Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
ChudyLis

Zimno po wymianie termostatu.

Polecane posty

Witam.

Problem polega na ciężkim zagrzewaniu silnika. Standardowe problemy z termostatem czyli zimno z nawiewu, 75 stopni przy jeździe i nieco więcej na postoju.
Z braku czasu dałem samochód do warsztatu, wymienili termostat ale problem jest nadal. Nie widzę różnicy po wymianie jedynie na postoju troszkę szybciej się zagrzewa.

Po wymianie podczas jazdy po mieście mam 75 stopni, podobnie w trasie. Na postoju łapie 90 i włącza wiatrak. Przewody nagrzewają się prawidłowo.

Na próbę zasłoniłem chłodnicę prowizorką czyli tektura i dopiero po zasłonięciu mam normalne temperatury podczas jazdy. Tylko że... jak zasłonie połowę chłodnicy nie widać różnicy i jest zimno, w normie jest dopiero gdy zasłonie całą.

Jedyne co mi zostaje to czepić się grila i płynu chłodniczego. Gril mam z siatki jak na foto i dostęp do zimnego powietrza jest chyba maxymalny. Druga sprawa to płyn, pamiętam że przy wymianie rozrządu z pompą wody zalewałem płynem polecanym przez znajomego miał to być super płyn i super też kosztował.

Nie wiem czego jeszcze mogę się czepić. Czy standardowy gril jakoś inaczej kieruje zimne powietrze? Mam w obu VB niestandardowe grile w tej z metalowym jest problem zimna, w drugiej mam też jakiś "ala tuningowany" tylko że druga na razie nie jeździ i nie wiem jak to tam działa.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wadliwy termostat albo wcale go nie wymienili. Jeśli termostat jest sprawny to możesz całkiem zdjąć grill i zderzak a temperaturę będzie trzymał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O jakim silniku mowa

Napisane z mojego Szajsunga

pozdrawiam odorek :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadal masz problem z termostatatem. Rodzaj grilla nie ma tu absolutnie żadnego znaczenia!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wg tego tematu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

S8890 506 498 – 13 41 042

Stosowany we wszystkich wersjach poza X20DTH, Y20DTH, Y22DTR, X17TD, Z22SE

Pin 3 – masa

Pin 2 – zwarcie do masy przy 100°C – 1 bieg obu wentylatorów

Pin 1 – zwarcie do masy przy 105°C – 2 bieg obu wentylatorów

Więc jeżeli przy 90st załącza Ci się wentylator, to wg mnie sugeruje uszkodzenie czujnika na zegary - 1 pinowego - on u mnie jak siadł to przekłamywał właśnie gdzieś o ok 10-15 st. - wymień go zanim zaczniesz grzebać dalej.

Natomiast odnośnie zimna z nawiewu to trzeba sprawdzić czy dobrze działa zawór trójdrożny nagrzewnicy albo go profilaktycznie wymienić/ podmienić na sprawny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za nie pilnowanie tematu, mało czasu dużo pracy.

Sprawa wygląda tak że wysłałem żonę do tego mechanika aby sprawdził czemu jest lipa nadal po wymianie termostatu. Najpierw coś czarował że komputer pokazuje błędy (check na wyświetlaczu) ale coś mu nie poszło bo chodziło o "brake pad" czyli kloce mam do wymiany i o tym wiem już z tydzień a konkretnie coś z czujnikiem bo kloce jeszcze są do jazdy. Później chciał wymieniać nagrzewnicę. Zrezygnowaliśmy z jego usług. W innym warsztacie stwierdzili że termostat może był wyjmowany ale zmieniony nie jest ew jest podmieniony nie wiadomo w jakich okolicznościach.

Autko pojedzie do znajomego który kręci troszkę po godzinach, był przy samochodzie oglądał i również mówi że to tylko termostat. Chłopak ogarnięty więc na razie czekam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat sprawdzić jest bardzo łatwo czy zaciął się w pozycji otwartej. Mianowicie po zagrzaniu auta już do 40-50 stopni dotykamy grubą rurę biegnącą od termostatu do chłodnicy.
Powinna ona pozostawać zimna aż do momentu otwarcia termostatu. W jakiej to temperaturze się dzieje dowiesz się z wyszukiwarki dla swojego silnika. Stale otwarty termostat puszcza wodę w duży obieg od razu. Stąd trudności w uzyskaniu temperatury roboczej silnika zimą. Kwestia tego po ilu km silnik jest w stanie się zagrzać. Mój z18xer zagrzewa się po 10 km trasy, a w mieście ledwo dobija do 60ciu stopni gdy wracam z przedszkola a mam ok 2km w jedn stronę. Jeszcze zapomniałem o moliwości zapowietrzenia ukadu po spuszczeniu pynu. Trzeba sprawdzać stan i odkręcać krek co jaki czas by wypuścić nadmiar powietrza oraz dolewać jeżeli brakuje. Takie dolewki nieraz robi się przez cały tydzień dopóki poziom się nie ustabilizuje.

PS. Edycja posta w taptaku powoduje krzaki.

Edytowano przez jacekZKL

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jacek nie używaj polskich liter bo ciężko się to czyta...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Termostat wymieniony, temperatura po mieście trzyma się ponad 90 w trasie spada lekko i trzyma się przed 90 myślę że w normie. Z nawiewu bucha gorącem. Przy okazji wymieniony czujnik temperatury cieczy, coś tam mocno nie pasowało.

Z tym grilem nadal mi coś nie pasuje, bo jak samochód jest już rozgrzany to jest ok ale samo rozgrzewanie trwa długo. Na zimnym pochodzi (jak zwykle na Pb) aż zejdzie z obrotów, kilka minut i przełączam na gaz. Jeśli ruszę w trasę zaraz po przełączeniu na gaz to do tych 85-90 stopni dochodzi bardzo długo. Dziś w nocy zeszło 25km. Na postoju szybko łapie temperaturę, po mieście też nie jest źle ale na trasie wskazówka rośnie bardzo powoli. Chłopak który zmieniał termostat też mówi że to przez te siatki z przodu. Wiosną jak rozbieraliśmy przód do malowania (korozja dookoła grila) wypadła nam gąbka w kształcie jak na foto. z tym że wtedy myślałem że ta gąbka była pod zderzakiem ale wygląda na to że ktoś przysłaniał gril dolny lub górny bo dostęp zimnego powietrza przez te siatki jest konkretny i wydaje mi się że przy prędkości zimą aż za duży.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I znowu swoje. Jeśli termostat jest sprawny to nie puszcza płynu do chłodnicy więc jak go ma wychłodzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz zimą kolego jak włączysz ogrzewanie to ono też działa jak chłodnica - wychładza płyn. A czy jedziesz na gazie czy na benzynie to dla chłodzenia nie ma znaczenia. Gaz nawet ma większą temperaturę spalania więc nie wiem skąd u ciebie takie objawy? Sprawdź czy na zegarach widać moment otwarcia termostatu - wskazówka podchodzi do góry i opada parę stopni niżej, gdy zimny płyn miesza się z gorącym.

Nie trzeba być naukowcem by to ogarnąć. Poszukaj w jakiej temperaturze powinien się otworzyć termostat. I czy tak działa, chociaż na zegarach może być przekłamanie o parę stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale z grillem też ma chłopak rację - zimne powietrze wpadające do komory silnika wychladza go. Ja byłem przeciwnikiem przysłaniania kratek - ale gdy to zrobiłem okazało się, że dużo szybciej silnik się grzeje. Oczywiście termo sprawny na 1000%. Dlatego teraz - gdy wiem, że nie czeka mnie dłuższa trasa a jedynie dojazdy do pracy - w zimę przysłaniam dolną kratkę i grill (ale muszą być temp. poniżej -5)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cichy ja swoje a Ty swoje, termostat zamyka obieg... ja wiem od czego on jest i o to nie pytam, chłodnicę odcina mi poprawnie ale ja piszę że przez za****aszczy dostęp mrozu przez te kratki pizga mi lodem po silniku i przez to wolniej mi się nagrzewa silnik. Dolna kratka fabryczna ma nie wiele tego przelotu a ja na całości mam siatkę z maksymalnym wlotem do tego ten gril.

Jak przy -7 musiałem objechać miasto jak emeryt żeby nagrzać silnik to przy -20 wypada ognicho palić jak pod starym dieslem o 6 rano.

Zresztą termostat wymieniony i niema tematu, na dniach będę zmieniał gril bo i tak jest brzydki :] a dolną kratkę już mam upatrzoną oryginalną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...