Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

rakos94

straszne walenie w silniku przy ujemnej temp

Recommended Posts

Witam!
od kiedy są mrozy (temp poniżej zera) po odpaleniu samochodu silnik mi wali co jest straszne i słuchać tego nie mogę, poniżej filmik

jedyne co moge napisać to to że ostatnio było grzebane przy dwumasie i skrzyni, a dokładniej wymieniany był uszczelniacz wału korbowego (slavio dzięki za przypomnienie nazwy tego ustrojstwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> )

walenie ustaje wtedy kiedy

a. delikatnie nacisnę sprzęgło lub też mocniej nie ma różnicy

b. dodam gazu do około 1100obr/min

c. zrobię ruch jak bym wrzucał bieg, ale bez sprzęgła i bez używania siły

d. nagrzeje się

e. odpalam przy temp 3+

Please login or register to see this link.

w pewnym momencie na początku filmy wciskam sprzęgło i jest cisza, poratujcie panowie, aha i dwumas to raczej nie jest bo znam drugą VC (kolega) który ma dokładnie to samo od 5lat i to olał...

filmik nie pokazuje jak mocno to wali gdyż mikron pewnie ukrywał szumy a jest o wiele głośniej....

Edited by rakos94

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podpinałeś pod kompa ? świece sprawdzałeś ?

W 2.2dti dti miałem podobnie i powodem był czujnik temp. (błędów nie było)

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak dla mnie to dwumasa popukuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oczywiscie popieram kolege wyzej, to dwumasa puka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dwumas wiec dlaczego przestaje jak dodam gazu.

Błędów nie mam

Polacek a u cb to przestawało po chwili? Tzn jak się trochę nagrzał ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bo dwumas zawsze przestaje pukać jak dodasz gazu ;-) Czasami jak się nagrzeje to przestaje pukać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

też obstawiam na dwumas to samo miałem wymiana pomogła

bo wtedy ma więkrze obroty i się nie tucze

Edited by matro1234

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Uszczelniacz wału korbowego tył...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ehh tak to jest jak się jeszcze nie miało problemu z dwumasem. Nic się nie wie. Kurde ale zaraz jak są 3st na dworze tzn stoi w garażu a nie przed blokiem to tego nie ma. ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak będzie - to są początkowe lub już w połowie padający dwumas...Ale jak zanika stukanie po czasie i na rozgrzanym nie stuka to bym jeszcze jeździł. Ja dwa lata tak jeździłem jeszcze i bym jeździł dalej tylko trasę do Niemiec miałem i już się bałem tam awarii w razie w...Jest na to sposób...

Auto stoi na zewnątrz jest jest np.-5 odpalasz auto i ruszasz to np jak przejedziesz z 500m to już nie powinno stukać...A nawet jak zacznie coś lekko to trzymasz na sprzęgle na światłach i nie będzie stukać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko cały czas mam nadzieje ze może jednak nie to. Fakt było grzebanie przy dwumasie ale ma mały przebieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja stawiam na 100% że to DM. A mały przebieg ma auto czy dwumas?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dm ma mały przebieg autko ma 170 a dm około 50 nie pamiętam

Share this post


Link to post
Share on other sites

mój filmik z DM

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SLAVIO a jak twoja dwumasa którą wymieniłeś i w mrozy czasami się odzywa? Jeździsz na niej dalej czy poszła na gwarancje? Jak się teraz zachowuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jazda po mieście i ma jakieś 3lata to może już paść nawet przy takim przebiegu...


Please login or register to see this quote.

Normalnie nastawiła się na prostą ale jeszcze mrozów nie było takich, rok przejeździłem bez problemów... A tamten filmik wyżej to właśnie ta nowa dwumasa tak dawała...

Na gwarancję nie dawałem pojeździ z 3lata na pewno a jak padnie to sachs teraz 900zł nowy kosztuje ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak moge spojrzeć w op-com czy wszystko jest dobrze ze świecami jak samochod jest zimny tzn czy pali dobrze na 4gary

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nie muszę patrzeć - bo to słychać haha a tak na poważnie to nie mam pojęcia czy jest taka opcja w opeku ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh a czy źle ustawiony docisk sprzęgła może tak walić bo mechanik coś sugerował?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że czas zmienić mechanika...Aby wymienić uszczelniacz trzeba zrzucić skrzynię ...Sam tam łapska zapchał a teraz snuje dywagacje nie z tej ziemi...

Please login or register to see this quote.

Nie wydaje mi się...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehh no cóż ide zarabiać na dwumas....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na pocieszenie powiem Ci że po wymianie dwumasy baardzo poprawia się komfort jazdy samochodem. Świeżo po wymianie DM jechałem przez chwilę 75km/h na szótce pod górkę bo nie "poczułem" konieczności zmiany biegu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by omega7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ja myślę że takim zabiegiem skróciłeś żywotność nowej dwumasy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Owszem może i skrócił, tyle że kolega pisząc swojego posta miał co innego na myśli. Przecież kolega napisał, że jechał 75km/h

Please login or register to see this quote.

odniósł się do zalet sprawnej dwumasy. Nie napisał, że celowo jechał z taką prędkością na szóstym biegu.

Edited by Mirabelek

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właście 75km/h na 6 biegu pod górę jako celowe działanie nie jest dobrym pomysłem.

Być może nowa dwumasa "stłumiła" drgania obciążonego silnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...