Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
hader

Problem z klimatronikiem

Polecane posty

Cześć

Mam problem z climatroniciem.

Naprawiałem w przysiskach podświetlenie i po naprawie okazało sie, że nie dziala podświetlenie climatronicu i nie moge ustawić nawiwu. Wyjąłem radio pogrzebałem troche przy czarnej kostce(wyjąłem, włożyłem, pomacałem) i zaczeło spowrotem dzialać, ale jak wyłącza sie silnik problem wraca po jego odpaleniu. Czy ktos wie co może być przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Coś źle złożyłeś i tyle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale wyjąlem te przyski w ktorych zmieniałem żarówki


ktoś coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na początek wtyczki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W Dniu wczorajszym z kolegami siedząc w aucie, staraliśmy sie naprawić climatronic. Sytuacja wygląda tak:

- przy włączeniu silnika nie dziala Panel, dziala tylko podświetlenie przysków

-po wyjęciu czarnej kostki nie dziala oswietlenie w panelu climatronic ale dziala maksimum zimny nawiew na przednią szybe

-po wyjęciu żółtej kostki działa oświetlenie panelu

-po wyjećiu czarnej i żółtej kostki i włożeniu w kolejności czarna kostka potem żółta zaczyna działać wszystko jest ok

-po wcisnieciu przysku nawiewu na szybe panel chyba sie resetuje bo w miejscu temperatury na panelu pokazują sie dwie kreski

-przy wyłączeniu silnika następuje reset panelu

-jak włączam silnik i walne lekko w panel wszystko dziala normalnie bez nawiewu na szybe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> ( bo sie resetuje wtedy)

Czy ktos rozumie to co sie dzieje ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo nie łączą piny w kostkach albo zimne luty w panelu

Kreski oznaczają błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co moge zrobić aby rozwiązać problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wtyczki są na 100000% ok to popraw stykibw panelu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też wymieniałem żarówki rok temu i po zmontowaniu też nie chciało działać musiałem rozmontować i zmontować od nowa i problem znikł wszystko działa a błąd (te 2 kreski) pokazuje przy każdym włączaniu i wyłączaniu zapłonu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jesli jest bład to tak

jesli nie ma to kresek tez nie ma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat klimatroniku ja też mam z nim ostatnio problem a mianowicie na początku przestało działać radio zaglądnołem więc do bezpieczników okazało się że bezpiecznik f36 jest stopiony nie spalony a tylko stopiona plastikowa osłonka jakby było jakieś przeciążenie ogromne, bezpiecznika nie dało się wyjąć więć zrobiłem obejście bezpiecznika z dodatkową kostką na zewnątrz skrzynki oraz bezpiecznikiem 20A taki sam jak powinien być, radio działa już normalnie natomiast nie działa panel klimatroniku, oraz podgrzewanie foteli i wszystko co podpęte pod bez f36. Zczytałem błędy opcomem z klimą wogóle nie da się połączyć.

Total number of fault codes: 3

P1530 - A/C Przekaźnik klimatyzacji
(02) - Present

P1690 - Lampka kontrolna układu
(04) - Not present

P0335 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika obrotów wału korbowego "A"
(00) - Present

Z kodów wynika że uszkodzony jest przekaźnik klimatyzacji, wnioskuję że konkretnie chodzi o przekaźnik R6 i tu pytanie jak sprawdzić ten przekaźnik miernikiem i ewentualnie które jego piny zewrzeć aby sprawdzić czy panel działa. Problem z klimatronikiem już kiedyś się pojawił latem ale po kilku dniach zaczoł działać zpowrotem, natomiast był taki problem że jak włączone było ogrzewanie i włączyłem kierunek obojętnie który to podświtlenie klimatroniku i deski delikatnie przygasało.

Proszę o pomoc gdyż nie jestem elektrykiem i nie mam pojęcia jak te przekaźniki posprawdzać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odczytałeś błędy z silnika. P1530 nie ma nic wspólnego z niedziałającym panelem. Zobacz czy masz zasilanie na panel. Schemat znajdziesz w dziale eketryka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z klimą nie mogę się połączyć jak wcześniej pisałem wiec to jedyne co mogłem zczytać, sprawa wygłąda tak że niedziała równierz podgrzewanie foteli czyli wszystko co było podpięte pod bezpiecznik f36, czyli raczej zasilanie tam nie dochodzi jeszcze jutro dla pewnosci wyjmę radio i sprawdze doraznie. Jak sprawdzić ten przekaźnik od klimy i które piny w złączu przekaźnika spiąć aby sprawdzić czy panel działa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aż sam siebie zacytuję:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zasilanie powinno lecieć od bezpieczników pod kierownicą do przełączników, więc droga nie jest długa. Jesteś pewien że podłączyłeś wszystko poprawnie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze pytanie czy masz zasilanie na tym bezpieczniku który dorobiłeś, bo może był wypalony i siadł kabel przed nim.

Z f36 w 2,5 V6 zasilana jest również dodatkowa pompa elektryczna cieczy chłodzącej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem dość śmieszną opcje z panelem i sam nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi aż kupiłem drugi panel co i tak nic nie zmieniło. U mnie okazało że bezpieczniki które były wsadzone były jakieś poniemieckie i dobrze nie przewodziły. wymieniłem je i wszystko wróciło do normy. Na włączonym zapłonie zacznij się bawić bezpiecznikami, wyciągnij i włóż i zobacz reakcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zasilanie na bezpieczniku pojawia się po włączeniu zapłonu, dziś sprawdzę czy pzechodzi dalej oraz czy jest zasilanie na panel klimatroniku. Gdzieś coś i tak musi nie być tak jak powinno ponieważ jak pisałem wyżej osłona plastkowa bezpiecznika całkowicie się stopiła włącznie z gniazdem bezpiecznika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stopiła się bo nie było dobrego przejścia. Styki zaczęły się grzać i zaczęło się topić. Nie było zbyt dużego poboru prądu, więc bezpiecznik się nie spalił

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak napięcia pomierzyłem pin 6 zasilanie po zapłonie jest, pin 14 masa też jest, pin 15 stałe zasilanie jest. Wszystko mierzone przy kostce czarnej panelu klimatroniku. Tak że co sam panel był by winny? Czy jeszcze jakieś dodatkowe zasilanie panelu jest?

Chyba to jednak będzie sam panel podłączenie go na krótko wegług poniższego schematu nie daje żadnego efektu.

pin 6 X63 - zasilanie po stacyjce [+12V]
pin 9 X63 - podswietlenie [+12V]
pin 14 X63 - masa
pin 15 X63 - zasilanie stale [+12V]

pin 10 x63 - podświetlenie ekran [+12]

pin 21 x63 - zasilanie po zapłonie [+12] Brak napięcia w instalacji auta!

Ok więc panel jednak działa wychodzi na to że nie ma zasilania na pinie 21 w czarnej kostce, do bezpiecznika f36 zasilanie też dociera lecz wychodzi na to że nie przechodzi dalej do klimatroniku oraz podgrzewania foteli.


Problem poniekąd rozwiązany uszkodzony jest przewód gdzieś w wiązce doprowadzającej napięcie na pin 21, podpiołem oddzielne zasilanie na ten pin i wszystko smiga aż miło, do wiosny musi wytrzymać w razie co mam gaśnicę

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_haha.gif" alt=":haha:"> , a potem zdemontuje co się da i znajdę uszkodzenie.

P.S. Proźba o uzupełnienie opisu złącza X63 bo się okazuje że niektórych przewodów nie ma tam wyszczegulnionych.

Edytowano przez kysiu241

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...