Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kropek223

Problem z trzęsieniem silnika i odpalaniem w niskich temp.

Recommended Posts

Witam serdecznie.

Mam problem z moim Singumem. Sytuacja niby prosta, chociaż nie mogę dojść do rozwiązania tej sytuacji.

Kupując samochód półtorej miesiąca temu na desce widniał tzw. "klucz", "check", czy jak kto tam woli, który pojawiał się z reguły rano i później gasł na cały dzień. Robiąc diagnoze po zakupie komp wyczytał, że jest to problem z przekaźnikiem świec żarowych. Mechanik twierdził, że Opel często wywala taki błąd w momencie przepalenia świecy żarowej. Ostatnimi dniami temperatury spadły i problem się pogłębia. Ogólny objaw jest taki, że jak auto postoi około 24 h w temeraturze wynoszącej nawet około 5 stopni w nocy, to kręci trochę dłużej a po odpalniu przez około 1-2 minut czuć nadmierne drżenie silnika, oraz zaraz po odpalniu czuć "smród diesla" oraz coś tam zakopci.

Teraz rzeczy który sprawdziłem oraz zauważyłem :

- świece żarowe są sprawne (podłączałem na krótko do aku i wszystkie ładnie grzeją)

- kontrolka od świec żarowych zapala sie na ułamek sekundy (tylko w momencie pojawienia się błędu, a później np. po odpalniu pół godziny po poprzednim zgaszeniu nie zapala się w ogóle (przykład z dnia wczorajszego, gdzie temp. w samochodzie 5 stopni w plusie)

- czujnik temperatury jest nowy (po zakupie wymieniony komplet termostat z obudową)

- wtryski wydają się być dobre (samochód na ciepło przy wykręcaniu do 4,5 tyś nie puści nawet najmniejszego dymka)

Przerzuciłem od kumpla z Vectry , która na zimno pali dobrze przekaźnik świec żarowych (co jest dla mnie dziwne, w jego przypadku "spirala" od świec na zimno również zapala sie tylko na ułamek sekundy), ale po przeżuceniu (przejechałem odemnie z domu do niego jakieś 2 km) i próbie rozruchu spirala nie zapaliła się wcale.

To by było na tyle, będe bardzo wdzieczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam, Hubert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, nie chcę dublować tego samego.

U mnie jest podobnie, po odpaleniu (NA ZIMNYM SILNIKU) po kilku chwilach motor zaczyna ewidentnie pracowac na 3 cylindry. Po paru przegazówkach "załapuje" i już jest OK.

Miałem jednostkowy przypadek, że po 2 dniach postoju motor chodził na 3 gary jakieś 5 minut i kopcił jak diabli gęstym gryzącym dymem.

Płynu chłodzącego nie ubywa.

Co można sprawidzić ? (rozmawiałem przed chwila z byłym właścicielem, twierdzi że robił testy przelewowe wtrysków na zimnym motorze i było OK).

Panowie, poradźcie coś - idzie zima i nie uśmiecha mi się taka jazda z mułowatym silnikiem przez pierwsze kilometry.

Aha, silnik wolno się dogrzewa (po 10 km ledwo drga wskazówka, potem dochodzi do 80 stopni i stoi), to normalne w 1.9 CDTI 150 KM ?

pozdr

SW

PS. Na wyświetlaczu brak błędów.

Edited by sylwo28

Share this post


Link to post
Share on other sites

coz wciaz mam albo mialem podobne objawy, niektore udalo mi sie zmniejszyc przez regeneracje wtryskow,zmiane termostatu, drgania kierownicy tez sa?sprobuj wcisnac kierownice max do przodu i w góre u mnie zmniejszylo drgania do minimum a i co wazne filtr paliwa spr u mnie byl na max zuzyty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Dzisiaj po około 30 godzinnym postoju i próbie odpalenia w temperaturze około 0 stopni musiałem kręcić "dwa razy", czyt. po pierwszym dłuższym kręceniu rozrusznika zero odzewu...

Jeśli chodzi o drgania które kolega "tanaka" sugeruje, to nie koniecznie chodzi mi o odczuwanie "na kierownicy", tylko w całym samochodzie.

Może ktoś miał podobno przypadek i chciał bym się podzielić doświadczeniem? Głównie nurtuje mnie spirala grzania świec żarowych - nawet jeśli mam stary soft w kompie, to i tak w temp. 0 stopni powinna się ona świecić aż do rozruchu, czyż nie?

Pozdrawiam, Hubert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie. Możesz rozpoczynać rozruch dopiero wtedy, gdy kontrolka ze spiralą zgaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Źle mnie zrozumiałeś kolego.

Pytanie brzmiało, czy kontrolka ta powinna gasnąć przed przękręceniem rozrusznika czy nie?

W pierwszym poście opisałem, że u mnie zapala się ona na ułamek sekundy i gaźnie. Z tego co wyczytałem na forum, to nie powinno to tak wyglądać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezeli chodzi o kontrolke to i u mnie zapala sie i gasnie lecz jesli widzisz ja nawet przez sek to dobra nowina tylko teraz pyt brzmi czy nie powinna sie palic/grzac dluzej?na cieplym wogle jej niewidac np u mnie. ,,Doswiadczony,, eletryk odp mi na to ze one maja tak w tych temp i jak beda nizsze spiralka zapali sie na dluzej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze zrozumiałem pytanie i Ci na nie odpowiedziałem.

Odpowiem jeszcze raz, tak powinna gasnąć przed rozruchem, co więcej nie należy rozpoczynać rozruchu zanim ona nie zgaśnie.

U mnie w dzisiejszej temperaturze (ok -1 stopień) też kontrolka zaświeca się na mniej niż sekundę. Jak jest -15 to wtedy potrafi świecić jeszcze chwilę po tym jak gasną wszystkie inne żółte kontrolki.

To jeszcze pytanie, czy wszystkie świece są tego samego producenta?

Zdarza się, że po włożeniu różnych świec komputer pokazuje błąd (bo mają różny pobór prądu, a komp to monitoruje - tzn. pobór prądu przez świece parami).

Jak sprawdzałeś świece, to widziałeś, że wszystkie równo się rozgrzewają, czy tylko sprawdzałeś czy wogóle grzeją?

Edited by tking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Swiece sa kluczowym elementem calego ukadu rozruchowego, szczegolnie zima .Czasem jest dobrze rozruch przeprowadzic na dwa przekrecenia stacyjki. Swiece musza byc absolutnie poza podejrzeniem. Swiece sprawdzam w nastepujacy sposob: Kazda z osobna sprawdzam kawakiem przewodu z dolaczonym z okolo 30-40 cm kawalkiem grubszej cyny. W ten sposob sprawdzam czy kada z osobna odpowienio szybko lub wolno sie nagrzewa (cyna robi sie miekka) lub jak topi sie to꠴ jest na niej zwarcie a tego kontrolka ju nie pokaze

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tapniete z fona, smartfona

Edited by Robinek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo

Może komuś się uda rozwiązać problem?

Wtryski ok

świece ok

dpf ok

Edited by tomaszek

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie wiem jak u Was ale u mnie wywala błąd świec, pewnie jedna lub więcej do wyaminy, rozrusznik już tak dobrze też nie kręci ale po caełj nocy w mrozie -6 stopni nadal odpala tak jak by było 20 stopni na dworze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moge podpowiedziec na swoim przykladzie :jak po nocy odpalalem auto to tez nie chodzil rowno. zauwazylem ze listwa z klap spadla! Zalozylem ja i o dziwo po nastepnych nockach po odpaleniu zaczal chodzic rowno .wiec moze tu cos nie tak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Masz może jakąś fotkę gdzie tego szukac

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie tez tak bylo. Po nocy jak odpalilem to telepalo autem jakby na 3 gary chodzil przez pare sekund i puszczal chmure z rury. A wiedzialem ze listwy na klapach juz nie ma. Wiec zablokowalem klapy w pozycji otwartej i juz ponad miesiac tak jezdze i gitara jest. Za tydzien i tak wymiana kolektora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...