.

Aha, kenwood przeciętnie, no ok, Twoja opinia. To na co byś sugerował zmieniać w załóżmy budżecie 500-600zł używane?

Z litrażem przeważnie "bawię się" w przypadku 10' bo mam 4 skrzynki, 18L, 22L, 25L i 30L.

W tym samochodzie nie podchodzę na serio do grania, bo już z pogoni za króliczkiem wyrosłem, chciałbym tylko żeby bas suba nie był taki ospały bo nie nadąża za Amami. Tutaj budżet liga, aliate, helix czy RF były kupione tylko na handel, ale posłuchałem ich dłużej u siebie by sprawdzić czy faktycznie wszystko w tym sedanie zamula.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mialem do czynienia z ta i poprzednia seria PS, konstrukcyjnie sa niemal, ze identyczne.

W tych pieniadzach mozna smialo trafic ESX czy HiFonics od Zed Audio. Nie wspominajac o starych RF.

Edytowano przez dirtyweekender

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja się przesiadłem z Infinity Kappy 202a na Kenwooda, i po usłyszeniu Kenia, stwierdziłem że ten klocek będę woził u siebie praktycznie do końca.

Od zedaudio miałem cały komplet Hifona - Hawka, Falcon, Eagle bardzo sie zawiodłem, tak samo na Rodku 2300i, może dlatego że był od chłopaków z Gliwic.

Lubię też amerykańskie granie, testowałem ASy i AudioQuesty, stare Crunche, PPI, generalnie przerzucam sporo sprzętu, czasem kilkakrotnie, wiem że to nie wina sprzętu, a wina akustyki samochodu/bagażnika, montowałem i montuję sprzęt CA do różnych samochodów, i tylko w VB sedan są takie problemy, i wiem że nie związane z posiadanym sprzętem, z którego wiem co można się spodziewać.

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygłusz bagażnik.

Granie w klapę/siedzenia było sprawdzane?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tzn tak, sprawdzałem na lewym boczku, gdzie docelowo ma być zabudowa, na prawym, ale przodem do jazdy nie - aż sprawdzę, nie przyszło mi to na myśl. Dziś czekając na postoju, bawiłem się czasówkami, dodanie latencji z rzędu hmm. chyba 500ms w przeliczeniu względem przodu nie przyniosło korzystnych rezultatów. Tzn sub na 0, a lewy przód na max na clarku c702e.

Sprawdziłem też przodem do kabiny, nadal nie o to mi chodziło i jest dziwne coś między bagażnikiem a kabiną, przeszkadzające w odsłuchu.

Próbowałem też czasówkami regulować fazę na subie - czasem wydawało się, że wyższy bas jest ok, natomiast niższego np. wtedy nie było.

Ewidentnie miesza coś akustyka bagażnika.

Dodałem też filcową matę wygłuszającą z pod maski, która mi zalegała pod ory kocyk bagażnika, i trosze uciszyły się dźwięki tłumika, oraz na wyższym basie coś tam lepiej plumka. Teraz najbardziej słychać drzwi tył, oraz silnik, pora też tym się zająć.

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobre wygłuszenie bagażnika powinno trochę pomóc.

Ja natomiast mam inną radę. Próbowałeś przenieść subwoofer w nogi pasażera? Widziałem już kilka takich projektów. Z tym że raczej 8" ewentualnie 10" które zadowoli się malutką skrzynią. Odpadły by Ci wszelkie problemy z bagażnikiem, tylko kupa roboty jest z ulepieniem skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Subwoofer? podnieść podłogę u pasażera tak? Miałem tam krótki czas wzmacniacz dla testu który był wysoki na 8cm i bardzo niekomfortowo się siedziało. A licząc 50x8x42 bo tyle wejdzie to daje nam 16l zewnętrznie, w środku przy ściance nawet 12mm da ok 6-7litrów z czego ok 1l zajmie głośnik i ciężko będzie znaleźć coś grającego do tak małej aplikacji, a wysokość też niezbyt fajna.Bardziej bym się skłaniał usunąć podłokietnik tylni i zabudować tam 2x STX18SW które mam by grały w kabinę. Niestety grają tylko w BR i tunel musiałby iść również w kabinę. Ale da się to wygospodarować na oparciach siedzeń. Tylko wcześniej, dla testu chyba to samo dało by mi wsadzenie suba po prostu do kabiny, a takie testy już były i niezbyt dobre efekty to przyniosło.

Edytowano przez LightSound

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie tutaj:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

o takie coś bardziej mi chodziło.

Nie wiem jak w VB, ale w VA można by też wywalić schowek i zamiast niego zabudować subwoofer.

Tylko nie każdemu może się spodobać takie granie z subwooferem z przodu. Wiadomo, lepiej żeby subwoofer był jak najdalej od słuchacza. Jak masz jakąś mała skrzynie, którą uda Ci się upchnąć z przodu to możesz do testów wypróbować takie rozwiązanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do tematu - wczoraj przewoziłem sporo rzeczy w VB była załadowana po sam dach. Bagażnik i siedzenia z tyłu łącznie z podłogą całe zajęte.
I muszę powiedzieć, że wreszcie fajnie się grało, czyli jednak jest gdzieś jakiś niuans, muszę na spokojnie naładować do bagażnika rzeczy, żeby sprawdzić, czy to tam powstaje rezonans, czy też w kabinie. Wolałbym oczywiście w bagażniku, bo tam chociaż jakąś zabudowę mogę strzelić, a w kabinie nie zrobię.

Z ustawień suba, najlepiej grało w lewym tylnym narożniku bagażnika ale pod kątem 45' tak by front głośnika grał w prawe nadkole, jakby nie patrzeć, to po przekątnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...