Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
lysiutki

Elektryczne ogrzewanie płynu chłodniczego/silnika w 1.9cdti

Polecane posty

Witam. Chcę założyć sobie w VC podgrzewacz cieczy chłodzącej / silnika. Jest to grzałka z pompką wymuszającą obieg, o mocy 1100W. Wymagane podłączenie do sieci 230V. Auto parkuję w nieogrzewanym garażu przy domu, lub przed nim, mam gdzie to podłączyć.

Wybrałem grzałkę:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

film prezentujący działanie:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Montuje się to w tzw. mały obieg, w wąż idący do nagrzewnicy. Przewód elektryczny wyciągnę gdzieś przy wlocie powietrza lub przy atrapie. Chcę dorobić sam i zrobić hermetyczne gniazdko, tak jak tutaj jest na zdjęciach:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

dodatkowo montując zwykłe gniazdko 230v we wnętrzu, gdzieś pod deską rozdzielczą, by można było podłączyć tam termowentylator (są modele 600/1100W). Zaznaczam, że tych na 12V nie chcę, bo są mało wydajne.

Wszytko to sterowane będzie gniazdkiem na pilota bądź przez programator czasowy. To co osiągnę to: 1. Podgrzany wstępnie płyn/silnik, a co za tym idzie łatwy rozruch. 2. Ciepłe wnętrze na starcie.

Wszytki urządzana mają swoje zabezpieczenia: termostaty i bezpieczniki.

teraz mam kilka pytań:

1. Czy ktoś montował coś podobnego i może podzielić się uwagami nt. montażu?

2. Wie ktoś jak nazywają się te gniazda hemetyczne pokazane na drugiej aukcji? Jak ich szukać?

3. Zlokalizowałem prawdopodobnie węże idące do nagrzewnicy. Jeśli to one to czy orientuje się ktoś, który dostarcza płyn do nagrzewnicy, a którym on wraca do komory silnika?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Wiem, że są rozwiązania typu Webasto, jednak nie chcę inwestować kilku tysięcy zł na to. A używane kupić to trochę ryzyko - naprawy też są dość drogie. Koszt mojego rozwiązania to niecałe 500zł.

Edytowano przez lysiutki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego w Szwecji jest to dość popularne i stosowane widziałem to u swojej matuli i jest naprawdę bardzo dobre wiec może poszukaj na stronach skandynawskich może coś tam znajdziesz ciekawego dla siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie musi szukać na stronach skandynawskich,wystarczą dobre chęci i przeszukanie tego forum bo jest pokazany cały tutorial

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez matoslaw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oczywiście wiem, że jest to stosowane w skandynawii (i nie tylko). Opisy montażu też czytałem, również wątek o grzałce defa z tego linka - ta jednak idzie w brok silnika 1.8. Ja pytałem pod kątem diesla, a najważniejsze pytanie to te o węże wodne

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Instalacja w brok to trochę inne rozwiązanie - tam ogrzewany jest silnik bezpośrednio, nie ruszane są węże chłodnicze.

Jak nikt nie miał z tym doświadczeń (montaż) to zrobię na pewno fotoporadnik przy instalacji, jednak muszę się upewnić co do podłączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Zobacz zmienilem linka.Poczytaj ten temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytałem i to jest zupełnie coś innego, zasilane 12v z alternatora. Jedynie co to ze zdjęć wywnioskowałem, że to co zaznaczyłem na zdjęciu to te węże małego układu. Tylko dalej nie wiem który to który.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Zobacz ten filmik wygląda że to samo .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie montażu to wiem jak to zrobić, węże przypasują średnicą do grzałki. Znalazłem już gniazdo i wtyczkę hermetyczną IP68 (może pracować pod wodą). WIem wszystko prócz 2 rzeczy:

1. Węże nagrzewnicy - w którym z nich ciecz idzie do nagrzewnicy, a w którym jest jej powrót w stronę silnika.

2. Czy czasem nie ma gdzieś w małym układzie zaworu, który jest zamknięty podczas, gdy silnik jest wyłączony? Np. przy nagrzewnicy? Czy wystarczy mieć ustawiony klimatronik na jakąś temperaturę przy wyłączeniu silnika?

Jeśli taki zawór występuje to będę wpinał się trójnikami w układ, tak by ominąć nagrzewnicę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, też zastanwiam sie nad montażem dogrzewacza płynu chłodzącego.

Myślę o uniwersalnym zestawie coś takiego: 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Czy ktoś miał doczynienia z takim podgrzewaczem? Rzeczywiście przynosi pożądane efekty, czy gra nie warta świeczki? 

Sama instalacja nie wydaje sie taka trudna, a idzie zima, a mnie drażni ten victor ktory grzeje sie z 10 min...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...