Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

gilange

Pobór prądu w spoczynku i towarzyszące mu cykanie

Recommended Posts

Witam wszystkich

po regularnym rozładowywaniu akumulatora przez noc i zbadaniu go multimetrem zauważyłem. że gdzieś ucieka mi prąd podczas postoju, a po załączeniu akumulatora na sieć samochodu słychać cykanie w kilku miejscach w komorze sinika i niekiedy z tylu.
Domyślam się, że są to jakieś przekaźniki, ponieważ oscyluje pobór prądu przy tych cykaniach. Po jakimś czasie cykanie te ustępuję i najczęściej pobór prądu zostaje na poziomie niecałego ampera (na kilka minut, bo do tylu wytrwałem z miernikiem) oraz rzadziej opada do 0 A. Cykanie te rozpoczyna się także po zamykaniu lub otwieraniu samochodu z pilota. Bezpieczniki po których wyjęciu zmniejsza się natężenie prądu to:
24 oraz 25 pod maską - one zabezpieczają obwody wchodzące do "Control unit" pod maską,
28 pod maską,
31 pod maską - on zabezpiecza szereg obwodów których z kolei zabezpieczenia znajdują się w skrzynce bezpiecznikowej w kabinie samochodu,
34 pod maską - bezpiecznik ten nie zawsze ma wpływ, bo nie zawsze tylko słychać cykanie z tylu samochodu.

Po wyjęciu wszystkich pobór prąd wynosi 0.

Wg mnie za tak skomplikowany problem z elektryką odpowiedzialny jest jakiś moduł sterujący, który "oszalał" i wysyła sygnały sterujące na przekaźnikami, które pod ich wpływem komutują.
Z drugiej strony moduł ten może "szaleć" dla tego ze np. jakieś uziemienie się rozłączyło, czyli prosta usterka zdeterminowała takie skomplikowane objawy.

Pozostaje mi chyba wymieniać te moduły sterujące i sprawdzać czy to rozwiąże problem, tym bardziej, że na wielu aukcjach na allegro są możliwe gwarancje rozruchowe.

Jako, że jestem laikiem w tej dziedzinie i nie znam do końca mojej vectry, czy ktoś mógłby mi powiedzieć takie moduły mógłbym sprawdzić i na co patrzeć przy sprawdzaniu kompatybilności ich z moją vectra, chyba, że ktoś ma inny pomysł jak to naprawić.

Dodam, jeszcze ze maiłem ten problem rok temu, ale po jakimś czasie zanikł.

Mój samochód to Vectra C, 2002, Z18XE.

Edited by gilange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po zamknięciu samochodu sprawdzane są obwody dokładnie nie pamiętam, ale chyba wysyłane jest 9 sygnałów.

Masz zamykanie komfortowe ? jeśli tak to bcm nie usypia się do końca i pobiera prąd.

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra może stara i ze słabym wyposażeniem, ale mam możliwość zamykania i otwierania szyb z pilota. Nie wiem czy to własne jest to zamykanie komfortowe. Żeby rozwiązać ten problem to będę musiał wymienić BCM, czy posprawdzać jakieś obwody, albo centralkę zamka?

Dodam jeszcze, że mam wyjęty silniczek od szyby od pasażera, bo konstrukcja podnosząca szybę się pogięła, ale przez około miesiąc od wymontowania wszystko chodziło poprawnie.

Edited by gilange

Share this post


Link to post
Share on other sites

domykanie z pilota to każdy ma

komfortowe domykanie to jest jak deszcz kropi a szyby masz uchylone to wtedy się domkną

Edited by matro1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

W takim razie nie mam tego, bo zauważyłbym ten fakt po kilka latach eksploatacji.

Wie ktoś może, co jeszcze może być przyczyną? Czy zabierać się za sprawdzanie modułów sterujących.

Z góry dzięki za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja bym zaczoł od wymontowania radia i odpięcie zasilania od niego

podobnie było u mnie był podpięty zestaw głośno mówiący i auto połykało 1.5A

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja wypiłąbym też włacznik świateł i sprawdził czy z wypiętym prąd też ucieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki silnik pod maską? Kolega miał w dieslu 1.9 problem z uszkodzonym modułem sterującym świecami żarowymi. W module były uszkodzone dwa tranzystory - miały zwarcie - i też po nocy tracił akumnulator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś po 15min od zamknięcia auta? Bo przez jakiś czas po zamknięciu w jakimś stopniu moduły są aktywne tzn. sam sie do końca na tym nie znam ale np szyby chodzą jeszcze przez około 5 min od momentu zgaszenia auta i nie tykaniu niczego

Edited by Krzysiekk884

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie

zmierzyłbym pobór z 10-15 minut po zamknięciu auta

cykanie w okolicach tylnej klapy też jest normalne - jest gdzieś o tym temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej, po kilkunastu min. mierzyć pobór prądu, powinno być coś po drugim miejscu po przecinku. Chyba 0,06A max. Po kolei wypinać bezpieczniki tak żeby stwierdzić kiedy pobór spada. Tak znajdziesz obwód, który się sypie, później tylko dalej szukać po tym obwodzie. Zaczął bym od przekaźników z tego obwodu, może jakiś jest padnięty i styka na stale. Podstawa to pozamykane drzwi, klapy, a przednia wciśnięty czujnik zamykania klapy, tak żeby system myślał, ze klapa jest zamknięta.

W DE pokazywali kiedyś dziadka na emeryturze, który od 10 lat co dzień robił rano i wieczorem 20-30km tylko po to żeby następnego dni aku zapalił.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by Ireneusz3901

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto usypia się dokładnie po 20 minutach , w międzyczasie co 5 min się wybudza i pobór prądu wzrasta jak ktoś ma ledy w pozycyjnych to tez mrygają , i właśnie po 20 min definitywnie się usypia i pobór prądu spada do wartości prawie nie mierzalnych na moim mierniku pokazywał 0.001 - 0.000 , byłem zmuszony robić pomiary zajęło mi to z pół dnia bo coś mi rozładowywało aku i okazało się że to było radio , w funkcji komfortu w znaczący sposób nie wzrasta zapotrzebowanie na prąd w spoczynku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam podobny problem z rozładowującym się akumulatorem, też u mnie w okolicach klapy słychać klikanie przez jakiś czas po zamknięciu auta. Czytałem o tym poborze prądu po kilkunastu minutach po zamknięciu auta, ale u mnie z pozoru jest wszystko ok a mimo to coś akumulator rozładowuje.

W mojej vectrze po około 3 dniach postoju rozładowuje się akumulator, trochę tutaj poczytałem na ten temat i kilka rzeczy sprawdziłem,

- akumulator sprawdzony pod obciążeniem przez fachowca jest ok (z resztą podobno był wymieniany przez poprzedniego właściciela zeszłej zimy)

- ładowanie sprawdziłem miernikiem 14,4 V, w ukrytym menu wacha się od 13,9 do 14,3 V,

- sprawdziłem pobór prądu na postoju przy zamkniętym aucie 0,010A ( początkowo po podpięciu amperomierza było ok 1,6 A i stopniowo schodziło do 0,010A i taka wartość była przez 15 minut ciągłego pomiaru),

- po sczytaniu błędów opcomem mam jeden w BCM ( B3011-05 wyłącznik bagażnika, przerwany obwód lub napięcie za wysokie), oraz jeden w zestawie wskaźników ( U2107-71 nieprawidłowe dane z BCM).

Moja vectra ma klapę bagażnika automatycznie podnoszoną i zamykaną i jakiś czas temu przestała działać sygnalizacja otwarcia klapy (nie zapala się kontrolka na desce i brak sygnału dźwiękowego),poza tym zamek w klapie i podnoszenie oraz zamykanie działa prawidłowo.

Co o tym sądzicie, czy powodem tych błędów i rozładowującego się akumulatora może być tylko zamek klapy?, czy może BCM o którym czytałem że też może dziwne cuda w aucie robić? Zamek do tej klapy jest dość drogi i w zasadzie nie przeszkadza mi że nie ma tej sygnalizacji otwarcia bo poza tym jak pisałem klapa działa prawidłowo ,dlatego nie sądzę że ona jest powodem pożerania prądu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypięcie wyłącznika świateł nic nie dało, a po wymontowaniu radia też niewiele się stało, wartość prądu na początku spadał gdzieś o kilkadziesiąt mA, ale dalej utrzymała się na poziomie ponad 1 A. Co jest najgorsze to to, że każdego innego dnia inny jest pobór prądu i inne bezpieczniki maja na to wpływ. Dzisiaj np wypięcie tylko bezpiecznika 9 z kabiny powodowało spadek prądu kilku mA, kiedy indziej po niecałej minusie pobór spada do 0. Jeszcze zostaje mi odczekanie 20 min, bo o tak długim czasie aktywności elektroniki w VC nie wiedziałem. Wie ktoś może jaki prąd powinna pobierać vectra zaraz po załączeniu akumulatora?

Ciężko też będzie mi sprawdzać obwody zabezpieczone w kabinie i w bagażniku po tych 20 min. Bo cykanie, oraz pobór prądu około 1-1,5 A wznawia się po otwarciu samochodu z pilota. Chyba że będę czekał te 20 min z otwartymi drzwiami kierowcy i bagażnikiem, ale to już równa się dodatkowy pobór. Jak dobrze pamiętam, zdarzało się też, ze cykanie i ponad Amper na mierniku pokazywał się nie tylko po otwarciu/zamknięciu auta, ale także przy odłączeniu jakiegoś obwodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przecie maskę zostaw otwartą z 20/30 minut z podpiętym miernikiem i ci wyjdzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie znam do końca schematu elektrycznego VC, ale wiem, że bezpieczniki są tez w kabinie za drzwiami pasażera i w bagażniku po lewej. Jeżeli, bezpieczniki w komorze silnika stanowią zabezpieczenie dla obwodów, które zabezpieczone są również w pozostałych skrzynkach z bezpiecznikami, to jak np wyjdzie mi F31 przy silniku, to następnie trzeba będzie sprawdzić szereg bezpieczników pod tym F31, a one znajdują się za drzwiami pasażera. I tu będzie problem. Chyba ze ja coś źle zrozumiałem, albo jest inny sposób

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierw sprawdź czy masz jakikolwiek pobór prądu po tych 20/30 minutach a porem będziesz się głowił

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ponad 30 minutach miernik wskazywał około 10 mA. Po wyjęciu F31 pobór prądu spadł, teraz trzeba będzie operować bezpiecznikami za drzwiami kierowcy żeby dokładnie sprawdzić jaki obwód jest wadliwy.

Po otwarciu drzwi zapaliły się zegary, wyświetlacz itp, pobór wzrósł do wartości przekraczających 1A i przekaźniki zaczęły komutować. Ma ktoś jakiś pomysł jak teraz dostać się do tej skrzynki bezpieczników za drzwiami kierowcy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

masz problem z jej otwarciem? szarpnij za uchwyt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...