Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ToMko90PL

16V 2.0 luzujące się świece!?

Recommended Posts

Witam.

Z bloku silnika wydobywało się dziwne stukanie, na zimnym silniku, na ciepłym znikało. Posprawdzałem co się dało sprawdzić i zaskoczyły mnie świece.

Jedna była bardzo poluzowana, dwie kolejne były jakby niedokręcone, tylko jedna była mocno wkręcona.

Jako że były strasznie brudne stwierdziłem że wymienię moje ngk na nowe. Zakupiłem świece Denso, 9zł za sztukę, czytałem opinie, różnorodne jak zawsze, ale zaryzykowałem. Wkręciłem, stukanie ustąpiło.

Dnia kolejnego strzeliło mi coś pod maską, okazało się że to guma za przepływomierzem, trzeba będzie kleić ;[ auto zgasło na gazie, dojechałem na benzynie i z ciekawości sprawdziłem świece. To jak wczoraj je wkręciłem dosyć mocno, dzisiaj były wkręcone już mniej bo mogłem je dokręcić nie spinając się tak jak wczoraj...

i teraz pytanie, czy to normalne że aby świece się luzowały? coś nie tak z gwintami?

i takie pytanie btw.

gazownik mi wyregulował gaz na oko,,,dziwnie się zbierało auto a i spalanie takie sobie, więc wyregulowałem sam, na słuch/obroty i jest o niebo lepiej.

Czy gaz pierwszej generacji można ustawić za pomocą urządzenia do mierzenia spalin??

wsumie to jeszcze jedno pytanie btw.

jakie dajecie Panowie ciśnienie do opon na przód i tył?

ja wpuszczam 2.4 na przód i tyle samo na tył. może być czy jakieś przeciwwskazania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do świec to jak były luźne to mogły uszkodzić gwint wiem sam to przerabiałem co do ich luzowania to musiały być nie dokręcone jak wiadomo dokręcać świece trzeba z wyczuciem żeby nie uszkodzić gwintu w głowicy

co do ciśnieni w oponach jet wszystko na forum tylko poszukać a po za tym pod klapką wlewu paliwa powinno być też opisane


Edited by szczepan0092

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie, zapomniałem że pod klapką paliwa jest opisane wszystko ładnie nawet co do osób. moje pytanie w sumie bardziej dotyczyły zimy. różne opinie słyszałem

1- mniejsze ciśnienie = mniejsza możliwość poślizgu

2- napełniać mocniej bo i tak w zime schodzi ,..,.

i bądź tu mądry ;/

no właśnie nigdy nie wkręcałem tak mocno jak się da, zawsze mocno ale tak żeby nie przesadzić.

a jak dajmy na to uszkodziły gwint, to opcja przegwintowania wchodzi w grę? i jaki to przybliżony koszt może byc?

panowie mam jeszcze jedno pytanko, szukam ale ciężko pytanie sformułować w googlach

a więc dzisiaj kupiłem filtr paliwa, postaram się sam wymienić ale nasuwa mi się pytanie czy jak od filtra odczepię wężyk to czy paliwo będzie leciało z baku? czy jak auto jest zgaszone, bez zapłony to pompa blokuje przepływ paliwa??

słyszałem że w baku, rurka od pompki jest powyżej 12 cm od dna, prawda to? a na dnie baku ponoć zbiera się woda i muł. czy w takim razie po spuszczeniu paliwa jest może jakiś zawór aby tą wodę z dna spuścić razem z mułem? bez rozkręcania całego baku, w sensie mycia, chodzi mi o samo spuszczenie tego co może być poniżej.

pozdrawiam

Edited by ToMko90PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece dokręca się z momentem 25Nm w naszych silnikach ale mało kto używa do tego klucza dynamometrycznego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Robi się to po prostu z wyczuciem. Skoro twoje były poluzowane to podejrzewam, że możesz mieć uszkodzone gwinty w głowicy lub ktoś nie dokrecił ich poprzednim razem. Musisz obserwować i nie dokrecac ich za mocno.

Co do ciśnienia to zależy jaki masz rozmiar opon

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzialem taka sytuacje ze bylo jak u ciebie az wkoncu swieca wystrzelila z resztkami gwintu. Wtedy to przegwintowac na wiekszy gwint i wkrecic wkladke z wewnetrznym gwintem m14

Share this post


Link to post
Share on other sites

kumpel w sharanie tak sobie załatwił jedno gniazdo i faktycznie gwintowanie wkładka i dopiero świeca

a jaki koszt nie mam pojęcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...