Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Qwest1

Przy mrozie nie działa nawiew, radio, nawigacja

Recommended Posts

Mój pierwszy post na forum więc serdecznie witam wszystkich - i proszę o małą podpowiedz co zrobić z poniższym fantem - szukałem podobnego wątku - nic nie znalazłem.

Problem jest następujący:

W ostatnich dniach trochę przymroziło i pojawił się (ponownie) problem m. in. z nawiewem w mojej VC

Gdy spada temperatura poniżej zera (samochód niestety nie garażowany) cała środkowa kolumna przestaje funkcjonować - radio, nawiew, wyświetlacz, navi, telefon, zmienicz płyt - nic ciemno - i tak do momentu aż samochód się nagrzeje (ok 15 min jazdy) i wtedy w pewnym momencie zaczyna nagle wszystko normalnie funkcjonować (wyświetlacz początkowo jest trochę przyciemniony) - problem pojawił się już wcześniej - ale po naładowaniu akumulatora - ustąpił.

Tym razem ładowanie aku nic nie pomaga.

Dla ścisłości

VC 2003 1,8 klimatronic dwustrefowy, wersja z wbudowanym telefonem i nawigacją

Podejrzewam, że to kwestia jakiejś złączki

Może ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pierwsze co bym zobaczył to bezpieczniki, od zimna mogą mniej stykać a same stare bezpieczniki mają już nalot na nóżkach i z zasady słabiej przewodzą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ładowanie, alternator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdź też akumulator testerem - może już nie daje rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie vectra odcina prąd w mniej istotnych odbiornikach jak ma go zamało

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie :-) Stąd ta sugestia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadza sie mi się wyłączało radio przy słabym aku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

a to skubana taka sprytna?

Nie miałem jeszcze możliwości sprawdzenia dokładnego aku - zrobię to jak tylko będe miał możliwość i dam znać

- co do alternatora to na pewno wszystko jest ok - po długich trasach problem nie występuje.

Natomiast dzisiaj postanowiłem zrobić test - całą noc aku był podłączony pod prostownik - na pewno był naładowany natomiast po odpaleniu znowu cemno na środku - ani radia, ani wsyświetlacza objawy jak wcześniej.

Dopiero po odłączeniu aku na 2-3 sek wszystko zaczęło normalnie funkcjonować. Czyli był konieczny reset :/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź ładowanie i akumulator multimetrem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aku ładował się całą noc, ok ale pytanie czy się naładował, jaki był prąd rano po całonocnym ładowaniu?

Jeżeli aku jest rozładowane to pobiera maksymalny prąd z prostownika, wraz ze wzrostem jego naładowania pobór prądu z prostownika stopniowo maleje, teoretycznie powinien zejść do 0 (tylko teoretycznie), ile u Ciebie wskazywał?

Jeżeli po nocnym ładowaniu prądem 5A miałeś nadał pobór na poziomie ok 1,5-2A lub wiecej to aku jest trupem, ma zwarcie na celi.

Po kręceniu rozrusznikiem jest znacząco rozładowany, przez co zanim altek uzupełni braki prądowe to trochę czasu mija.

Napięcie na aku powinno wynosić ok 13V w czasie spoczynku oraz 14-14.4 po odpaleniu silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK aku sprawdzony - jest ok a sprawdzałem dwukrotnie (dlaczego wyjaśnie poniżej) - za to jest słabo z ładowaniem - przy odpalonym rozgrzanym silniku + włączone radio, nawiew, światła (xenon - nie wiem czy to ma znaczenie) 3-4tys obr 13,6V- MAŁO - można podejrzewać alternator.

Tylko, że to się kupy nie trzyma bo:

-gdy odpalam zimny samochód to wtedy występuje usterka a z z czasem gdy jadę (po ok 15 min) ona samoistnie ustępuje - czyli jednak łądowanie jest

-dodatkowo dzisiaj zauważyłem ciekawą rzecz - która wskazuje jednak na to, że przyczyną jest aku - całą no ładowałem aku rano otwieram samochód wyświetlacz działa otwieram maskę odłączyłem prostownik wsiadam do samochodu odpalam - środkowa kolumna - ciemna

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mad.gif" alt=":angry:"> !!! zgasiłem odłączyłem klemę od aku po 3 sek podłączyłem i wszystko działa.

Podsumowując - mogę się mylić ale wydaje mi się, że aku jest dobre, słabe ładowanie też nie jest przyczyną. Macie jakieś pomysły???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

na początek powyjmuj i włóż bezpieczniki może któryś nie łączy

jak to nie da rezultatu zainteresuj się modułem bcm

oczywiście jak masz sprawny alternator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...