Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Kropek223

Problem z trzęsieniem silnika i odpalaniem w niskich temp.

Polecane posty

Witam serdecznie.

Mam problem z moim Singumem. Sytuacja niby prosta, chociaż nie mogę dojść do rozwiązania tej sytuacji.

Kupując samochód półtorej miesiąca temu na desce widniał tzw. "klucz", "check", czy jak kto tam woli, który pojawiał się z reguły rano i później gasł na cały dzień. Robiąc diagnoze po zakupie komp wyczytał, że jest to problem z przekaźnikiem świec żarowych. Mechanik twierdził, że Opel często wywala taki błąd w momencie przepalenia świecy żarowej. Ostatnimi dniami temperatury spadły i problem się pogłębia. Ogólny objaw jest taki, że jak auto postoi około 24 h w temeraturze wynoszącej nawet około 5 stopni w nocy, to kręci trochę dłużej a po odpalniu przez około 1-2 minut czuć nadmierne drżenie silnika, oraz zaraz po odpalniu czuć "smród diesla" oraz coś tam zakopci.

Teraz rzeczy który sprawdziłem oraz zauważyłem :

- świece żarowe są sprawne (podłączałem na krótko do aku i wszystkie ładnie grzeją)

- kontrolka od świec żarowych zapala sie na ułamek sekundy (tylko w momencie pojawienia się błędu, a później np. po odpalniu pół godziny po poprzednim zgaszeniu nie zapala się w ogóle (przykład z dnia wczorajszego, gdzie temp. w samochodzie 5 stopni w plusie)

- czujnik temperatury jest nowy (po zakupie wymieniony komplet termostat z obudową)

- wtryski wydają się być dobre (samochód na ciepło przy wykręcaniu do 4,5 tyś nie puści nawet najmniejszego dymka)

Przerzuciłem od kumpla z Vectry , która na zimno pali dobrze przekaźnik świec żarowych (co jest dla mnie dziwne, w jego przypadku "spirala" od świec na zimno również zapala sie tylko na ułamek sekundy), ale po przeżuceniu (przejechałem odemnie z domu do niego jakieś 2 km) i próbie rozruchu spirala nie zapaliła się wcale.

To by było na tyle, będe bardzo wdzieczny za jakieś sugestie.

Pozdrawiam, Hubert.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, nie chcę dublować tego samego.

U mnie jest podobnie, po odpaleniu (NA ZIMNYM SILNIKU) po kilku chwilach motor zaczyna ewidentnie pracowac na 3 cylindry. Po paru przegazówkach "załapuje" i już jest OK.

Miałem jednostkowy przypadek, że po 2 dniach postoju motor chodził na 3 gary jakieś 5 minut i kopcił jak diabli gęstym gryzącym dymem.

Płynu chłodzącego nie ubywa.

Co można sprawidzić ? (rozmawiałem przed chwila z byłym właścicielem, twierdzi że robił testy przelewowe wtrysków na zimnym motorze i było OK).

Panowie, poradźcie coś - idzie zima i nie uśmiecha mi się taka jazda z mułowatym silnikiem przez pierwsze kilometry.

Aha, silnik wolno się dogrzewa (po 10 km ledwo drga wskazówka, potem dochodzi do 80 stopni i stoi), to normalne w 1.9 CDTI 150 KM ?

pozdr

SW

PS. Na wyświetlaczu brak błędów.

Edytowano przez sylwo28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coz wciaz mam albo mialem podobne objawy, niektore udalo mi sie zmniejszyc przez regeneracje wtryskow,zmiane termostatu, drgania kierownicy tez sa?sprobuj wcisnac kierownice max do przodu i w góre u mnie zmniejszylo drgania do minimum a i co wazne filtr paliwa spr u mnie byl na max zuzyty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzisiaj po około 30 godzinnym postoju i próbie odpalenia w temperaturze około 0 stopni musiałem kręcić "dwa razy", czyt. po pierwszym dłuższym kręceniu rozrusznika zero odzewu...

Jeśli chodzi o drgania które kolega "tanaka" sugeruje, to nie koniecznie chodzi mi o odczuwanie "na kierownicy", tylko w całym samochodzie.

Może ktoś miał podobno przypadek i chciał bym się podzielić doświadczeniem? Głównie nurtuje mnie spirala grzania świec żarowych - nawet jeśli mam stary soft w kompie, to i tak w temp. 0 stopni powinna się ona świecić aż do rozruchu, czyż nie?

Pozdrawiam, Hubert.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Nie. Możesz rozpoczynać rozruch dopiero wtedy, gdy kontrolka ze spiralą zgaśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumiałeś kolego.

Pytanie brzmiało, czy kontrolka ta powinna gasnąć przed przękręceniem rozrusznika czy nie?

W pierwszym poście opisałem, że u mnie zapala się ona na ułamek sekundy i gaźnie. Z tego co wyczytałem na forum, to nie powinno to tak wyglądać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o kontrolke to i u mnie zapala sie i gasnie lecz jesli widzisz ja nawet przez sek to dobra nowina tylko teraz pyt brzmi czy nie powinna sie palic/grzac dluzej?na cieplym wogle jej niewidac np u mnie. ,,Doswiadczony,, eletryk odp mi na to ze one maja tak w tych temp i jak beda nizsze spiralka zapali sie na dluzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Dobrze zrozumiałem pytanie i Ci na nie odpowiedziałem.

Odpowiem jeszcze raz, tak powinna gasnąć przed rozruchem, co więcej nie należy rozpoczynać rozruchu zanim ona nie zgaśnie.

U mnie w dzisiejszej temperaturze (ok -1 stopień) też kontrolka zaświeca się na mniej niż sekundę. Jak jest -15 to wtedy potrafi świecić jeszcze chwilę po tym jak gasną wszystkie inne żółte kontrolki.

To jeszcze pytanie, czy wszystkie świece są tego samego producenta?

Zdarza się, że po włożeniu różnych świec komputer pokazuje błąd (bo mają różny pobór prądu, a komp to monitoruje - tzn. pobór prądu przez świece parami).

Jak sprawdzałeś świece, to widziałeś, że wszystkie równo się rozgrzewają, czy tylko sprawdzałeś czy wogóle grzeją?

Edytowano przez tking

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Swiece sa kluczowym elementem calego ukadu rozruchowego, szczegolnie zima .Czasem jest dobrze rozruch przeprowadzic na dwa przekrecenia stacyjki. Swiece musza byc absolutnie poza podejrzeniem. Swiece sprawdzam w nastepujacy sposob: Kazda z osobna sprawdzam kawakiem przewodu z dolaczonym z okolo 30-40 cm kawalkiem grubszej cyny. W ten sposob sprawdzam czy kada z osobna odpowienio szybko lub wolno sie nagrzewa (cyna robi sie miekka) lub jak topi sie to꠴ jest na niej zwarcie a tego kontrolka ju nie pokaze

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Tapniete z fona, smartfona

Edytowano przez Robinek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo

Może komuś się uda rozwiązać problem?

Wtryski ok

świece ok

dpf ok

Edytowano przez tomaszek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak u Was ale u mnie wywala błąd świec, pewnie jedna lub więcej do wyaminy, rozrusznik już tak dobrze też nie kręci ale po caełj nocy w mrozie -6 stopni nadal odpala tak jak by było 20 stopni na dworze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moge podpowiedziec na swoim przykladzie :jak po nocy odpalalem auto to tez nie chodzil rowno. zauwazylem ze listwa z klap spadla! Zalozylem ja i o dziwo po nastepnych nockach po odpaleniu zaczal chodzic rowno .wiec moze tu cos nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Masz może jakąś fotkę gdzie tego szukac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez tak bylo. Po nocy jak odpalilem to telepalo autem jakby na 3 gary chodzil przez pare sekund i puszczal chmure z rury. A wiedzialem ze listwy na klapach juz nie ma. Wiec zablokowalem klapy w pozycji otwartej i juz ponad miesiac tak jezdze i gitara jest. Za tydzien i tak wymiana kolektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...