Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

aadrianek20

Vectra B 1.6 16V gaśnie podczas jazdy

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów. Mam kilka pytań odnośnie mojej nowo zakupionej vectry. Posiadam ją około miesiąca. Ma przejechane okolo 230 tys km. Vectra posiada instalację półsekwencyjną firmy AGC. Sytuacja wygląda tak:

-podczas jazdy czy to na benzynie czy na gazie zapala się kontrolka check i samochód gaśnie i nie można go odpalić.

-żeby go odpalić trzeba wyciągnąć listwę zapłonową i włożyć ją z powrotem wtedy samochód odpala bez problemu (nawet nie mam jej teraz przykręconej tylko włożoną )

-sytuacja ta zdarza się w różnych odstępach czasowych

-czasem gdy przekręcę kluczyk do pozycji zero obroty rosną do około 2 - 2,5 tys i silnik dopiero gaśnie. (czasem trwa to 2 s a czasem około 10)

-po przekręceniu zapłonu słychać tak jakby pykanie w okolicach przepustnicy (nie wiem na 100 % czy to przepustnica )

- vectra jest po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów a skutkiem jej zużycia były świece zalane olejem

Vectra od czasu kupna ma wymieniony olej, wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, oleju i benzyny(ten chyba nie zmieniany od nowości)) i kilka części związanych z zawieszeniem(ale to nie ma raczej wpływu na pracę silnika).

Odczytane błędy to:

0170 - nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub zbyt bogata

0351 - usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzania wyprzedzania zapłonu - cylinder 1+4 za niskie napięcie

0353 - ?

0354 - ?

0352 - usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzania wyprzedzania zapłonu - cylinder 2+3 za niskie napięcie

Błędy występują w takiej kolejności.

Proszę o jakieś sugestie co sprawdzić i od czego zacząć. Od razu zaznaczam że nie znam się za bardzo na mechanice ale pewnie są takie rzeczy, które mogę sam zrobić w garażu przed podjechaniem do mechanika.

Przekopałem już dużo tematów ale nikt chyba nie miał takiego problemu jak ja.

Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.


znalazłem podobny temat ale z tą klemą jeszcze nie próbowałem.

Please login or register to see this link.

myślicie ze to ECU?

Edited by aadrianek20

Share this post


Link to post
Share on other sites

duże prawdopodobieństwo że czujnik wałka rozrządu do wymiany , i wymienił bym listwę zapłonową

Share this post


Link to post
Share on other sites

listwa zapłonowa była podmieniana i dalej problem wystepuje. czujnik walka jest nowy.


Temat do zamknięcia pomoglo poprawienie masy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam problem powrocil. bylem u mechanika i wykazalo na kompie ze cewka lub zasilanie cewki. cewka byla podmieniana i to samo wiec cewka raczej dobra. zostaje zasilanie. jak je sprawdzic ? prosze o sugestie i porady. z gory dziekuje i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź jakąś żarówkę 5-21W 12V i dolutuj 2 przewody.

Odpinasz wtyczkę z cewki i przekręcasz na zapłon.

Styk 1 wtyczki cewki i masa - żarówka powinna świecić - masz zasilanie.

Styk 1 wtyczki cewki i wtyk 3 wtyczki cewki - brak świecenia na zapłonie, powinna świecić/migać po przekręceniu na rozrusznik

Styk 1 wtyczki cewki i wtyk 4 wtyczki cewki - brak świecenia na zapłonie, powinna świecić/migać po przekręceniu na rozrusznik

Jeżeli świeci tylko na zapłonie pomiędzy 1 a 3 lub 1 a 4 to trzeba odpiąć ECU i sprawdzić żarówką czy dalej świeci ale już bez zapłonu tylko +aku i najpierw 3 a potem 4, jeżeli dalej świeci to któryś z kabli do ECU zwiera do masy, jeżeli zgaśnie po odpięciu ECU to coś nie tak z ECU

Jeżeli +12V jest OK, a pod rozrusznikiem na którymś nie świeci trzeba sprawdzić połączeni rozpisane poniżej.

Czyli tak:

- brak świecenia pod rozrusznikiem - przerwa w obwodzie lub uszkodzony ECU

-świecenie cały czas - zwarcie w obwodzie do masy lub uszkodzenie ECU

Połączenia wtyczki cewki z ECU

1 cewki - +12V po zapłonie

3 cewki - C14 ECU

4 cewki - D14 ECU

To rozpiska dla X16XEL

Share this post


Link to post
Share on other sites

dzieki wlasnie mam ten silnik x16xel. jutro to posprawdzam i jak cos to bd jeszcze dopytywal.


czy to za niskie napiecie moze byc spowodowane podlaczeniem do tych kabli zasilania od gazu??? zauwazylem dzisiaj pomostkowane kable i dlatego pytam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...