Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

maciejvectra

Opel Vectra B, 2.0 TDI słabo odpala latem

Recommended Posts

Witam,


Zaczne od tego ze przeszukałem najróżniejsze fora i na żadnym nie znalazłem konkretnie mojego przypadku. Wszelkie odpowiedzi na podobne tematy przetestowałem ale nic nie zdziałałem.



Jak w temacie Vectra B 99r 2.0 DTI, problem od dłuższego czasu z odpaleniem latem (zimą to nie musze nawet wspominać).


Zawsze musze zakręcić na 2 razy. Zima grzanie świec nic nie pomaga kreci na 5 razy. Dla utrudnienia dodam że bywa raz na 2-3 tyg ze wsiąde przekrece kluczyk i odpala jakby nigdy nic. Zaraz po odpaleniu puszcza biały dym z rury.


Byłem u kilku mechaników kazdy miał swoje teorie które inny mechanik obalał. Oto niektore z nich.



- zawór zwrotny paliwa- sprawny sprawdzony przez mechanika


- komputer nie pokazuje błędów


- napięcie na aku 13V ale kiedy wstawiłem nowy w pełni naładowany tez nie odpalał.


- Świece i przewody sprawdzone przez elektromechanika sprawne chociaz dawno nie wymieniane (jakies 4 lata) ale grzeja dobrze i napiecia dobre przy pomiaze


- zawór EGR sprawny czytalem ze aby to sprawdzic powinien odpalic przy wcisnieciu pedału gazu ale nie pomaga.



Dodam ze samochod jakby słabo kreci, nie jestem specem w tej dziedzinie ale słychac jakby delikatnie nie miał siły nawet na sprawnym nowym akumulatorze.


Ostatni temat na jakim sie zatrzymałem to zapowietrzanie układu, słaby rozrusznik, ale nie wiem jak do końca sprawdzić.


Bardzo prosze o pomoc, bede wdzieczny za kazda wskazówke



tu sa fotki ktore udalo mi sie zrobic


alternator i aku


Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.



tutaj jest fota jakiegos pekniecia chociaz moze to normalne ale moze tam sie zapowietrza, plus mokry pasek na alternatorze czy moze przez to sie slizgac?


Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.


Please login or register to see this link.



Tutaj mam jakisc wyciek z prawej strony silnika nie wiem czy to sie przyda


Please login or register to see this link.


Share this post


Link to post
Share on other sites

Widać, że przeczytałeś wszystkie fora internetowe - oprócz naszego i tematu podwieszonego w dziale VB-Silniki dieslia. Przeczytaj, zrób i sprawdź co tam radzą i dopiero wróć do tego tematu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrusznik- nie sprawdzać- tylko od razu dać do regeneracji

Share this post


Link to post
Share on other sites

A czy to normalne ze przy odpalaniu silnika jak kreci to tak dosc mocno szarpie calym silnikiem? Jak juz odpali to przestaje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie, to nie jest normalne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo chce zapalić ale za małe obroty silnika podczas zapalania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witak Macieju,u mnie problemy byly podobne tyle ze bardzo kiepsko odpalal na minusowych temp.wystarczylo zregenerowac rozrusznik i odpala pieknie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> a to ze nie ma sily isc to nieszczelnosc w ukladzie,wystarczy posprawdzac cybanty i przewody czy nie sparcialy,u mnie po wymianie przewodow olejowych i paliwowych daje odzczuwalnego kopa,a mechanikom nie wierz,mi mowili ze muli bo turbina do wymiany :/ a wystarczylo wymienic dwie uszczelki wielkosci 2 groszowki i momentalnie bylo czuc roznice,jedyny problem jaki mam to podczas jazdy zdarza sie ze zapal sie kontrolka "check engine" i traci na mocy,po ponownym odpaleniu silnika gasnie i przyspieszenie wraca do normy,byl podlaczany pod komputer i ten nie widzi zadnego bledu,nikt nie wie o co chodzi

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20"> moze Ty cos wiesz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja to miałem jak wieszał się EZ od turbo wtedy check jest a błędu nie ma.Napisałem wieszał się ale wina była siłownika WG który był co dziwne sprawny ale puszczał rdze która zatykała górne sitko (filter) po zgaszeniu i odpaleniu było dobrze.A wyłapałem to w taki sposób.

To co znajduje się w starym ale sprawnym WG ano rdza ona powodowała to że prawidłowo było popuszczanie turbo ale już ale przy nagłym czy mocniejszym do daniu gazu było blokowane tym pyłem i następował check..

Please login or register to see this image.

Tu widać jak na króćcu zaciąga rdze.

GW2qBDZ.jpg

Założyłem na próbę filterek z tico żeby sprawdzić co zatyka EZ.

R8LOgkf.jpg

Po kilku dniach jazdy zdjołem i widze co zatyka EZ.

gJuZyg9.jpg

Filter, sitko w EZ.

vOGvsys.jpg

A zatyka te sitko rdza tak szczelnie że tylko czyszczenie pod ciśnieniem pomaga

i musze zaznaczyć że siłownik WG jest sprawny ale zbierająca się rdza go wyklucza

z eksploatacji.

@Lindar zmień w opisie 2.0 DTI nie ma TDI.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdze to tez u siebie

pomijajac fakt ze na dniach auto idzie na naprawe trawersow to w mojej vectrze jak w kalejdoskopie, cuda wianki

Edited by dred7474

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje Ci bardzo ze mnie nakierowales

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> sprawdze napewno

Dziadwk vec to nie u mnie w opisie tak jest tylko u macieja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lindar mam prosbe

moglbys "nagrac" krecenie rozrusznika i wrzucic?

chce porownac z moim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> to poprosze


Please login or register to see this quote.

napisz prosze o jakie uszczelki chodzi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy samej turbinie jest malutki zaworek skrecany na srubke,uszczelki mieszcza sie na zewnatrz laczenia

Tamtedy dostaje sie powietrze

Please login or register to see this link.

Wyslalam Ci dzwiek rozrusznika dla porownania,sorki ze tak pozno ale musialam gdzies jechac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...