Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Zxaka

Opel Vectra C vs. Audi A4 B7 - co warto bardziej kupić ?

Recommended Posts

Witam

Sam posiadam obecnie Opla Vectre B, rocznik 2000 z silnikiem 1.6 16V. Jestem z tego samochodu zadowolny, ale niestety krozja już swoje oznaki ma i pryszła pora na zmianę.

Na samochód mam kwotę 30 tys. ale jeśli będzie warto to budżet może być zwiększony.

Wymagania od samochodu:

- sedan

- jak najmniejsze spalanie

- nie podatny na korozję

- wygląd

Z wszystkich sedanów w tej cenie najbardziej odpowiada mi Opel Vectra C z silnikiem 1.8 benzyna lub 1.9 Diesel 120 km oraz Audi A4 z silnikiem 1.9 lub 2.0 TDI

Oczywiście Vectra po FL widziałem sporo tych wersji na Allegro typu Cosmo, OPC, Elegance. Który z tych samochodów ma mniej awaryjny silnik ? na pewno większe koszty utrzymania jak się coś stanie będzie u Audi. Co do wyglądu jeśli chodzi o wnetrzę to zdecydowanie VC w Audi jest brzydko w środku. Jeśli natomiast chodzi o wygląd zewnętrzyny to z przodu wygląda zdecydowanie ładniej Audi z boku podoba mi się bardziej Vectra

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">.

Sporo naczytałem się, że Vectra jest sporo większa i wygodniejsza - choć ja i moja rodzina to małe ludziki są, więc chyba nie będzie źle w Audi. Tras długich nie robimy, może jedna na rok.

Stawiam po prostu jak najoszczędniej ma to jeździć i jak najmniej awaryjne, choć na to drugie aż takiego względu już człowieka nie ma przecież.

Wstępnie VC z silnikiem 1.8 na gaz czy lepiej 1.9 Diesiel 120 km co będzie mniej spalać ? trasy jakie robię to 40 % miasto, 60 % trasa - więcej jak 100-110 nie jeżdzę - więc proszę nie pisać mi o silnikach 3,2 na gaz itp.

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> z góry dziękuję za porady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piszesz na forum Vectry wiec z góry spodziewaj się że każdy bedzie namawiał cię do Opla. Jeśli będziesz szukał Vectry to zamiast 1.8 poszukaj 2.0T spalanie podobne a komfort jazdy o wiele lepszy. Jeśli audi to tylko 1.9, z silnikiem 2.0 grupa VW miał dużo problemów które zostały usunięte dopiero po 2007 roku. 30 tyś w zupełności wystarczy na zadbaną Vectrę, z Audi może być już ciężej.Vectr w sedanie jest dużo mniej niż A4, więc nie miałbyś w czym zbytnio wybierać.


Please login or register to see this link.

tu masz temat kolegi który ma Audi B7, zamienił je za Vectre 2.0 turbo. Skontaktuj się z nim chyba najrzetelniej ci odpowie na wszystkie nurtujące cię pytania


Please login or register to see this link.

tu tez masz ciekawy temat Audi a6 czy Vectra.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poczytaj sobie o pękających głowicach i o pompie wody, która doprowadza do kolizji silnika. 2.0TDI 140 KM to największy bubel grupy VAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak Vectra to z silnikiem 1.9 CDTI 120KM koniecznie bez DPFa

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi ciasniejsze.

Omijaj silnik 2.0 TDI

natomiast 1.9 TDI jest w tym modelu kompromisem.

Jeśli ma byc ekonomicznie to VC 1.8 + gaz lub bez gazu.

Ogólnie raczej omijałbym w Twoim wypadku diesle jeśli na mocy Ci nie zalezy a na ekonomi tylko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

pompa olejowa też pada.

Brat ma audi 2.0TDI z 2008 roku w naprawy tego g**na wpakował tyle kasy że spokojnie drugie auto stało by obok tego złomu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko te dwa modele wchodza w gre?

za 30 tysiecy jestes w stanie znalezc tez ladne Mondeo - bedzie znacznie wielsze w srodku od Audi i Vectry oraz znacznie lepiej i ladniej wykonczone niz Vectra

Edited by Baranek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mondeo odpada - po prostu mi się nie podoba.

Po prostu będzie Vectra C z silnkiem 1.8 na gaz lub Audi A4 B7 z silnikiem 1.9 TDI

Z tym DPF to nie rozumiem o co chodzi ?

Odnośnie gazu to jeszcze mam takie pytanie przy okazji. Jeśli jest zamontowana instalacja LPG. To rozumiem, że jak ma się pełny bak paliwa oraz pełną butlę gazu. To jak się skończy gaz to auto przełączy sobie na benzynę ? można np. jeździć pewien odcinek na benzynie a potem przełączyć na gaz ? nigdy nie miałem samochodu na gaz więc pytam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Filtr czastek stalych.Wiekszosc nowszych diesli go ma.Filtr ten wymaga specjalnego traktowania przez kierowce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlatego wydaje mi się, że njalepsza opcja będzie 1.8 z LPG. Mam Vectre B z silnikiem 1.6 16 V 101 koni i dla mnie to jest wystarczające. Tutaj jest już 140 konii co już będzie dla mnie za dużo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Odnośnie jeszcze gazu to da się np. tak zrobić, że jeździemy tylko na benzynie a LPG odłączamy ? po prostu my decydujemy z którego źródła korzystamy np. za pomocą przełącznika coś w tym stylu.

Wg. Was w jakim kolorze Vectra C prezentuje się najładnieje ? mnie zawsze podobał się kolor srebrny, ale wg. mnie w Vectrze C komponuje się kolor czarny, bo to pasuje z lampami i chromoanym grilem oraz boczną listwą nad szybą. Wiem, że to jest kwestia gustu, ale chętnie poznam zdanie innych.

Edited by Zxaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kwestia gustu jak sam powiedziałeś

ale im większe auto tym bardziej pasuje ciemny, czarny

VC ciemna, najlepiej czarna z ciemnymi lampami z przodu koniecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do 1.8 XER to pamietaj, że jest silnik wymagajacy wiekszej opieki pod lpg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bardzo dobra uwaga.

Problemem jest mechaniczna regulacja luzu zaworowego oraz stosunkowo miekka glowica co moze powodowac problemy z wypalaniem gniazd zaworowych przy eksploatacji na LPG.

Inny problem tych motorow to KZFR - Kola zmiennych Faz Rozrzadu - koszt ok 1000 za 2 szt. plus wymiana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W wersji poliftowej występował również silnik z18xe (raczej lubiący się z gazem) czyli wersja 122km bez zmiennych faz rozrządu i z hydrauliczna regulacją luzu zaworowego, ale wtedy w grę wchodziły by roczniki tylko 2005-2006. Jeżeli chodzi o A4 to brałbym też pod uwagę benzynowy silnik 1.8T dobrze współpracujący z LPG.

Edited by MariuszOPC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie polecam silników 2.0 TDi w Audi A4 B7. Ja akurat miałem wersje 170 konną ale dwa razy padły mi wtryski. Po drugim razie sprzedałem. Po drugie silniki mają problem z napędem pompy oleju. Jest tam taki wałek w kształcie imbusa który po pewnym czasie eksloatacji się wyrabia i robi sie z niego okrąg i przestaje napędzać pompe oleju. Efekt - zatarty silnik. Jeszcze gorzej jest z silnikami 2.0 140 KM. Poprawili to dopiero w modelu B8.

Jeżeli chodzi jednak o wykończenie wnętrza to bije Vectre na głowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie jeszcze mam pytanie czym się różnią wersje Cosmo, Elegance ? patrząc na wygląd samochodu to ja różnic nie widzę, albo jestem mało spostrzegawczy albo gdzie indziej tkwi różnica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pakiet wyposażenia. Choć nie jest to sztywno ustalone - elegance z DE może być lepiej wyposażone niż elegance z PL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukałbym S-lina z 1.8T ale w tej kwocie będzie bardzo ciężko normalny egzemplarz trafić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem do czynienia z jednym i drugim egzemplarzem. Moje spostrzeżenia: ( plusy )

Audi:

- świetna jakość ogólna, wnętrze bije na głowę chyba wszystko w klasie dostępne na rynku z tamtych lat

- bardzo dobre silniki 1.9 TDI, 1.8 Turbo

- można trafić na auto w fajnej wersji np S line

- auto ogólnie jeszcze dość proste technicznie, dużo części na rynku ( zamienniki, używane )

Opel Vectra:

- wielkość bije na głowę Audi

- wyposażenie może być jeszcze lepsze ( AFL, Navi, el tylna klapa )

- bardzo dobre silniki CDTI, Turbo benz

- podobnie jak w Audi, proste autko, dużo części, świetne forum Vectry

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeśli niekoniecznie zależy Ci na wielkości ja bym brał Audi, koniecznie 1.8 Turbo, założył LPG który współpracuje bardzo dobrze. Audi jest sztywniejsze, lepiej się prowadzi i ogólnie jest lepszym autem. Ale ciężko znalezc od razu coś fajnego, trzeba uzbroić się w cierpliwość albo samemu pojechać do DE lub NL i kupić np lekko uszkodzone.

Jeśli chcesz przestrzeń bierz Vectre i się nie zastanawiaj, najlepiej CDTI 120/150KM lub 2.0 Turbo 175 KM poszukaj wersji OPC Line i ciesz się ogromnym autem z bardzo dobrą jakością co do ceny.

P.S. Akurat ,,zjawiła się " w domu kombi 1.9 CDTI 150 KM OPC LINE i mimo wcześniejszego sceptycznego podejścia do diesla jestem miło zaskoczony dynamiką jak i spalaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie tam nie przeszkadza, że coś będzie trzeszczeć w samochodzie np. po dziurach. Jeśli chodzi o wnętrze samochodu to może i jakość jest wyższa w Audi, ale moim zdaniem jest brzydkie w porównaniu do Opla. Mnie silnik 175 km nie jest potrzebny, bo nie jeżdzę szybciej jak 100 km/h a wyścigów nie robię więc po co. Ojciec mówi bierz Opla, bo dobry i sprawdzony samochód, nie jest tak drogi w utrzymaniu jak Audi. Z drugiej strony w Audi silniki 1.9 TDI to są pancerne z reguły.

Odnośnie Vectry to naczytałem się o tym filtrze DPF i różne z tym problemy czy w Audi A4 1.9 TDI też ten filtr jest ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego mit, mit i jeszcze raz mit. Świetność 1.9 TDI skończyła się na silnikach 90 i 110 KM za czasów Golfa III. Teraz VW wypuszcza buble na rynek, ale że mit dalej trwa, ludzie kupują.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pancerne to było raczej 1.9 SDI, wczesne TD, TDI.

Resztę napisał kolega reset z czym się w 100% zgadzam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakie więc wynosi spalanie tego silnika ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie piszę o sobie, bo każdy ma inną nogę - ale mając LPG - jeżdżę taniej niż diesle montowane w VC

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...