Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

timoneq

Problem z ciśnieniem ładowania Z19DTH - prośba o analizę logów

Recommended Posts

Witam Szanowne Forum,

jako, że borykam się z dużym zużyciem chwilowym auta podczas przyspieszania, zrobiłem wczoraj test

z podpiętym opcomem i nagrałem logi dynamiczne i pozwolę sobie prosić o ich ocenę.

Problem pojawia się w kolumnie - Ciśnienie doładowania - jest ono za niskie.

Komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy możliwe jest, że czujnik padł czy to jakaś inna kwestia?

Druga sprawa to zlecona pozycja zaworu EGR. Czy podczas przyspieszania powinna być non stop 100%?

Spalanie chwilowe podczas przyspieszania na 1 i 2 biegu dochodzi do 40 ltr/100 km.

Nie wiem jak dodać załącznik do posta więc umieściłem go na zewnętrznym serwerze:

Please login or register to see this link.

<- poprawiony plik .xls

oraz .csv oryginalny:

Please login or register to see this link.

Auto to Vectra 1.9 CDTI '07. Przebieg 166 kkm.

Dynamika auta w miarę ok, choć na 1 i 2 biegu jest gorzej niż było.

Pozdrawiam i proszę o pomoc.

Tomek


Witam ponownie,

w ten weekend postanowiłem ze swojej strony poeksperymentować troszkę. Wyczyściłem przepustnicę, przelutowałem jeszcze raz łączenia w elektronice przepustnicy, oczyściłem ponownie kanały pomiędzy przepustnicą, egrem i kolektorem. Zrobiłem test i przejechałem się z EGR zaślepionym pełną blaszką, Jechałem też z EGR z odłączoną wtyczką, Wyniki są bez zmian. Spalanie chwilowe podczas przyspieszania dochodzi do 40 litrów.

Koledzy forumowicze pomóżcie proszę. Jeśli nikt nie wie co może być przyczyną to chyba pozostaje mi tylko Aso Opla ale po doświadczeniach z poprzednią Vectrą wolałbym tego uniknąć... Co jeszcze może mieć taki wpływ na spalanie co sam bym mógł sprawdzić?

Edited by timoneq

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może poprostu przekłamuje Ci z tym spalaniem?

Sprawdzałeś spalanie na 100 km z dystrubutora? Jest za wysokie?

Jeżeli nie i nie ma innych problemów to nie szukaj dziury w całym

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym chciał żeby to było szukanie dziury w całym :-) Średnie spalanie wychodzi mi obecnie na poziomie 9 ltr/100 km. Jest zimno dosyć więc może tragedii nie ma. Ale martwi mnie spalanie chwilowe które pokazuje 40 litr/100 km. Tutaj raczej przekłamania nie ma. Do tego czuję, że dynamika auta na niższych biegach nie jest taka jak była kiedyś. Nie pozostaje mi nic już innego jak podjechać do ASO na Techa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już to niekoniecznie do ASO (po co przepłacać?).

Na pewno znajdziesz kogoś z klubowiczów/forumowiczów kto podłączy techa za cenę nie taką jak w aso, albo op-coma jeszcze taniej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op-coma podłączałem i logi zamieściłem w poście. Niestety nie znam nikogo z Techem. Umówiłem się już w ASO i zobaczymy co powiedzą. Niby przez telefon koleś stwierdził, że w sumie jak nie ma błędów to pewnie wszystko jest ok... Ale też gadałem z kilkoma osobami i u żadnej spalanie chwilowe nie przekracza 22 litrów. A u mnie bez znaczenia czy ciepły czy zimny 40.... Już mnie to irytuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ciekawe, ja jak dobrze depnę to spokojnie 30 l/100 km pokaże, czasem więcej, a spalanie średnie z dystrybutora 6,3 l/100 km.

A to Twoje średnie spalanie to z jazdy po mieście, czy z trasy?

Zbigos ma techa, a jak zapytasz w oddziale mazowieckim to na pewno się ktoś jeszcze znajdzie. W ASO zapewne zedrą kasę i nic nie znajdą.

Edited by tking

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie, a ja wcale nie muszę mocno deptać żeby te 40 się pokazało. Średnie 9 litrów mam obecnie 80% miasto i 20% trasa. Tragedii nie ma... Ale be problemu po mieście potrafiłem nim zejść poniżej 8 litrów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy turbina była wymieniana, regenerowane?

Chwilowe spalanie przy depnięciu 40l to maksymalna wartość jaką pokazuje komputer i jest to normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina nie byla wymieniana ani regenerowana. Auto ma przejechane 166 kkm. Mozliwe zeby ja szlag trafil? Co do spalania to nie wiem czy to take normalne... 40 ltr to wartosc maksymalna I do osiagniecia raczej przy dosyc ostrym przyspieszaniu. A ja auta nie katuje. Szczegolnie jak silnik nie jest rozgrzany. No coz w srode jestem umowiony na Techa. Mechanik ma tez cos jeszcze posprawdzac. Wspomnial np cos o czujniku cisnienia paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podmieniałeś czujnik ciśnienia doładowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie. Byl tylko czyszczony jakies pol roku temu przy okazji czyszczenia egr I przepustnicy. Egr I tak potem wymienilem na nowy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie moge otworzyć logów. Jakie masz wartości : ciśnienia atmosferyczne do żądanego ciśnienia doładowania? jest jakaś różnica czy jest takie samo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podstawowe parametry wyciągnięte do PDF:

Please login or register to see this link.

Ciśnienie atm, ciśnienie żądane, faktyczne, przeplywomierz, egr,

Edited by timoneq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwne robisz te logi. Z tego co widze to w sekundzie 0.00 masz ciśnienie atm 101kPa a na czujniki 104 a powinno być takie same. Podmień czujnik, i sprawdz ten parametr bez odpalania samochodu czy będzie takie same czy dalej się różni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

czyli to powinna być jakaś pierdoła, turbina nie pada tak sobie najpierw raczej ją słychać

Jak mechanik podejrzewa czujnik ciśnienia paliwa to widać słabe ma pojęcie o tych silnikach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by zbigos74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Słabe te logi. Zrobiłeś listę skróconą. Aby zrobić pełną kliknij w 'Dodatkowa lista danych 1'.

Do tego logi rób z butem w podłodze od niskich obrotów do najlepiej 4.5k na 3cim biegu. Ciężko wywnioskować z tych logów cokolwiek.

Turbina wydaje się być sprawna. Ciśnienie Cr w normie. Przepływomierz też.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

zrobiłem pełny log:

Please login or register to see this link.

Przyspieszenie od 0 km/h do około 4500 rpm na trzecim biegu i z powrotem aż do zatrzymania.

Dziwni mnie jedno: nasycenie filtra DPF pokazuje 78% a zapobiegawczo w sobotę był mechanicznie wypalony Techem. Przebieg od ostatniej regeneracji 100 km...

W sobotę podczas pomiarów Techem kolega zasugerował że silnik może dostawać zbyt małą ilość powietrza. Powodem jest to że klapki w kolektorze są zablokowane w pozycji otwartej (poza sterującą która normalnie pracuje). W pozycji otwartej oczywiście teoretycznie - co jeśli któraś się przestawiła i blokuje wlot? Czy faktycznie może to mieć związek ze spalaniem? A może to jednak coś z DPF?

Spalanie podczas przyspieszania nadal dochodzi do 39.8 ltr. Dynamika auta taka sobie. Wydaje mi się że w/g logów ciśnienie ładowania ma straszne opóźnienie w stosunku do żądanego?

Porównywaliśmy z autem kolegi i różnica w dynamice jest spora. Do tego wydaje mi się że mój silnik na wyższych obrotach pracuje głośniej niż tamto drugim aucie.,

Edited by timoneq

Share this post


Link to post
Share on other sites
Co Cię tak boli w tym spalaniu chwilowym?

Rzuć okiem na wiersz 757 ostatniego loga.

Przy 50km/h, prędkości silnika 3135 obr/min dawka na zaplon wynosi 70mm3 - jest to maksymalna dawka typowego fabrcznego z19dth (moj modowany ma np 85mm3).

Jeśli Cie interesuje spalanie na 100km w tym konkretnym momencie obliczasz je tak:


3135 (ilosc obrotów na minutę) * 60 (żeby mieć obroty na godzinę) * 2 (ilosc zaplonow na obrót) * 70 (dawka) * 2 (predkość 50km/h wiec zeby przejechac 100km musimy pomożyć razy 2) a to daje:

52668000mm3 czyli 52.6l/100km. I jest to normalne.

Reszte pliku postaram się obejrzeć wkrótce ale już widzę że jest jakas katastrofa. Moja astra na 3ce przyspiesza jak ta vectra na 2ce.

Edited by omega7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi do końca o to że mnie to boli :-) No może troszkę... Po prostu mam porównanie dwóch aut w którym mój w cyklu miejskim dochodzi do 10.5 ltr / 100km a kolegi nie przekracza 8 ltr /100 km. Druga kwestia to dynamika auta: w moim jakoś się jedzie a w aucie kolegi po wciśnięciu pedału w podłogę (spalanie chwilowe na kompie 33) dosłownie wciskało w fotel. Porównywaliśmy spalanie chwilowe na 1, 2, 3 biegu i podczas przyspieszania auto kolegi wypadało zdecydowanie lepiej,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Znów nie wykonałeś logu tak jak powinieneś. Miał być 3ci bieg od niskich obrotów a nie sprint do setki.


Linia 790

żadane ładowanie 248.

Aktualne ładowanie 298

Zawr elektromagnetyczny stosunku pul- sw cinienia adowania 20%


Zatarte kierownice turbiny. ECU rząda 20% wychylenia. 20% oznacza odetnij doładowanie natychmiast. U ciebie nic to nie daje i turbina dmucha jak wściekła, bo łopatki zacięły się jednej pozycji. Zauważyłem że jest to typowa usterka aut z dpf.


Zapieczone kierownice to notoryczne przeładowanie i niedoładowanie jedno po drugim


Przeładowanie wprowadza opór w wydechu, co wpływa na większe spalanie, gorsze osiągi a sama turbina rozkręca się ponad normę.

Niedoładowanie powoduje ograniczenie dawki paliwa przez ECu.

Nie jestem jednak przekonany czy tylko w turbinie jest u Ciebie problem. Znam fury które mocno przeładowują a mimo to jeżdżą w miarę normalnie. Ciekawi mnie jeszcze ten Twój dpf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, czy mam w takim razie zrobić logi ponownie? Jeśli tak to napisz proszę o co dokładnie chodzi.

Co do DPF to doczytałem że awaryjne wypalanie odblokowuje go do około 75%. Z tym, że DPF wypalał się dosłownie tydzień temu i ostatni odczyt pokazywał poniżej 40% a tu nagle 78% po awaryjnym wypaleniu. Trochę chyba dziwne.

P.S. Czy powodem złego wysterowania turbiny może być walnięty zawór N75, ten koło akumulatora przy pasie przednim lub ewentualnie grucha?

Edited by timoneq

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grucha jak najbardziej tak. Mogła się zatrzeć w środku i nie odbija gdy z zaworu sterującego nie idzie podciśnienie.

Zawór sterujący hmm... niby też może się w środku zatrzeć. Jak masz możliwość podmiany to zacznij od zaworu, bo grucha i turbina to już koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylem w garażu teraz. Po odłączeniu przewodu ciśnieniowego turbiny zassałem nim powietrze i było takie 'klik'. Jak puściłem nic. Dmuchnąłem i znowu 'klik'. Czyli coś tam pracuje. Postaram się jutro zorganizować zaworek na podmianę bo tego chyba nie można jakoś sprawdzić domowym sposobem...

Odnośnie DPF. Czy możliwa jest awaria któregoś czujnika i brak błędów jednocześnie? Dziwi mnie bardzo fakt że filtr wypalał się tydzień temu a po wypaleniu Techem pokazuje 75%. Czy jakaś ewentualna nieszczelność wydechu może tu być przyczyną? A może filtr był tak zawalony że mimo wypalania się nie mógł. 'odetkac'. A teraz po wypaleniu awaryjnym coś się ruszyło? Dobrze ze za kilka dni jadę w trasę to może go trochę mocniej przegonię.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak listwa leży, a klapy w kolektorze latają sobie jak żyd po pustym sklepie to mogą być objawy przymulenia. Wypalanie statyczne DPFa było niepotrzebne trzeba było sprawdzić parametry nie zawsze nasycenie jest wprost proporcjonalne do zapchania filtra.

Wypalaniem dolałeś sobie tylko paliwa do oleju.

Z tym zatarciem kierownicy w turbinie to nie jestem taki pewien, ale oczywiście nie można wykluczyć. Na pewno szukać trzeba rzeczy najłatwiejszych i najtańszych na początek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klapy są na stałe zablokowane w pozycji otwartej. Nie latają sobie jak chcą. Dlaczego napisałeś że dolałem paliwa do oleju? Czy wypalanie statyczne działa inaczej od dynamicznego? Tak czy inaczej podczas tego wypalania pojawiła się chmura białego dymu a potem było już czyściutko. Wracając do klap to sęk w tym że gdy kupiłem auto listwa już leżała a auto jeździło super. Natomiast z doładowaniem w/g mnie jest coś nie tak. Od poczatku w logach turbina jakby niedoladowywala momentami albo przeładowywała na zmianę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...