Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

wiitia

ELM 327 + Scanmyopel - opinie spostrzeżenia

Polecane posty

Witam

Nie wiem czy to odpowiedni dział ale chciałbym się pochwalić moim spostrzeżeniami i czekam na wasze opnie od posiadaczy tego interfejsu

Telefon sony Xperia Tipo.

WerrsjaInterfejs: elm327 v1.5 bluetooth

Program: Scanmyopel ver.1.0.36 full oraz little na wersji 1.0.23 też gadało

Opel Vectra B

Rocznik 1998

Silnik 1.8 16v X18XE skrzynia manual

Udane połączenie z engine,

Brak połączenia abs oraz at (nie wiem czy to nie chodzi o skrzenie automatyczną czasem)

Brak jakiegokolwiek połączenia przez program Torque

WerrsjaInterfejs: elm327 v1.5 bluetooth

Program: Scanmyopel ver.1.0.36 full oraz little

Opel Vectra B

Rocznik 1998

Silnik 2.0 16v X20DTI skrzynia manual (SAMOCHÓD SIOSTRY I NIE PAMIĘTAM DOKŁADNYCH OZNACZEŃ ALE RACZEJ CHYBA TE)

Udane połączenie z engine +abs , brak at

Udane połączenie z programem Torque

Zdziwiła mnie tylko jedna rzecz

Gniazdo OBDII u mnie czarny wtyk i chyba 8 pinów podpiętych a u siory biały kolor 7 pinów

Jak mi się uda doprecyzuje wątek.

Dodam jeszcze że tym samym interfejsem udało mi się połączyć z bmw e 39 rocznik 2002 3,0 disel program ivini lite - brak połączenie torque

Dodaje link co kupiłem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

oraz drugi ciekawy link którego jeszcze nie testowałem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Z swojej strony dodam że żaden program dołączony na płytce cd nie był wstanie się połączyć z ecu jak narazie ale nie miałem czasu siąść dłużej przy tym.

Postaram się robić aktualizacje kolejnych autek z którymi udało mi się połączyć.

Jeżeli ktoś jest z okolic Nockowej -Podkarpacie (Okolice Rzeszowa) i udostępnił autko do diagnozy proszę o kontakt na pw.

LISTA OBSŁUGIWANYCH SAMOCHODÓW:

Europejskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Alfa Romeo:147, 156, 159, 166, GT, GTV, Brera, Crosswagon, Spider, Sportwagon
  • Audi:A2, A3, S3, A4, S4, A6, S6, A8, S8, allroad, Cabriolet, Coupe, Q7, Quattro, RS2, RS4, RS6, TT, V8
  • BMW:seria 1 116, 118, 120, 130, seria 3 316, 318, 320, 323, 325, 328, 330, 335, seria 5 518, 520, 523, 524, 525, 528, 530, 535, 540, 545, 550, seria 6 630, 635, 645, 650, seria 7 725, 728, 730, 732, 735, 740, 745, 750, 760, seria 8 840, 850, MPower M3, M5, M6 ,Z4 M, X-seria X3, X5, Z-seria Z3, Z4, Z8
  • Citroen: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, C6, C8, CX, Evasion, Jumpy, SAXO, Xantia, Xsara, Xsara Picasso
  • Dacia: Logan, Pick up
  • Fiat: Albea, Barchetta, Brava, Bravo, Coupe, Croma, Dino, Doblo, Ducato, Grande Punto, Idea, Marea, Marengo, Multipla, Palio Weekend, Palio,
  • Panda, Punto, Scudo, Sedici, Siena, Stilo, Ulysse
  • Ford: Aerostar, Bronco, Cougar, Courier, Crown, Ecoline, Escape, Escort, Excursion, Expedition, Explorer, Express, F150, F250, F350, Fairlane, Falcon, Fiesta, Focus,Focus C-Max, Fusion, GT, Galaxy, Granada, Ka, Maverick, Stretka, Ka, Maverick, Mondeo, Mustang, Probe, Puma, Ranger, S-max, Thunderbird, Tourneo, Taurus, Transit,
  • Jaguar: Daimler, E-type, S-type, X-type, XJR, XJS, XJ, XJ6, XJ8, XJ12, XJ40, XJR, XJS, XJSC, XK, XKR
  • Lancia: Gamma, Kappa, Lybra, Musa, Phedra, Thema, Thesis, Ypsilon, Zeta
  • Land Rover: Defender, Discovery, Freelander, Range Rover, Range Rover Sport
  • Mercedes Benz: A-klasa, B-klasa, C-klasa, CE-klasa, CL-klasa, CLK-klasa, CLS-klasa, E-klasa, G-klasa, GL-klasa, ML-klasa, R-Klasa, S-klasa, SL-klasa, SLK-klasa, SLR, Sprinter, V-klasa V200, V220, V230, V280, Vaneo, Vario, Viano, Vito
  • Mini: Cooper, Cooper S, ONE
  • Opel: Agila, Antara, Arena, Astra, Calibra, Campo, Cavalier, Combo, Corsa, Frontera, GT, Merita, Monterey, Movano, Nova, Omega, Signum, Sintra, Speedster, Tigra, Vivaro, Vectra, Zafira
  • Peugeot: 106, 107, 206, 207, 306, 307, 406, 407, 605, 607, 806, 807, 1007, Boxer, Expert, J5, Partner
  • Porsche: 911, Boxster, Carrera GT, Cayenne, Cayman
  • Renault: (Tylko nowe modele po 2002 roku) Avantime, Clio, Coupe, Espace, Express, Fuego, Grand Espace, Grand Scenic, Kangoo, Laguna, Mascott,
  • Master, Megane, Modus, Safrane, Scenic, Spider, Trafic, Twingo, Vel Satis
  • Rover: 75, 600, 618, 620, 623, 800, 820, 825, 827
  • Saab: 9-3, 9-5, 9-7X
  • Seat: Alhambra, Altea, Arosa, Cordoba, Ibiza, Inca, Leon, Terra, Toledo
  • Skoda: Fabia, Felicia, Octavia, Roomster, Superb
  • Smart: Crossblade, ForFour, ForTwo, Roadster
  • Volvo: 850, C70, Polar, S40, S60, S70, S80, S90, V40, V50, V70, V90, XC 70, XC 90
  • Volkswagen: Bora, Buggy, Caddy, Corrado, Eos, Fox, Golf, Iltis, Jetta, Karmann Ghia, Kafer, LT, Lupo, New Beetle, Passat, Phaeton, Polo, Sharan, T3, T4, T5, Caravelle, Multivan, Shuttle, Taro, Touareg, Touran, Vento.

Amerykańskie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Buick: Century, Elektra, Le Sabie, Park Avenue, Regal, Riviera, Roadmaster, Skylark
  • Cadillac: Allante, BLS, CTS, Deville, Eldorado, Escalade, Fleetwood, SRX, STS, Seville, XLR
  • Chevrolet: 2500, Alero, Astro, Avalanche, Aveo, Beretta, Blazer, C1500, Camaro, Caprice, Captiva, Cavalier, Chevelle, Chevy Van, Citation,
  • Colorado, Corsica, El Camino, Epica, Evanda, G, Impala, K30, K1500, Kalos, Lacetti, Lumina, Malibu, Matiz, Nubira, Rezzo, S-10, SSR, Silverado, Suburban, Tahoe, Trailblazer, Trans Sport, Venture
  • Chrysler: 300M, 300C, Crosssfire, Daytona, ES, GS, GTS, Grand Voyager, Le Baron, Neon, New Yorker, PT Cruiser, Pacifica, Saratoga, Sebring, Stratus, Valiant, Viper, Vision, Voyager
  • Corvette: C3, C4, C5, C6
  • Dodge: Caliber, Charger, Dakota, Durango, Grand Caravan, Hornet, Magnum, Neon, RAM, Stealth, Viper
  • GMC: Envoy, Safari, Savana, Sierra, Sonoma, Syclone, Typhoon, Vandura, Yukon
  • Hummer: H1, H2, H3
  • Jeep: Cherokee, CJ, Comanche, Commander, Grand Cherokee, Renegade, Wagoneer, Liberty, Wrangler
  • Lincoln: Aviator, Continental, LS, Mark VIII, Navigator, Town Car
  • Oldsmobile: Bravada, Custom Cruiser, Cutlass, Delta 88, Silhouette, Supreme, Toronado
  • Pontiac: 6000, Bonneville, Fiero, Firebird, G6, GTO, Grand-Am, Grand-Prix, Montana, Solstice, Sunbird, Sunfire, Targa, Trans Am, Trans Sport, Vibe

Japońskie i Azjatyckie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

  • Acura: MDX, NSX, RL, RSX, TL, TSX
  • Daewoo: Estero, Evanda, Kalos, Komando, Lacetti, Lanos, Leganza, Matiz, Musso, Nexia, Nubira, Tacuma, Tico
  • Daihatsu: Applause, Charade, Charmant, Copen, Cuore, Feroza / Sportrak, Freeclimber, Gran Move, Hijet, Move, Rocky / Fourtrak, Sirion, Terios, YRV
  • Honda: Accord, Aerodeck, City, Civic, Concerto, CR-V, CRX, Element, FR-V, HR-V, Integra, Jazz, Legend, NSX, Odyssey, Prelude, S2000
  • Hyundai: Accent, Atos, Atos Prime, Coupe, Elantra, Galloper, Getz, Matrix, Pony, Excel, S-Coupe, Santa Fe, Santamo, Sonata, Terracan, Trajet, Tucson, XG 30, XG 350
  • Infiniti: FX, G35, Q45, QX56
  • Isuzu: Campo, Gemini, Midi, Pick up, Troper
  • Kia: Besta, Carens, Carnival, Cerato, Clarus, Opirus, Picanto,Shuma, Sorento, Sportage
  • Lexus: GS300, GS430, GS450, GS470, IS200, IS220, IS250, IS300, LS400, LS430, LS460, LX470, RX300, RX330, RX400, SC400, SC430
  • Mazda: 2, 3, 5, 6, 121, 323, 323F, 626, 929, MPV, MX-3, MX-5, MX-6, Millenia, RX-6, RX-7, RX-8, Xedos
  • Mitsubishi: 3000GT, Carisma, Colt, Eclipse, Galant, Galloper, L200, L300, L400, Lancer, Pajero, Pajero Pini, Space Runner, Space Star, Space Wagon, Starion,
  • Nissan: 200SX, 240SX, 280SX, 300SX, 350Z, Almera, Almera Tino, Laurel, Maxima, Micra, Murano, Navara, Note, Pathfinder, Patrol, Primera, Terrano, Urvan, Vanette, X-Trial
  • SsangYong: Family, Korando, Kyron, Musso, Rexton, Rodius
  • Subaru: Forester, Impreza, Justy, Legacy, Libero, OUTBACK, SVX
  • Suzuki: Alto, Baleno, Cappuccino, Carry, Grand Vitara, Ignis, Jimny, LJ, Liana, SJ, SX4, Super-Carry, Swift, Vitara, Wagon R+, X-90
  • Toyota: 4-Runner, Avalon, Avensis, Aygo, Camry, Carina, Celica, Corolla, Cressida, Crown, Dyna, FJ, Hiace, Hilux, Land Cruiser, Lite-Ace, MR 2, Paseo, Picnic, Previa, Prius, RAV 4, Sequoia, Sienna, Starlet, Supra, Tacoma, Tercel, Tundra, Yaris

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tam używam ELM327 mini na BT

I program SD Prog, program jest PL i się rozwija, na razie mamy same ECU ale nie długo będzie coś nowego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

7c0689116aae39fdgen.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

X18XE nie ma diagnostyki OBD2, tylko emulowane OBD1, dlatego nie połączysz się z niczym innym jak ECU i to tylko zczytanie błędów i w wersii płatnej scanmyopel możesz odczytać parę mało przydatnych parametrów silnika. Winny temu jest przestarzały sterownik tego silnika - Simtec 56.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wykaz komputerów i obsługiwanych rzeczy opel

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Crazy mógł byś podać namiary na ten program z chęcią go też sprawdzę.

Edytowano przez wiitia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

E-volt.pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po wielu próbach znalezienia kolejnego programu do diagnostyki silnika x18xe z sterownikiem simtec stwierdzam że nic nie działa oprócz scanmyopel.

Crazy sdprog też nie połączył się z ecu.

Jeżeli uda się komuś znaleźć program, który współpracuje z sterownikiem simtec i elm 327 proszę o podanie nazwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Tu nie chodzi o program - bo scanmyopel wyciągnął max z Simteca 56. Tu po prostu więcej się nie da

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

SDPROG dziala tylko na OBD2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie działa ELM bez zarzutów, kupowałem na Asyk.eu razem z interfejsem i tester chyba z rok temu i śmiga do dzisiaj bez problemów. Na stronce płytka z programem chyba z 50zl kosztuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, a czy takowy interfejs będzie pasował do X25XE ? czyli że czytanie błędów oraz ich usunięcie? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, z x25xe da się odczytać i skasować błędy przez ELMa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy można odczytać błędy silnika, sprawdzić bloki pomiarowe i skasować błędy w VB 1999r(po liftingu) z silnikiem X18XE1(Simtec 70)

I czy przy użyciu tego można odczytać inne błędy: climatronic, ABS, centralny zamek itd.?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Z tego co mi wiadomo, to programy które posiadają bloki pomiarowe nie obsługują transmisji po BT ani ELMa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak z resztą funkcji tj. połączenie się z innymi sterownikami(climatronic, ABS, centralny zamek itd)?

Bo chińskiego OP-COM'a boje się kupować, jest dostępny tylko zagranicą,a u mnie lubią bardzo mocno przetrzepywać takie paczki. Nawet czasami są problemy z oryginalnymi rzeczami.

Edytowano przez Wacek1991

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote



Simtec 70 jest mało problemowy, akurat odczytywałem tylko z ECU z niego, nie sprawdzałem pozostałych sterowników czyli ABSu ani climatronica, ale sądzę że poradzi sobie z tym programowo. Choć uważam że ELM może mieć problem z tym, gdyż możliwe że będzie wymagał do tego zewnętrznego multiplexera do przełączania między pinami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie odnośnie zwarcia pinów 7 i 12 bo producent programu scanmyopel doradził żeby je zewrzeć i wtedy połączy się z abs w mojej vectrze tylko nie mam pomysłu jak to zrobić aby nie rozbierać interfejsu czy gniazdo w aucie jest jakoś łatwo odpinane żeby od spodu je zewrzeć i wcisnąć elm. Ma ktoś jakiś patent na to.

Z swojej strony dodam że udało mi się ostatnio podpiąć do Astry g 2.0 diesel najsłabszy, nie pamiętam oznaczeń z abs i engine.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie zwiera się pinów w ecu, bo może się uszkodzić ECU. Wydawcy chodziło o to, że ELM czyta tylko z 7 pinu, i należało by go po bożemu przełożyć na pin 12 jak sie chce odczytać ABS itp. lub użyć multiplekseru. Możesz też użyć do połączenia goldpinów z PCta - wpiąć je w gniazdo OBD, łacząc pin 7 interfejsu z 12 w gnieździe OBD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...