Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

maciejvectra

Opel Vectra B, 2.0 TDI słabo odpala latem

Polecane posty

Witam,


Zaczne od tego ze przeszukałem najróżniejsze fora i na żadnym nie znalazłem konkretnie mojego przypadku. Wszelkie odpowiedzi na podobne tematy przetestowałem ale nic nie zdziałałem.



Jak w temacie Vectra B 99r 2.0 DTI, problem od dłuższego czasu z odpaleniem latem (zimą to nie musze nawet wspominać).


Zawsze musze zakręcić na 2 razy. Zima grzanie świec nic nie pomaga kreci na 5 razy. Dla utrudnienia dodam że bywa raz na 2-3 tyg ze wsiąde przekrece kluczyk i odpala jakby nigdy nic. Zaraz po odpaleniu puszcza biały dym z rury.


Byłem u kilku mechaników kazdy miał swoje teorie które inny mechanik obalał. Oto niektore z nich.



- zawór zwrotny paliwa- sprawny sprawdzony przez mechanika


- komputer nie pokazuje błędów


- napięcie na aku 13V ale kiedy wstawiłem nowy w pełni naładowany tez nie odpalał.


- Świece i przewody sprawdzone przez elektromechanika sprawne chociaz dawno nie wymieniane (jakies 4 lata) ale grzeja dobrze i napiecia dobre przy pomiaze


- zawór EGR sprawny czytalem ze aby to sprawdzic powinien odpalic przy wcisnieciu pedału gazu ale nie pomaga.



Dodam ze samochod jakby słabo kreci, nie jestem specem w tej dziedzinie ale słychac jakby delikatnie nie miał siły nawet na sprawnym nowym akumulatorze.


Ostatni temat na jakim sie zatrzymałem to zapowietrzanie układu, słaby rozrusznik, ale nie wiem jak do końca sprawdzić.


Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczny za kazda wskazówke



tu sa fotki ktore udalo mi sie zrobic


alternator i aku


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



tutaj jest fota jakiegos pekniecia chociaz moze to normalne ale moze tam sie zapowietrza, plus mokry pasek na alternatorze czy moze przez to sie slizgac?


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link



Tutaj mam jakisc wyciek z prawej strony silnika nie wiem czy to sie przyda


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widać, że przeczytałeś wszystkie fora internetowe - oprócz naszego i tematu podwieszonego w dziale VB-Silniki dieslia. Przeczytaj, zrób i sprawdź co tam radzą i dopiero wróć do tego tematu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik- nie sprawdzać- tylko od razu dać do regeneracji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A czy to normalne ze przy odpalaniu silnika jak kreci to tak dosc mocno szarpie calym silnikiem? Jak juz odpali to przestaje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie, to nie jest normalne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Bo chce zapalić ale za małe obroty silnika podczas zapalania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witak Macieju,u mnie problemy byly podobne tyle ze bardzo kiepsko odpalal na minusowych temp.wystarczylo zregenerowac rozrusznik i odpala pieknie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a to ze nie ma sily isc to nieszczelnosc w ukladzie,wystarczy posprawdzac cybanty i przewody czy nie sparcialy,u mnie po wymianie przewodow olejowych i paliwowych daje odzczuwalnego kopa,a mechanikom nie wierz,mi mowili ze muli bo turbina do wymiany :/ a wystarczylo wymienic dwie uszczelki wielkosci 2 groszowki i momentalnie bylo czuc roznice,jedyny problem jaki mam to podczas jazdy zdarza sie ze zapal sie kontrolka "check engine" i traci na mocy,po ponownym odpaleniu silnika gasnie i przyspieszenie wraca do normy,byl podlaczany pod komputer i ten nie widzi zadnego bledu,nikt nie wie o co chodzi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze Ty cos wiesz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Ja to miałem jak wieszał się EZ od turbo wtedy check jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.

To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że prawidłowo było popuszczanie turbo ale już ale przy nagłym czy mocniejszym do daniu gazu było blokowane tym pyłem i następował check..

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.

GW2qBDZ.jpg

Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.

R8LOgkf.jpg

Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.

gJuZyg9.jpg

Filter, sitko w EZ.

vOGvsys.jpg

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga

i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza

z eksploatacji.

@Lindar zmień w opisie 2.0 DTI nie ma TDI.

Edytowano przez Dziadek vec

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdze to tez u siebie

pomijajac fakt ze na dniach auto idzie na naprawe trawersow to w mojej vectrze jak w kalejdoskopie, cuda wianki

Edytowano przez dred7474

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Ci bardzo ze mnie nakierowales

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> sprawdze napewno

Dziadwk vec to nie u mnie w opisie tak jest tylko u macieja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lindar mam prosbe

moglbys "nagrac" krecenie rozrusznika i wrzucic?

chce porownac z moim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to poprosze


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

napisz prosze o jakie uszczelki chodzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy samej turbinie jest malutki zaworek skrecany na srubke,uszczelki mieszcza sie na zewnatrz laczenia

Tamtedy dostaje sie powietrze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wyslalam Ci dzwiek rozrusznika dla porownania,sorki ze tak pozno ale musialam gdzies jechac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...