Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

pawel2688

przeładowanie turbo

Polecane posty

Witam od kilku już miesięcy walczę z problemem przeładowania turbo i wciąż żaden z mechaników nie doszedł co może być przyczyna według nich sprawdzali wszystko co może wywoływać ten problem a mianowicie jest to błąd p0234 wymieniłem zawór egr na używany i mam pytanie też odnośnie niego czy to prawda że po wymianie trzeba go wpisać w komputer pojazdu ? . Proszę pomóżcie bo już tyle pieniędzy poszło a problem nie zginął

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na forum masz "szukajke", temat nie raz już poruszany..


Łopatki zmiennej geometrii turbo działają dobrze? Znaczy nie przycinają się


Łopatki zmiennej geometrii turbo działają dobrze? Znaczy nie przycinają się

Edytowano przez InVictus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak auto było u mechanika dobrego który rozebral turbine i zawiózł do czyszczenia no i jak się okazało zle była złożona więc naprawił to złożył no i dalej jest problem wg to auto się tak dziwnie zbiera tak jakby coś blokowalo i jak pobawie się pedałem gazu to po chwili dostaje auto takiego kopa i aż czuć ze turbo działa

Dodam że wymieniałem zawor egr na uzywany i mechanik powiedzial coś ze po wymianie trzeba go zaprogramować jest to prawda czy nie ? Bo już naprawdę wszystko było sprawdzane w moim samochodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

ale p0234 ujemne tak? coś słabi ci mechanicy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:"> bo wkład jaki trzeba ponieść to nakrętka 5 z tego co pamiętam i szlifierka żeby dopasować grubość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

poczytaj od początku i będziesz wiedział co zrobić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_loli.gif" alt=":loli:">

Edytowano przez krystian8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No dobrze może i masz rację z tą nakrętką ale posłuchaj co powiesz na to jeśli turbo oddałem do czyszczenia i okazało się że źle było złożone więc gość złożył je jak powinno być no i sprawdził parametry pracy turbiny i wyszło że działa książkowo , więc ja już nic nie rozumie a co do błędu to tak wartość ujemna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli dobrze czytałeś temat to moje turbo było sprawdzane w serwisie turbosprężarek

tak samo dostałem odp ze jest jak powinno

poza tym miałem nowy czujnik doładowania i zawór sterowania łopatkami plus wyczyszczony cały dolot .

jest jeszcze opcja zmiany softu na nowszy tylko nikt ci nie da gwarancji ze się zmieni a kolejne pare zł zostawisz

Generalnie bardzo dużo osób zastosowało nakrętke

jesli chcesz to szukaj dalej ale władujesz kase i tak wrócisz to tego tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale to miałeś ten nowy czujnik plus reszta przed zrobieniem tej nakrętki czy po jej zrobieniu?.tak wg to wymieniłem zawór egr i słyszałem że po wymianie trzeba go zaadaptować żeby działal jako sprawny czy to prawda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed zrobieniem turbo wymieniłem to wszystko

egr nie trzeba zaadaptować

sprawdz doładowanie i bedziesz wiedział ile przeładowuje

W tym problemie wyglada na to ze ecu za szybko reaguje na za duże ciśnienie ?

nie znam się aż na tyle bynajmniej zrobiłem tak ze po wyregulowaniu nakrętki ciśnie doładowania było jak powinno czyli

przykłado 120 kp to turbo dmuchało max 130 kp

Edytowano przez krystian8

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem turbo no i u mnie jest już jakaś nakrętka tam na ograniczniku także co teraz mam zrobić ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz dojście zeby podłączyć auto to sprawdz jakie jest przeładownie ?może za mało wystaje ta nakrętka ? To musisz zrobic jak masz kompa bo jesli jest za wysoko to będzie niedoładowanie a jak za nisko to przeładowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jak ona ma wg wystawac ? No właśnie nie mam dostępu do kompa :-( tak wg to u mnie te turbo chodzi tak że nacisne gaz w podloge i d*** prawie zerowa reakcja tzn cos tam ciagnie ale to jest takie mulowate najbardziej to czuć na drugim biegu aż w fotel wciska później już na wyższych biegach jest co raz gorzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj bo nie rozumie, to masz przeładowanie ale teraz piszesz ze jak depniesz to auto się nie zbiera

Może ty masz za małe ładowanie dlatego jest wołowaty

Musisz dokładnie opisać co się dzieje,

Przy jakich prędkościach wyswietla błąd i auto przechodzi w tryb awaryjny

To co ci podałem dotyczy tylko przeładowania, jesli masz problem z mocą to najpierw musisz to rozwiązać a dopiero wtedy zająć się p0234 jesli to jego wina

Ciężko pomóc przez forum, tu jedynie dostaniesz wskazówki ale i tak musisz mieć dostęp do kompa bo tak jest zgadywanka

Jesli juz jest nakrętka to coś tam było robione, sprawdz jakie jest ładowanie żądane/żeczywiste.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to jest tak. Dzieje mi się to najczęściej na piątym biegu kiedy na liczniku mam tak 80-90 km/h wciskam gaz w podłogę no i jest tak ze auto się rozpędza ale strasznie mulowato no i dochodzi do 120 km/h i zapala się kontrolka auto z kluczem wtedy traci moc całkowicie i już jedzie całkowicie bez turbiny. Dałem kiedyś auto do ASO w Koszalinie w celu wykrycia usterki tam jak twierdzili podmieniali wszystkie czujniki w celu eliminacji ich jako przyczyny no i wykryli błąd na zawór egr który nie był stałym błędem tylko pojawiał się i znikał im na kompie a drugim błędem był p0234 ze przeładowuje turbine. No a ja jak jeżdżąc autem czuję jakbym miał turbo o połowę koni mniejsze tzn na 2 biegu wciska w fotel na 3 biegu już jest słabiej i tak samo na wyższych biegach jest tak jakby blokowało coś bo jak bawię się pedalem gazu czyli wciskam puszczam wciskam puszczam to po chwili dostaje autoo kopa i czuć ze ciągnie. Dodam jeszcze że auto mam pół roku dopiero i na początku słyszałem pracę turbosprężarki czyli dźwięk chwilowy jak się załącza i to na każdym biegu teraz jest to wg nie możliwe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jedz do mechanika niech podłaczy kompa, wejdz w pomiar cisnienia i zobacz jakie jest, krec silnik od 800 do 4 tyś i obserwuj ciśnienie żądane/żeczywiste jesli bedzie większe niz 40 to będzie ci walił błędem, wtedy bedziesz wiedział co robic

Czy dać większą nakretke czy zmniejszyć

Zrób zeby było nie wiecej jak 10-20 i bedziesz miał ok

Nic więcej ci nie pomoge bo nie jestem w stanie, czas na to max 1h

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

kolego sprawdz czy na zaworku podciśnienia który jest obok akumulatora czy nie są zamienione podciśnienia... Kupilem swoja gts z takim samym problemem co sie okazalo na zaworku byly przestawione wezyki i byl check. Generalnie idac od pompy vacum wężyk ma wchodzic w stodkowy krociec elektrozawory tam jest ssanie podciśnienia natomiast ten krociec bardziej na brzegu elektrozaworka ma isc na gruche turbiny Edytowano przez puzoniasty18

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki jutro sprawdzę te wężyki sory za pozna odpowiedz brak czasu ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I jak udali sie naprawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzalem i wszystko jest tak jak napisałes nic nie jest zamienione

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam pomóżcie bo dalej mam problem z tym trybem awaryjnym nic nie pomaga a ni żadna nakrętka na ogranicznik a ni czyszczenie każdej części turbina jest sprawna przewody całe i wszystkie inne elementy a błąd dalej się pojawia o co tu chodzi ? Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A na kompie byl??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak jest to błąd p0234 który dotyczy przeładowania turbo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cały dolot sprawdzałeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak wszystko sprawdzane już było i przeze mnie a także mechanika i wszystko wporzadku niby no ale mechanik wyczyścil kolektor i egr i na dwa tygodnie pomogło ale problem dziś powrócił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

P0234 -5A ujemny uchyb regulacji faktycznie mówi o przeładowaniu, natomiast P0234-5A dodatni mówi o niedoładowaniu. W przypadku pierwszego można wgrać soft w serwisie (nie wiem czy to pomaga brak informacji), wyregulować ogranicznik (cięgno) - dość kłopotliwy dostęp ale pomaga lub zastosować nakrętkę o której już pisano i sam stosuję z zadowoleniem. Natomiast w przypadku dodatniego (niedoładowanie) sprawdzasz pod kontem szczelności cały dolot , rury intelcoolera (góra/dół), wężyki podciśnień ( jeśli jest nieszczelność auto porządnie kopci na czarno), o tym nie piszesz więc rozumiem, że nie występuje. Powodem niedoładowania często jest również źle działający zawór podciśnienia zamocowany na przednim pasie przed akumulatorem (są dwa często pada ten bliżej silnika) lub czujnik doładowania w kolektorze. Zawór i czujnik sprawdzisz sam zakładając na chwilę inne choćby na szrocie lub za przysłowiowa butelkę od innego posiadacza vectry. Powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...