Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

zic10

Głuche stuki na biegu jałowym

Polecane posty

Witam

Szanowni Koledzy, czy ktoś mógłby zdiagnozować dziwny głuchy niski cykliczny stukot na biegu jałowym? Dźwięk jest obecny zawsze na biegu jałowym niezależnie czy silnik jest rozgrzany czy zimny. Wciskanie pedału sprzęgła nic nie zmienia. Słychać go tylko z zewnątrz samochodu. W środku tego nie słychać. Dźwięk dochodzi z okolic lewego koła - od strony kierowcy. Słychać to na filmiku.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Pozdrawiam kolegów

Edytowano przez zic10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na wyższych obrotach to samo? Ustaje czy zwiększa się częstotliwość tego stuku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Amplituda pukania zwiększa się wraz ze zwiększeniem obrotów. Najgłośniej jest na biegu jałowym. Przy wyższych obrotach nie słychać prawie.


Czy nikt nie ma pojęcia co to za odgłos? I co go powoduje. I czy tak ma być?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wtryski mam to samo tylko że w 120


wtryski były wyjente i sprawdzone na stole


i 3000 klocki po........................ło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

A tutaj to jakieś brednie-nie ma co słuchać... ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

może i brednie ale sprawdzić można

silnik ma twardą prace czy nie?


MOGĘ SIĘ MYLIĆ ALE JEŚLI WTYSKIWACZ NIE PODAJE DAWKI PILOTUJĄCEJ SILNIK BĘDZIE STUKAŁ.

JA OBSTAWIAŁEM DM , SKRZYNIA ALE CÓŻ WTRYSKI

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Edytowano przez glady10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No nie wiem być może ale wtryski w tym przypadku będę obstawiał na samym końcu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak ale sprawdzenie to tylko 80zeta


JA WSADZIŁEM JUŻ 1000 W SILNIK MECHANICY BĘDĄ WYMYŚLAĆ A TO A TAMTO.

PRZYPADKIEM PODKŁADKA PO WTRYSKIEM PUŚCIŁA I TAK WYSZŁO.

Edytowano przez glady10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

haha dla nie których to aż 80złx4=320zł czy Ty wiesz, co można za taką kwotę kupić do auta, ile części hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jeśli się okaże że to nie wtryski to pieniądz wyrzucony w błoto...

Jak dla mnie można sprawdzać ale na szarym końcu by nie popłynąć z kasą-nie duża kwota ale po co na marne wydawać...Jak już nie ma innej opcji to wtedy tak...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie wszystkich 80zeta


jedziesz do majsta to to 100% 500zł a po naprawie chyba

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> nie może to i cdn.


WRESZCIE SIĘ W..........ISZ ZABIERASZ AUTO I DRAPIESZ SIĘ PO

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edytowano przez glady10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Hehe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> 80zł to luz można sprawdzać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam wyjmujesz dajesz i masz sprawdzone

majster za wyjęcie +100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

O no właśnie bo mi coś za tanio wychodziło ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolegom za odpowiedzi.

Może rzeczywiście wtryski kończą żywot. Na zimnym silniku trochę nierówno chodzi. Potem przestaje i chodzi dobrze. Podjechałem na opcoma i dawki niezachwycające. -1.52, 0,35, 2,11, -0,93. Autko jeździ normalnie. W długiej trasie pali ok 5.5l, na biegu jałowym po zagrzaniu spalanie chwilowe 0,4 - 0,6 w zależności gdzie zatankuję. Spróbuję zalać go jakimś czyścikiem do wtrysków i się zobaczy. Myślę że jeszcze nie jest źle, czasem zatrzęsie budą przy hamowaniu przed światłami (obroty spadają do ok 600 - 700 obr/min) co rzeczywiście może mieć zły wpływ na DM ale chyba jeszcze w normie - grunt że nie gaśnie. Czytałem temat na forum że ludzie leją do ON jakiś olej mineralny co poprawia kulturę pracy silnika itp ale sam nie wiem czy to dobry pomysł.

Kiedy warto zająć się tymi wtryskami? Czy jest jakiś konkretny objaw, po którym warto by się nimi zająć?

Znajomy mechanik powiedział mi jeszcze, że to nie muszą być wtryski a dziwne rozbieżności dawek mogą świadczyć o uszkodzonej uszczelce pod głowicą. Czym mnie przeraził nieco. Auto nie dymi na biało nie bierze płynu chłodniczego olej w normie silnik nie przegrzewa się i ma moc.

Edytowano przez zic10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To ten znajomy musi Cię bardzo nie lubić jak Ci takie rzeczy mówi...haha

Nie wiem czy wiesz dawki sprawdza się na rozgrzanym silniku i wszystkie możliwe rzeczy co pobierają prąd wyłączone światła-radio itp...Wtedy jest miarodajny wynik...


250ml oleju Orlen Platinum MOTO 2T możesz dolać na pełny bak...1L starczy Ci na około 4x...


A tak na marginesie nie szukaj problemu na siłę jak go nie ma ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, ja tam słucham ten filmik 3 raz i chodzi równiutko, dźwięk jak większość 1.9 CDTI. Chyba szukasz sobie problemu na siłę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SLAVIO dawki odczytane na rozgrzanym silniku bez włączonych świateł itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dawki raczej mówią w jakiej kondycji masz silnik

jeżeli masz spadek ciśnienia na jednym z cylindrów sterownik będzie wyrównywał obroty silnika i zwiększał dawkę na ten cylinder

dawki nieoznaczją że wtysk jes uszkodzony

wtrysk sprawdzisz tylko na stole 100% pewności to ci da


ja nie mówię że masz wtryski do D to tylko sugestia daj panie zeby wtryski były OK

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Moja vectra pali ładnie nawet jak jest -20 stopni nie dymi bo jest dpf.

Wtryski mają dość.

dodam zaraz wydruk z maszynki


spalanie po zagrzaniu 0,3-0,5 w trasie 5,2 /100


Awaria uszczelki połyn w oleju i odwrotnie


back flow norma 11,9-70,1 1<27,0 2<27,0 3<26,0 4<23,0

preinjection norma 0,8-3,4 1<5,0 2<0,1 3<0,3 4<0,2 tragedia

low speed norma 5,0-11,0 1<5,0 2<1,5 3<2,0 4<3,0 lipa

medium value norma 12,8-21,3 1<12 2<9 3<10 4<10 o ja p........

maximum value norma 63,9-72,1 1<56 2<50 3<54 4<55

jeździ pali ładnie a wtryski do zrobienia


Maszynka stardex finland


CO DO SPALANIA PRZED BADANIEM BYŁO DO 0,7<0,9 W TRASIE OK 6L

GOŚCIU TROCHĘ JEDNAK PRZEDMUCHAŁ TE WTRYSKI NA STOLE


SLAVIO już regenerować czy może poczekać ,aż przestanie palić.

Edytowano przez glady10

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jeśli nic się zbytnio złego nie dzieje to czekać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Slavio czy taki olej na dolewkę do ON będzie dobry? Nie mam DPF czy taka zawartość popiołów nie zapcha katalizatora ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Olej mam w przezroczystym opakowaniu w kolorze czerwonym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będzie bo też go leję/lałem ale uważam że lepiej pracuje silnik na tym ;-)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Spróbujcie tego oleju cena niższa a olej Orlenu to "woda" przy nim...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...