Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Mondus

Kłopotów z wydechem ciąg dalszy.

Polecane posty

Cześć wszystkim, mam kłopot i jak wielu tutaj - proszę o radę.
W vectrze c z 1,9cdti zrobiło się głośno, rozszczelnił się wydech gdzieś między silnikiem a filtrem DPF. Dodatkowo silnik nie ma mocy. Po jednodniowym postoju auto odpaliło i kiedy zajrzałem pod spód auta to zauważyłem, że w okolicach filtra pojawiły się spaliny. Czy może to być uszkodzony łącznik elastyczny który jest tuż przed DPF-em, czy szukać problemu gdzieś indziej? Czy może to oznaczać konieczność wymiany filtra? No i jeszcze jedno: czy ktoś może polecić jakiś godny zaufania warsztat w okolicy Tychów, który mógłby się tym zająć?


Dodam jeszcze, że niedawno czyściłem zawór EGR bo były podobne objawy - spadek mocy i buczenie silnika. Po tymże czyszczeniu na krótki czas problemy ustały.

Edytowano przez Mondus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podjedź narazie do tłumikarza, niech obejrzy wydech. Masz kilka opcji - na os. A przy Emidzie, na Filtelberga przy bazie pogotowia i na Filaretów obok Multi-formu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż, łącznik elastyczny wymieniony ale nadal auto nie ma mocy. Układ wydechowy jest drożny. Kłopoty z mocą są takie, że auto wogóle się nie zbiera, przy próbach przyspieszania klekocze a przy podjeździe pod górkę wogóle nie może przekroczyć 3000 obrotów na minutę przy czym prędkość spada. Najlepiej jest kiedy auto postoi a jak się zagrzeje nawet lekko to traci moc, przez co automat nie zmienia biegów. Zmiana biegu następuje tylko po puszczeniu pedału gazu tak, aby na chwilę obroty spadły. Ma ktoś jakieś doświadczenia z czymś takim? Jak byłem ostatnio na zczytaniu kodów usterek, to dostałem taką listę:

- wysokoprężny(Z19DT - EDC 16 -MT/AT)

P0380 usterka modułu świec żarowych - nieciągły

P1125 Funkcja aktuator przepustnicy - nieciągły

Skrzynia biegów - AF 23-5/33-5

brak kodów usterek

O ile usterka modułu świec żarowych jest jasna i zrozumiała to aktuator przepustnicy jest dla mnie zagadką. Czy może być to przyczyną braku mocy? Za rzetelną pomoc i objaśnienie stawiam to co się często na imprezach po równo polewa.

Dziś też zaślepiłem EGR blaszką 0,3mm pomiędzy kolektorem a zaworem, niby jest lepiej ale poprawa raczej nikła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

i inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linki - w najbliższym czasie spróbuję zerknąć do tej przepustnicy. Jednak póki co - chętnie przyjmę PW od znających temat z w/w opisanym błędem P1125 dla silnika 1,9 cdti 150km

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, dziś znalazłem chwilę zeby zerknąć do przepustnicy i oto co się tam ujawniło:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Zębatka pośrednia i zębatka sterująca przepustnicą są uszkodzone, uszkodzenia są w tak zwanej pozycji zero.

Moim zamysłem było, żeby na krótki czas zanim kupię nową przepustnicę, uruchomić to urządzenie. Oto mój partyzancki pomysł:

IMAG0532j_wrqnhep.jpg

W lewym górnym rogu widać, jak na krawędź o którą opiera się zębatka sterująca dołożyłem kawałek aluminium grubości około 1,5mm, po wyczyszczeniu całości z nacieków oleju poskładałem wszystko i choć kontrolka "check engine" nie zgasła to moc silnika powróciła. Okupione jest to delikatnie większym spalaniem bo czujnik rejestruje przesunięcie przepustnicy ale na tą chwilę mnie to zadowala. Jeśli ktoś wie czy obrócenie zębatki pośredniej o kilka zębów jest możliwe to proszę o info z istrukcją.

Wybaczcie jakość zdjęć, spieszę się do pracy.

Edytowano przez Mondus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ nie mam dostępu do działu "handelek", chciałbym tą drogą zapytać szanownych czytelników czy ktoś z Was ma na zbyciu przepustnicę w rozsądnej cenie bądź jej elementy, które u mnie są uszkodzone? Proszę o informację na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie były podobne objawy. Silnik słabszy. dym spod samochodu.

Uszkodzona była siatka zaraz przed DPF. Naprawa kosztowała mnie 250 zł 160 zł rura z plecionką plus 2 uszczelki 180 zł robocizna 70 zł

Poniżej filmik co wymieniłem

Edytowano przez freezer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepustnica wymieniona, samochód odzyskał moc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...