Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wymiana uszczelek chłodniczki/ obudowy filtra oleju- Silnik Z18XER


MrSoon
 Share

Recommended Posts

Oring widoczne na początku tematu kupiłeś oddzielnie, a pozostałe uszczelki aso, jak zrozumiałem, u mnie tylko lekkie pocenie, a przebieg 170 tyś, jaki u ciebie przebieg.

Link to comment
Share on other sites

Ja to dałem do robienia mechanikowi. Ale żałuje bo mogłem sam. A ten pajac mało mi auta nie popsuł bo przy uruchamianiu zagotowala mu się woda w silniku, ze niby wentylator się nie włączył a na zegarach wskaźnika temperatury brak - zafira b. Niby taki godny zaufania ale okazał się dyletantem. U mnie lał sie wręcz ten olej. To było przy przebiegu 176tys. Woda zresztą też ciekła z każdej uszczelki. To jedna z lepszych konstrukcji opla (albo fiata bo ten silnik jest używany w alfach jako 1.8 mpi).

Link to comment
Share on other sites

180 tys., może źle się wyraziłem, kupiłem komplet 9szt. za 211zł. Gdybym miał wiedzę że to zwykłe oringi, kupiłbym je oddzielnie, taniej.

Edited by MrSoon
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Witam.

Super porada.

Mam prośbę o podanie wartości Nm z jaką należy dokręcić śruby/nakrętki w rurce od pompy wody do chłodniczki, od termostatu i chłodniczkę/obudowę filtra oleju (poszperałem w necie i w manualu Haynes'a i nie znalazłem nic dla Z18XER). Jeśli miałbym strzelać to elementy z gumowymi uszczelkami w Z18XER są przykręcane z reguły siłą 8 Nm.

Z góry dzięki.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Czy to możliwe że mają je tylko w oplu(uszczelki) i że kosztują aż 350 zł?

Czy to możliwe że mają je tylko w oplu(uszczelki) i że kosztują aż 350 zł?

Panowie czy jeśli chłodniczka nie cieknie mi na zewnątrz ale w zbiorniczku wyrownawczym mam olej,nie wiele, a w silniku olej jedt ok i żadnej różnicy w pracy silnika nie ma, to czy wystarczy że wymienię uszczelki czy muszę cała chłodniczkę?

Pozdrawiam.

Edited by dany1107
Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie udało znaleźć taniej. Możesz szukać oringów które w oplu kosztują po 6 pln, w ten sposób zaoszczędzisz ze 2 dychy. Wydaje mi się że nie ma takiego przejścia olej-woda w chłodniczce którędy by mógł olej przeciekać do wody, chyba że ci pękła w środku.

Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie udało znaleźć taniej. Możesz szukać oringów które w oplu kosztują po 6 pln, w ten sposób zaoszczędzisz ze 2 dychy. Wydaje mi się że nie ma takiego przejścia olej-woda w chłodniczce którędy by mógł olej przeciekać do wody, chyba że ci pękła w środku.

Jest taka możliwość. Ja tak miałem. Chłodniczka składa się z 2 części. Jest miejsce gdzie kanały olejowy i chłodniczy oddzielony jest uszczelką. Mi wewnętrzna uszczelka nie trzymała i olej dostawał się do płynu.

Link to comment
Share on other sites

Mnie się nie udało znaleźć taniej. Możesz szukać oringów które w oplu kosztują po 6 pln, w ten sposób zaoszczędzisz ze 2 dychy. Wydaje mi się że nie ma takiego przejścia olej-woda w chłodniczce którędy by mógł olej przeciekać do wody, chyba że ci pękła w środku.

Nowe uszczelki w oplu to koszt ok 300zł.Cały komplet,chłodniczkę mam okazję kupić używke w dobrym stanie. No właśnie po przeczytaniu tego tematu i jeszcze podobnego wnioskuję że prawdopodobnie jednak to chłodniczka jest walnieta lub jej uszczelki. Bo olej mam ok, silnik pracuje dobrze i równo,nic mi nie kopci ani nie szarpie,nie mam mleka pod korkiem wlewu,a po podłączeniu pod op-coma żadnych błędów nie było.
Link to comment
Share on other sites

Nowe uszczelki w oplu to koszt ok 300zł.Cały komplet,chłodniczkę mam okazję kupić używke w dobrym stanie. No właśnie po przeczytaniu tego tematu i jeszcze podobnego wnioskuję że prawdopodobnie jednak to chłodniczka jest walnieta lub jej uszczelki. Bo olej mam ok, silnik pracuje dobrze i równo,nic mi nie kopci ani nie szarpie,nie mam mleka pod korkiem wlewu,a po podłączeniu pod op-coma żadnych błędów nie było.

Używana chłodniczka pewnie też uszczelki ma niezbyt dobre. te uszczelki to chyba jakaś wada fabryczna bo dużo osób ma problem z cieknącym olejem. Ja bym kupił nowe uszczelki (komplet) i wymienił. Wtedy jest pewność że będzie trzymać. W samej chłodniczce raczej nie ma co się psuć. No chyba że w zimę była woda i zamarzła i rozsadziła ją, ale chyba to raczej mało prawdopodobne bo oprócz niej pewnie też i blok by ucierpiał.

Link to comment
Share on other sites

Używana chłodniczka pewnie też uszczelki ma niezbyt dobre. te uszczelki to chyba jakaś wada fabryczna bo dużo osób ma problem z cieknącym olejem. Ja bym kupił nowe uszczelki (komplet) i wymienił. Wtedy jest pewność że będzie trzymać. W samej chłodniczce raczej nie ma co się psuć. No chyba że w zimę była woda i zamarzła i rozsadziła ją, ale chyba to raczej mało prawdopodobne bo oprócz niej pewnie też i blok by ucierpiał.

Też mi się wydaje że jednak chłodniczka jedt ok a jedynie te uszczelki są ente. Kupiłem go rok temu i na dzień dobry musiałem wymienić termostat, pompe,pouszczelniac układ bo idioci jeździli na wodzie. Cały rok było ok do przedwczoraj. Po przeczytaniu tematu: OLEJ W PŁYNIE CHLODNICZYM, doszedłem do wniosku że raczej to właśnie te uszczelki są walniete.

Mówisz że lepiej będzie kupić nowe uszczelki i wymienić?

Link to comment
Share on other sites

Też mi się wydaje że jednak chłodniczka jedt ok a jedynie te uszczelki są ente. Kupiłem go rok temu i na dzień dobry musiałem wymienić termostat, pompe,pouszczelniac układ bo idioci jeździli na wodzie. Cały rok było ok do przedwczoraj. Po przeczytaniu tematu: OLEJ W PŁYNIE CHLODNICZYM, doszedłem do wniosku że raczej to właśnie te uszczelki są walniete.

Mówisz że lepiej będzie kupić nowe uszczelki i wymienić?

Tak. Na używanej może okazać się że na pół roku będziesz musiał wymienić uszczelki. Poza tym i tak musiałbyś kupić nową uszczelkę miedzy chłodniczką o blokiem bo twoja stara i tak nie uszczelniłaby drugiej chłodniczki. (jest już twarda i dopasowana do twojej chłodniczki)

Link to comment
Share on other sites

Tak. Na używanej może okazać się że na pół roku będziesz musiał wymienić uszczelki. Poza tym i tak musiałbyś kupić nową uszczelkę miedzy chłodniczką o blokiem bo twoja stara i tak nie uszczelniłaby drugiej chłodniczki. (jest już twarda i dopasowana do twojej chłodniczki)

To będę zamawiał, i się modlił żeby to było tylko to a nie ta cholerna uszczelka pod głowicą.
Link to comment
Share on other sites

To będę zamawiał, i się modlił żeby to było tylko to a nie ta cholerna uszczelka pod głowicą.

To czy tędy dostawał się olej możesz zweryfikować następująco:

Po wyjęciu chłodniczki kładziesz ją poziomo śrubami którymi ona jest skręcona do góry i powoli rozkręcasz ją nie zmieniając poziomej pozycji. (rysunek 17 z poradnika z tego postu). Po odkręceniu wszystkich śrub powoli rozkładasz ją pilnując żeby leżała całkowicie poziomo. Po rozkręceniu jeśli olej jest w środkowym zagłębieniu (tym bez otworów - rysunek 17 zdjęcie prawy górny róg to jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tędy olej dostawał się to płynu. Zagłębienie to powinno być suche jeśli uszczelki trzymały. U mnie w tym zagłębieniu był olej więc raczej pewne że przedostawał się dalej do płynu.

Link to comment
Share on other sites

To czy tędy dostawał się olej możesz zweryfikować następująco:

Po wyjęciu chłodniczki kładziesz ją poziomo śrubami którymi ona jest skręcona do góry i powoli rozkręcasz ją nie zmieniając poziomej pozycji. (rysunek 17 z poradnika z tego postu). Po odkręceniu wszystkich śrub powoli rozkładasz ją pilnując żeby leżała całkowicie poziomo. Po rozkręceniu jeśli olej jest w środkowym zagłębieniu (tym bez otworów - rysunek 17 zdjęcie prawy górny róg to jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tędy olej dostawał się to płynu. Zagłębienie to powinno być suche jeśli uszczelki trzymały. U mnie w tym zagłębieniu był olej więc raczej pewne że przedostawał się dalej do płynu.

To może ja ją najpierw wymontuje a potem zamówię te uszczelki,jak się okaże że jednak był tam olej. Choć patrząc jak wyglądała reszta mojego układu chłodzenia zanim się za niego zabrałem to duże prawdopodobieństwo że te uszczelki już są do du..... I pewnie jeszcze zakamienione.
Link to comment
Share on other sites

To może ja ją najpierw wymontuje a potem zamówię te uszczelki,jak się okaże że jednak był tam olej. Choć patrząc jak wyglądała reszta mojego układu chłodzenia zanim się za niego zabrałem to duże prawdopodobieństwo że te uszczelki już są do du..... I pewnie jeszcze zakamienione.

Szkoda pracy 2 razy. Jak już to wszystko rozkręcisz to i tak powinieneś wymienić uszczelki na nowe. Stare są "spłaszczone" i po skręceniu i tak pewnie będą puszczać. Brak oleju w tym zagłębieniu nie oznacz że uszczelki są dobre węc dla świętego spokoju i zaoszczędzenia rozkręcania 2 razy (a jest troche przy tym roboty)

Link to comment
Share on other sites

Mnie to kosztowało 300pln robota. Uszczelki musisz kupić tak czy siak. A czy kupić drugą chłodniczkę to bym się wstrzymał do rozebrania jej i zobaczenia czy jest cała. To norma w tych silnikach. Mój był cały zarzygany olejem, ciekło po kompresorze. Maniana jakich mało.

Jest gdzieś na niemieckich stronach ładny obrazek jak ona jest zbudowana w środku. Szukaj w gogle obrazki z18xer oil cooler czy coś podobne.

www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18xer-ecotec-motor-gm-i4-fam1-gen3-technik-daten-und-besonderheiten-t4702416.html

www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18xer-ecotec-motor-gm-i4-fam1-gen3-technik-daten-und-besonderheiten-t4702416.html

Link to comment
Share on other sites

Szkoda pracy 2 razy. Jak już to wszystko rozkręcisz to i tak powinieneś wymienić uszczelki na nowe. Stare są "spłaszczone" i po skręceniu i tak pewnie będą puszczać. Brak oleju w tym zagłębieniu nie oznacz że uszczelki są dobre węc dla świętego spokoju i zaoszczędzenia rozkręcania 2 razy (a jest troche przy tym roboty)

Będę zamawiał. Troszkę to potrwa bo mieszkam w UK a uszczelki będą szły z polski.

Podziękowania za pomoc.

Mnie to kosztowało 300pln robota. Uszczelki musisz kupić tak czy siak. A czy kupić drugą chłodniczkę to bym się wstrzymał do rozebrania jej i zobaczenia czy jest cała. To norma w tych silnikach. Mój był cały zarzygany olejem, ciekło po kompresorze. Maniana jakich mało.

Jest gdzieś na niemieckich stronach ładny obrazek jak ona jest zbudowana w środku. Szukaj w gogle obrazki z18xer oil cooler czy coś podobne.

www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18xer-ecotec-motor-gm-i4-fam1-gen3-technik-daten-und-besonderheiten-t4702416.html

www.motor-talk.de/blogs/cookie-666/z18xer-ecotec-motor-gm-i4-fam1-gen3-technik-daten-und-besonderheiten-t4702416.h

Mój teściu się dowiadywał w Oplu w Bydgoszczy i za uszczelki zawołali 350 złociszy a z wymianą 500 zł. Normalnie rozbój w biały dzień.

Link to comment
Share on other sites

Też mnie to spotkało w poprzednim XER. Kupiłem w ASO tylko te 3 duże uszczelki chłodniczki a resztę małych dobrał mechanik. Zapłaciłem za uszczelki 37Euro, a za wymiane w PL 80zł.

Link to comment
Share on other sites

Też mnie to spotkało w poprzednim XER. Kupiłem w ASO tylko te 3 duże uszczelki chłodniczki a resztę małych dobrał mechanik. Zapłaciłem za uszczelki 37Euro, a za wymiane w PL 80zł.

Widzę że to chyba naprawdę przypadłość z tymi uszczelkami. :mysli:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

To czy tędy dostawał się olej możesz zweryfikować następująco:

Po wyjęciu chłodniczki kładziesz ją poziomo śrubami którymi ona jest skręcona do góry i powoli rozkręcasz ją nie zmieniając poziomej pozycji. (rysunek 17 z poradnika z tego postu). Po odkręceniu wszystkich śrub powoli rozkładasz ją pilnując żeby leżała całkowicie poziomo. Po rozkręceniu jeśli olej jest w środkowym zagłębieniu (tym bez otworów - rysunek 17 zdjęcie prawy górny róg to jest duże prawdopodobieństwo że właśnie tędy olej dostawał się to płynu. Zagłębienie to powinno być suche jeśli uszczelki trzymały. U mnie w tym zagłębieniu był olej więc raczej pewne że przedostawał się dalej do płynu.

A więc jestem po wymianie uszczelek chłodniczki, uszczelki kolektora i katalizatora z rurą.

Szacunek dla Mr Soon za super opis.

Ogólnie to podczas rozkręcania wszystkiego ręce mi opadły. Nie mówiąc już o tym że dwa razy uszczelniałem miskę olejową(Kilka miesięcy temu), nie potrzebnie chyba bo to co działo się pod chłodniczką to był SAJGON. Ciekł olej i płyn razem, w miejscu gdzie napisał nikersik było sucho, i dla tego jednak biorę najgorsze pod uwagę. Aczkolwiek mam nadzieję że się mylę. :unsure: Zobaczę jak posmigam autem czy będę miał olej w zbiorniczku :(

Moja chłodniczka była już robiona wcześniej i ktoś zamiast użyć nowych uszczelek użył uszczelniacza jakiegoś i to wszędzie gdzie się dało, łącznie z uszczelką kolektora, był tam jakiś czarny silikon :blink: . Czyszczenie tego zajęło mi ok 3 godzin :o Sama chłodniczka wygląda jak by miała jakieś wżery, jak by ktoś wcześniej ją może jakimś śrubokrętem traktował :mysli: już nie mówiąc że żadnej drożności nie było i dopiero 30 min kąpiel w zmywaczu do hamulców i przedmuchaniu kompresorem coś pomogło. Dodaje zdjęcia jak by ktoś chciał luknąć jak to wyglądało.

t3as6h208e8t.jpg

kpsn420thmgg.jpg

0telqwtrwlge.jpg

pp9kut9638u6.jpg

89ncr3tpp2l4.jpg

ychmlo8seerl.jpg

qf1t0d3vv1pz.jpg

Po czyszczeniu.

9w1583wsylof.jpg

nqyyiwp96q9p.jpg

mjjcayis0cm9.jpg

Te uszczelki potrzeba.

khkdxh4fpp5c.jpg

63 38 472 GM 24445723 O-Ring pierścieniowy x1

56 50 974 GM 55556547 O-Ring pierścieniowy x1

56 50 971 GM 55354068 O-Ring x1

56 50 969 GM 55353331 O-Ring x1

56 50 966 GM 55353328 O-Ring x2

56 50 972 GM 55354021 Uszczelka chłodniczki

56 50 962 GM 55353321 Uszczelka chłodniczki

56 50 960 GM 55353319 Uszczelka chłodniczki

Plus uszczelka pod kolektor i katalizator.

Podziękowania dla wszystkich za pomoc.

Pozdrawiam.

Edited by dany1107
Link to comment
Share on other sites

A więc jestem po wymianie uszczelek chłodniczki, uszczelki kolektora i katalizatora z rurą.

Szacunek dla Mr Soon za super opis.

Ogólnie to podczas rozkręcania wszystkiego ręce mi opadły. Nie mówiąc już o tym że dwa razy uszczelniałem miskę olejową(Kilka miesięcy temu), nie potrzebnie chyba bo to co działo się pod chłodniczką to był SAJGON. Ciekł olej i płyn razem, w miejscu gdzie napisał nikersik było sucho, i dla tego jednak biorę najgorsze pod uwagę. Aczkolwiek mam nadzieję że się mylę. :unsure: Zobaczę jak posmigam autem czy będę miał olej w zbiorniczku :(

Moja chłodniczka była już robiona wcześniej i ktoś zamiast użyć nowych uszczelek użył uszczelniacza jakiegoś i to wszędzie gdzie się dało, łącznie z uszczelką kolektora, był tam jakiś czarny silikon :blink: . Czyszczenie tego zajęło mi ok 3 godzin :o Sama chłodniczka wygląda jak by miała jakieś wżery, jak by ktoś wcześniej ją może jakimś śrubokrętem traktował :mysli: już nie mówiąc że żadnej drożności nie było i dopiero 30 min kąpiel w zmywaczu do hamulców i przedmuchaniu kompresorem coś pomogło. Dodaje zdjęcia jak by ktoś chciał luknąć jak to wyglądało.

Skutki dostania się oleju do płynu będziesz obserwował bardzo długo. U mnie od wymiany uszczelek minęło już ze 2 lata. Płyn wymieniałem już kilka razy, płukałem układ wodą kilka razy, 2 razy czyściłem zbiornik wyrównawczy i nadal w nim na ściankach osadza się coś, chociaż już coraz mniej a płyn nie jest przejrzysty ale już nie tłusty. Obserwuj temperaturę silnika bo może to przypadek ale kilkanaście dni po dostaniu się oleju do płynu padł mi termostat (koszt nie mały bo ok. 350 zł) Tydzień temu zaczęła mi przeciekać chłodnica i przed wymianą zrobiłem płukankę całego układu jakimś specjalnym preparatem do płukania układu chłodzenia. Zalałem nowy płyn (trochę lepszej firmy) i zobaczę jak po jakimś czasie będzie jego kolor.

Ogólnie to już sporo wymieniłem w tym aucie przez 3 lata.

1. uszczelki chłodniczki

2. termostat

3. chłodnica klimatyzacji

4. Koło zmiennych faz rozrządu - ssące (miało pomóc na klekotanie przy uruchamianiu ale nie pomogło - do wymiany pozostało wydechowe)

5. 2 zaworki kół ZFR

i ostatnio w ciągu 3 tygodni

6. Koło zmiennych faz rozrządu - wydechowe (szczęśliwy bo w końcu cisza - noc nie klekocze) - szczęście nie trwało długo

7. przy okazji pkt. 6 pasek rozrządu kompletny

8. pasek wielorowkowy i rolka napinacza

9. cewka zapłonowa (przerywał w końcu przestał pracować na 2 cylindrze) - auto pęknie zaczęło pracować równo i cicho ale szczęście trwało 4 dni

10. Chłodnica "wody" - nagle zaczęła przeciekać, prawie leciało z niej ciurkiem

Minęły 2 dni auto jeździ idealnie tylko jak długo - co następnego.

Link to comment
Share on other sites

Cieszę się że mogłem pomóc, fajno że temat rośnie w dobrym kierunku. :ok:

Dzięki Panowie za wkład, przyda się na pewno przyszłym użytkownikom XER. :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...
UP