Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Bazaltar

Dwumas ? Ale czy napewno?

Recommended Posts

Witajcie, jeżdżę viki od dwóch lat i ostatnio dziwnie się zachowuje. Was jako doświadczonych posiadaczy prosiłbym o radę. Otóż gdy odpale samochód na piegu jalowym słychać stuki i zgrzyty, po wciśnięciu sprzęgła to ustaje więc nie trzeba być znawcą aby stwierdzić że to kolo dwumasowe, jest jednak coś co mnie nurtuje. Gdy samochód się nagrzeje do 80c i jeżdżę nim po mieście wszystkie oznaki ustają jedynie co to jak stane i dodaje lekko gazu to słychać lekki zgrzyt ale po wyżej 10tys ustaje. Sytuacja się pogarsza gdy wybieram się w trasę i jadę autem 25 km ok 120/h. Gdy nim stanę samochód zachowuje się jakby miał się rozsypac, trzęsie nim, spalanie na jalowym to 1,2 l/h a silnik chodzi jak traktor. Dopiero gdy znów pojezdze z 10 min po mieście to sytuacja się stabilizuje. Chciałbym prosić was o opinie czy to napewno tylko dwumas szwankuje. Z góry dziękuję i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znawca DPFa nie jestem ale raczej nie widziałbymt tego z DPFem, objawy ewidentnie wskazują na dwumas natomiast ta ta trzesaca buda nijak się ma do dwumasy może jakąś półoś dokonuje zywota, jeżeli chcesz się upewnić z dwumasa to najlepiej zapal auto, na biegu jalowym wciśnij sprzęgło i bez biegu delikatnie je puszczaj, na pół sprzęgle powinieneś usłyszeć charakterystyczne terkotanie to dwumas na stowke

Edited by Skorek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie, na początku myslalem że to dpf się wypala lecz sytuacja jest za każdym razem gdy jadę do pracy i gdy wracam. Najlepsze to to że w marcu robiony byl remont silnika. Czynnosci które były wykonane to:

- wtryski i pompa zostały wysłane na pompowanie

- pełna regeneracja glowicy

- wymiana popychaczy oraz dziwigienek

- wymiana pierścieni oraz tulei na tłoku

- wiemienione zostały swiece

- i parę drobnych zeczu nie związanych z mitorem.

Gdy go odebrałem auto było w tragicznym stanie, dwumas walił nie mial mocy i również trzasl buda. Po powrocie do mechanika okazało się że nie ma kompresji na 1 cylindrze a wtrysk lal jak szalony. Po oględzinach mechanik stwierdził że Winna byla peknieta swieca która przepuszcza powietrze. Gdy odebrałem je drugi raz to niby było wszystko ok Ale Od tamtej pory mam właśnie takie ekscesy.

Gdy wracam do mechanika to twierdzi że to nie jego wina i auto pracuje jak w zegarku. Dwumas zaczął i cała trzesiawa zaczela się odzywać właśnie po remoncie więc obawiam się czy dobrze go poskladali. Boję się ze cos schrzanili i nie chcą się przyznać.

W poniedziałek jadę isunac dpf a we wtorek umówiony jestem na dwumas. I załamie się jesli po trasie będzie to samo.

Edited by Bazaltar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj,

Dobrze byłoby abyś wrzucił jakiś filmik z tymi odgłosami.

BTW: a co się stało ze robiłeś kapitalkę? Rozrząd Ci się zerwał ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

O tym samym pomyslalem z ta kapitalka.Co do tego sprzegla.Moje aktualnie tez dogorywa.Klekocze sobie na jalowym,a po wcisnieciu pedalu cichnie.Jest na YT filmik na ktorym dwumasa jest padnieta i slnik pracuje jakby mial sie rozleciec.Musisz miec je juz w tragicznym stanie.Jak wiadomo dwumasa nie tylko przenosi moment obrotowy ale redukuje tez drgania przenoszone na karoserie.Spalanie na jalowym powinno oscylowac 0.5/06 l/h bez klimy. Napisz stary co sie dzieje jak juz wymienisz DM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto kupiłem dwa lata temu od handlarza z Siemianowic śląskich było one sprowadzone z Niemiec na liczniku miał 161 tys, bylem z nim w MM Cars w Katowicach i powiedzieli że to igla. Jedyne co mialem zrobić to wymienić sprężyny i rozrząd więc tak zrobiłem . Gdy rozmawiałem ze sprzedającym przekonywał mnie że nie muszę nic robić zebym nie wymieniał oleju bo było to zrobione. Jeździłem tak pół roku ale czekała mnie długa podróż więc wymieniłem filtry i olej. Najlepsze ze nie było karteczki przy silniku więc wlalem mu castrol Edge 5w40. Po zmianie oleju minelo trochę czasu i silnik zaczął wydawać metaliczny dźwięk, pojechałem więc do warsztatu w Zabrzu i po przesłuchaniu stwierdzili ze auto było na Moto doktorze i mam sobie dodać 100 tys. Dziwny dźwięk wydawsaly popychacze. Widocznie syntetyk wszystko wypłukal. Oddałem więc samochód do warsztatu w Bytomiu na Strzelców Bytomskich. Gdy mechanik go rozkrecil pokazał mi popychacze oraz dzwigienki to faktycznie łożyska w dzwigienkach strzelaly a popychacze chodziły opornie, polecił aby zajrzeć głębiej bo jeśli takie coś jest to nie wiadomo co będzie dalej. Wydałem zgodę i po paru dniach usłyszałem zle wieści. Okazało się ze głowica była już regenerowana ale Kijowo więc poszła ponownie a po wyciągnięciu tlokow były luzy w zdluz tuleji których nie powinno być. Wszystko zostało naprawione dostałem fakturę i dalsza przygode już znacie. Jestem już szczerze podlamany bo nie wiem co wyjdzie dalej. Viki do tej pory kosztowała mnie już 9 tysiakow bo tyle w nią włożylem. Jutro wrzucę filmik jak tylko nagram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O stary...Wspolczuje na prawde...Moto doktor,bylo juz na prawde zle.Moja Vectre kupilem przy przebiegu 156,000.Zalewana byla olejem 10W40.Po kupnie od razu wymienilem filtry,rozrzad,w tym olej na Castrol Edge 5W30.Obawialem sie rozszczelnienia i wyciekow oleju.Na tym oleju jezdze juz 40 tys i jak na razie zadnych wyciekow i problemow.Znak,ze silnik jest ok :)Kupe kasy dolozyles...Musisz juz jezdzic dalej.Czekamy na filmiki i efekty napraw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo zamiast robić remont trza było kupić silnik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marcinek masz rację teraz żałuję że tego nie zrobilem, bo za remont zapłaciłem 4700 a silnik by mnie wyszedł 2500 teraz już jest za Puzno a w autku tak się zakochałem ze nie wyobrażam sobie innego. Dzisiaj odebrałem samochód po zabiegu wyłączenia egru oraz dpfu i lekka różnica jest zbiera się lepiej ale bez rewelacji, w sumie to nie chip. Dzisiaj poszla na wymianę dwumasu więc jestem ciekaw czy objawy ustana. Okaze się za dwa dni. Jeśli sytuacja się nie poprawi to jadę do mechanika na strzelców i postawie sprawę jasno albo naprawia co popsuł albo oddaje auto do rzeczoznawcy samochodowego. Dam znać jak odbiore, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi jak siadał DM trzęsło buda lekko ale trzęsło widać to było bardzo dobrze na fotelu pasażera

jak wyszedłem z auta było słychać mocne poklepywanie sprzęgło już brało bardzo kiepsko

wymieniłem jest baja zrobiłem już 60 tyś od tamtej pory i powiem tak nie widzę różnicy w przebiegu jaki zrobiłem jeśli chodzi o DM

co DPF to jak znasz zasadę to jest łatwiej wszystko ogarnać

co do mechaniki naszych Vectr - znam ludzi co przyjeżdżają do Warszawy na serwisy bo takich mamy fachmanów w kraju.

ładnie kolego Tydzień wydatkowy ... DPF i EGR wycięcie i wyprogramowanie pękło pewnie z 1000 pln ...

teraz DM no z 3000 lekko...

połowa auta ... ehhh


tu taki filmik co daje do myślenia ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy takim postukiwaniu mechanik stwierdził że to dwumas. Tak samo miałem że na zimnym lekko stukał, ale u mnie wystarcza delikatne dodanie gazu i wszystko ucicha. Natomiast trzepanie całą buda po zrobieniu trasy to kumpel miał takie oznaki w swoim aucie i to właśnie od dwumasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto jeszcze do mnie nie wrócilo, dzwoniłem do mechanika ale niestety się nie dodzwonilem,pewnie zajob miał.Jutro spróbuję ponownie i mam nadzieję ze będzie już gotowe. Z tego co słyszałem przy vc jest sporo roboty bo trzeba ściągnąć belkę i skrzynie. No zobaczymy jutro.

Martwi mnie natomiast inna sprawa gdy dawałem auto do elektryka na usunięcie dpf i wyprogramowanie egr to nie świecila mi się żadna kontrolka, gdy odebrałem to świeciła się informacja o przepalojej zarowce ale obeszłem auto i wszystko się pali. Przyjrze się temu gdy odbiore auto.

Edited by Bazaltar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi tez czasami swiecila kontrolka spalonej zarowki pomimo sprawnego oswietlenia.Zarowka ktora jest wskazywana po prostu dogorywa....Wymien ja i kontrolka zgasnie:) Autopsja

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mailem to samo - pojawil sie błąd kilka razy a po około tyg postojowka sie spaliła

To jest system wczesnego ostrzegania😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moje obawy się potwierdziły jest katastrofa, nic to nie poprawiło a jest jeszcze gorzej :-(.. Jest Katastrofa, silnik pracuje jakby miał się rozlecieć. Proszę was o rady co robić...

Please login or register to see this link.

Powyżej film trochę kiepska kopia bo nagrywałem go 30 min temu.

Jutro jak tylko znajdę więcej czasu nagram lepszy film.

Edited by Bazaltar

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tej chwili to stawiam na kostkę 3 wtrysku lub któryś wtrysk jest padnięty...I wtedy silnik wydaje takie metaliczne odgłosy i chodzi nierówno...


Albo rozrząd się przestawił ?


Lepszej kopii filmu nie potrzeba słychać, że nierówno chechla...


W tej chwili to stawiam na kostkę 3 wtrysku lub któryś wtrysk jest padnięty...I wtedy silnik wydaje takie metaliczne odgłosy i chodzi nierówno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdy odebrałem auto to dźwięk stukania który można porównać do młoty pneumatycznego pojawia się na pół sprzegle, po świętach jadę ponownie do mechanika aby to rozebral. Natomiast cały efekt z filmu jest tylko gdy samochód jest rozgrzany i po trasie, po jeździe na mieście tego nie slychac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdyby to była kostka wtryskiwacza wywaliłoby błąd na liczniku (auto z kluczem).

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to może coś w skrzyni?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem jest ewidentnie powazny.Do samochodu zostalo dolozone kupe forsy i co teraz......Sprzedac??Strata olbrzymia....Jezdzic i ladowac kase dalej az bedzie dobrze??Stary wspolczuje Ci...Rozrzad na pewno nie jest przestawiony....Kolo dwumasowe nowe...Jezeli byloby cos z wtryskiem, komp by wyswietlil bledy,U mnie wystarczyla przepalona uszczelka pod wtryskiem zeby wyskoczyl blad. Jakiej firmy bylo wymienione sprzeglo??Piszesz ze na polsprzegle jest efekt "walenia"....Obstawiam, ze cos nadal jest nie tak z ta dwumasa....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie pitol się z mechanikiem tylko oddaj mu auto i niech kuta.... Robi

Jesli był robiony remont i to co opisałes to powinno chodzić jak w zegarku

Widać ze piz...a nie mechanik

Współczuję ci bo takich papudroków jest wile, a ty tyle kasy dałeś

Masz gwarancje wiec oddaj mu a jak nie to do innego i niech tamten płaci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pany miałem podobny problem w Astrze Gtc 1.9 CDTI 150 km

Przy odpaleniu zgrzyty trzaski przy gaszeniu to samo myślałem myślałem i zdecydowałem się na wymianę kompletnego dwumasu lecz po wymianie problem w pewnym sensie powrócił dźwięk klekotania(nie wiem jak go opisać taki trzask grzechot ) i po pełnej diagnostyce okazał się rozrusznik że się kończy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po wymianie rozrusznika wszystkie dźwięki znikły

Sam nie wiem czy dobrze że zrobiłem wcześniej dwumas za 3600

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:"> lecz teraz wiem iż mam spokój z tym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Teraz na przyszłość wiem iż jak jest możliwość usunięcia usterki najpierw tańszym kosztem to lepiej próbować tego a nie od razu z wypchanym portfelem pchać się do mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">


PS. Fajny masz gril Irmiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

W poniedziałek auto zostaje odstawione do mechanika. I tym razem nie popuszcze.

Auto stało dwa dni na mrozie -9c i dzisiaj po odpaleniu była jakaś masakra, balem się nim jechać. Oglądałem natomiast filmiki jak pracują auta z źle ustawionym rozrządem i powiem że dźwięk jest bardzo podobny. Ale ja mechanikiem nie jestem więc zobaczymy co będzie.

PS. Wolf2014 dzięki ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...