Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ToMko90PL

16V 2.0 luzujące się świece!?

Polecane posty

Witam.

Z bloku silnika wydobywało się dziwne stukanie, na zimnym silniku, na ciepłym znikało. Posprawdzałem co się dało sprawdzić i zaskoczyły mnie świece.

Jedna była bardzo poluzowana, dwie kolejne były jakby niedokręcone, tylko jedna była mocno wkręcona.

Jako że były strasznie brudne stwierdziłem że wymienię moje ngk na nowe. Zakupiłem świece Denso, 9zł za sztukę, czytałem opinie, różnorodne jak zawsze, ale zaryzykowałem. Wkręciłem, stukanie ustąpiło.

Dnia kolejnego strzeliło mi coś pod maską, okazało się że to guma za przepływomierzem, trzeba będzie kleić ;[ auto zgasło na gazie, dojechałem na benzynie i z ciekawości sprawdziłem świece. To jak wczoraj je wkręciłem dosyć mocno, dzisiaj były wkręcone już mniej bo mogłem je dokręcić nie spinając się tak jak wczoraj...

i teraz pytanie, czy to normalne że aby świece się luzowały? coś nie tak z gwintami?

i takie pytanie btw.

gazownik mi wyregulował gaz na oko,,,dziwnie się zbierało auto a i spalanie takie sobie, więc wyregulowałem sam, na słuch/obroty i jest o niebo lepiej.

Czy gaz pierwszej generacji można ustawić za pomocą urządzenia do mierzenia spalin??

wsumie to jeszcze jedno pytanie btw.

jakie dajecie Panowie ciśnienie do opon na przód i tył?

ja wpuszczam 2.4 na przód i tyle samo na tył. może być czy jakieś przeciwwskazania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

co do świec to jak były luźne to mogły uszkodzić gwint wiem sam to przerabiałem co do ich luzowania to musiały być nie dokręcone jak wiadomo dokręcać świece trzeba z wyczuciem żeby nie uszkodzić gwintu w głowicy

co do ciśnieni w oponach jet wszystko na forum tylko poszukać a po za tym pod klapką wlewu paliwa powinno być też opisane


Edytowano przez szczepan0092

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

faktycznie, zapomniałem że pod klapką paliwa jest opisane wszystko ładnie nawet co do osób. moje pytanie w sumie bardziej dotyczyły zimy. różne opinie słyszałem

1- mniejsze ciśnienie = mniejsza możliwość poślizgu

2- napełniać mocniej bo i tak w zime schodzi ,..,.

i bądź tu mądry ;/

no właśnie nigdy nie wkręcałem tak mocno jak się da, zawsze mocno ale tak żeby nie przesadzić.

a jak dajmy na to uszkodziły gwint, to opcja przegwintowania wchodzi w grę? i jaki to przybliżony koszt może byc?

panowie mam jeszcze jedno pytanko, szukam ale ciężko pytanie sformułować w googlach

a więc dzisiaj kupiłem filtr paliwa, postaram się sam wymienić ale nasuwa mi się pytanie czy jak od filtra odczepię wężyk to czy paliwo będzie leciało z baku? czy jak auto jest zgaszone, bez zapłony to pompa blokuje przepływ paliwa??

słyszałem że w baku, rurka od pompki jest powyżej 12 cm od dna, prawda to? a na dnie baku ponoć zbiera się woda i muł. czy w takim razie po spuszczeniu paliwa jest może jakiś zawór aby tą wodę z dna spuścić razem z mułem? bez rozkręcania całego baku, w sensie mycia, chodzi mi o samo spuszczenie tego co może być poniżej.

pozdrawiam

Edytowano przez ToMko90PL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece dokręca się z momentem 25Nm w naszych silnikach ale mało kto używa do tego klucza dynamometrycznego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Robi się to po prostu z wyczuciem. Skoro twoje były poluzowane to podejrzewam, że możesz mieć uszkodzone gwinty w głowicy lub ktoś nie dokrecił ich poprzednim razem. Musisz obserwować i nie dokrecac ich za mocno.

Co do ciśnienia to zależy jaki masz rozmiar opon

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzialem taka sytuacje ze bylo jak u ciebie az wkoncu swieca wystrzelila z resztkami gwintu. Wtedy to przegwintowac na wiekszy gwint i wkrecic wkladke z wewnetrznym gwintem m14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kumpel w sharanie tak sobie załatwił jedno gniazdo i faktycznie gwintowanie wkładka i dopiero świeca

a jaki koszt nie mam pojęcia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...