Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

aadrianek20

Vectra B 1.6 16V gaśnie podczas jazdy

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów. Mam kilka pytań odnośnie mojej nowo zakupionej vectry. Posiadam ją około miesiąca. Ma przejechane okolo 230 tys km. Vectra posiada instalację półsekwencyjną firmy AGC. Sytuacja wygląda tak:

-podczas jazdy czy to na benzynie czy na gazie zapala się kontrolka check i samochód gaśnie i nie można go odpalić.

-żeby go odpalić trzeba wyciągnąć listwę zapłonową i włożyć ją z powrotem wtedy samochód odpala bez problemu (nawet nie mam jej teraz przykręconej tylko włożoną )

-sytuacja ta zdarza się w różnych odstępach czasowych

-czasem gdy przekręcę kluczyk do pozycji zero obroty rosną do około 2 - 2,5 tys i silnik dopiero gaśnie. (czasem trwa to 2 s a czasem około 10)

-po przekręceniu zapłonu słychać tak jakby pykanie w okolicach przepustnicy (nie wiem na 100 % czy to przepustnica )

- vectra jest po wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów a skutkiem jej zużycia były świece zalane olejem

Vectra od czasu kupna ma wymieniony olej, wszystkie filtry (powietrza, kabinowy, oleju i benzyny(ten chyba nie zmieniany od nowości)) i kilka części związanych z zawieszeniem(ale to nie ma raczej wpływu na pracę silnika).

Odczytane błędy to:

0170 - nieprawidłowy skład mieszanki - mieszanka za uboga lub zbyt bogata

0351 - usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzania wyprzedzania zapłonu - cylinder 1+4 za niskie napięcie

0353 - ?

0354 - ?

0352 - usterka w elektronicznej regulacji kąta wyprzedzania wyprzedzania zapłonu - cylinder 2+3 za niskie napięcie

Błędy występują w takiej kolejności.

Proszę o jakieś sugestie co sprawdzić i od czego zacząć. Od razu zaznaczam że nie znam się za bardzo na mechanice ale pewnie są takie rzeczy, które mogę sam zrobić w garażu przed podjechaniem do mechanika.

Przekopałem już dużo tematów ale nikt chyba nie miał takiego problemu jak ja.

Z góry dziękuję za podpowiedzi. Pozdrawiam.


znalazłem podobny temat ale z tą klemą jeszcze nie próbowałem.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

myślicie ze to ECU?

Edytowano przez aadrianek20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

duże prawdopodobieństwo że czujnik wałka rozrządu do wymiany , i wymienił bym listwę zapłonową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

listwa zapłonowa była podmieniana i dalej problem wystepuje. czujnik walka jest nowy.


Temat do zamknięcia pomoglo poprawienie masy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam problem powrocil. bylem u mechanika i wykazalo na kompie ze cewka lub zasilanie cewki. cewka byla podmieniana i to samo wiec cewka raczej dobra. zostaje zasilanie. jak je sprawdzic ? prosze o sugestie i porady. z gory dziekuje i pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź jakąś żarówkę 5-21W 12V i dolutuj 2 przewody.

Odpinasz wtyczkę z cewki i przekręcasz na zapłon.

Styk 1 wtyczki cewki i masa - żarówka powinna świecić - masz zasilanie.

Styk 1 wtyczki cewki i wtyk 3 wtyczki cewki - brak świecenia na zapłonie, powinna świecić/migać po przekręceniu na rozrusznik

Styk 1 wtyczki cewki i wtyk 4 wtyczki cewki - brak świecenia na zapłonie, powinna świecić/migać po przekręceniu na rozrusznik

Jeżeli świeci tylko na zapłonie pomiędzy 1 a 3 lub 1 a 4 to trzeba odpiąć ECU i sprawdzić żarówką czy dalej świeci ale już bez zapłonu tylko +aku i najpierw 3 a potem 4, jeżeli dalej świeci to któryś z kabli do ECU zwiera do masy, jeżeli zgaśnie po odpięciu ECU to coś nie tak z ECU

Jeżeli +12V jest OK, a pod rozrusznikiem na którymś nie świeci trzeba sprawdzić połączeni rozpisane poniżej.

Czyli tak:

- brak świecenia pod rozrusznikiem - przerwa w obwodzie lub uszkodzony ECU

-świecenie cały czas - zwarcie w obwodzie do masy lub uszkodzenie ECU

Połączenia wtyczki cewki z ECU

1 cewki - +12V po zapłonie

3 cewki - C14 ECU

4 cewki - D14 ECU

To rozpiska dla X16XEL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzieki wlasnie mam ten silnik x16xel. jutro to posprawdzam i jak cos to bd jeszcze dopytywal.


czy to za niskie napiecie moze byc spowodowane podlaczeniem do tych kabli zasilania od gazu??? zauwazylem dzisiaj pomostkowane kable i dlatego pytam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...