Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

strazak_m2

Wchodzenie silnika na wyzsze spalanie vectra c 1.9cdti

Recommended Posts

Witam .

Mam pytanie co do silnika 1.9 cdti w vectra c .Na wolnych obrotach spalanie jest ok 0.6 litra ,gdy przejade sie troche - ale nie zawsze gdy ponwnie staje spalanie mi wchodzi na 4.5 l a silnik zaczyna nierówno chodzić.Co może byc tego przyczyną - blokowanie się EGR czy coś innego Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie znowu jest wszystko ok.Prosze o jakąś rade.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wypalanie DPF, poczytaj trochę na temat tego silnika i DPF'u

Share this post


Link to post
Share on other sites

I w żadnym wypadku nie gaś wtedy silnika!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaszenie silnika podczas wypalania to proszenie sie o klopoty w przyszlosci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podlacze się i mam podobne pytanie.

Podjezdzam do świateł wbijam luz spalanie skacze powyżej 1l nieraz nawet dobija do 4l ale tak jest3-4 sek. Góra 5 i wszystko wraca do normy. Na moje jeżeli wypala się dpf to powinno tak być dłużej aż się wypali a tu takie coś.

Odcinki jakie jeżdżę to 20km z tego 15 trasa

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba wydaje mi się, że pokazuje ci, spalanie ale w l/100km a jak dojeżdzasz to po chwili się przestawia na l/h


bo tak ogolnie piszesz o spalaniu ale nie piszesz czy te litry to na "H" czy "KM"

Edited by matherr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

dokładnie tak jak mówi przed mówca, tam się zmienia z l/100km na L/h .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

inaczej być nie może = stoisz niejako w miejscu więc spalanie w czasie (godzina) a nie długości (kilometry)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To spalanie to w l/h gdy już się zatrzymam. Trochę mało dokładnie napisałem wcześniej.

Myślałem że może też być wina wtryskow ale korekty 1-3cyl około 0.5 4cyl 1.5 wiec chyba odpada. Chociaż niepokoi ten 4 trochę dużo musze sprawdzić kostkę.

Dodam że nie zawsze tak jest raz na 2-3 dni może nieraz tydzień.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź nie tylko kostkę, ale również kable idące do niej. U mnie w miejscu łączenia były prawdopodobnie zimne luty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gdy sytuacja się powtórzy to przejeź się autem i trzymaj obroty około 3tys/min. Wypali się filtr (około 10 miniu to potrwa). Jeśli sytuacja się powtórzy w przeciągu kilku godzin to coś może być nie tak. Dobrze byłoby podpiąć komputer i sprawdzić zapełnienie filtra. Ale najpierw dokończ wypalanie. Aha a jak u ciebie akumulator. Na forum nie brak osób którym napięcie na akumulatorze podczas rozruchu spadało do wartości zbliżonej 10v co powodowało zmianę wartości zapełnienia filtra DPF na wartość powyżej 100% co skutkuje wypalaniem gdy tylko warunki na to pozwalają tzn. silnik nagrzany i brak błędów.

Możesz sobie więcej poczytać tu:

Please login or register to see this link.

Najpierw jednak dokończ najbliższe wypalanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak piszą przedmówcy normalne objawy przy wypalaniu DPF-a. Przegoń auto gdzieś po autostradzie na dłuższym odcinku. Jak zbyt często sie to powtarza to wymiana lub wywalenie całkowite DPF-a bo może być całkiem zapchany. Nie przejmuj się jak przy wypalaniu w wstecznym zobaczysz dym za sobą i delikatny swąd w wnętrzu to normalne przy wypalaniu DPF-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...