Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

BIPOWER

Buczenie z tłumika i zmiana pracy silnika.

Polecane posty

Jakiś czas temu moja Zafira zaczęła dziwnie pracować.Pojawiło się buczenie z tłumika,silnik stał się mniej elastyczny, przy obrotach ok. 2000-2500 pojawiło sie klekotanie(głośniejsza praca).W ramach prób możliwości świeżo nabytego OP-COMa ,porobiłem kilka testów (m.in. przepustnicy i EGR-a).Bardzo sie zdziwiłem,kiedy podczas wyjazdu z garażu zauważyłem,że Zośka już nie buczy a silnik pracuje ciszej i ładnie zbiera się od dołu.Moja radość trwała ok.2 tygodnie,wczoraj powróciło buczenie i reszta objawów. Uprzedzająć pytania informuje ,że: EGR ma ok.roku;turbina ma pół roku,przepustnica wymieniona na regenerowaną;DPF is out ;moc podobno podniesiona do 146 KM.Moim zdaniem właśnie po tych dwóch testach powyżej , buczenie wcześniej ustąpiło.Dzisjaj ponownie zrobię te testy.Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak napisał lejba76 najprawdopodobniej plecionka tłumika. Mam to samo. Elastyczny łącznik wygląda jak nowy a auto buczy i drga przy pewnych przedziałach obrotów silnika. Na kanale sprawdzałem co tak rezonuje i wyszło że to właśnie ona tak hałasuje. A trzeba przyznać że dźwięk jest na prawdę niepokojący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może to EGR - chwilowo rozruszałeś go testem w OP-COMie i przez 2 tyg działał, a potem znów sie zaciął. Tłumik buczałby cały czas i nie miał wplywu na "zbieranie sie od dołu" natomiast EGR jak najbardziej.

Edytowano przez Krzysiek 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

EGR kilka dni temu musiałem wymontować z powodu uszkodzenia jednego z gwintów mocujących rurkę.Wymieniłem częśc aluminiową ,oczywiście generalne czyszczenie przy okazji.Jak na razie jest ok.Na 100 % nie jest to wina ukł.wydechowego,bo raczej sam nie naprawił się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego wynika że tak jak mówiłem raczej to wina EGR. Ewentualnie klapki kolektora - sprawdź czy listwa jest na miejscu i czy sie klapki obracają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagę,ale patrz opis.Silnik DTL.

Edytowano przez BIPOWER

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolega z rozpędu pisał o klapkach bo temat zrobiłeś w silnikach CDTI i zasugerował się tematem, a nie Twoim opisem autka

I napisz proszę czy wyczyszczenie EGR-u rozwiązało problem buczenia z tłumika ?

Edytowano przez Juras23

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...