Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Gepard_G

Ogólny problem z elektryką - proszę o poradę

Recommended Posts

Witam wszystkich. Tym razem ja potrzebuję pomocy. Proszę przenieść temat jeśli pasuje bardziej do innego działu.

Więc w ostatnim czasie moja VB zaczęła pochłaniać prąd na postoju (diagnoza elektryka MID) i na tym niestety nie koniec. Powiedział, że beznadziejnie okablowanie jest zrobione (jest to anglik po przekładce, wiedziałem o tym, reszta nie budziła zastrzeżeń, ale do elektryki nie wszedłem), dużo kabli bokiem puszczonych nie podpiętych pod bezpieczniki. Twierdzi, że to kwestia czasu, aż znowu będą problemy (problem z losową wysoką rezystancją poduszki kierowcy i poborem na postoju zaczęły się w nie długim czasie, poza tym innych błędów nie wywalało, jeden nieaktywny z akumulatorem powiązany jeśli dobrze pamiętam). Dodał, że niechciałby tego mieć u siebie w samochodzie. Mało tego jakieś 2 tygodnie wstecz puściła dym z pod lewego błotnika po podłączeniu akumulatora po nocy, po chwili ponowna próba i już tego nie było póki co. I teraz pytanie, co zrobić, czy rozebrać auto i wyciągnąć co się da, próbować na ile będzie możliwe ogarnąć to, czy jeździć z tym póki co i czekać co dalej? Auto już pochłonęło nie mało (nowe sprężyny Vogtlanda z amorami Kayaby, nowe zimowe Bridgestone Blizzak 15 i letnie Hankook Ventus Prime 2 16, nowa pompa wspomagania, nowy reduktor AC R01 i listwa AC W01, wiadomo tam olej, filtry, świece). Poza tym technicznie wszystko OK. Podwozie czyste, rdza wychodzi na tylnych błotnikach, ale do zrobienia. Ogólnie nie mam zastrzeżeń, idzie jak na 2.0 przystało, póki co nie zawiodło w drodze (mam ją 1,5 roku). W planach miałem ją trzymać tak długo jak to możliwe (byłoby mi jej szkoda), ale teraz muszę podjąć decyzję, czy to ma sens, bo za chwilę nawet popioły mogą z niej zostac. Gdyby tej to już był koniec może i zastanowiłbym się nad inną VB. Bardzo proszę o radę co dalej, bo już sam nie wiem co robić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli uważasz auto za pewne, to wolisz żeby się spaliło, czy też poświęcić trochę czasu i pieniędzy i wymienić wiązkę, przy okazji dobrze się z nią zapoznając?
Nie widzę sensu sprzedawać, skoro już doinwestowałeś, i kupować drugie, które też trzeba za pewne doinwestować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem z tego co piszesz - ryzyko samozapłonu bardzo duże i szkoda by było spalić to co już zainwestowałeś. Sprzedając - nie odzyskasz swoich nakładów a poza tym pasowało by powiedzieć dlaczego sprzedajesz. Kupując inną - też będziesz musiał zrobić to co już zrobiłeś w swojej i być może jeszcze coś więcej. Tak więc kupić wiązkę, sprawdzić ją, poprawić jeśli będzie konieczne i wymienić samemu jeśli masz czas i miejsce do zabawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi i zainteresowanie się tematem. Ku naprawie tego, wymianie wiązek się skłaniałem, lecz chciałem poznać Wasze zdanie. Gdybym sprzedawał w tym stanie na pewno bym tego nie ukrywał. Tak szkoda by było gdyby się w najgorszym wypadku spaliła, bo włożyłem w nią trochę pracy i pieniędzy, a teraz ryzyko samozapłonu jak Marcinek napisał jest duże. Teraz kupię MID'a (bo musi być wymieniony) i dalej spróbuję zapoznać się jak dokładnie sprawa wygląda i co potrzebne wymienię w instalacji. Na pewno w tym wypadku to zrobione będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...