Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
mat07

"Znikający" płyn chłodniczy

Polecane posty

Witam,

jako iż to mój pierwszy post na forum wypada się przedstawić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Otóż mam na imię Mateusz, jestem studentem pierwszego roku Politechniki Wrocławskiej, od niedawna posiadam Vectrę B, którą "kupiłem" od użytkownika Simeone04, który jest moim bratem.

W Vectrze od pewnego czasu pojawia się problem "znikania" wody/płynu chłodzącego. Mianowice, po dłuższym okresie stania, a czasem gdy auto się nagrzeje, po prostu połowa zbiornika wyrównawczego nagle robi się pusta. Problem polega jednak na tym, że nie ma dosłownie ŻADNYCH plam na ziemi czy w komorze silnika - wszystkie gumowe przewody sprawdzone i suche. Z tego powodu od lata jeździłem na wodzie, i gdy jej brakowało, po prostu ją dolewałem. Teraz jednak z wiadomych powodów wymieniłem wodę na płyn, jednak ciągłe dolewanie w tej sytuacji byłoby kosztowne. Zatem pytanie - gdzie może znikać ten płyn, czy może się to odkładać gdzieś w aucie???

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spradź podłogę pod dywanikiem kierowcy i pasażera, jeżeli nie kopcji to tu może być problem, czyli przeciekająca nagrzewnica.

Druga spraw jaki masz silnik jeżeli x18xe lub x20xe to sprawdź dokładnie magistralę wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy nie kopcji???

Magistralę mniej więcej sprawdziłem, mam x18xe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jak ci kopci na bialo a przy okazji ubywa plynu to woda ucieka przez padnieta uszczelke. Jak widzisz ze ci sie robią bańki powietrza w zbiorniku to tez uszczelka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym kopceniem to raczej ostrożnie bo o tej porze roku to normalne. Przy padniętej UPG najwięcej płynu ubywa przy dużych obciążeniach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na yt jest dość dużo filmów jak znaleźć taki wyciek. Najtańszy sposób to podłączyć specjalną pompkę do korka zbiornika. Napompować układ do ciśnienia roboczego i szukać wycieku. Możesz szukać śladów wycieków. Np kupić w kauflandzie talk techniczny za 4.50 pln i spryskać nim wszystkie rury, połączenia, chłodnicę. Tam, gdzie nastąpi wyciek będzie talk zmyty. Jest też środek barwnik uv "dye" który dodaje się do płynu i potem swieci lampą uv by zobaczyć skąd wycieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jak padnięta uszczelka to nie kopci na taki lekki niebieski ? Bo różne teorie już słyszałem.

U mnie np delikatny wyciek jest na złączkach między przewodami a nagrzewnicą (chyba do nagrzewnicy to idzie...).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dym czarny - Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania lub zwiększenia obciążenia silnika nie świadczy o usterce.



Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.



Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez piewszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.



Dym biały - Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą , w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.



Ogolnie u mnie przy takich temperaturch kopci na bialo az miło, ale silnik wlasnie chodzi bez zarzutu, trzyma moc, nie przerywa, odpala na strzała nic mu sie nie dzieje


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@octave Mógłbyś rozwinąć dlaczego awaria turbosprężarki może powodować niebieski tym? Chodzi Ci o to, że turbo może puszczać olej po prostu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi Panowie, płyn faktycznie ucieka tylko podczas dużych obciążeń (jazda w mieście), ale auto pracuje równo i ma normalną moc, chociaż zapala słabo bo po ok. 2 sekundach ale to akurat wynika ze słabego już stopnia sprężania :/

W sobotę pojadę nim na kanał, rozgrzeje trochę żeby zwiększyć ciśnienie i sprawdzimy dokładnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@mat07 u mnie też wyciek jest tylko przy nagrzanym aucie jak jest duże ciśnienie w miejscu w którym pisałem. Gdy auto zimne to nic nie wycieka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to niekiedy peka plastikowy trojnik/krociec ktory wchodzi do silnika od strony szyby, jest mniej wiecej w polowie jego wysokosci. U mnie tak wlasnie bylo i jak silnik zimny to ok ale rozgrzany rozszczelnial pekniecie i lecialo. Moze sprobowac proszkiem do uszczelniania ukladu? U siebie musialem zastosowac ,,przerobki" i koniec problemu;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z proszkami do uszczelniania układu radził bym uważać

ta rurka plastikowa jest częścią Magistrali wodnej i faktycznie potrafi z niej wyciekać jak auto się dobrze nagrzeje sam tego doświadczyłem ostatnio sama rurkę magistrali można nabyć na allegro

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez kamil18183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...