Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BIPOWER

Buczenie z tłumika i zmiana pracy silnika.

Recommended Posts

Jakiś czas temu moja Zafira zaczęła dziwnie pracować.Pojawiło się buczenie z tłumika,silnik stał się mniej elastyczny, przy obrotach ok. 2000-2500 pojawiło sie klekotanie(głośniejsza praca).W ramach prób możliwości świeżo nabytego OP-COMa ,porobiłem kilka testów (m.in. przepustnicy i EGR-a).Bardzo sie zdziwiłem,kiedy podczas wyjazdu z garażu zauważyłem,że Zośka już nie buczy a silnik pracuje ciszej i ładnie zbiera się od dołu.Moja radość trwała ok.2 tygodnie,wczoraj powróciło buczenie i reszta objawów. Uprzedzająć pytania informuje ,że: EGR ma ok.roku;turbina ma pół roku,przepustnica wymieniona na regenerowaną;DPF is out ;moc podobno podniesiona do 146 KM.Moim zdaniem właśnie po tych dwóch testach powyżej , buczenie wcześniej ustąpiło.Dzisjaj ponownie zrobię te testy.Zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak napisał lejba76 najprawdopodobniej plecionka tłumika. Mam to samo. Elastyczny łącznik wygląda jak nowy a auto buczy i drga przy pewnych przedziałach obrotów silnika. Na kanale sprawdzałem co tak rezonuje i wyszło że to właśnie ona tak hałasuje. A trzeba przyznać że dźwięk jest na prawdę niepokojący.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może to EGR - chwilowo rozruszałeś go testem w OP-COMie i przez 2 tyg działał, a potem znów sie zaciął. Tłumik buczałby cały czas i nie miał wplywu na "zbieranie sie od dołu" natomiast EGR jak najbardziej.

Edited by Krzysiek 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

EGR kilka dni temu musiałem wymontować z powodu uszkodzenia jednego z gwintów mocujących rurkę.Wymieniłem częśc aluminiową ,oczywiście generalne czyszczenie przy okazji.Jak na razie jest ok.Na 100 % nie jest to wina ukł.wydechowego,bo raczej sam nie naprawił się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego wynika że tak jak mówiłem raczej to wina EGR. Ewentualnie klapki kolektora - sprawdź czy listwa jest na miejscu i czy sie klapki obracają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za uwagę,ale patrz opis.Silnik DTL.

Edited by BIPOWER

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolega z rozpędu pisał o klapkach bo temat zrobiłeś w silnikach CDTI i zasugerował się tematem, a nie Twoim opisem autka

I napisz proszę czy wyczyszczenie EGR-u rozwiązało problem buczenia z tłumika ?

Edited by Juras23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...