Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
Paveu

Potwornie stuka

Polecane posty

Witam, wymieniłem ostatnio tuleje x4, pływanie ustało, ale niemiłosiernie coś stuka. Wiade w dołek i wychodzi strasznie głuchy dźwięk. Co to może być? Amortyzatory?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki stabilizatorów, uszkodzone łożyska amorka, pęknięta sprężyna, uszkodzony sworzeń wahacza itd itp.

Na podstawie informacji które zawarłeś średnio się da coś ustalić, z drugiej strony podjedź na stację diagnostyczną, zapłacisz 20 zeta i Ci powiedzą co jest uszkodzone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

powieerdza albo i nie ,w moim przypadku byłem na 3 stacjach i nic nie ,,wykryli" a stuka z przodu dalej...Chyba trzeba samemu z kanału,, popatrzec"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

VC a VB to jednak znacząca różnica, nie spotkałem się z problem diagnozy w przypadku VB, w vc sam się z tym borykam więc jak najbardziej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem bo stukają mi amortyzatory kiedy jak wjadę w dołek do końca się wysuwają słychać uderzenie kiedy wymieniłem na nowe lepsze stukanie ustało ale po jakimś czasie ustało jeżdziłem po diagnostykach powiedzieli mi że amorki mam dobre no ale stuka jak napisałem wyżej .Na przodzie też mi coś stuka od roku jeżdżę po diagnostykach zeby to wybadać i zawsze słyszę to samo ze nie ma nigdzie luzów a z mojego puknktu widzenia nie opłaca się wymieniać dosłownie całego zawieszenia na nowe .A co do diagnostyk to miałem luzy na tulejach z tyłu 3 diagnostyki nic nie wykryły a ja podnosiłem samochód na lewarku ruszał mi kolega kołem góra dół ja złapałem za górna tuleje i czułem ze mam luz wiec samemu z kanału też warto sprawdzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rafał a poduszki i łożyska amorów wymieniłeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak miałem wymieniany cały komplet


ale stukanie mam z tyłu nie napisałem dokładnie moja wina

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stukało i mi z tylu od strony pasazera

chcialem tuleje wymieniac a okazalo sie ze to "odbój" za 20 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chce zakładać nowego tematu... Mam pytanko odnośnie stukania a dokładniej... Jadąc do przodu (w zasadzie obojętne z jaką prędkością) przy hamowaniu z prawej strony z tyłu występuje jeden stuk. Stuk pojawia się dopiero od pewnej siły hamowania to znaczy nie jest od razu po naciśnięciu hamulca tylko jak zacznę zwalniać z pewną siłą. Stuk pojawia się z każdym hamowaniem. Jakieś 4 miesiące temu wymieniane miałem tuleje główne wahaczy (Lemforder). Czyżby to były tuleje pływające?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, to raczej luz klocka w zacisku. Ściągnij koło i spróbuj poruszać klockiem góra dół, najlepiej jakimś śrubokrętem płaskim, jak któryś będzie miał luz to masz sprawcę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Osobiście to wątpię, że luz klocka wytwarza za przeproszeniem dupnięcie brzmiące jakby ktoś porządnie walnął młotkiem w piastę. Poza tym po pierwszym takim stuku klocek byłby już dosunięty do krawędzi zacisku (zwłaszcza jak auto po hamowaniu dalej byłoby w ruchu w tą samą stronę) więc przy następnym hamowaniu stuku by już nie było a u mnie jest. To na 100% nie klocek zresztą jak jakiś czas temu sprawdzałem zaciski to klocek był OK a opisywane przez mnie stuki już występowały. Tuleje już dawno podejrzewałem bo wizualnie guma jest już poszarpana trochę i miałem kiedyś problemy ze stukaniem przy wolnym ruszaniu. Pytanie czy to na pewno tuleje pływające. Czy np może to być objaw zużycia tak zwanych cukierków (tych małych tulejek wahaczy wzdłużnych - nie wiem jak fachowo się nazywają).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Łączniki stabilizatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pójdę się im zaraz przyjrzeć. Jak można je dokładnie sprawdzić jeśli "na oko" będą OK?

EDIT:

Tak jak myślałem łącznik stabilizatora wygląda OK. "Na oko" gumy nie są poszarpane itd. Podniosłem auto (wcześniej odkręciłem koło), podłożyłem coś pod wahacz i powoli opuszczałem auto próbując nim jakoś poszarpać itd. Siedzi mocno. W związku z tym czego jeszcze to może być wina... ?

Przy okazji zaglądając jeszcze raz na klocki z tyłu zauważyłem, że blaszka trzymająca klocki jest już "lekko" skorodowana. Czy jest ona w zestawie z nowymi klockami ?

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy gumka nie jest pęknięta to sprawdzaj gdzie indziej

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Łącznika tak nie sprawdzisz, może być całkowicie wybity a gumka i tak będzie cała.

Musisz go odkręcić, trzymając za trzpień nie powinien się wychylać na boki, powinien być sztywny.

Blaszki nie są w zestawie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Okej czyli blaszki osobno. Tak czy siak będę musiał kupić klocki do tyłu bo jak dziś patrzyłem to było już ich dosyć mało. Może akurat to ich wina... Przy okazji się dowiem. Powiedzcie czy warto na rok-półtory kupować jakieś tanie zamienniki czy od razu kupić TRW i potem przy wymianie reszty po prostu nie wymieniać klocków?

A co sądzicie o tulejach pływających Febi? Ogólnie jaka firma jest pomiędzy Lemforder'em a tanimi szitami typu Kraft? Z drugiej strony zastanawiam się dlaczego na allegro taka rozbieżność cen tulei Lemforder bo jedni maja po 50 a inni po 75.

Edytowano przez goliat26

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak zamierzasz zmieniać zaraz tarcze to dojeździj te klocki co masz do końca i wtedy załóż nowe tarcze i klocki.

Co do tulei Febi to dobra firma. A rozbieżności w cenach Lema mogą się że jest to chyba najczęściej podrabiana firma produkująca zawieszenia

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego najlepiej kupować u sprawdzonych sprzedawcow np u nas jest firma Pro Choice w dziale handelku można ją znaleźć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@janeczqa Mówisz, że Febi to dobra firma ale jak można by ją porównać do Lemforder? Tak jak jakościowo chiński wyrób do czegoś niemieckiego czy nie aż tak źle?

Tarcze są jeszcze całkiem OK ( może poprzedni właściciel wymienił tylko tarcze ) dlatego tarcze chciałbym wymienić za parę miesięcy a nawet rok. Mam teraz inne wydatki w postaci wesela za niedługo czas więc chce po prostu wymienić to co konieczne a klocków jest praktycznie zero. Przy okazji okaże się czy to nie one tak stukają bo okazało się, że jeden klocek z prawego tyłu jest po prostu luźno...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To zmierz grubość tarczy z tyłu. Nowa ma 10mm, zużyta do 0 ma 8mm, jeżeli masz pow 8mm to możesz jeszcze założyć nowy zestaw klocków. Kup raczej coś lepszego, TRW/ ATE i nowy kpl blaszek i trzpieni jeżeli są zgnite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolega źle zrozumiał to nie jest moja firma tylko firma która u nas ma reklame i robi dobre zniżki dla nas a slowo U NAS

To uogolnilem chodzilo mi o Forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Febi jakościowo jest porównywalne do Lemfordera, przynajmniej w moim odczuciu i po eksploatacji części jednej i drugiej firmy

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...