Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Pokota

Problem z centralnym zamkiem (raz działa raz nie)

Polecane posty

Witam,

Chciałbym zaznaczyć, iż szukałem rozwiązania mojego problemu jednak nie znalazłem takiego. To gwoli wstępu.

Kilka dni temu przednie drzwi pasażera przestały reagować na pilot. Smutek był przeogromny. Od razu przeszperałem tę kopalnię wiedzy na której teraz do Was piszę i znalazłem informacje o mikroprzełączniku, a że dotyczy u mnie to też drzwi za kierowcą, od razu zakupiłem dwa. (te jak kupiłem już nie działały - 4 mce). Czekam sobie aż dojdą mikroprzełączniki. Wracając do auta z siostrą od razu z poirytowaniem zapytałem po co próbuje otworzyć drzwi i ciągnie za klamkę skoro i tak ja muszę otworzyć jej od środka. Wciskam przycisk <pstryk> otwieram swoje drzwi od kierowcy, patrzę....ona wsiada do auta. Pomyślałem - czary! i ze zdumieniem zapytałem jak to zrobiła. Okazało się, że ... same się naprawiły. Po czym następnego dnia, znowu nie działały, potem działały znowu i tak się dzieje dziwnie, że raz działa raz nie. Czy wnioskując po tych objawach mam rację iż ani siłownik, ani mikroprzełącznik nie jest padnięty? Podejrzewam, że przewody między drzwiami a budą mogą nie łączyć lub kostka w zamku siedzi luźno. Czy moje podejrzenia są skierowane w dobrą stronę?

Wspomniałem wyżej o drzwiach za kierowcą. Dzisiaj wyjąłem sobie dzielnie zamek, wymieniłem mikroprzełącznik i ... nic. Przed wymianą sprawdziłem czy jest prąd w kostce i nie było. Z tym, że ... nie wiem czy dobrze sprawdzałem. Posiadam taką jak na załączonym obrazku pod tym tekstem. Dotknąłem po prostu każdego pinu tym urządzeniem, oczywiście procedurą tak jak w gniazdku (tam działa), tj. przytrzymałem palcem na górze probówki (przepraszam, że tak opisuję takie oczywiste rzeczy, jednak chcę uniknąć niepotrzebnych pytań) i na żadnym lampka na probówce się nie zapaliła. Probówka jest sprawna, bo w gniazdku działa. Dodam, że światełko w drzwiach jest, czyli kabelki od światełka się nie przetarły. Co ja mam począć w tej sytuacji. Wnioskuję, że, 1. źle sprawdziłem, w ogóle błysnąłem teraz głupotą po całości i padł siłownik, a prąd jest tylko wystarczy odpowiednio sprawdzić, 2. źle sprawdziłem, ale to nie ma znaczenia bo pewnie przetarł się jeden z kabelków na mostku.

Mam nadzieję, że nie czujecie się poirytowani stylem w jaki piszę. Po prostu chciałem wywołać u Was uśmiech na twarzy czytając mój temat, abyście mieli jakąś rozrywkę czytając coś napisanego w inny sposób. Obie sytuacje dotyczą zarówno pilota jak i zamka. Dodatkowo, jeśli dział zły to rozumiecie, że mogłem nie wiedzieć czy wstawić tutaj czy do elektryki.

Pozdrawiam i liczę na Was.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

Edytowano przez Pokota

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Taką próbówką nie sprawdzisz, najlepiej użyj multimetru lub próbówki o zakresie 6V-12V, która masę pobiera z "budy" za pomocą przewodu wychodzącego z góry (z przezroczystej części na twoim zdjęciu, sorki za łopatologię

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> ) Sprawdź przewody idące w gumowych osłonach pomiędzy drzwiami a nadwoziem, podejrzewam że tam może leżeć problem. u mnie w tylnych lewych drzwiach były dosyć mocno poprzerywane, m. in. nie działał głośnik itp.

Edytowano przez janeczqa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ta probowka mozesz tylko prad 230v sprawdzac musisz kupic tak jak kolega napisa 6v-12v a mam ten sam problem wiec poszukalem poczytalem i w zamku od strony kierowcy masz dwa mikroprzelaczniki w tym jeden odpowiada za reszte zamkow z tego co zrozumialem moze sproboj ten wymienic ja bede probowal od tego zamka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I tym oto sposobem doszedłem do naprawienia drzwi za kierowca! Kabelek był przerwany. Jednak co sądzicie o tych drzwiach pasażera? Teraz cały czas działa, jednak moje przypuszczenia są prawidłowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo pracy przy tym nie ma więc sprawdź przewody w drzwiach pasażera, wykluczysz i tą możliwość

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam troche gorszy problem. Wieczorem przed wigilią zamknąłem samochod z pilota (kluczyk nie chodzil), po wigili zbierać się do rodzinki a tu samochód nie reaguje... kontrolki na pilocie się świecą a samochód zaryglowany (nie zamkniety) . probowałem na wszelkie sposoby go otworzyć, nawet klamki się pozbylem ;/ ale niestety na nic mi się to zdało. jedynym wyjściem została szybka... więc poszła w drobny mak... pociągnełem skubel pasażera z przodu i nic... zamknięte, z tyłu i to samo. wsadziłem klucze, dałem na zapłon i się wszystkie pięknie otworzyły. naprawiłem szybe ale centralny nie reaguje, ani na pilota ani przez zamykanie ręczne... wczoraj viki stała z jednymi otwartymi drzwiami bo nie było opcji jej zamknąć... proszę o pomoc... o co tu chodzi? bo to chyba nie mikroprzełączniki? wszystkie drzwi ręcznie się zamykają lecz od kierowcy zero reakcji, cały czas otwarte... pomocy.

Pozdrawiam serdecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wiązkę w klapie bagażnika, tylko dokładnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jutro dze i dam znac. To od tej wiazki tak sie moglo stac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mam ten sam problem. Z tym, że jeszcze nie dostałem się do środka. Założyłem temat bo podobnego nie znalazłem:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Szyby jeszcze nie wytłukłem ale jutro chyba to zrobię.

Xxmaxx daj znać co wymodzisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Probowalem jeszcze z bagaznikiem ale dalej nic... jutro bede nurkowal przez fotele do wiazki i posprawdzam jeszcze drzwi. Przekazniki i bezpieczniki oczywiscie byly posprawdzane. A Ty zibi_4don masz zamkniete czy zamkniete i zaryglowane? Bo jesli tylko zamkniete to powinienes przez klamke sie dostac i wtedy koszt ok. 30 zl a szybka conajmniej 50...

Oczywiscie w razie co polecam bic przednia prawa (w ostatecznosci oczywiscie;)), mozna podjechac po szybe a i wymiana jest prosta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zamykałem ją noramlnie z pilota więc auto jest zamknięte, zaryglowane? Koszt szyby myślę, że max 50zł. Tylko sporo odkurzania... żebym bagażnik otworzył to młody by się przez podłokietnik wślizgnął ale nawet w bagażniku rozgrzana wkładka nie chce się obrócić. Z tego co pamiętam to raczej tylko raz naciskałem zamykanie centralnego, ale kto wie czy w mrozie łapki nie drżały, ale raczej nie bardzo. Ma ktoś pomysł jak otworzyć bez "maczenia" szyby?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jesli naciskałeś raz to jest zamknięte, jesli dwa to zamnkniete-zaryglowane. przy tej pierweszej opcji mozesz wojowac z klamka a jak siew jej pozbedziesz wtedy zobaczysz te skubel od otwierania, tylko bedziesz musial zedrzec z niego troche plastiku i wtedy otworzysz drzwi. jesli jednak jest to ta druga opcja wtedy niestety szyba... chyba, ze w jakis sposob dostaniesz sie do bagaznika. wiec albo klamka albo szyba. ewentualnie sprobuj wpisac w google po prostu jak otworzyc i wyskoczy Ci filmik jak koles otwiera za pomoca cienkiego drutu robiac na nim petelke, wsuwa za uszczelke drzwi, zsuwa na skubel, zaciska petelke i koniec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Xmax zrobiłeś już swojego? Bo nadal nie mogę otworzyć mojego, zostaje mi wytłuc szyby.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Wie ktoś czy można jakoś pod maską podać prąd na zapłon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niestety czekam na klamke do jutra... grzebałem przy wiązce w bagażniku ale jest cała... nie mam pojęcia o co chodzi... bede probował jeszcze się do kompa podlączyć, może tam się problem ukaże.


a probowałeś ,,patentu" z tym drutem lub sznurkiem? pokombinuj, może akurat Ci się uda. tu masz link do filmu.

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

aby korzystali z tego ludzie tylko wtedy gdy im się kluczyki zatrzasnąć itp ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja już swoją viki opanowałem. Wyjaśnienie w temacie który podałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

i niby rzecz banalna a jak zależna

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> a jak kodowałeś pilota? czyli wystarczy baterie na sztywno i zakodować? dobra robota

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Standardowo: kluczyk na zapłon i przytrzymać przycisk zamykania na pilocie aż central zareaguje. Po włożeniu folii alu pod baterie spuszczałem pilot na ziemie i cały czas działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba też będę musiał tak sprobować

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...