Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mat07

"Znikający" płyn chłodniczy

Recommended Posts

Witam,

jako iż to mój pierwszy post na forum wypada się przedstawić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Otóż mam na imię Mateusz, jestem studentem pierwszego roku Politechniki Wrocławskiej, od niedawna posiadam Vectrę B, którą "kupiłem" od użytkownika Simeone04, który jest moim bratem.

W Vectrze od pewnego czasu pojawia się problem "znikania" wody/płynu chłodzącego. Mianowice, po dłuższym okresie stania, a czasem gdy auto się nagrzeje, po prostu połowa zbiornika wyrównawczego nagle robi się pusta. Problem polega jednak na tym, że nie ma dosłownie ŻADNYCH plam na ziemi czy w komorze silnika - wszystkie gumowe przewody sprawdzone i suche. Z tego powodu od lata jeździłem na wodzie, i gdy jej brakowało, po prostu ją dolewałem. Teraz jednak z wiadomych powodów wymieniłem wodę na płyn, jednak ciągłe dolewanie w tej sytuacji byłoby kosztowne. Zatem pytanie - gdzie może znikać ten płyn, czy może się to odkładać gdzieś w aucie???

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spradź podłogę pod dywanikiem kierowcy i pasażera, jeżeli nie kopcji to tu może być problem, czyli przeciekająca nagrzewnica.

Druga spraw jaki masz silnik jeżeli x18xe lub x20xe to sprawdź dokładnie magistralę wody.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to znaczy nie kopcji???

Magistralę mniej więcej sprawdziłem, mam x18xe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak ci kopci na bialo a przy okazji ubywa plynu to woda ucieka przez padnieta uszczelke. Jak widzisz ze ci sie robią bańki powietrza w zbiorniku to tez uszczelka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym kopceniem to raczej ostrożnie bo o tej porze roku to normalne. Przy padniętej UPG najwięcej płynu ubywa przy dużych obciążeniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na yt jest dość dużo filmów jak znaleźć taki wyciek. Najtańszy sposób to podłączyć specjalną pompkę do korka zbiornika. Napompować układ do ciśnienia roboczego i szukać wycieku. Możesz szukać śladów wycieków. Np kupić w kauflandzie talk techniczny za 4.50 pln i spryskać nim wszystkie rury, połączenia, chłodnicę. Tam, gdzie nastąpi wyciek będzie talk zmyty. Jest też środek barwnik uv "dye" który dodaje się do płynu i potem swieci lampą uv by zobaczyć skąd wycieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak padnięta uszczelka to nie kopci na taki lekki niebieski ? Bo różne teorie już słyszałem.

U mnie np delikatny wyciek jest na złączkach między przewodami a nagrzewnicą (chyba do nagrzewnicy to idzie...).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dym czarny - Czarny gęsty dym świadczy o tym, że w spalinach znajduje się dużo cząsteczek sadzy. W starych dieslach to do pewnego stopnia zjawisko normalne, ale w przypadku nowszych konstrukcji może być powodem do niepokoju. Kopcenie wynika zwykle ze zbyt obfitego dawkowania paliwa (to często efekt uboczny chiptuningu), niewłaściwej regulacji wtrysku (zbyt mały kąt wyprzedzenia wtrysku), zużycia lub awarii wtryskiwaczy. Krótkotrwała emisja czarnego dymu podczas gwałtownego przyspieszania lub zwiększenia obciążenia silnika nie świadczy o usterce.



Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.



Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez piewszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.



Dym biały - Kłęby białego dymu to tak naprawdę mieszanina spalin i pary wodnej. Jeśli silnik pracuje przy tym normalnie, to nie ma powodu do obaw. Po prostu odparowują skropliny (skroplona para wodna), które zebrały się w układzie wydechowym. Gorzej, jeśli silnik pracuje nierówno, przerywa, brakuje mu mocy. W takiej sytuacji buchająca z wydechu para wodna może świadczyć o usterce głowicy lub uszczelki pod głowicą , w wyniku której woda (płyn chłodzący) trafia do komór spalania.



Ogolnie u mnie przy takich temperaturch kopci na bialo az miło, ale silnik wlasnie chodzi bez zarzutu, trzyma moc, nie przerywa, odpala na strzała nic mu sie nie dzieje


Share this post


Link to post
Share on other sites

@octave Mógłbyś rozwinąć dlaczego awaria turbosprężarki może powodować niebieski tym? Chodzi Ci o to, że turbo może puszczać olej po prostu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za odpowiedzi Panowie, płyn faktycznie ucieka tylko podczas dużych obciążeń (jazda w mieście), ale auto pracuje równo i ma normalną moc, chociaż zapala słabo bo po ok. 2 sekundach ale to akurat wynika ze słabego już stopnia sprężania :/

W sobotę pojadę nim na kanał, rozgrzeje trochę żeby zwiększyć ciśnienie i sprawdzimy dokładnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

@mat07 u mnie też wyciek jest tylko przy nagrzanym aucie jak jest duże ciśnienie w miejscu w którym pisałem. Gdy auto zimne to nic nie wycieka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co wiem to niekiedy peka plastikowy trojnik/krociec ktory wchodzi do silnika od strony szyby, jest mniej wiecej w polowie jego wysokosci. U mnie tak wlasnie bylo i jak silnik zimny to ok ale rozgrzany rozszczelnial pekniecie i lecialo. Moze sprobowac proszkiem do uszczelniania ukladu? U siebie musialem zastosowac ,,przerobki" i koniec problemu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

z proszkami do uszczelniania układu radził bym uważać

ta rurka plastikowa jest częścią Magistrali wodnej i faktycznie potrafi z niej wyciekać jak auto się dobrze nagrzeje sam tego doświadczyłem ostatnio sama rurkę magistrali można nabyć na allegro

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Edited by kamil18183

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...