Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rafalo517

[Porada] Regeneracja zacisku przedniego Vectra C/Signum

Recommended Posts

Bardzo fajna porada, dzięki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra porada! Przyda się na pewno wszystkim którzy lubią samodzielnie pogrzebać przy aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajna porada Rafalo, dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio regenerowa?em zaciski pokrewne pod tarcze 314 i wymienia?em os?on? przeciwpy?ow?,  zdj?? star? piku? za?o?y? now? tragedia :mysli:, po godzinie walki jedn? zniszczy?em a drug? w ko?cu nabi?em pomagaj?c sobie s?oikiem.

Dobra?em s?oik o ?rednicy odpowiadaj?cej rozmiarowi  os?ony przeciw kurzowej i nabi?em jak simering.    Mam nadziej? ?e komu? si? przyda taka sugestia. :D

Edited by bramarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Edited by bramarz

Share this post


Link to post
Share on other sites

wystarczy u?y? kleju :D i ani drgnie :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

a regenerował ktoś tylne ??? wiem jest porada ale nie ma juz w niej zdjęć i nie wyjaśnia jak wyciągnąć to co na moim zdjęciu czyli tą wajche od ręcznego popychającą tłoczek(1), jak wyciągnąć linke przez te oczko w zacisku ?? płyn wycieka mi spod tej wajchy (2)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz wykręcić tłoczek i usunąć ta miseczkę co trzyma sprężynę.

Następnie demontujesz samo regulator od ręcznego razem z takim płaskim popychaczem.

Potem usuwasz ten grzybek. Jest on wciśnięty wiec albo go wywalasz , gwintujesz i dajesz śrubę. Albo wiercisz od drugiej strony i wybijasz wybijakiem. 

JAk usuniesz grzybek to będziesz mógł wyjąć ten element do którego montujesz linke od ręcznego.

Ja dawałem gwint.

Please login or register to see this attachment.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

oooooo wielkie dzięki!!! udało się ! tego mi było trzeba :D

Edited by Rosul
aktualizacja

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy 314 tez wszystkie śruby traktować klejem do gwintów? (mowa o śrubkach do rozpołowienia zacisku na dwie części 4 szt. )  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dawałem klej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

czerwony czy niebieski? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czerwony firmy Technicoll.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

firma to chyba nie stanowi aż takiego ważnego aspektu czyli  ważne aby był czerwony czyli mocny?  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ta są hamulce więc moim skromnym zdaniem musi być to dobrze skręcone.

Wysłane z mojego Xiaomi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

no to oczywiste kupiłem klej czerwony kiedyś takim skręcaliśmy w pracy połączenia śrubowe gdzie siły działają dużo większe niż w naszych hamulcach nie wspomnę o temp także teraz to mogę mieć problem z odkręceniem jakby trzeba było :) 

a na śruby to jarzm też dawać klej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, chciałbym się dowiedzieć czy aby na pewno jest potrzebny odwrócony torx E60 do rozkręcenia elementów jak w punkcie 3 tej porady. Zakupiłam takiego torxa i okazał się być za duży. Po przymiarkach wynika że jest to T55 przynajmniej w moim przypadku. Mam zaciski 314. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmm gdzie jest ta porada?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poszukaj tematu SWAP zacisków na 314 tam też jest napisane o tylnych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

W tym swapie jest tam wrzucony film odnośnie hamulców, na podstawie superb i tam mówią że prowadniki muszą chodzić na sucho, niczym się ich nie smaruje. Panowie jak to z tym jest bo ja te prowadniki smarowałem smarem miedzianym i może przez to mi kiepsko chodzą i się grzeją? Smarujecie czymś?

Chodzi mi i lewe tylne koło, jest coraz gorzej przy tym mrozie, kawałek jadę i aż śmierdzą a jak walne kluczem w zacisk to puszcza

 

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja po regeneracji smarowałem delikatnie smarem miedzianym albo grafitowym, teraz nie pamiętam i działa super. Druga zima i żadnych problemów.

Remontowałeś całe zaciski czy stare wysmarowałeś smarem??

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyrzuć z zacisków stare gumki w których chodzą prowadniki i zobacz w jakim stanie są otwory w zacisku w które wchodzą te gumki. Wtedy zobaczysz gdzie jest problem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te otwory pod gumki u mnie aż spuchly od korozji . A tych gumek to wyciągnąć się nie dało tak korozją je przykleiła do zacisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio jak robiłem 3 miesiące temu czy jakoś tak to wymieniałem gumki i zjechałem otwory papierem, prowadniki dobrze chodziły. Najlepiej by było jakbym tłoczek cały wyjął i albo go dobrze wyczyścił albo wsadził nowy, tylko że za cholerę nie mogę odpowietrznika odkręcić, juz kiedyś z nim wojowałem bo wymieniałem płyn na nowy i przód nowy płyn a tylu ruszyć nie mogłem i tak zostało.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...