Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
soko

Vectra gaśnie po 15 sek , zapowietrzanie ?

Recommended Posts

Witam. od paru dni mam problem z moja viki 2.0 diesel. Odrazu przepraszam ADMINOW bo nie wiem czy w dobrym dziale pisze.

Viki pali mi od strzala ale po 10sek gasnie. ponowne jej dpalenie to heblowanie na rozruszniku tak jak by sie zapowietrzala.

Wiec zalazylem gruszke z zaworkiem jednostronnym 10cm przed filtrem, bo myslalem ze paliwo mi ucieka. lecz paliwo nie ucieka jest w gruszcze i dalej sie to dzieje. Lecz gruszke mi zasysa i robi sie zniej nalesnik.

Sprawdzalimy ja komputerem boshowskim i zadnych usterek nie pokazuje . ba nawet mechanik zwiekszyl jej dawke rozruchowa co by nie gasla lecz to tez nie pomoglo. Filter jest caly , nie ma przeciekow.

Nie wiem juz co moze jej byc juz 2 mechanikow mi nie pomoglo .

Macie jakis pomysl ? mieliscie kiedys podobny przypadek ,.

EDIT

Edytowałem tytuł na jakiś normalny

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro zasysa gruszkoe to bym sprawdzil czy smog w zbiorniku nie jest zapchany lub przewody pomiedzy gruszka a zbiornikiem.a odkrec korek wlewowy od zbiornika i sprawdz czy podcisnienie sie nie robi

Share this post


Link to post
Share on other sites

gruszke doprowadzilem do porzadku [ zeby nie byla nalesnikiem ] odpowietrzylem . odkrecilem korek wlewowy i tez sie robi podcisnienie i gruszka robi sie jak nalenik.

Ale jak by bym smog zapchany albo przewody to wogole nie moglbym jezdzic bo paliwo by nie dochodzilo . a ja normalnie jezdze tylko problem mam z odpaleniem [ 1raz pali od strzala po 10-15sek gfasnie i musze heblowac ] ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

zmień opis auta w awatarze bo w vectrach nie ma TDI

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przelewy, miałem to samo z 6 lat temu w Astrze II 2.0DTI. Wymieniasz przewody przelewowe i po problemie.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To już by się dawno zapowietrzył a jemu odpala od strzała jak pisze.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego, gdybym przez to nie przechodził to bym się nie udzielał w tym temacie. Moja Astra odpalała od strzała, po czym po takim samym czasie gasła, później kręciłem ją konkretnie, psikając auto startem, żeby szybciej załapała. Diagnoza "spec" mechaników w warsztacie renomowanej firmy: "siada pompa" już chcieli kasować 1500zł. Pojeździłem po innych warsztatach, mechanik wymienił przewody przelewowe, warte dyszkę i za robociznę z myciem silnika skasował jeszcze 7 dyszek. Spora oszczędność, zawsze to ponad 1400zł w kieszeni.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo jest źle założona powinna być zgodnie z kierunkiem przepływu paliwa. Zdejm wężyk paliwowy z gruszki od strony od baku i załóż na nią dodatkowy wężyk i włóż go do bańki z paliwem i odpalaj i patrz czy ci robi się naleśnik .

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziadek jak dla mnie to pompa jest OK. Auto odpala, jeździ, błędów brak. Tylko gaśnie tuż po pierwszym odpaleniu - książkowy przykład zapowietrzającego się układu. A że czas od odpalenia do zgaśniecia jest krótki - szukałbym nieszczelności od pompy włącznie w kierunku silnika. Czyli od przelewów bym zaczął.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Prosze Pana.po 1 gruszka jest z zaworkiem jedno stronnym i jest w dobrym kierunku zalozona tak jak strzalka pokazuje inaczej paliwo by nie przechodzilo do filtra.

po 2. napisze jeszcze raz . Podchodze rano do viki, pierwsze odpalenei jest od strzala gdzie po 10-15sek mi gasnie i teraz zeby ja odpalic musze ja heblowac na rozruszniku tak jak by paliwa nie bylo a paliwo w gruszcze jest.....

Tylko potem jak juz odpali to w ciagu dnai w exploatacji moge ja gasic odpalac i nic sie nei dzieje. ta szopka zaczyna sie jak auto postoji dluzej niz 3h bez odpalania.

Edited by soko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

i to potwierdza, że nieszczelność jest bliżej pompy lub silnika. Masz ręczną gruszkę to spróbuj nią wytworzyć (przed odpaleniem po kilku godzinach) takie ciśnienie które wypcha powietrze z układu przez nieszczelność - być może usłyszysz syczenie i znajdziesz to miejsce lub też pojawi się wyciek ropy. Szukaj w okolicach pompy oraz na przelewach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok postaram sie jak bd tylko ja odpalal . jak tylko uporam sie z usterka napewno tu to opisze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dzieki wszystkim za porade

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem co jest grane, a tu dalej doszukujecie się o co chodzi. Przecież miałem wszystko to samo, nie ma co drążyć tematu, wymieniaj przelewy i trzeba zamykać temat

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piotrek uważaj żeby Cię ta pewność siebie kiedyś nie zaskoczyła. Poczekamy, zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety komplet przewodow przelewowych mechanik mi wymienil na orginalny rozmiar i d*** blada to samo:( jutro bd sprawdzal zawor cisnieniowy bo dostalem info ze moze szwankowac i paliwa nie trzyma w obiegu tylko przez niego sie cofa ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dlatego lepiej więcej napisać bo możliwości jest wiele np przytkany smok w baku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tak wiem tez bralismy go pod uwage wiec go odrazu podcisnieniem sprawdzilismy polaczenie od filtra do baku i jest w pozadku odrazu bulgocze paliwko nic nie bylo slychac zeby wylecialo obcego z przewodu do baku. [ nie bylo plusku ].

Dla tego Dziadek opisalem moj przypadek na forum bo moze wkoncu ktos cos wykmini

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> pomoze bo naprawde to jest wielka zagadka

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podaj paliwo z bańki prosto do pompy i zobacz jak rano odpali a raczej czy zgaśnie. Jeśli nie - to wiesz na jakim odcinku jest nieszczelnośc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie było podobnie, w warsztacie diesla wymienili mi uszczelniacze wtryskiwaczy. Viki jak nowa ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

niestety z banka to samo nadal gasnie az brak slow poprostu ZGROZA

PAVEU mozesz opisac bardziej tresciwiej swoj przypadek oraz naprawe i koszt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

więc zostaje Ci nieszczelność na pompie

przelewach i uszczelniaczach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viki juz naprawiona . okazalo sie ze 1 i 4 swieca byla do wymiany a takze przewody ktore do nich dochodzily bo prad gdzies zginal. Przez co zapalal i gasnal po chwili bo sie dlawil [ nie bylo dobrego spalania w komorach ] .

mechanik wymienil mi przewody podcisnienia przy agr oraz przeczyscil przewody jak i cale servo bo bylo prawie calkowicie pozapychane.

Dzieki wszystkim za podpowiedzi bo wszystkie wasze pomysly sprawdzalem.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

servo masz na myśli pompe vac ?

Czyszczenie w tym wypadku mało co da - pompa vac kończy żywot i pasuje ja wymienić bo puszcza olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie wiesz jaki koszt pompy vac ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...