Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rayder_36

kapitalny remont x18xe

Recommended Posts

Witam wszystkich

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chce zrobić kapitalny remont silnika ponieważ trochę głośno chodzi i bierze mi olej, jakieś pół litra na 1.5-2 tysięcy km. Chce dowiedzieć się ile może kosztować kapitalny remont tego silnika. Bo sam nie mam czasu żeby rozebrać i sprawdzić co tam się dzieje wiec postanowiłem zaprowadzić samocjod do mechanika tylko pytanie ile mam przygotować pieniędzy. Chciałbym zrobić to samemu ale za rozrząd itp boje się zabrać. Z resztą rozrząd mam nowy + pompa wody ale ostatnio mi coś przy rozrządzie zgrzyta wiec nie chce nic zepsuć. Proszę o porady czy da rade to samemu ogarnąć czy dać mechanikowi i co najczęściej jest robione w tych silnikach. Z góry dziękuję

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Wrzucę dziś filmik jak ledwo działa moja viki

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak rozrządu sam nie wymienisz to tym bardziej sam nie zrobisz kapitalnego remontu silnika. A taki remont to koszt ponad 1500zł. 0,5 litra na 2000km to jeszcze nie tragedia jak na te silniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak kolega wyżej pisze , spalanie oleju u Ciebie jest w normie . Możesz pomierzyc kompresje która może coś powiedzieć . Koszt z robocizna u mechaniora ok 2 tys.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak myślałem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> czyli trzeba wydać więcej niż chciałem

A jeszcze jedno. Właśnie chcę kupić nowy akumulator bo stary pada. Jakiej firmy polecacie? Bo i mnie jest sprawa tego typu ze mam dużo odbiorników elektronicznych a tobie krótkie trasy wiec potrzebny będzie jakiś o wiele bardziej pojemny akumulator. Tylko jaki? Nie chce wydawać 500 - 600 zł na akumulator który pociągnie mi rok dłużej od połowę tańszego

Share this post


Link to post
Share on other sites

też miałem kiedyś problem z wyborem aku , wybrałem bosch S4 74 AH i chodzi już ponad 3 lata beż żadnego ładowania więc polecam

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Cena ok 300 zł na allegro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego, jeśli dobrze rozumiem, to robisz krótkie trasy. Wobec tego wybór akumulatora o większej pojemności mija się z celem, gdyż i tak go nie doładujesz podczas jazdy, a na dodatek, taki akumulator szybciej Ci "zejdzie", niż ten o nominalnym prądzie ładowania. Poczytaj wątki o zalecanych akumulatorach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no nie wiem bo ja też robie krótki trasy i mi śmiga 4 rok jak nówka

Share this post


Link to post
Share on other sites

To co Ci "lata" i co wskazywałeś na filmiku to napinacz paska wielorowkowego ;-) Świszczeć czyvteż szumieć może jego rolka ale może też być to pompa wody, ciężko troszkę z filmiku to wywnioskować

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale czy to jest do wymiany skoro to tak lata? A pompa wody była wymieniana wraz z rozrządem jakies 15 tysiecy km temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrzucić pasek wielorowkowy i obadać rolkę od napinacza, łożyska alternatora

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zależy, jeżeli chodzi na boki (prostopadle do paska) to jak najszybciej musisz to sprawdzić. Jezeli porusza sie w swojej osi działania to jest to jego normalna praca, tłumi drgania paska ;-)

Na twoim miejscu zrzuciłbym pasek i sprawdził, nie ma z tym dużo roboty ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym się dołączyć do tematu.

Silnik ma przejechane +- 360 000 km, pije olej (przy wyższych obrotach zostawia chmurę siwego dymu) podejrzewam, że to wina uszczelniaczy zaworowych, bo i przy rannym odpalaniu puszcza dymnego pierda.

Zastanawiam się nad kupnem samego słupka x20xev i przerzuceniem gratów, ale może warto zrobić remont góry? Jaka jest Wasza opinia?

Stukać zaczyna od 40 sekundy, bo nie mogłem dosięgnąć linki przepustnicy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bartek, przede wszystkim pomierz ciśnienie na cylindrach, bez tego nic nie wiadomo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Ile oleju znika Ci na 1000km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na dniach postaram się zmierzyć kompresję i litr na 1000 wychodzi jak nic. Najgorzej, że przy dynamicznej jeździe zostaje wielka chmura z tyłu auta :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki kolor dymu ? Niebieski ? Kompresja moze nie wyjasnic czy pierscienie slabe bo gorne miga byc ok a olejowy marny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopsik może tak być ale zwykle przy tak znacznym wyeksploatowaniu kompresja również ucieka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak najbardziej sie z tobą zgodze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> wiec czekamy na wyniki kompresji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki test potwierdza czy spalany jest olej - jeszcze lepiej to widać jadąc za autem które dojeżdżając do świateł hamuje silnikiem i potem bez zatrzymania wrzuca bieg i jedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te silniki są pancerne i raczej nie ma potrzeby robienia w nich kapitalki jeżeli nie zostały zatarte, przegrzane w 95% przypadków wystarczy wymienić uszczelniacze, pierścienie i dla pewności panewki, ich problemem w głównej mierze są uszczelniacze zaworowe, puszczają olej, stąd się właśnie biorą niebieskie chmury w czasie dodawania gazu po chwilowym postoju na obrotach jałowych.

1.5l to nie jest norma i zdrowy silnik nie powinien tyle pić, jest to jedynie wykręt GM.

Co Ci mogę doradzić od siebie.

zdjęć głowicę i sprawdzić w jakim stanie są cylindry, jak ok to wymienić pare gratów i powinien jeszcze pojeżdzić.

Ceny do tego silnika są śmieszne, poniżej podaje średni koszt elementów które wypadało by wymienić.

uszczelka pod głowicą 80 zł

klp pierścieni 80 zł

klp panewek 120 zł

planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności ( w wawie za to płaciłem 270 zł)

uszczelki kolektorów 60 zł

szpilki głowicy 56 zł

uszczelniacze wałków 22 zł

uszczelka pokrywy zaworów 40 zł

uszczelki miski olejowej 140

Pozostają płyny i robota mechanika.

Swego czasu jak miałem vb z tym silnikiem robiłem podobny zabieg u siebie, pił na potęgę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">, po ogarnięciu tematu nie brał nawet grama, tyle co mu wlałem podczas wymiany, tyle zlewałem podczas następnej.


A ten test który Ci mechanik wskazał ma na celu sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Pamiętaj natomiast aby nie robić samej góry tzn samych uszczelniaczy (jakby Ci mechanik proponował) bo po krótkim czasie zacznie puszczać przez pierścienie, góra będzie uszczelniona to zacznie wypuszczać dołem. Głowicę i tak będzie ściągał więc dużym problemem nie będzie dodatkowe rozpięcie miski i wału od spodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś dostałem wycenę - głowicę poskładają mi w firmie zajmującej się regeneracją i tak mi wyliczyli:320 ZŁ ROBOTA ZA ZAWORY I GNIAZDA ,10 ZŁ ZA 1 PROWADNICE, 50 ZŁ PLANOWANIE ,80 ZŁ USZCZELNIACZE NA ZAWORY ,ZA SZKLANKI NIE WIEM JAKA JEST CENA GWARANCJA NA 6 MIESIECY,a więc dochodzą szklanki x16 + pierścienie i panewki.

Roboty nie liczę, bo sam wszystko ogarnę raczej - kolego JarekS czy od spodu bez problemu wymienię pierścionki i panewki? Czy wymaga to jakiś skomplikowanych prac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja z mojej strony powiem że dasz radę od spodu samemu


mam szklanki po 10 tys km z 1.6 i do ciebię będą pasować mogę ci sprzedać , jak coś to pisz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wymieniaj szklanek!!! one się nie psują. To że np stukają to przyczyna zapchania kanałów olejowych. Natomiast można to samemu wyczyścić.

Bierzesz taką szkankę i uderzasz nią o metalową płaszczyznę ( nie bój się nic im się nie stanie) po paru uderzeniach wypada amortyzatorek (dwie tulejki złożone ze sobą sprężynką) wkładasz wszystko do nitro na chwilę czyścisz szczoteczką, przepłukujesz szklankę, dobrze jest w nią dmuchnąć aby udrożnić kanał olejowy (mała dziurka na boku) i składasz w odwrotnej kolejności. Zakładasz na auto i po krzyku. Robiłem to 3 razy za każdym wszystkie udało się wyczyścić bez najmniejszych problemów, zero strat, po zabiegu ddziałały jak nowe, nic nie było słychać w silniku.

Nowa szklanka to wydatek 30-35 zł szt więc chyba jednak bardziej opłaca się wyczyścić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Od spodu panewki jak najbardziej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> natomiast korby wychodzą tak czy siak do góry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...