Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

imperialista

Dziwny objaw-szarpanie. z22se

Polecane posty

Witam was

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> mam bardzo dziwny problem z ktorym nie moge sie uporac wiec.. gdy zjezdzam z gorki regukuje np na 2 bieg,i chcac po zjezdzie na nim ruszyc auto szarpie, przyduszam pedal gazu ale i tak on swoje.Dopiero po 3-6 sec jedzie,Nie wiem w czym moze byc problem.Szczerze mowiac na trasie sie z tym nie spotkalem, Bardzo bym prosil o jakies sugestnie odnosnie tego problemu.Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca rozumiem po zjeździe z górki hamując biegami zatrzymujesz się w miejscu i ruszasz z dwójki, czy wytracasz prędkość dajmy to np. do 20km/h mając 2 bieg dodajesz gazu, a nim przez chwilę porzuca po czym zaczyna normalnie przyspieszać. Biorąc pod uwagę drugi przypadek to zachowanie podobne jak przy łapaniu lewego powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A błędy jakieś masz?

LPG masz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie,nie mam LPG : )Ale uwaga sprostuje wam teraz. Bo dzis na trasie to wyhaczylem wiec tak...jechalem sobie spokojnie 120km/h i jest zjazd pod malym nachyleniem wiec,nie zrzucam z biegu na jalowy tylko jade na 5 tce na biegu,bez gazu. Zjechalem do 90 km/h po czym sciskajac pedał gazu zaczal szalec "szarpac" Nie mial za malych obrotow,bo z 2jki przy 1,5 tys obr moze ruszyc bez problemu. I tak po 3-5 sec szarpania jechal dalej,ale nie ma zasady odnosnie biegu ,na kazdym biegu tak robi,dzisiaj sprawdzalemPo prostu jedziesz na biegu bez gazu ,dodajesz go i szarpie.. .Nie wiem co to moze byc, naprawde.. jestem wsciekly bo znowu cos.... myslałem nad sprzeglem ,ale co ma piernik do wiatraka. Rusza normalnie ,nie slizga sie sprzeglo.Bardzo prosze o pomoc..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A swiece i filtry, w tym filtr paliwa kiedy wymienialeś? Podlacz interfejs diagnostyczny i sprawdz błedy

Wysłane z mojego LG-P710 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siwy filtry wymienialem i swiece (ngk) w czerwcu,nie pamietam ile mial km przejechane,ale wczoraj pojechalem do inter cars"u kupilem nowy filtr paliwa,Knetcha zalałem 40 L 98..z mysla ze to cos da..ale to samo sie dzieje ,filtr powietrza mam filtrona. Sprawdzalem wczoraj jego stan ,pare meszek tylko na nim jest..a tak poza tym to czysty. Chyba ze da cos zmiana na lepszy to kupie. Ale rowniez czyscilem przepustnice i przeplywomierz ,z mysla ze to cos da.... i nic,swiece to samo ,czyste. Sikam w okolicach kolektora tym autostart z mysla ze ciagnie lewe powietrze... : /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź cewkę zapłonową, jeśli masz możliwość to podmień od kogoś, może po prostu kończy swój żywot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie mam zbytnio... w lubuskim chyba nikogo z ta cewka nie ma na forum : /

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie ma takiej potrzeby

A OP-coma, Techa możesz podłączyć?

Cewka tak jak kolega pisze też może być. Dobrze by było dogadać sie z kimś kto ma sprawną i podmienić w celu zweryfikowania.

pozdro

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dobra sprobuje cos ogarnac,dzieki za sugestie.Mam nadzieje ze to co z tego pokroju wyjdzie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

spróbuj a nuż może coś się wyjaśni, może jakiś błąd będzie zapamiętany bo tak to przysłowiowe "wróżenie z fusów" i szkoda kasy na zakup ewentualnych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A od jakiego czasu Ci się tak dzieje?? mi się tak działo po wymianie świec, okazało się że podczas przykręcania delikatnie pękła głowica w kanale świecy i sączyła się woda , zobacz czy nie jest mokro koło świec, do tego silnika są specjalne świece z półokrągłą podkładką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest dobrze,nie ma wody bylem teraz zagladnac. Ale nie pamietam juz bo po zakupie auta zmienilem swiece na NGK ,wydaje mi sie ze od tamtego czasu tak chodzil... ale juz chyba jestem za wrazliwy na punkcie tego motoru ... zamowilem cewke i kupie swiece GM orginalne bo innej mozliwosci nie mam : ( nie wie co mu dolega..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Świece Boscha HLR8STEX to to samo co org GM

Pamiętaj że w tym silniku świece wkręca się tylko przy użyciu klucza dynamometrycznego z siłą 20 Nm bo głowice naprawdę lubią pękać są aluminiowe, a świeca ma gniazdo w kształcie stożka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I wkrecaj je tylko na zimnym silniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobno taki objaw może też dawać padający (zacinający się) EGR.

Pod względem lewego powietrza dolot sprawdzałeś oczywiście od przepływki do przepustnicy włącznie jak czytałem wcześniej z kolektorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Zobacz w tym temacie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

post #63

trzeba szukać, próbować, trzymam kciuki

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:">

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja już problem pokonałem , wymiana pompy paliwa pomogła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie wina EGR'u bo zaslepilem go,takze wymienilem swiece na GM'a i bez rezultatow

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_tongue.png" alt=":P" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/tongue@2x.png 2x" width="20" height="20"> nadal chodzi "nierowno" tak jak i szarpie.. dzis przez to prawie sie zabilem : P dziwne to troche,bo kiedy jade i czarpie i zrzuce z biegu widze jak obroty epicko faluja.Oczywiscie przez chwile gora dol - gora dol i wszystko wraca do normy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Cześć

A udało się Tobie zerknąć w temat co podlinkowałem w poście #18?

Kolega Michał1980XXX opisuje tam swoją walkę z Z22SE i ile $$ wydał za naprawy a usterką była "wada listwy wtryskowej benzyny, lewe powietrze dostające się przez uszkodzone uszczelniacze wtryskiwaczy".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak,tak siwy zagladalem dzieki. Juz pol forum przeczytalem :/ w szukaniu przyczyny. A jak moge wykluczyc te wtryskiwacze? jak sprawdzic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wtryski można łatwo sprawdzić odkręcasz przewody paliwa i całąlistwe wtryskową która jest mocowana na 2 śrubach i najlepiej od razu wymienić uszczelniacze to są groszowe sprawy..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Czytałem gdzieś na forum astry chyba w każdym bądź razie też dotyczyło silnika Z22SE i autor pisał, że po zatkaniu dolotu ręką zaraz za filtrem powietrza powodowało słyszalny odgłos ssania powietrza właśnie przy wtryskach

Edytowano przez Krzysiekk884

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...