Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

kouczu

Vectra C 1,9 CDTI 150 KM przewód paliwowy od pompy do listwy

Recommended Posts

Witam.
Od jakiegoś czasu noszę się z problemem wspomnianego wyżej przewodu paliwowego który idzie od pompy do listwy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> Już 5 krotnie był wymieniany w ciągu ostatnich kilku tysięcy kilometrów.
Za pierwszym i drugim razem przewód pękał na zgięciu, działo się to po przejechaniu ok. 1tyś km, za trzecim razem przewód nie pękł, ale paliwo uciekało spod nakrętki, tak jak by stracił szczelność, tym razem udało mi się przejeździć ok. 5tyś km. (do tej pory usterka była usuwana przez "warsztatowców". Za 3 razem pojechałem do serwisu Opla... (pomyślałem że to może być problem z jakimiś drganiami, nieodpowiednim zamocowaniem pompy lub listwy czy czegoś innego co powoduje drgania), Panowie z serwisu stwierdzili że wszystko jest OK - żadnych drgań nie ma!, po porostu wymienili przewód i ...do domu (wymiana przewodu to raptem 2 klucze i 5 minut roboty), ale jednak musi być coś na rzeczy skoro dzieje się to już któryś raz z kolei w niedługim odstępie czasowym??? ....... po kilkuset kilometrach problem powrócił... znowu serwis... podokręcali pompę, listwę i wszystko co mogło wpływać na złą pracę współpracujących elementów z owym przewodem i wszystko miało być dobrze... znowu wyjechałem i po ok 500 km przewód ponownie uległ pęknięciu/rozszczelnieniu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> znowu serwis.... tym razem rozebrali wszystko i poskładali odnowa, że niby były jakieś śruby mocujące pourywane i to wpływało na drgania które powodowały uszkodzenie przewodu…. Tym razem wszystko miało być na TIP TOP … i co? Znowu kilkaset kilometrów i problem wraca, Panowie z serwisu załamują ręce, ja zresztą też!!!

Może ktoś z użytkowników miał podobny przypadek lub słyszał o czymś takim, bo w serwisie powiedzieli mi że czegoś takiego nie było w całej EUROPIE!!! Zadziwiające!

Z góry dziękuję za pomoc

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kouczu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli robiłeś w ASO to reklamuj i niech wymieniają na swój koszt, coś musi być nie tak skoro przewód pada po tak małym przebiegu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak właśnie robię, już 2 razy robili to na ich koszt i zanosi się na kolejny... ale powiem szczerze że mam już dość za każdym razem gdy wsiadam do samochodu zastanawiać się czy uda mi się dojechać do celu i wrócić zwłaszcza, że podróżuję z dziećmi :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może takie lipne są zamienniki trza było spróbować używkę zainstalować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

próbowałem, zakładałem 2 razy używane przewody i 3 razy nowe oryginalne (początkowo zakładałem samemu, za 3 i 4 razem robił to serwis) początkowo myślałem że może też tkwi problem z siłą dokręcenia ( albo za mocno, albo za słabo) ale i "fachowa" obsługa nie przyniosła pożądanego skutku :/

może ktoś ma namiary, na kogoś kto dorabia takie przewody? może by dorobić go z jakiegoś mocniejszego, bardziej trwalszego materiału?

Edited by kouczu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody są dobre wiec problemu szukaj gdzie indziej bo coś je niszczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem taki przypadek i mogę Wam powiedzieć, że jest to dla mnie zagadka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

rozumiem że ostatecznie nie udało się uporać z problemem? czy może jednak

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety nie udało się, dalszych losów auta nie znam, bo gość na koniec zatankował jeszcze benzynę i chyba auto poszło do żyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehhhh też tak chciałbym zrobić, ale troszkę sumienie mi nie pozwala, bo jak pomyślę że auto trafi do osoby która podróżuje z rodziną (tak jak Ja) to od razu odchodzę od tej myśli

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> , szkoda mi też sprzedawać tego auta bo jest naprawdę przyzwoite pod każdym względem, z drugiej jednak strony.... ehhhh sytuacja patowa

dodam jeszcze, że ta przypadłość zaczęła się dziać dopiero po wymianie silnika w tym aucie, wcześniej było wszystko OK, przypuszczam, że goście którzy wstawiali mi nowy silnik, musieli coś pokombinować z częściami i dać je od różnych modeli silników, ale czy to miało by aż taki wpływ? ehhhhh masakra jakaś....

jeszcze raz się przypomnę

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> może ktoś ma namiary na osobę która dorabia takie przewody, oczywiście z jakiegoś trwalszego metalu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie paliwa na szynie paliwowej?

Pękanie tego przewodu to raczej wynik czegoś innego niż "defekt" materiału, wymiana kilka razy z rzędu tego samego elementu z identycznie pękającym wężem za każdym razem chyba to potwierdza...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">


Please login or register to see this quote.

Też tak sądzę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, ciśnienie było sprawdzane, wszystko jest dobrze... to że z przewodem wszystko jest OK to podejrzewałem już po 3 razie jak to się stało :/ jak wspomniałem, w serwisie rozebrali wszystko, poskładali, powymieniali śruby mocujące listwę (które ponoć były pourywane), a tu i tak lipa, problem się powtarza a przyczyny jak nie było tak nie ma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> masakra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stawiam flaszkę temu co znajdzie przyczynę problemu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ustalmy jeszcze jedną rzecz.

Jaki masz silnik, z szyną CR z jednym czujnikiem czy z dwoma?

Dlaczego o to pytam?

Mówisz o przewodzie od pompy (CR?) do listwy (szyny CR?) czy do aluminiowego zaworka przelewowego?

Ostatnie poliftówki mają szyną z jednym czujnikiem po stronie aku i mają zasilanie szyny z pompy tylko sztywnym przewodem.

Te z dwoma czujnikami również ale dodatkowo mają gumowy wężyk powrotny do aluminiowego zbiorniczka montowanego w okolicy pompy CR.

To jest zbiorniczek przelewowy/odpowietrzający jak sądzę...

Nadmiar paliwa wraca do baku (tu jest zaworek zwrotny) a część do pompy CR. Działa to moim zdaniem tak by pompa nie zapowietrzała się w trakcie pracy.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

W obu wersjach ten zbiorniczek (to nazywasz szyną?) połączony jest także cienikm wężykiem przelewowym z wtryskiwaczami (także powrót).

Próbowałeś wymienić ten właśnie "zbiorniczek"?

Pamiętaj, są dwa rodzaje...

Zdjęcia z netu:

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by Piotreq

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam taki sam problem tez wymiana rurek nic nie pomaga, w piatek wymieniam pompe paliwa i ten regulator cisnienia (tak sie fachowo to chyba nazywa) znajomy z serwisu powiedzial mi ze tu moze byc problem w tym czujniku co jest wkrecany do pompy na 3 srubki to tez jakis regulator jest on czesto ponoc pada albo w tym aluminiowym co przykrecany jest do kolektora co do niego przelewy ida albo sama pompa moze sie przycierac i dawac za wysokie cisnienie i to moze miec wplyw na rozszczelnienie ukladu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...