Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wiitia

ELM 327 + Scanmyopel - opinie spostrzeżenia

Recommended Posts

Witam

Nie wiem czy to odpowiedni dział ale chciałbym się pochwalić moim spostrzeżeniami i czekam na wasze opnie od posiadaczy tego interfejsu

Telefon sony Xperia Tipo.

WerrsjaInterfejs: elm327 v1.5 bluetooth

Program: Scanmyopel ver.1.0.36 full oraz little na wersji 1.0.23 też gadało

Opel Vectra B

Rocznik 1998

Silnik 1.8 16v X18XE skrzynia manual

Udane połączenie z engine,

Brak połączenia abs oraz at (nie wiem czy to nie chodzi o skrzenie automatyczną czasem)

Brak jakiegokolwiek połączenia przez program Torque

WerrsjaInterfejs: elm327 v1.5 bluetooth

Program: Scanmyopel ver.1.0.36 full oraz little

Opel Vectra B

Rocznik 1998

Silnik 2.0 16v X20DTI skrzynia manual (SAMOCHÓD SIOSTRY I NIE PAMIĘTAM DOKŁADNYCH OZNACZEŃ ALE RACZEJ CHYBA TE)

Udane połączenie z engine +abs , brak at

Udane połączenie z programem Torque

Zdziwiła mnie tylko jedna rzecz

Gniazdo OBDII u mnie czarny wtyk i chyba 8 pinów podpiętych a u siory biały kolor 7 pinów

Jak mi się uda doprecyzuje wątek.

Dodam jeszcze że tym samym interfejsem udało mi się połączyć z bmw e 39 rocznik 2002 3,0 disel program ivini lite - brak połączenie torque

Dodaje link co kupiłem

Please login or register to see this link.

oraz drugi ciekawy link którego jeszcze nie testowałem

Please login or register to see this link.

Z swojej strony dodam że żaden program dołączony na płytce cd nie był wstanie się połączyć z ecu jak narazie ale nie miałem czasu siąść dłużej przy tym.

Postaram się robić aktualizacje kolejnych autek z którymi udało mi się połączyć.

Jeżeli ktoś jest z okolic Nockowej -Podkarpacie (Okolice Rzeszowa) i udostępnił autko do diagnozy proszę o kontakt na pw.

LISTA OBSŁUGIWANYCH SAMOCHODÓW:

Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Alfa Romeo:147, 156, 159, 166, GT, GTV, Brera, Crosswagon, Spider, Sportwagon
  • Audi:A2, A3, S3, A4, S4, A6, S6, A8, S8, allroad, Cabriolet, Coupe, Q7, Quattro, RS2, RS4, RS6, TT, V8
  • BMW:seria 1 116, 118, 120, 130, seria 3 316, 318, 320, 323, 325, 328, 330, 335, seria 5 518, 520, 523, 524, 525, 528, 530, 535, 540, 545, 550, seria 6 630, 635, 645, 650, seria 7 725, 728, 730, 732, 735, 740, 745, 750, 760, seria 8 840, 850, MPower M3, M5, M6 ,Z4 M, X-seria X3, X5, Z-seria Z3, Z4, Z8
  • Citroen: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, CX, Evasion, Jumpy, SAXO, Xantia, Xsara, Xsara Picasso
  • Dacia: Logan, Pick up
  • Fiat: Albea, Barchetta, Brava, Bravo, Coupe, Croma, Dino, Doblo, Ducato, Grande Punto, Idea, Marea, Marengo, Multipla, Palio Weekend, Palio,
  • Panda, Punto, Scudo, Sedici, Siena, Stilo, Ulysse
  • Ford: Aerostar, Bronco, Cougar, Courier, Crown, Ecoline, Escape, Escort, Excursion, Expedition, Explorer, Express, F150, F250, F350, Fairlane, Falcon, Fiesta, Focus,Focus C-Max, Fusion, GT, Galaxy, Granada, Ka, Maverick, Stretka, Ka, Maverick, Mondeo, Mustang, Probe, Puma, Ranger, S-max, Thunderbird, Tourneo, Taurus, Transit,
  • Jaguar: Daimler, E-type, S-type, X-type, XJR, XJS, XJ, XJ6, XJ8, XJ12, XJ40, XJR, XJS, XJSC, XK, XKR
  • Lancia: Gamma, Kappa, Lybra, Musa, Phedra, Thema, Thesis, Ypsilon, Zeta
  • Land Rover: Defender, Discovery, Freelander, Range Rover, Range Rover Sport
  • Mercedes Benz: A-klasa, B-klasa, C-klasa, CE-klasa, CL-klasa, CLK-klasa, CLS-klasa, E-klasa, G-klasa, GL-klasa, ML-klasa, R-Klasa, S-klasa, SL-klasa, SLK-klasa, SLR, Sprinter, V-klasa V200, V220, V230, V280, Vaneo, Vario, Viano, Vito
  • Mini: Cooper, Cooper S, ONE
  • Opel: Agila, Antara, Arena, Astra, Calibra, Campo, Cavalier, Combo, Corsa, Frontera, GT, Merita, Monterey, Movano, Nova, Omega, Signum, Sintra, Speedster, Tigra, Vivaro, Vectra, Zafira
  • Peugeot: 106, 107, 206, 207, 306, 307, 406, 407, 605, 607, 806, 807, 1007, Boxer, Expert, J5, Partner
  • Porsche: 911, Boxster, Carrera GT, Cayenne, Cayman
  • Renault: (Tylko nowe modele po 2002 roku) Avantime, Clio, Coupe, Espace, Express, Fuego, Grand Espace, Grand Scenic, Kangoo, Laguna, Mascott,
  • Master, Megane, Modus, Safrane, Scenic, Spider, Trafic, Twingo, Vel Satis
  • Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827
  • Saab: 9-3, 9-5, 9-7X
  • Seat: Alhambra, Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza, Inca, Leon, Terra, Toledo
  • Skoda: Fabia, Felicia, Octavia, Roomster, Superb
  • Smart: Crossblade, ForFour, ForTwo, Roadster
  • Volvo: 850, C70, Polar, S40, S60, S70, S80, S90, V40, V50, V70, V90, XC 70, XC 90
  • Volkswagen: Bora, Buggy, Caddy, Corrado, Eos, Fox, Golf, Iltis, Jetta, Karmann Ghia, Kafer, LT, Lupo, New Beetle, Passat, Phaeton, Polo, Sharan, T3, T4, T5, Caravelle, Multivan, Shuttle, Taro, Touareg, Touran, Vento.

Amerykańskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Buick: Century, Elektra, Le Sabie, Park Avenue, Regal, Riviera, Roadmaster, Skylark
  • Cadillac: Allante, BLS, CTS, Deville, Eldorado, Escalade, Fleetwood, SRX, STS, Seville, XLR
  • Chevrolet: 2500, Alero, Astro, Avalanche, Aveo, Beretta, Blazer, C1500, Camaro, Caprice, Captiva, Cavalier, Chevelle, Chevy Van, Citation,
  • Colorado, Corsica, El Camino, Epica, Evanda, G, Impala, K30, K1500, Kalos, Lacetti, Lumina, Malibu, Matiz, Nubira, Rezzo, S-10, SSR, Silverado, Suburban, Tahoe, Trailblazer, Trans Sport, Venture
  • Chrysler: 300M, 300C, Crosssfire, Daytona, ES, GS, GTS, Grand Voyager, Le Baron, Neon, New Yorker, PT Cruiser, Pacifica, Saratoga, Sebring, Stratus, Valiant, Viper, Vision, Voyager
  • Corvette: C3, C4, C5, C6
  • Dodge: Caliber, Charger, Dakota, Durango, Grand Caravan, Hornet, Magnum, Neon, RAM, Stealth, Viper
  • GMC: Envoy, Safari, Savana, Sierra, Sonoma, Syclone, Typhoon, Vandura, Yukon
  • Hummer: H1, H2, H3
  • Jeep: Cherokee, CJ, Comanche, Commander, Grand Cherokee, Renegade, Wagoneer, Liberty, Wrangler
  • Lincoln: Aviator, Continental, LS, Mark VIII, Navigator, Town Car
  • Oldsmobile: Bravada, Custom Cruiser, Cutlass, Delta 88, Silhouette, Supreme, Toronado
  • Pontiac: 6000, Bonneville, Fiero, Firebird, G6, GTO, Grand-Am, Grand-Prix, Montana, Solstice, Sunbird, Sunfire, Targa, Trans Am, Trans Sport, Vibe

Japońskie i Azjatyckie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Acura: MDX, NSX, RL, RSX, TL, TSX
  • Daewoo: Estero, Evanda, Kalos, Komando, Lacetti, Lanos, Leganza, Matiz, Musso, Nexia, Nubira, Tacuma, Tico
  • Daihatsu: Applause, Charade, Charmant, Copen, Cuore, Feroza / Sportrak, Freeclimber, Gran Move, Hijet, Move, Rocky / Fourtrak, Sirion, Terios, YRV
  • Honda: Accord, Aerodeck, City, Civic, Concerto, CR-V, CRX, Element, FR-V, HR-V, Integra, Jazz, Legend, NSX, Odyssey, Prelude, S2000
  • Hyundai: Accent, Atos, Atos Prime, Coupe, Elantra, Galloper, Getz, Matrix, Pony, Excel, S-Coupe, Santa Fe, Santamo, Sonata, Terracan, Trajet, Tucson, XG 30, XG 350
  • Infiniti: FX, G35, Q45, QX56
  • Isuzu: Campo, Gemini, Midi, Pick up, Troper
  • Kia: Besta, Carens, Carnival, Cerato, Clarus, Opirus, Picanto,Shuma, Sorento, Sportage
  • Lexus: GS300, GS430, GS450, GS470, IS200, IS220, IS250, IS300, LS400, LS430, LS460, LX470, RX300, RX330, RX400, SC400, SC430
  • Mazda: 2, 3, 5, 6, 121, 323, 323F, 626, 929, MPV, MX-3, MX-5, MX-6, Millenia, RX-6, RX-7, RX-8, Xedos
  • Mitsubishi: 3000GT, Carisma, Colt, Eclipse, Galant, Galloper, L200, L300, L400, Lancer, Pajero, Pajero Pini, Space Runner, Space Star, Space Wagon, Starion,
  • Nissan: 200SX, 240SX, 280SX, 300SX, 350Z, Almera, Almera Tino, Laurel, Maxima, Micra, Murano, Navara, Note, Pathfinder, Patrol, Primera, Terrano, Urvan, Vanette, X-Trial
  • SsangYong: Family, Korando, Kyron, Musso, Rexton, Rodius
  • Subaru: Forester, Impreza, Justy, Legacy, Libero, OUTBACK, SVX
  • Suzuki: Alto, Baleno, Cappuccino, Carry, Grand Vitara, Ignis, Jimny, LJ, Liana, SJ, SX4, Super-Carry, Swift, Vitara, Wagon R+, X-90
  • Toyota: 4-Runner, Avalon, Avensis, Aygo, Camry, Carina, Celica, Corolla, Cressida, Crown, Dyna, FJ, Hiace, Hilux, Land Cruiser, Lite-Ace, MR 2, Paseo, Picnic, Previa, Prius, RAV 4, Sequoia, Sienna, Starlet, Supra, Tacoma, Tercel, Tundra, Yaris

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tam używam ELM327 mini na BT

I program SD Prog, program jest PL i się rozwija, na razie mamy same ECU ale nie długo będzie coś nowego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

7c0689116aae39fdgen.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

X18XE nie ma diagnostyki OBD2, tylko emulowane OBD1, dlatego nie połączysz się z niczym innym jak ECU i to tylko zczytanie błędów i w wersii płatnej scanmyopel możesz odczytać parę mało przydatnych parametrów silnika. Winny temu jest przestarzały sterownik tego silnika - Simtec 56.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykaz komputerów i obsługiwanych rzeczy opel

Please login or register to see this link.


Crazy mógł byś podać namiary na ten program z chęcią go też sprawdzę.

Edited by wiitia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

E-volt.pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wielu próbach znalezienia kolejnego programu do diagnostyki silnika x18xe z sterownikiem simtec stwierdzam że nic nie działa oprócz scanmyopel.

Crazy sdprog też nie połączył się z ecu.

Jeżeli uda się komuś znaleźć program, który współpracuje z sterownikiem simtec i elm 327 proszę o podanie nazwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Tu nie chodzi o program - bo scanmyopel wyciągnął max z Simteca 56. Tu po prostu więcej się nie da

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

SDPROG dziala tylko na OBD2

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie działa ELM bez zarzutów, kupowałem na Asyk.eu razem z interfejsem i tester chyba z rok temu i śmiga do dzisiaj bez problemów. Na stronce płytka z programem chyba z 50zl kosztuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, a czy takowy interfejs będzie pasował do X25XE ? czyli że czytanie błędów oraz ich usunięcie? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, z x25xe da się odczytać i skasować błędy przez ELMa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy można odczytać błędy silnika, sprawdzić bloki pomiarowe i skasować błędy w VB 1999r(po liftingu) z silnikiem X18XE1(Simtec 70)

I czy przy użyciu tego można odczytać inne błędy: climatronic, ABS, centralny zamek itd.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Z tego co mi wiadomo, to programy które posiadają bloki pomiarowe nie obsługują transmisji po BT ani ELMa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak z resztą funkcji tj. połączenie się z innymi sterownikami(climatronic, ABS, centralny zamek itd)?

Bo chińskiego OP-COM'a boje się kupować, jest dostępny tylko zagranicą,a u mnie lubią bardzo mocno przetrzepywać takie paczki. Nawet czasami są problemy z oryginalnymi rzeczami.

Edited by Wacek1991

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.



Simtec 70 jest mało problemowy, akurat odczytywałem tylko z ECU z niego, nie sprawdzałem pozostałych sterowników czyli ABSu ani climatronica, ale sądzę że poradzi sobie z tym programowo. Choć uważam że ELM może mieć problem z tym, gdyż możliwe że będzie wymagał do tego zewnętrznego multiplexera do przełączania między pinami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie odnośnie zwarcia pinów 7 i 12 bo producent programu scanmyopel doradził żeby je zewrzeć i wtedy połączy się z abs w mojej vectrze tylko nie mam pomysłu jak to zrobić aby nie rozbierać interfejsu czy gniazdo w aucie jest jakoś łatwo odpinane żeby od spodu je zewrzeć i wcisnąć elm. Ma ktoś jakiś patent na to.

Z swojej strony dodam że udało mi się ostatnio podpiąć do Astry g 2.0 diesel najsłabszy, nie pamiętam oznaczeń z abs i engine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zwiera się pinów w ecu, bo może się uszkodzić ECU. Wydawcy chodziło o to, że ELM czyta tylko z 7 pinu, i należało by go po bożemu przełożyć na pin 12 jak sie chce odczytać ABS itp. lub użyć multiplekseru. Możesz też użyć do połączenia goldpinów z PCta - wpiąć je w gniazdo OBD, łacząc pin 7 interfejsu z 12 w gnieździe OBD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...