Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
reactor

Czy w okresie zimowym, można jezdzić auitem bez płynu chłodniczego?

Polecane posty

Panowie ostatnio mam problem z autem i podejrzewam, że jego przyczyna to zawór nagrzewnicy (wymieniałem go 1,5 roku temu, ale na jakiś świeciany firmy Topran), ale pewności nie mam, sprawdzić też nie mam gdzie (brak dostępu do kanału, garażu, a pod blokiem, to by mi ręce odpadły przy obecnych temperaturach). Płyn ucieka w ogromnych ilościach i zawsze mam plamę średnio o powierzchni 1m2 pod silnikiem codziennie i o połowę mniej płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

I tu moje pytanie się pojawia do was. Czy przez okres zimowy gdzie obecnie mamy już poniżej 0 stopni, mogę jeździć samochodem bez płynu chłodniczego? Mowa tu tylko i wyłącznie o krótkich dystansach 15-20km Do pracy i po 8-12h z pracy do domu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba oszalałeś

Napisane z mojego Szajsunga

pozdrawiam odorek :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tak jeżdzić możesz, natomiast przejedziesz się tak raz góra dwa

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ale kto bogatemu zabroni

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_leze.gif" alt=":leze:">

Pomijając aspekt przegrzania silnika do którego by doszło, płyn poza aspektem chłodzenia ma również za zadanie równomiernego rozkładania temperatury w silniku tak aby nie było zbyt dużych różnic pomiędzy blokiem a głowicą, dochodzi również aspekt zatarcia pompy wody a co za tym idzie zerwania paska, czyli utraty ładowania, wspomagania, w skrajnych przypadkach zerwanie paska doprowadza do wkręcenia się go w koło pasowe a co za tym idzie zablokowania rozrządu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Także jak sam widzisz optymistycznie raczej nie będzie.


mam nadzięję że rozwialiśmy Twoje wątpliwości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bogatemu nikt nie zabroni - ale kolega chyba do takich nie należy skoro boi się udać do mechanika... 1km przejedziesz maksymalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nic, myślałem, że to nie będzie większy problem w okresie zimy - Tak na chłopski rozum, bo auto w tym czasie ledwo osiąga 80 stopni w drodze do i z pracy. W takim razie coś pomyśle w ten weeken i może jakoś wykombinuje sobie jakiś garaż z kanałem. Tak jak pisałem, wymieniałem już ten zawór, ale to dość dawno i jedynie co pamietam, że masakra była z tym, ale nie pamiętam, czy kanał jest do tego potrzebny, czy wszystko z góry da się bez problemu zrobić?

PS: Ja się nie boje udać do mechanika tylko, że miesiąc temu padła maglownica i regeneracja z montażem kosztowała mnie 800zł. Zarabiam 2tyś, z czego 1500 mam samych opłat, których nie da się pominąć! Zostaje mi 500zł z czego 300idzie na paliwo... Po prostu nie mam ani grosza obecnie, a tak to bym uzbierał coś z przyszłych 2 miesięcy. Stąd też moje pytanie się pojawiło. Moja sytuacja finansowa jest tragiczna, a auto niezbędne do pracy, bo nie ma tam jak inaczej się dostać! Taka dziura....

Edytowano przez reactor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko z góry, nie wiem czy jest do niego dostęp od dołu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik się bardzo szybko nagrzeje, w dodatku bierz pod uwagę że pompa wody będzie się obracać na sucho przez co bedzie miała tarcie, a co za tym idzie się zatrze i stanie a reszta to już wyżej pisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To lepiej już zamiast zaworu wstawić kawałek rurki a jedno wyście zaślepić

płyn nie będzie uciekał silnikowi nie zrobisz krzywdy

grzanie tez będzie

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak już mam tam wsadzać łapy i się babrać z tym to już to zrobię tak jak ma być, tylko odłożę 150zł na oryginał GM tego zaworu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Febi kupisz za 50 i tak samo posłuży jak oryginał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o febi kiedyś, ale czy wszyscy są zgodni co do jakości tego produktu tej marki? Produkt wart uwagi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...