Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

hubson88

świece zaplonowe Z18XE + LPG

Polecane posty

witam jakie polecacie swiece? 1 2 cz 4 elektrodowe??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki silnik Z18XE czy XER ?

A czy masz LPG ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

18xe mam lpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jednoelektrodowe GM.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a nie takie jak oryginalnie byly montowane ? czyli 4 elektrodowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wiesz to czemu pytasz?

Oryginalnie 4 elektrodowe były montowane do 2003r późniejsze roczniki dostawały już 1 elektrodowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do zamkiecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak w temacie , posiadam instalacje LPG , najlepiej proszę o nr.świec , np.link allegro , pilne , pozdrawiam Kamil


up

Edytowano przez kamil22cfc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tylko i wyłącznie świece jednoelektrodowe, najlepiej GM numer katalogowy 1214031 lub numer Bosha FQR8LEU, to ta sama świeca co GM.

Bosh produkuje świece dla GM. Przykładowa aukcja z allegro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Ja kupiłem w zwykłym sklepie motoryzacyjnym mieli na zamówienie, koszt 55zł komplet

Edytowano przez djbob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak jak pisze kolega powyżej nic nie kombinować tylko zakładać oryginał jednoelektrodowe żadnych cudów gazowych to ściema.

GM lub Bosch . bo NGK to kibel rozszczelniają się na połączeniu porcelana metal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na NGK to się sam przejechałem, Kupiłem kiedyś platynowe NGK 4 elektrodowe za 120 zł komplet, po pewnym czasie autem zaczęło szarpać podczas ruszania. Po wymianie na oryginały GM jak ręką odjął. Przejechałem od tej pory 20 tys na lpg i zero problemów,

Edytowano przez djbob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A Denso k20tt ? Też zwykłe 1 elektrodowe. W poprzednim aucie na denso nie narzekalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że te świece Denso co podałeś też w opisie aukcji na alledrogo pisze, że do lpg. Tym się nie sugeruj, bo to zwykła świeca do Pb jest taka jak te GM, które są polecane (z jedną elektrodą). Denso ja poznałem ale od strony świec typowo gazowych (te z taką cieniutką elektrodą) i o ile firmę polecę, bo nie było problemu to nie polecam świec określanych jako typowo gazowe ( z elektrodą średnicy 0,6 czy 0,7 mm - taka cieniutka).

Moim zdaniem efektu nie ma lepszego niż na zwykłych świecach GM do Pb (ewentualnie Denso, które tutaj wpisałeś), a elektroda w tamtych wypala się bardzo szybko i po około 20-30 tys wymiana, podczas gdy na zwykłych można jeździć znacznie dłużej (jeśli są sprawne).

Miałem irydowe Denso chyba po około 50 zł szt i szkoda pieniędzy - lepiej kupić GM (albo te zwykłe Denso jak chcesz na próbę) za 12-13 zł/szt.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

NGK Platinium...

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam jeżdze z gazem, polecam, najlepsze z możliwych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zobaczymy jak długo, jest oddzielny temat na forum o tych świecach, one poprostu się nie nadają do tego silnika. Ja na swoich NGK Platinum przejechałem może 5 tys km i zaczęły się problemy z szarpaniem. Ponadto do lpg zalecane są w szczególności świece jednoelektrodowe, dla lpg zalecana jest jedna pełna iskra. Świeca czteroelektrodowa tak naprawdę nic nie daje tylko tyle, że ma dłuższą żywotność od jednoelektrodowych w dodatku bardziej zużywa układ zapłonowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja polece świece platynowo- irydowe BOSCH 0 242 236 571. U mnie zrobiły narazie 20kkm i jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

koledzy mam mały dylemat co do kupienia świec , oczywiście oryginał GM nic innego tylko kwestia czy 1 czy 4 elektrodowe

posiadam 2003 r GTS

sugerować się rocznikiem to znaczy założyć 4 elektrodowe GM czy 1 elektrodowe ,

4 elektrodowe były montowane do 2003 roku czyli nie patrząc do mojego rocznika wyżej po 2004 1 elektrodowe

założyć 4 czy 1 ? czy nie sugerować się rocznikiem i włożyć 1 elektrodowe, auto jeździ na gazie kolega niedawno mi założył jakieś boscha 2 elektrodowe z dodatkiem tam czegoś , ale czuje ze poszarpuje autem ..proszę o pomoc , pilne ! pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja polecam 1 elektrodowe. Jezdzac na Pb nie ma roznicy czy masz 1 elektodowe czy 4. Jezdzi sie tak samo a 1 elektrodowa swieca jest tansza od tej drugiej.

Zwlaszcza jak masz lpg to wrecz jest zalecana swieca z jedna elektroda z uwagi na skupienie iskry podczas zaplonu paliwa.

Przy czteroelektrodowej iskra jest bardziej rozproszona co bardziej obciaza system zaplonowy.

No i masz odpowiedz czemu poszarpuje.

Dodam tylko ze na lpg wlasnie wychodza wszelkie usterki w ukladzie zaplonowym bo tam iskra musi byc lepsza niz do pb.

Edytowano przez FOTON

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

JA nigdy nie stosuje produktów które niby są do silników zasilanych LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No ja chciałem sprawdzić za namową gazownika. Nigdy więcej i na własnej skórze przetestowałem. Po 1,5 roku musiałem te świece irydowe do lpg wymienić, bo szarpało, że nie dało się przyspieszać. Kupiłem GM jedno elektrodowe i ponad 2 lata zero problemów

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Foton dzięki za odp.. w takim razie padło bez dwóch zdań na GM 1 , temat do zamknięcia , pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w siliku Z18XE z LPG mam stosunkowo niskie wolne obroty - około 600-650 i wyczuwałem, że silnik trochę się trząsł za bardzo na nich. Podpięty do kompa - wykazało wypadanie zapłonów. Wykręciłem świece, oczywiście GM jednoelektrodowe i ustawiłem szczelinomierzem przerwę na świecach na 0,8 mm zamiast 1.0 mm. Nastąpiła ewidentna poprawa, silnik na wolnych obrotach chodzi dużo ładniej. Tyle jeśli chodzi o moje doświadzcenia ze świecami jednoelektrodowymi GM i LPG.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hej witajcie a ja jestem swiezym uzytkowinikiem vectry c kombo z 2007r zalozylem gazik i jeszcze nie wymienialem swiec , mam za miesiac zamiar zrobic pierwsza wyzyte u mojego mechanika, mam na mysli rozrzad kompletny, olej , swiece dla swietego spokoju , sprawdzienie klockow i tarcz choc wiem ze sa ok

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> i tak przeczytalem temat i chyba zdecyduje sie na swiece GM , obecnie jezdze asterka 98 tez w gazie i mam ngk , jeszcze musze poczytac temat o olejach bo w serwisie przed kupnem dignosta powiedzial ze moj silnik 18XER powinien jedzic na 5w30 a teraz jest zalany 5w40 , autko czeka na nie w garazu za miesiac bede w kraju i jedziemy do mechanika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy takie świeczki będą dobre do viki b Z18XE

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Będą pasować.

Nigdy nie stosuje cudów dedykowanych do LPG.Nie wiem czy jest sens przepłacać prawie 3 razy od zwykłych ngk

Zamontuj i napisz czy kultura pracy sie zmieniła??

Edytowano przez michalm83

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...