Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
reactor

Czy w okresie zimowym, można jezdzić auitem bez płynu chłodniczego?

Recommended Posts

Panowie ostatnio mam problem z autem i podejrzewam, że jego przyczyna to zawór nagrzewnicy (wymieniałem go 1,5 roku temu, ale na jakiś świeciany firmy Topran), ale pewności nie mam, sprawdzić też nie mam gdzie (brak dostępu do kanału, garażu, a pod blokiem, to by mi ręce odpadły przy obecnych temperaturach). Płyn ucieka w ogromnych ilościach i zawsze mam plamę średnio o powierzchni 1m2 pod silnikiem codziennie i o połowę mniej płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

I tu moje pytanie się pojawia do was. Czy przez okres zimowy gdzie obecnie mamy już poniżej 0 stopni, mogę jeździć samochodem bez płynu chłodniczego? Mowa tu tylko i wyłącznie o krótkich dystansach 15-20km Do pracy i po 8-12h z pracy do domu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba oszalałeś

Napisane z mojego Szajsunga

pozdrawiam odorek :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę tak jeżdzić możesz, natomiast przejedziesz się tak raz góra dwa

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale kto bogatemu zabroni

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Pomijając aspekt przegrzania silnika do którego by doszło, płyn poza aspektem chłodzenia ma również za zadanie równomiernego rozkładania temperatury w silniku tak aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy blokiem a głowicą, dochodzi również aspekt zatarcia pompy wody a co za tym idzie zerwania paska, czyli utraty ładowania, wspomagania, w skrajnych przypadkach zerwanie paska doprowadza do wkręcenia się go w koło pasowe a co za tym idzie zablokowania rozrządu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Także jak sam widzisz optymistycznie raczej nie będzie.


mam nadzięję że rozwialiśmy Twoje wątpliwości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogatemu nikt nie zabroni - ale kolega chyba do takich nie należy skoro boi się udać do mechanika... 1km przejedziesz maksymalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nic, myślałem, że to nie będzie większy problem w okresie zimy - Tak na chłopski rozum, bo auto w tym czasie ledwo osiąga 80 stopni w drodze do i z pracy. W takim razie coś pomyśle w ten weeken i może jakoś wykombinuje sobie jakiś garaż z kanałem. Tak jak pisałem, wymieniałem już ten zawór, ale to dość dawno i jedynie co pamietam, że masakra była z tym, ale nie pamiętam, czy kanał jest do tego potrzebny, czy wszystko z góry da się bez problemu zrobić?

PS: Ja się nie boje udać do mechanika tylko, że miesiąc temu padła maglownica i regeneracja z montażem kosztowała mnie 800zł. Zarabiam 2tyś, z czego 1500 mam samych opłat, których nie da się pominąć! Zostaje mi 500zł z czego 300idzie na paliwo... Po prostu nie mam ani grosza obecnie, a tak to bym uzbierał coś z przyszłych 2 miesięcy. Stąd też moje pytanie się pojawiło. Moja sytuacja finansowa jest tragiczna, a auto niezbędne do pracy, bo nie ma tam jak inaczej się dostać! Taka dziura....

Edited by reactor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko z góry, nie wiem czy jest do niego dostęp od dołu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik się bardzo szybko nagrzeje, w dodatku bierz pod uwagę że pompa wody będzie się obracać na sucho przez co bedzie miała tarcie, a co za tym idzie się zatrze i stanie a reszta to już wyżej pisałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To lepiej już zamiast zaworu wstawić kawałek rurki a jedno wyście zaślepić

płyn nie będzie uciekał silnikowi nie zrobisz krzywdy

grzanie tez będzie

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak już mam tam wsadzać łapy i się babrać z tym to już to zrobię tak jak ma być, tylko odłożę 150zł na oryginał GM tego zaworu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Febi kupisz za 50 i tak samo posłuży jak oryginał.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czytałem o febi kiedyś, ale czy wszyscy są zgodni co do jakości tego produktu tej marki? Produkt wart uwagi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...