Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mattiz1

Problem z kierunkowskazem, ciągłe świecenie

Recommended Posts

Proszę o pomoc z następującym problemem: otóż w aucie ojca (viki b ) gdy przychodzą deszczowe dni, lub jest na dworze wilgotno, często ma miejsce sytuacja, w której po włączeniu kierunkowskazu lub awaryjnych, kierunki świecą światłem ciągłym i nie da rady ich w żaden sposób wyłączyć, czy to dźwigienką czy przyciskiem. Dopiero gdy auto postoi kilka minut, kilka razy wyłączę i włączę silnik, kierunkowskaz (a właściwie to ciągłe światło) się wyłącza i działa normalnie, czyli 'tyka'. Tak jak pisałem, dzieje się to chyba tylko gdy auto porusza się po deszczu, czyli zapewne gdzieś dostaje się woda, do jakiegoś przekaźnika czy coś, chciałbym podziałać coś z tym sam, a jak nie da rady to za kilka dni auto pójdzie do elektryka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeden kierunek czy wszystkie?

prawe / lewe przód/ tyl / boczne?


i jeszcze czy ma dokładany alarm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alarmu żadnego w aucie nie ma i nigdy nie było, a kierunkowsazy palą się wszystkie naraz, czyli 6 sztuk, coś jak ambery

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by mattiz1

Share this post


Link to post
Share on other sites

czyli raczej nie przekaźnik bo musiałyby paść dwa... (są L/P)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś miałem okazję przejechać się tym autem i zapaliły się "tylko" 3 sztuki, od strony pasażera, po ok 15 min jazdy zgasło, z kolei kilka dni temu był komplet. A jak rozpoznać w ogóle czy przekaźnik jest zepsuty? Chociaż faktycznie to wygląda jakby problem tkwił w czym innym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli jest przedliftowa to ma jeden przekaźnik podwójny żółty

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tam może być problem.

Jak nie przekaźnik to może to być mutlimetr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, to przedlift

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Tylko zastanawia mnie dlaczego to się dzieje akurat tylko podczas jazdy po opadach, przecież w okolice przekaźnika woda nie powinna się dostawać w żaden sposób... No ale spróbuję zakupić ten nieszczęsny przekaźnik i sprawdzę czy coś się poprawi.

Szukałem info o tym na innych forach, ktoś miał podobny problem i winowajcą okazał się zalewany moduł centralnego zamka, z tego co się dowiedziałem przed chwilą od ojca, zdarza się że dywanik w tych okolicach jest wilgotny, czyli zapewne mamy winowajcę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Jak będę w domu obadam temat.

Edited by mattiz1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampy Ci nie paruja przy okazji?

Najczesciej wilgoc jest winowajca.

Sprawdz styki przy zarowkach, wyczysc i psiknij kontaktem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz wodę przy dywanikach to sprawdź stan słupków przy szybie, zdejmij te czarne listwy zgarniająca po bokach i zobacz co sie tam dzieje, bardzo często tam właśnie wchodzi woda do środka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przerabiałem to 3 dni temu, u mnie łapały przekaźniki, głównie lewego kierunku ale prawemu się to też zdarzyło.

Przelutowałem wszystkie piny "mocowe" w multimetrze ale nie rozwiązało to problemu. Rozebrałem przekaźniki jednak nie da się im przeczyścić styków papierem (nie ma dostępu do styku), spryskałem je od wewnątrz jednak kontakt sprayem i od 3 dni mam spokój - nawet podświetlanie po tej operacji przestało mrugać w rytm kierunków ale to pewnie przez dogięcie styków F29.

Takie przekaźniki tam siedzą (w przedlifcie):

Please login or register to see this link.

Możesz szukać po FEBI 40910, VEMO V40-71-0006 - ważne żeby miał 4 pin, był miniaturowy i równolegle do cewki miał opornik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za zainteresowanie. Lampy nie parują, ale jak to w oplu na podlodze sporo rudej i co za tym idzie pare dziurek. W czwartek będę w domu to zacznę od rozebrania miejsca gdzie jest moduł CZ, gdy tam nic ciekawego nie znajdę zabiorę się za przekaźniki. Gdy coś już będę wiedział, dam znać dla potomnych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

WITAM

mam problem ze świecącym kierunkowskazem w VB świeci niezależnie czy włączony zapłon czy wyjmę kluczyki ze stacyjki.

miał już ktoś taki problem i rozwiązanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podaj rocznik auta (przed czy po lifcie) i który konkretnie kierunek świeci (jest ich 6)

no i na przyszłośc szukaj zanim napiszesz - łaczę z istniejącym więc czytaj tez powyżej

+ np.,:

Please login or register to see this link.

i inne

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam ten sam problem u mnie świeci tylko lewa strona cały czas nawet po wyłączeniu zapłonu co może być przyczyną

Share this post


Link to post
Share on other sites

przekaźnik R122 do wymiany, skleił się i powoduje zwarcie, wyciągnij go bo rozładuje Ci akumulator, jutro kup nowy i po problemie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...