Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hubson88

świece zaplonowe Z18XE + LPG

Recommended Posts

witam jakie polecacie swiece? 1 2 cz 4 elektrodowe??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaki silnik Z18XE czy XER ?

A czy masz LPG ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jednoelektrodowe GM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nie takie jak oryginalnie byly montowane ? czyli 4 elektrodowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wiesz to czemu pytasz?

Oryginalnie 4 elektrodowe były montowane do 2003r późniejsze roczniki dostawały już 1 elektrodowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy jak w temacie , posiadam instalacje LPG , najlepiej proszę o nr.świec , np.link allegro , pilne , pozdrawiam Kamil


up

Edited by kamil22cfc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tylko i wyłącznie świece jednoelektrodowe, najlepiej GM numer katalogowy 1214031 lub numer Bosha FQR8LEU, to ta sama świeca co GM.

Bosh produkuje świece dla GM. Przykładowa aukcja z allegro

Please login or register to see this link.

Ja kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym mieli na zamówienie, koszt 55zł komplet

Edited by djbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jak pisze kolega powyżej nic nie kombinować tylko zakładać oryginał jednoelektrodowe żadnych cudów gazowych to ściema.

GM lub Bosch . bo NGK to kibel rozszczelniają się na połączeniu porcelana metal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na NGK to się sam przejechałem, Kupiłem kiedyś platynowe NGK 4 elektrodowe za 120 zł komplet, po pewnym czasie autem zaczęło szarpać podczas ruszania. Po wymianie na oryginały GM jak ręką odjął. Przejechałem od tej pory 20 tys na lpg i zero problemów,

Edited by djbob

Share this post


Link to post
Share on other sites

A Denso k20tt ? Też zwykłe 1 elektrodowe. W poprzednim aucie na denso nie narzekalem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że te świece Denso co podałeś też w opisie aukcji na alledrogo pisze, że do lpg. Tym się nie sugeruj, bo to zwykła świeca do Pb jest taka jak te GM, które są polecane (z jedną elektrodą). Denso ja poznałem ale od strony świec typowo gazowych (te z taką cieniutką elektrodą) i o ile firmę polecę, bo nie było problemu to nie polecam świec określanych jako typowo gazowe ( z elektrodą średnicy 0,6 czy 0,7 mm - taka cieniutka).

Moim zdaniem efektu nie ma lepszego niż na zwykłych świecach GM do Pb (ewentualnie Denso, które tutaj wpisałeś), a elektroda w tamtych wypala się bardzo szybko i po około 20-30 tys wymiana, podczas gdy na zwykłych można jeździć znacznie dłużej (jeśli są sprawne).

Miałem irydowe Denso chyba po około 50 zł szt i szkoda pieniędzy - lepiej kupić GM (albo te zwykłe Denso jak chcesz na próbę) za 12-13 zł/szt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NGK Platinium...

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam jeżdze z gazem, polecam, najlepsze z możliwych.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zobaczymy jak długo, jest oddzielny temat na forum o tych świecach, one poprostu się nie nadają do tego silnika. Ja na swoich NGK Platinum przejechałem może 5 tys km i zaczęły się problemy z szarpaniem. Ponadto do lpg zalecane są w szczególności świece jednoelektrodowe, dla lpg zalecana jest jedna pełna iskra. Świeca czteroelektrodowa tak naprawdę nic nie daje tylko tyle, że ma dłuższą żywotność od jednoelektrodowych w dodatku bardziej zużywa układ zapłonowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja polece świece platynowo- irydowe BOSCH 0 242 236 571. U mnie zrobiły narazie 20kkm i jest ok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy mam mały dylemat co do kupienia świec , oczywiście oryginał GM nic innego tylko kwestia czy 1 czy 4 elektrodowe

posiadam 2003 r GTS

sugerować się rocznikiem to znaczy założyć 4 elektrodowe GM czy 1 elektrodowe ,

4 elektrodowe były montowane do 2003 roku czyli nie patrząc do mojego rocznika wyżej po 2004 1 elektrodowe

założyć 4 czy 1 ? czy nie sugerować się rocznikiem i włożyć 1 elektrodowe, auto jeździ na gazie kolega niedawno mi założył jakieś boscha 2 elektrodowe z dodatkiem tam czegoś , ale czuje ze poszarpuje autem ..proszę o pomoc , pilne ! pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja polecam 1 elektrodowe. Jezdzac na Pb nie ma roznicy czy masz 1 elektodowe czy 4. Jezdzi sie tak samo a 1 elektrodowa swieca jest tansza od tej drugiej.

Zwlaszcza jak masz lpg to wrecz jest zalecana swieca z jedna elektroda z uwagi na skupienie iskry podczas zaplonu paliwa.

Przy czteroelektrodowej iskra jest bardziej rozproszona co bardziej obciaza system zaplonowy.

No i masz odpowiedz czemu poszarpuje.

Dodam tylko ze na lpg wlasnie wychodza wszelkie usterki w ukladzie zaplonowym bo tam iskra musi byc lepsza niz do pb.

Edited by FOTON

Share this post


Link to post
Share on other sites

JA nigdy nie stosuje produktów które niby są do silników zasilanych LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja chciałem sprawdzić za namową gazownika. Nigdy więcej i na własnej skórze przetestowałem. Po 1,5 roku musiałem te świece irydowe do lpg wymienić, bo szarpało, że nie dało się przyspieszać. Kupiłem GM jedno elektrodowe i ponad 2 lata zero problemów

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foton dzięki za odp.. w takim razie padło bez dwóch zdań na GM 1 , temat do zamknięcia , pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie w siliku Z18XE z LPG mam stosunkowo niskie wolne obroty - około 600-650 i wyczuwałem, że silnik trochę się trząsł za bardzo na nich. Podpięty do kompa - wykazało wypadanie zapłonów. Wykręciłem świece, oczywiście GM jednoelektrodowe i ustawiłem szczelinomierzem przerwę na świecach na 0,8 mm zamiast 1.0 mm. Nastąpiła ewidentna poprawa, silnik na wolnych obrotach chodzi dużo ładniej. Tyle jeśli chodzi o moje doświadzcenia ze świecami jednoelektrodowymi GM i LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej witajcie a ja jestem swiezym uzytkowinikiem vectry c kombo z 2007r zalozylem gazik i jeszcze nie wymienialem swiec , mam za miesiac zamiar zrobic pierwsza wyzyte u mojego mechanika, mam na mysli rozrzad kompletny, olej , swiece dla swietego spokoju , sprawdzienie klockow i tarcz choc wiem ze sa ok

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak przeczytalem temat i chyba zdecyduje sie na swiece GM , obecnie jezdze asterka 98 tez w gazie i mam ngk , jeszcze musze poczytac temat o olejach bo w serwisie przed kupnem dignosta powiedzial ze moj silnik 18XER powinien jedzic na 5w30 a teraz jest zalany 5w40 , autko czeka na nie w garazu za miesiac bede w kraju i jedziemy do mechanika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy takie świeczki będą dobre do viki b Z18XE

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będą pasować.

Nigdy nie stosuje cudów dedykowanych do LPG.Nie wiem czy jest sens przepłacać prawie 3 razy od zwykłych ngk

Zamontuj i napisz czy kultura pracy sie zmieniła??

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...