Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

dab123

szarpnięcie ok 2,5 tyś.

Polecane posty

Witam,mam taki problem w okolicach 2,5 tysięcy obrotów mam szarpnięcie i auto idzie jakby lepiej.Kolektor nowy,zero błędów,najczęściej pojawia się to na drugim biegu.Z tego co czytałem może to być egr,mam czysty,na opcomie widzę że pracuje,może to być problem ze sprężynką,podpowiedzcie coś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobnie szarpniecie występowało właśnie w tym zakresie obrotów o którym mowa zawsze gdy wolniej przyspieszalem podczas dynamicznych przyspieszeń było ok w moim przypadku sprawę załatwiła zmiana softu w aso koszt 150zł od tamtej pory mam spokój 😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wprzyszłym tygodniu jade do opla,ja mam soft z 2007 roku,a auto z 2005,egr sprawny,czysty,zobaczymy czy coś to zmieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak i gdzie moge sprawdzic jaka wersje softu mam u siebie chodzi o Signum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak masz możliwość to pojeździj z podłączonym op-comem i poobserwuj co się dzieje podczas jazdy z paliwem, dawki, ciśnienie itd. Porównaj rzeczywiste wartości z żądanymi. Myślę ze to szarpnięcie może być spowodowana chwilowym brakiem paliwa na którymś z wtrysków. Posprawdzaj kostki na wtryskach i kostki od czujnika ciśnienia na liswie wtryskowej i na pompie.

Pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to szrpnięcie to nie jest brak paliwa,przeskok z doładowaniem paru koni,taki nagły przyrost mocy i potem już jednostajnie ciągnie


wersje softu sprawdziłem w opcomie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A istnieje mozliwosc sprawdzenia wersji softu w ukrytym menu czy nie ?? Bo nie posiadam opcoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W 1 albo 2 zakładce masz date to chyba jest data softu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok jutro sprawdze. Zrobilem fote moze ktos luknac czy jest jakas nowsza wersja softu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez Gryga

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Panowie nie róbcie jaj niema daty softu sterownika silnika w wyświetlaczu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

jest data softu ale wyświetlacza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W tygodniu rozebrałem egr, wyczyściłem wszystko pomimo że nie był zawalony,elektromagnesu nie ruszałem tylko trzpień rozruszałem ręcznie,chodził bez problemowo.Poskładałem wszystko i jak na razie ciągnie bez szarpnięcia,ale jeszcze poobserwuje bo nie jezdziłem na w pełni rozgrzanym silniku,ale zauważyłem bardzo inny intensywny smród spalin?! Jesli faktycznie winny był egr i będzie dobrze to stwierdzam że bardzo delikatne jest to ustrojstwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Witam panowie. Odgrzeje kotleta troszke. Dopadlo mnie dziwne szarpanie. Wystepuje tylko na szostym biegu. W momencie kiedy auto dynamicznie rozpedze na piatym biegu i wbijam szosty, cisne gaz do konca, jest ok 2300rpm i dosc mocno szarpie dopoki nie odpuszcze gazu i znowu wcisne. Dodam ze tylko na szostym biegu. Prosze o podpowiedzi gdzie szukac przyczyny.

Edytowano przez marcinboleslawiec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Towarzyszy temu jakiś dźwięk z silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie to egr rozbieralem na jesien ale nic zupelnie tam nie bylo. pare miesiecy temu wymienilem cale sprzeglo i kolektor dolotowy tez (DTH). Szarpanie zaczelo sie tak z tydzien temu. Jezeli delikatnie przyspieszam nic sie nie dzieje. Ale jak to robie agresywniej to telepie cala buda. I jak pisalem tylko na szostym biegu. Egr byl zmieniany przy ok 160 tys przebiegu. Teraz mam 300.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mój EGR też nie był bardzo zabrudzony i nic się nie zacinało ale widocznie otwierał się z jakiegoś powodu wtedy kiedy nie trzeba może z powodu zbyt słabej sprężynki bo takie problemu tu były opisane też ale ja się nie bawiłem w naciąganie sprężynki tylko go odłączyłem i mi nie wywalił błędu bo mam troszkę zmodyfikowany soft ale za to od razu wiem że winny był EGR. całkiem delikatnie rozpędzane auto nie szarpało nawet do 3,5 tys.obrotów depnięcie mocne z niskich obrotów szarpanie i odgłos jakby coś sie ślizgało tak przed i czasami po 2tys.obr., a jak puścisz całkowicie gaz a później od razu z powrotem dasz mu buta? Spróbuj tak bo jak po takim zabiegu nie będzie szarpał to na pewno masz to co u mnie było czyli problem z EGR.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W sumie sprobuje go odpiac i sprawdze. Opcoma w razie czego mam w szufladzie jak blad wywali. Tak jak pisalem szarpie dosc mocno tuz powyzej 2000rpm ale wystarczy ze na chwilke odpuszcze gaz i znowu wcisne go w podloge i juz nic sie nie dzieje. Jedzie jak gdyby nigdy nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Myśle że to właśnie decyduje o tym że to będzie EGR u mnie jeszcze był taki dziwny odgłos jakby coś się ślizgało nawet myślałem że to sprzęgło przepuszcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jest wszystko nowe. Tak wiec ide za twoja rada. Sprawdze jutro egr. Jesli bedzie poprawa to odrazu nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie bez zmian,co jakiś czas mam to szarpnięcie tylko na 2 biegu,ale juz się poddałem i jezdze tak jak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Kolego mam to samo + powyżej 2,5k zostawiam ścianę dymu aż ludzie zwalniają. To tez jest wina EGR?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Za 150zł w ASO to chyba żarówki nawet nie wymienią a wątpię żeby nagrali soft nowy albo usunęli EGR komputerem jeśli w ogóle w ASO takie coś wolno im robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Dzieki kolego. Wreszcie światełko w tunelu

Czyli za dym odpowiada czujnik ciśnienia a za szarpniecia EGR ?

Czy za wszystko EGR a czujnik czyścić przy okazji?

Edytowano przez kshychopata

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czujnik się zalepia sadzą - bo EGR się otwiera - i później pracuje nieprawidłowo czyli pokazuje złe ciśnienie, turbina podaje za mało powietrza, nieprawidłowe spalanie, kolejna dawka sadzy na czujnik i takie zamknięte koło, ale jak masz szarpnięcia któremu towarzyszą dziwne dźwięk jakby się coś ślizgało, tarło, na chwile odcinało moc to taki dźwięk jest jak ciśnienie ucieka przez EGR. Powiem Ci tak że jak zaślepisz czy wymienisz EGR a nie zrobisz nic z czujnikiem to auto będzie zamulone i będziesz czuł lekkie szarpanie na niższych obrotach i auto nie będzie miało mocy na niższych obrotach a w przypadku idealnie czystego czujnika a zepsutego EGRa masz moc ale tracisz ją tak na chwile w samym momencie szarpnięcia i za chwile idzie dalej. Jak chcesz eksperymentować to zacznij od czujnika masz mniej roboty tylko znajdź krótki klucz albo poluzuj śruby EGRa bo u mnie w silniku jest troszkę ciężki dostęp.

Edytowano przez kriss_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

piszesz o tym czujniku w kolektorze,od góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...