Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
lysiutki

Elektryczne ogrzewanie płynu chłodniczego/silnika w 1.9cdti

Recommended Posts

Witam. Chcę założyć sobie w VC podgrzewacz cieczy chłodzącej / silnika. Jest to grzałka z pompką wymuszającą obieg, o mocy 1100W. Wymagane podłączenie do sieci 230V. Auto parkuję w nieogrzewanym garażu przy domu, lub przed nim, mam gdzie to podłączyć.

Wybrałem grzałkę:

Please login or register to see this link.

film prezentujący działanie:

Please login or register to see this link.

Montuje się to w tzw. mały obieg, w wąż idący do nagrzewnicy. Przewód elektryczny wyciągnę gdzieś przy wlocie powietrza lub przy atrapie. Chcę dorobić sam i zrobić hermetyczne gniazdko, tak jak tutaj jest na zdjęciach:

Please login or register to see this link.

dodatkowo montując zwykłe gniazdko 230v we wnętrzu, gdzieś pod deską rozdzielczą, by można było podłączyć tam termowentylator (są modele 600/1100W). Zaznaczam, że tych na 12V nie chcę, bo są mało wydajne.

Wszytko to sterowane będzie gniazdkiem na pilota bądź przez programator czasowy. To co osiągnę to: 1. Podgrzany wstępnie płyn/silnik, a co za tym idzie łatwy rozruch. 2. Ciepłe wnętrze na starcie.

Wszytki urządzana mają swoje zabezpieczenia: termostaty i bezpieczniki.

teraz mam kilka pytań:

1. Czy ktoś montował coś podobnego i może podzielić się uwagami nt. montażu?

2. Wie ktoś jak nazywają się te gniazda hemetyczne pokazane na drugiej aukcji? Jak ich szukać?

3. Zlokalizowałem prawdopodobnie węże idące do nagrzewnicy. Jeśli to one to czy orientuje się ktoś, który dostarcza płyn do nagrzewnicy, a którym on wraca do komory silnika?

Please login or register to see this link.

Wiem, że są rozwiązania typu Webasto, jednak nie chcę inwestować kilku tysięcy zł na to. A używane kupić to trochę ryzyko - naprawy też są dość drogie. Koszt mojego rozwiązania to niecałe 500zł.

Edited by lysiutki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego w Szwecji jest to dość popularne i stosowane widziałem to u swojej matuli i jest naprawdę bardzo dobre wiec może poszukaj na stronach skandynawskich może coś tam znajdziesz ciekawego dla siebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie musi szukać na stronach skandynawskich,wystarczą dobre chęci i przeszukanie tego forum bo jest pokazany cały tutorial

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście wiem, że jest to stosowane w skandynawii (i nie tylko). Opisy montażu też czytałem, również wątek o grzałce defa z tego linka - ta jednak idzie w brok silnika 1.8. Ja pytałem pod kątem diesla, a najważniejsze pytanie to te o węże wodne

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Instalacja w brok to trochę inne rozwiązanie - tam ogrzewany jest silnik bezpośrednio, nie ruszane są węże chłodnicze.

Jak nikt nie miał z tym doświadczeń (montaż) to zrobię na pewno fotoporadnik przy instalacji, jednak muszę się upewnić co do podłączenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zobacz zmienilem linka.Poczytaj ten temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poczytałem i to jest zupełnie coś innego, zasilane 12v z alternatora. Jedynie co to ze zdjęć wywnioskowałem, że to co zaznaczyłem na zdjęciu to te węże małego układu. Tylko dalej nie wiem który to który.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Zobacz ten filmik wygląda że to samo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odnośnie montażu to wiem jak to zrobić, węże przypasują średnicą do grzałki. Znalazłem już gniazdo i wtyczkę hermetyczną IP68 (może pracować pod wodą). WIem wszystko prócz 2 rzeczy:

1. Węże nagrzewnicy - w którym z nich ciecz idzie do nagrzewnicy, a w którym jest jej powrót w stronę silnika.

2. Czy czasem nie ma gdzieś w małym układzie zaworu, który jest zamknięty podczas, gdy silnik jest wyłączony? Np. przy nagrzewnicy? Czy wystarczy mieć ustawiony klimatronik na jakąś temperaturę przy wyłączeniu silnika?

Jeśli taki zawór występuje to będę wpinał się trójnikami w układ, tak by ominąć nagrzewnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, też zastanwiam sie nad montażem dogrzewacza płynu chłodzącego.

Myślę o uniwersalnym zestawie coś takiego: 

Please login or register to see this link.

Czy ktoś miał doczynienia z takim podgrzewaczem? Rzeczywiście przynosi pożądane efekty, czy gra nie warta świeczki? 

Sama instalacja nie wydaje sie taka trudna, a idzie zima, a mnie drażni ten victor ktory grzeje sie z 10 min...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...