Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

strazak_m2

Wchodzenie silnika na wyzsze spalanie vectra c 1.9cdti

Polecane posty

Witam .

Mam pytanie co do silnika 1.9 cdti w vectra c .Na wolnych obrotach spalanie jest ok 0.6 litra ,gdy przejade sie troche - ale nie zawsze gdy ponwnie staje spalanie mi wchodzi na 4.5 l a silnik zaczyna nierówno chodzić.Co może byc tego przyczyną - blokowanie się EGR czy coś innego Po zgaszeniu silnika i zapaleniu ponownie znowu jest wszystko ok.Prosze o jakąś rade.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wypalanie DPF, poczytaj trochę na temat tego silnika i DPF'u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I w żadnym wypadku nie gaś wtedy silnika!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gaszenie silnika podczas wypalania to proszenie sie o klopoty w przyszlosci...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podlacze się i mam podobne pytanie.

Podjezdzam do świateł wbijam luz spalanie skacze powyżej 1l nieraz nawet dobija do 4l ale tak jest3-4 sek. Góra 5 i wszystko wraca do normy. Na moje jeżeli wypala się dpf to powinno tak być dłużej aż się wypali a tu takie coś.

Odcinki jakie jeżdżę to 20km z tego 15 trasa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

chyba wydaje mi się, że pokazuje ci, spalanie ale w l/100km a jak dojeżdzasz to po chwili się przestawia na l/h


bo tak ogolnie piszesz o spalaniu ale nie piszesz czy te litry to na "H" czy "KM"

Edytowano przez matherr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dokładnie tak jak mówi przed mówca, tam się zmienia z l/100km na L/h .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

inaczej być nie może = stoisz niejako w miejscu więc spalanie w czasie (godzina) a nie długości (kilometry)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To spalanie to w l/h gdy już się zatrzymam. Trochę mało dokładnie napisałem wcześniej.

Myślałem że może też być wina wtryskow ale korekty 1-3cyl około 0.5 4cyl 1.5 wiec chyba odpada. Chociaż niepokoi ten 4 trochę dużo musze sprawdzić kostkę.

Dodam że nie zawsze tak jest raz na 2-3 dni może nieraz tydzień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź nie tylko kostkę, ale również kable idące do niej. U mnie w miejscu łączenia były prawdopodobnie zimne luty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Gdy sytuacja się powtórzy to przejeź się autem i trzymaj obroty około 3tys/min. Wypali się filtr (około 10 miniu to potrwa). Jeśli sytuacja się powtórzy w przeciągu kilku godzin to coś może być nie tak. Dobrze byłoby podpiąć komputer i sprawdzić zapełnienie filtra. Ale najpierw dokończ wypalanie. Aha a jak u ciebie akumulator. Na forum nie brak osób którym napięcie na akumulatorze podczas rozruchu spadało do wartości zbliżonej 10v co powodowało zmianę wartości zapełnienia filtra DPF na wartość powyżej 100% co skutkuje wypalaniem gdy tylko warunki na to pozwalają tzn. silnik nagrzany i brak błędów.

Możesz sobie więcej poczytać tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Najpierw jednak dokończ najbliższe wypalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak piszą przedmówcy normalne objawy przy wypalaniu DPF-a. Przegoń auto gdzieś po autostradzie na dłuższym odcinku. Jak zbyt często sie to powtarza to wymiana lub wywalenie całkowite DPF-a bo może być całkiem zapchany. Nie przejmuj się jak przy wypalaniu w wstecznym zobaczysz dym za sobą i delikatny swąd w wnętrzu to normalne przy wypalaniu DPF-a.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...