Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bladyjunior

POMOCY nie pali 2.2 dti

Recommended Posts

Witam wszystkich , moj problem polega na tym , vika 2.2 dti nie chce odpalic , w sobote wrocilem do domu bylo wszystko ok choc pierwsze odpalanie zawsze konczylo sie niebieskim dymkiem i nierowna praca silnika ale to przez chwilke pozniej bylo ok. nastepnego dnie chcalem odpalic i lipa nawet nie pierdnol. W poniedzialek po naladowaniu kolejny raz probuje i nic , nastepnie wyciagam bagnet oleju a tam prawie pusto ,prosze o pomoc poniewaz nie mam pojecia gdzie sie podzial olej, orza czemu nie chce zapalic tak z dnia na dzien , pozdrawiam i dziekuje za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po pierwsze - sprawdź dokładnie czy nie masz jakiegoś wycieku oleju, np. z uszczelniacza wału. Po drugie - ile masz paliwa w baku oraz czy auto stoi na płaskim czy może przodem do góry? Następnie sprawdź czy w obudowie filtra paliwa jest paliwo. A no i podstawa - czy świeci się kontrolka check na zegarach? Jeśli tak - trzeba odczytać błąd. Spróbuj odpalić na plack - psikaj w kolektor a druga osoba przekreca kluczyk i próbuje odpalić.

Po pierwsze - sprawdź dokładnie czy nie masz jakiegoś wycieku oleju, np. z uszczelniacza wału. Po drugie - ile masz paliwa w baku oraz czy auto stoi na płaskim czy może przodem do góry? Następnie sprawdź czy w obudowie filtra paliwa jest paliwo. A no i podstawa - czy świeci się kontrolka check na zegarach? Jeśli tak - trzeba odczytać błąd. Spróbuj odpalić na plack - psikaj w kolektor a druga osoba przekreca kluczyk i próbuje odpalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to tak , wyciek jest z pod klawiatury, wskazowka podnosi sie mam ok 15l paliwa i zapala mi sie kintrolka check po pierwszym zalaczeniu zaplonu gdy zalacze drugi raz to zapali sie na chwile i gasnie , z tym chekiem mam odkad kupilem wiki czyli ok 2 mce, pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spod klawiatury uciekło Ci tyle oleju?? Jak wymieniałeś olej to wycieku nie było żeby go zlikwidować od razu? Błędy przydałoby się odczytać. Uzupełnij olej i pal na placka i zobaczymy.

Aha, możliwe, że masz padniętą świece żarowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jeszcze oleju nie wymienialem tylko dolewalem , a jest mozliwosc ze nie pali zpowodu malej ilosci oleju, jakis czujnik cisnienia oleju ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma takiej możliwości.

Sprawdź wężyki na przelewach i ten z przelewów do pompy tam lubi pękać i jest nieszczelny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oki , ale gdzie ten olej wyje..ło? przez uszczelke pod klaw.pol litra w dzień?

Share this post


Link to post
Share on other sites

są takie miejsca gdzie wywali olej migiem ,,,simering na wale lub przez Turbo do Iceka .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie bierzemy udziału w konkursie my ci podpowiadamy a ty sprawdzasz ale przy aucie nie na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

jak kupywalem auto ,to zauwazylem wyciek z pod klawiatury , pod autem wyciekow nie bylo ani plam w zbiorniczku wyrownawczym , mnie tez dziwi gdzie sie pozial ten olej,mysle ze moglo bardziej wydmuchac uszczelke pod kl. dlatego tyle ubylo i to nie zaden konkurs ,dzis lub jutro podlaczam sie pod kompa . zobacze jakie sa bledy i sie odezwe , dzieki wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież pod pokrywą klawiatury występuje ciśnienie a jakie to zależy od przebiegu mozliwe że ono wyciska ci olej z pod uszczelki ale jest i wentylacja pokrywy zaworów i stamtąd ciśnienie wywala ci olej do turbo a te z kolei do icka czyli możesz mieć w icku olej który w jakimś zakresie blokuje ci przepływ powietrza przez interkuler.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest jeszcze jedno ciekawe miejsce w 2.2 dti w misce jest zamontowany czujnik poziomu oleju i przeważnie tam uszczelka/simering puszcza i na prawdę może stamtąd sporo wyciec, jeśli jest to wina samego wycieku oleju (chodzi i jego ubytek) to na kompie nic nie zobaczysz najlepiej wleźć pod auto zdjąć osłonę i szukać a co do odpalania to jeszcze pompa do sprawdzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie spotkałem się jeszcze w vectrze B z czujnikiem poziomu oleju tylko z czujnikiem temperatury oleju chyba że w jakiejś starszej wersji bo w nowszych jest tak.

Zaniechano montarzu tych czujników bo były bardzo awaryjne.

Please login or register to see this image.

Choć starsze wersje TIS pokazują go jeszcze.

T3Ja9Ul.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja w 2.2 miałem czujnik ale w VC ale to te same silniki co do czujnika to fakt może to był czujnik temp moja pomyłka w każdym bądź razie chodzi o czujnik w misce i z niego zawsze są wycieki

ale kurcze nie dojrzałem żeby założyciel tematu miał VB albo ślepy jestem

Edited by pa84

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujniki poziomu oleju były montowane w VB w wersjach z fabrycznymi wyświetlaczami MID, GID, CID tak w przedliftach jak i poliftach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na marginesie: Autor tematu to chyba typ człowieka który ma zasadę "jeździć, zajeździć a jak zdechnie to POMOCY na forum" - dwa miesiące bez wymiany oleju, którego ubywa przez wyciek do tego stopnia, że trzeba dolewać, do tego świecący check. Ja się biednemu silnikowi nie dziwię, że odmówił współpracy ;-)

Temat w dziale VB więc auto powinno być Vectrą B

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to mało jest tematów nie w tym dziale

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

poza tym silnik 2.2 DTI byl montowany w VB jak i VC przedlift

co do czujnika mogłem się pomylić ale jak napisałem z niego często i gęsto leci olej

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest ten zakichany czujnik niestety i co jakis czas swiruje,kontrolka mi sie zapala a na bagnecie jest full

Share this post


Link to post
Share on other sites

a to zeby wymienić czujnik trzeba mise zdejmować przynajmniej tak musiałem zrobić w 2.2 dti

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam ponownie wczoraj podlaczylem sie do kompa w sprawie bledow o dziwo bledow nie ma a vectra b dalej nie pali . a przy kreceniu silnikiem nie wychodza spaliny z wydechu choc powinne tak bynajmniej mi sie wydaje .mysle ze nie podaje wogole paliwa. sprobuje jeszvze na samostart .ka ktos moze jeszcze jakies pomysly ? pozdr.forumowiczow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj na plaka odpalić jak Ci wszyscy mówią. Bo nikt tu wróżbitą Maciejem nie jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam podepne sie pod temat mam ten sam problem auto odpalilo przejechalo kawalek z 3km i male zdz***o auto zgaslo teraz kreci normalnie ale niechce zalapac viki 2,0 84km sprawdzalem w obudowie filtra odkrecilem korek spustowy paliwo leci pompa tez podaje paliwo?co to moze byc?pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

mako82...Jeżeli przejechałeś 3km i zgasło to najlepiej sprawdz błędy , ale możesz sprawdzić wężyki przelewowe,czujnik wału,no oczywiście pompa wtryskowa nie chce straszyć ale chyba będzie to ostatnie a dokładnie serownik pompy,remont pompy to już ładny koszt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda na elektroniczną usterkę pompy. Błędy są? Na placka nie odpala?

Share this post


Link to post
Share on other sites

awaria tymczasowo usunieta autko odpalilo na plaka , p 10h postoju pali bez problemu , dzieki wszystkm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...