Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Paveu

Potwornie stuka

Recommended Posts

Witam, wymieniłem ostatnio tuleje x4, pływanie ustało, ale niemiłosiernie coś stuka. Wiade w dołek i wychodzi strasznie głuchy dźwięk. Co to może być? Amortyzatory?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łączniki stabilizatorów, uszkodzone łożyska amorka, pęknięta sprężyna, uszkodzony sworzeń wahacza itd itp.

Na podstawie informacji które zawarłeś średnio się da coś ustalić, z drugiej strony podjedź na stację diagnostyczną, zapłacisz 20 zeta i Ci powiedzą co jest uszkodzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

powieerdza albo i nie ,w moim przypadku byłem na 3 stacjach i nic nie ,,wykryli" a stuka z przodu dalej...Chyba trzeba samemu z kanału,, popatrzec"

Share this post


Link to post
Share on other sites

VC a VB to jednak znacząca różnica, nie spotkałem się z problem diagnozy w przypadku VB, w vc sam się z tym borykam więc jak najbardziej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam podobny problem bo stukają mi amortyzatory kiedy jak wjadę w dołek do końca się wysuwają słychać uderzenie kiedy wymieniłem na nowe lepsze stukanie ustało ale po jakimś czasie ustało jeżdziłem po diagnostykach powiedzieli mi że amorki mam dobre no ale stuka jak napisałem wyżej .Na przodzie też mi coś stuka od roku jeżdżę po diagnostykach zeby to wybadać i zawsze słyszę to samo ze nie ma nigdzie luzów a z mojego puknktu widzenia nie opłaca się wymieniać dosłownie całego zawieszenia na nowe .A co do diagnostyk to miałem luzy na tulejach z tyłu 3 diagnostyki nic nie wykryły a ja podnosiłem samochód na lewarku ruszał mi kolega kołem góra dół ja złapałem za górna tuleje i czułem ze mam luz wiec samemu z kanału też warto sprawdzić

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rafał a poduszki i łożyska amorów wymieniłeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak miałem wymieniany cały komplet


ale stukanie mam z tyłu nie napisałem dokładnie moja wina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stukało i mi z tylu od strony pasazera

chcialem tuleje wymieniac a okazalo sie ze to "odbój" za 20 zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chce zakładać nowego tematu... Mam pytanko odnośnie stukania a dokładniej... Jadąc do przodu (w zasadzie obojętne z jaką prędkością) przy hamowaniu z prawej strony z tyłu występuje jeden stuk. Stuk pojawia się dopiero od pewnej siły hamowania to znaczy nie jest od razu po naciśnięciu hamulca tylko jak zacznę zwalniać z pewną siłą. Stuk pojawia się z każdym hamowaniem. Jakieś 4 miesiące temu wymieniane miałem tuleje główne wahaczy (Lemforder). Czyżby to były tuleje pływające?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to raczej luz klocka w zacisku. Ściągnij koło i spróbuj poruszać klockiem góra dół, najlepiej jakimś śrubokrętem płaskim, jak któryś będzie miał luz to masz sprawcę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście to wątpię, że luz klocka wytwarza za przeproszeniem dupnięcie brzmiące jakby ktoś porządnie walnął młotkiem w piastę. Poza tym po pierwszym takim stuku klocek byłby już dosunięty do krawędzi zacisku (zwłaszcza jak auto po hamowaniu dalej byłoby w ruchu w tą samą stronę) więc przy następnym hamowaniu stuku by już nie było a u mnie jest. To na 100% nie klocek zresztą jak jakiś czas temu sprawdzałem zaciski to klocek był OK a opisywane przez mnie stuki już występowały. Tuleje już dawno podejrzewałem bo wizualnie guma jest już poszarpana trochę i miałem kiedyś problemy ze stukaniem przy wolnym ruszaniu. Pytanie czy to na pewno tuleje pływające. Czy np może to być objaw zużycia tak zwanych cukierków (tych małych tulejek wahaczy wzdłużnych - nie wiem jak fachowo się nazywają).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Łączniki stabilizatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pójdę się im zaraz przyjrzeć. Jak można je dokładnie sprawdzić jeśli "na oko" będą OK?

EDIT:

Tak jak myślałem łącznik stabilizatora wygląda OK. "Na oko" gumy nie są poszarpane itd. Podniosłem auto (wcześniej odkręciłem koło), podłożyłem coś pod wahacz i powoli opuszczałem auto próbując nim jakoś poszarpać itd. Siedzi mocno. W związku z tym czego jeszcze to może być wina... ?

Przy okazji zaglądając jeszcze raz na klocki z tyłu zauważyłem, że blaszka trzymająca klocki jest już "lekko" skorodowana. Czy jest ona w zestawie z nowymi klockami ?

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy gumka nie jest pęknięta to sprawdzaj gdzie indziej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Łącznika tak nie sprawdzisz, może być całkowicie wybity a gumka i tak będzie cała.

Musisz go odkręcić, trzymając za trzpień nie powinien się wychylać na boki, powinien być sztywny.

Blaszki nie są w zestawie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okej czyli blaszki osobno. Tak czy siak będę musiał kupić klocki do tyłu bo jak dziś patrzyłem to było już ich dosyć mało. Może akurat to ich wina... Przy okazji się dowiem. Powiedzcie czy warto na rok-półtory kupować jakieś tanie zamienniki czy od razu kupić TRW i potem przy wymianie reszty po prostu nie wymieniać klocków?

A co sądzicie o tulejach pływających Febi? Ogólnie jaka firma jest pomiędzy Lemforder'em a tanimi szitami typu Kraft? Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego na allegro taka rozbieżność cen tulei Lemforder bo jedni maja po 50 a inni po 75.

Edited by goliat26

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak zamierzasz zmieniać zaraz tarcze to dojeździj te klocki co masz do końca i wtedy załóż nowe tarcze i klocki.

Co do tulei Febi to dobra firma. A rozbieżności w cenach Lema mogą się że jest to chyba najczęściej podrabiana firma produkująca zawieszenia

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego najlepiej kupować u sprawdzonych sprzedawcow np u nas jest firma Pro Choice w dziale handelku można ją znaleźć

Share this post


Link to post
Share on other sites

@janeczqa Mówisz, że Febi to dobra firma ale jak można by ją porównać do Lemforder? Tak jak jakościowo chiński wyrób do czegoś niemieckiego czy nie aż tak źle?

Tarcze są jeszcze całkiem OK ( może poprzedni właściciel wymienił tylko tarcze ) dlatego tarcze chciałbym wymienić za parę miesięcy a nawet rok. Mam teraz inne wydatki w postaci wesela za niedługo czas więc chce po prostu wymienić to co konieczne a klocków jest praktycznie zero. Przy okazji okaże się czy to nie one tak stukają bo okazało się, że jeden klocek z prawego tyłu jest po prostu luźno...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To zmierz grubość tarczy z tyłu. Nowa ma 10mm, zużyta do 0 ma 8mm, jeżeli masz pow 8mm to możesz jeszcze założyć nowy zestaw klocków. Kup raczej coś lepszego, TRW/ ATE i nowy kpl blaszek i trzpieni jeżeli są zgnite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolega źle zrozumiał to nie jest moja firma tylko firma która u nas ma reklame i robi dobre zniżki dla nas a slowo U NAS

To uogolnilem chodzilo mi o Forum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febi jakościowo jest porównywalne do Lemfordera, przynajmniej w moim odczuciu i po eksploatacji części jednej i drugiej firmy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...