Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kris.

OMVL DREAM N regulacja

Recommended Posts

Wczoraj w nocy zregenerowałem parownik bo ciśnienie spadało masakrycznie z 1.08 nawet do 0.2... przy butowaniu

Po regeneracji wymieniony tylko filtr fazy lotnej, ten drugi stary i niestety mocno zabrudzony(zamówiłem nowy, ale nie sprawdzałem i jest za wysoki...) Tak pozatym chyba czas zmienić stację bo filtry i listwę wtryskową zmieniałem w kwietniu czyli ok 10,5tyś km temu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Po odpaleniu wczoraj chwilę było ciśnienie 1,45 bara które się ustabilizowało i spadło ostatecznie do 1.04.

Przejechałem się i wyszło, że teraz spadki są mniejsze bo przy max bucie spada do 0,7-0,75

Pytanie jakie ciśnienie powinienem ustawić na reduktorze? Myślałem nad 1.1

Dziś zrobię jeszcze autoadaptację podczas jazdy

A wtryski reg fast plastik, przejechane 10,5 tyś

Share this post


Link to post
Share on other sites

Producent raczej podaje jakie powinno być ustawione ciśnienie robocze i takowego też bym się trzymał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie problem jest taki, że nie wiem jakie powinien mieć bo omvl dream może mieć wg instrukcji ciśnienie 0.9 albo 1.2 albo nawet 1.7 bara

Ustawiłem na 1.18 w tej chwili. Spadek maksymalny do 0.9 przy redukcji z 5 na 3.

Coś kliknąłem na mapie i zmieniło mi jedną pozycję nie wiem jak ją poprawić...

Takie mam parametry w tej chwili. Obroty bardzo stabilne na obu paliwach.

Na benzynie chodzi uważam że bdb, a na lpg chodzi dobrze i wkręca się na na maxa, ale czuć że jest słabszy.

Jakiś pomysł co mogę zmienić?

-Filtry zmienione,

-Parownik zregenerowany

-EGR czysty i sprawny(nie zaślepiony), na zaślepionym zero różnicy w dynamice, poza tym, że nie da rady autokalibracji zrobić podczas jazdy bo checka wywala i sonda zaczyna stać w miejscu...

-Listwa nie ruszana(założona 10tyś km temu)

-Autokalibracja zrobiona

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this image.

Share this post


Link to post
Share on other sites

masz trochę za dysze czas wtrysku gazu prawie się równa z pb lepiej by było jak by czas lpg był 4-4.5 ms

ewentualnie zmniejsz cisnienie na reduktorze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, Poczytałem trochę o tych czasach wtrysków i podregulowałem przed świętami. Trochę się jeszcze bawiłem tą instalacją i wyszło, że prawie nowa cewka zapłonowa (kupiona w połowie września) daje na gazie za słabą iskrę i to tego wina była różnica mocy miedzy benzyną a gazem. Kupiłem cewkę BERU i auto na gazie mocno odżyło.

Tylko żeby nie było tak pięknie to coś musiałem zruszyć z wiązką od komputera lpg, bo zaczął mi się przełączać na benzynę w bliżej nieokreślonych odstępach i po jeździe z podpiętym laptopem wyszło, że wyrzuca błąd p1005 map sensora, ale nawet jak wskoczy błąd odczyty z tego map sensora ciągle mam i po skasowaniu błędu podczas jazdy dalej widać poprawne odczyty.

A teraz nie chce mi się połączyć z centralką przez interfejs.. :/ W sobotę miernik i lutownica w rękę i sprawdzić czy są zimne luty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryskiwacze masz blisko cewki zapłonowej? Albo sam mapsensor? Kiedyś miałem coś takiego, że przewody od wtryskiwaczy gazowych były bardzo blisko przewodów zapłonowych lub cewki (dokładnie nie pamiętam) i przez to każde mocniejsze wciśnięcie gazu powodowało zrzucanie na benzynę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

map sensor i komputer lpg jest przypięty opaską do ecu silnika(ecu na skrzyni, obok akumulatora). Wtryski na środku silnika X16XEL dokładnie przed przepustnicą.

Wyrzuca błąd, który nie pozwala przejść z powrotem na lpg. Muszę albo skasować go na laptopie podczas jazdy albo wyłączyć na chwilę stacyjkę... I błąd nie jest zależny od obciążenia silnika, bo na trasie mogę jechać 20km ekspesówką z obrotami 2500 i przerzuci na pb, a mogę przez 20km co chwilę ciągnąć do odcinki i nie przerzuci oni razu.

EDIT

Dziś trochę się bawiłem i po przejrzeniu kabli wyszło, ze interfejs przestał się łączyć przez naderwany przewód we wtyczce diagnostycznej w aucie. Naprawiłem i połączenie znów jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Nie udało mi się zrobić auto kalibracji w ruchu. Miałem 5km w miarę prostego odcinku i nie skończył kalibracji 2 razy :/

Chyba zbyt mocno mi się obroty wahały(~100/200 obrotów).

Na postoju po kalibracji wyszło coś takiego :

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

1.jpg

Ciśnienie zmniejszone z 1.18 do 1.11 ogólnie auto chodzi już bdb.
Nie doszedłem jeszcze od czego mi wyrzuca błąd map sensora, chodź dziś zrobiłem ok 70km i wyskoczył raz po 30km jazdy.
A i czemu nie mogę nic zmienić w tej opcji przełączania na lpg?
Edited by Kris.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...