Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

dab123

szarpnięcie ok 2,5 tyś.

Recommended Posts

Witam,mam taki problem w okolicach 2,5 tysięcy obrotów mam szarpnięcie i auto idzie jakby lepiej.Kolektor nowy,zero błędów,najczęściej pojawia się to na drugim biegu.Z tego co czytałem może to być egr,mam czysty,na opcomie widzę że pracuje,może to być problem ze sprężynką,podpowiedzcie coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobnie szarpniecie występowało właśnie w tym zakresie obrotów o którym mowa zawsze gdy wolniej przyspieszalem podczas dynamicznych przyspieszeń było ok w moim przypadku sprawę załatwiła zmiana softu w aso koszt 150zł od tamtej pory mam spokój 😀

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprzyszłym tygodniu jade do opla,ja mam soft z 2007 roku,a auto z 2005,egr sprawny,czysty,zobaczymy czy coś to zmieni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak i gdzie moge sprawdzic jaka wersje softu mam u siebie chodzi o Signum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz możliwość to pojeździj z podłączonym op-comem i poobserwuj co się dzieje podczas jazdy z paliwem, dawki, ciśnienie itd. Porównaj rzeczywiste wartości z żądanymi. Myślę ze to szarpnięcie może być spowodowana chwilowym brakiem paliwa na którymś z wtrysków. Posprawdzaj kostki na wtryskach i kostki od czujnika ciśnienia na liswie wtryskowej i na pompie.

Pozdr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to szrpnięcie to nie jest brak paliwa,przeskok z doładowaniem paru koni,taki nagły przyrost mocy i potem już jednostajnie ciągnie


wersje softu sprawdziłem w opcomie

Share this post


Link to post
Share on other sites

A istnieje mozliwosc sprawdzenia wersji softu w ukrytym menu czy nie ?? Bo nie posiadam opcoma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W 1 albo 2 zakładce masz date to chyba jest data softu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok jutro sprawdze. Zrobilem fote moze ktos luknac czy jest jakas nowsza wersja softu:

Please login or register to see this link.

Edited by Gryga

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Panowie nie róbcie jaj niema daty softu sterownika silnika w wyświetlaczu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jest data softu ale wyświetlacza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki za wyjasnienie

Share this post


Link to post
Share on other sites

W tygodniu rozebrałem egr, wyczyściłem wszystko pomimo że nie był zawalony,elektromagnesu nie ruszałem tylko trzpień rozruszałem ręcznie,chodził bez problemowo.Poskładałem wszystko i jak na razie ciągnie bez szarpnięcia,ale jeszcze poobserwuje bo nie jezdziłem na w pełni rozgrzanym silniku,ale zauważyłem bardzo inny intensywny smród spalin?! Jesli faktycznie winny był egr i będzie dobrze to stwierdzam że bardzo delikatne jest to ustrojstwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam panowie. Odgrzeje kotleta troszke. Dopadlo mnie dziwne szarpanie. Wystepuje tylko na szostym biegu. W momencie kiedy auto dynamicznie rozpedze na piatym biegu i wbijam szosty, cisne gaz do konca, jest ok 2300rpm i dosc mocno szarpie dopoki nie odpuszcze gazu i znowu wcisne. Dodam ze tylko na szostym biegu. Prosze o podpowiedzi gdzie szukac przyczyny.

Edited by marcinboleslawiec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Towarzyszy temu jakiś dźwięk z silnika?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie to egr rozbieralem na jesien ale nic zupelnie tam nie bylo. pare miesiecy temu wymienilem cale sprzeglo i kolektor dolotowy tez (DTH). Szarpanie zaczelo sie tak z tydzien temu. Jezeli delikatnie przyspieszam nic sie nie dzieje. Ale jak to robie agresywniej to telepie cala buda. I jak pisalem tylko na szostym biegu. Egr byl zmieniany przy ok 160 tys przebiegu. Teraz mam 300.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mój EGR też nie był bardzo zabrudzony i nic się nie zacinało ale widocznie otwierał się z jakiegoś powodu wtedy kiedy nie trzeba może z powodu zbyt słabej sprężynki bo takie problemu tu były opisane też ale ja się nie bawiłem w naciąganie sprężynki tylko go odłączyłem i mi nie wywalił błędu bo mam troszkę zmodyfikowany soft ale za to od razu wiem że winny był EGR. całkiem delikatnie rozpędzane auto nie szarpało nawet do 3,5 tys.obrotów depnięcie mocne z niskich obrotów szarpanie i odgłos jakby coś sie ślizgało tak przed i czasami po 2tys.obr., a jak puścisz całkowicie gaz a później od razu z powrotem dasz mu buta? Spróbuj tak bo jak po takim zabiegu nie będzie szarpał to na pewno masz to co u mnie było czyli problem z EGR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie sprobuje go odpiac i sprawdze. Opcoma w razie czego mam w szufladzie jak blad wywali. Tak jak pisalem szarpie dosc mocno tuz powyzej 2000rpm ale wystarczy ze na chwilke odpuszcze gaz i znowu wcisne go w podloge i juz nic sie nie dzieje. Jedzie jak gdyby nigdy nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myśle że to właśnie decyduje o tym że to będzie EGR u mnie jeszcze był taki dziwny odgłos jakby coś się ślizgało nawet myślałem że to sprzęgło przepuszcza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No u mnie jest wszystko nowe. Tak wiec ide za twoja rada. Sprawdze jutro egr. Jesli bedzie poprawa to odrazu nowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie bez zmian,co jakiś czas mam to szarpnięcie tylko na 2 biegu,ale juz się poddałem i jezdze tak jak jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego mam to samo + powyżej 2,5k zostawiam ścianę dymu aż ludzie zwalniają. To tez jest wina EGR?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za 150zł w ASO to chyba żarówki nawet nie wymienią a wątpię żeby nagrali soft nowy albo usunęli EGR komputerem jeśli w ogóle w ASO takie coś wolno im robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzieki kolego. Wreszcie światełko w tunelu

Czyli za dym odpowiada czujnik ciśnienia a za szarpniecia EGR ?

Czy za wszystko EGR a czujnik czyścić przy okazji?

Edited by kshychopata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czujnik się zalepia sadzą - bo EGR się otwiera - i później pracuje nieprawidłowo czyli pokazuje złe ciśnienie, turbina podaje za mało powietrza, nieprawidłowe spalanie, kolejna dawka sadzy na czujnik i takie zamknięte koło, ale jak masz szarpnięcia któremu towarzyszą dziwne dźwięk jakby się coś ślizgało, tarło, na chwile odcinało moc to taki dźwięk jest jak ciśnienie ucieka przez EGR. Powiem Ci tak że jak zaślepisz czy wymienisz EGR a nie zrobisz nic z czujnikiem to auto będzie zamulone i będziesz czuł lekkie szarpanie na niższych obrotach i auto nie będzie miało mocy na niższych obrotach a w przypadku idealnie czystego czujnika a zepsutego EGRa masz moc ale tracisz ją tak na chwile w samym momencie szarpnięcia i za chwile idzie dalej. Jak chcesz eksperymentować to zacznij od czujnika masz mniej roboty tylko znajdź krótki klucz albo poluzuj śruby EGRa bo u mnie w silniku jest troszkę ciężki dostęp.

Edited by kriss_pl

Share this post


Link to post
Share on other sites

piszesz o tym czujniku w kolektorze,od góry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...