Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Mondus

Kłopotów z wydechem ciąg dalszy.

Recommended Posts

Cześć wszystkim, mam kłopot i jak wielu tutaj - proszę o radę.
W vectrze c z 1,9cdti zrobiło się głośno, rozszczelnił się wydech gdzieś między silnikiem a filtrem DPF. Dodatkowo silnik nie ma mocy. Po jednodniowym postoju auto odpaliło i kiedy zajrzałem pod spód auta to zauważyłem, że w okolicach filtra pojawiły się spaliny. Czy może to być uszkodzony łącznik elastyczny który jest tuż przed DPF-em, czy szukać problemu gdzieś indziej? Czy może to oznaczać konieczność wymiany filtra? No i jeszcze jedno: czy ktoś może polecić jakiś godny zaufania warsztat w okolicy Tychów, który mógłby się tym zająć?


Dodam jeszcze, że niedawno czyściłem zawór EGR bo były podobne objawy - spadek mocy i buczenie silnika. Po tymże czyszczeniu na krótki czas problemy ustały.

Edited by Mondus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedź narazie do tłumikarza, niech obejrzy wydech. Masz kilka opcji - na os. A przy Emidzie, na Filtelberga przy bazie pogotowia i na Filaretów obok Multi-formu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No cóż, łącznik elastyczny wymieniony ale nadal auto nie ma mocy. Układ wydechowy jest drożny. Kłopoty z mocą są takie, że auto wogóle się nie zbiera, przy próbach przyspieszania klekocze a przy podjeździe pod górkę wogóle nie może przekroczyć 3000 obrotów na minutę przy czym prędkość spada. Najlepiej jest kiedy auto postoi a jak się zagrzeje nawet lekko to traci moc, przez co automat nie zmienia biegów. Zmiana biegu następuje tylko po puszczeniu pedału gazu tak, aby na chwilę obroty spadły. Ma ktoś jakieś doświadczenia z czymś takim? Jak byłem ostatnio na zczytaniu kodów usterek, to dostałem taką listę:

- wysokoprężny(Z19DT - EDC 16 -MT/AT)

P0380 usterka modułu świec żarowych - nieciągły

P1125 Funkcja aktuator przepustnicy - nieciągły

Skrzynia biegów - AF 23-5/33-5

brak kodów usterek

O ile usterka modułu świec żarowych jest jasna i zrozumiała to aktuator przepustnicy jest dla mnie zagadką. Czy może być to przyczyną braku mocy? Za rzetelną pomoc i objaśnienie stawiam to co się często na imprezach po równo polewa.

Dziś też zaślepiłem EGR blaszką 0,3mm pomiędzy kolektorem a zaworem, niby jest lepiej ale poprawa raczej nikła...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

i inne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za linki - w najbliższym czasie spróbuję zerknąć do tej przepustnicy. Jednak póki co - chętnie przyjmę PW od znających temat z w/w opisanym błędem P1125 dla silnika 1,9 cdti 150km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie, dziś znalazłem chwilę zeby zerknąć do przepustnicy i oto co się tam ujawniło:

Please login or register to see this image.

Zębatka pośrednia i zębatka sterująca przepustnicą są uszkodzone, uszkodzenia są w tak zwanej pozycji zero.

Moim zamysłem było, żeby na krótki czas zanim kupię nową przepustnicę, uruchomić to urządzenie. Oto mój partyzancki pomysł:

IMAG0532j_wrqnhep.jpg

W lewym górnym rogu widać, jak na krawędź o którą opiera się zębatka sterująca dołożyłem kawałek aluminium grubości około 1,5mm, po wyczyszczeniu całości z nacieków oleju poskładałem wszystko i choć kontrolka "check engine" nie zgasła to moc silnika powróciła. Okupione jest to delikatnie większym spalaniem bo czujnik rejestruje przesunięcie przepustnicy ale na tą chwilę mnie to zadowala. Jeśli ktoś wie czy obrócenie zębatki pośredniej o kilka zębów jest możliwe to proszę o info z istrukcją.

Wybaczcie jakość zdjęć, spieszę się do pracy.

Edited by Mondus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ponieważ nie mam dostępu do działu "handelek", chciałbym tą drogą zapytać szanownych czytelników czy ktoś z Was ma na zbyciu przepustnicę w rozsądnej cenie bądź jej elementy, które u mnie są uszkodzone? Proszę o informację na PW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

U mnie były podobne objawy. Silnik słabszy. dym spod samochodu.

Uszkodzona była siatka zaraz przed DPF. Naprawa kosztowała mnie 250 zł 160 zł rura z plecionką plus 2 uszczelki 180 zł robocizna 70 zł

Poniżej filmik co wymieniłem

Edited by freezer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepustnica wymieniona, samochód odzyskał moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...