Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
HeniekVectraC

Wlacza sie ikona klucza z samochodem i gasnie auto

Recommended Posts

Witam, od jakiegos czasu mam problem z moim Oplem Vectra C 1.9 CDTi 120km 2005r. Problem zaczal sie od wlaczenia kontrolki z samochodem i kluczem, po ujechaniu kilku kilometrow auto zgaslo. Po chwili odczekania wlacza sie normalnie, chodzi prawidlowo znowu do momentu wlaczenia sie kontrolki i znowu gasnie. Zostaly wyregulowane wtryski po naprawie auto przejechalo plynnie tysiac km, niestety pojawilo sie to samo. Teraz dzieje sie tak co kilkaset metrow. Do tej pory komputer wskazywal na regulator cisnienia paliwa, zostal on wymieniony w pompie wraz z filtrem paliwa jednak nie ma efektu. Jest to moja pierwsza powazna awaria warsztat w ktorym bylo auto nie potrafi sobie poradzic i szukam pomocy. Czytam inne tematy jednak puki co nie widze odpowiedzi na moj problem wiec zalozylem nowy temat. Z gory dziekuje za pomoc. Pozdrawiam

PS. Przepraszam za brak polskich znakow, ale cos klawiatura nawalila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

napisz chociaż jakie to dokładnie były błędy /numer + opis/ i czym zczytywane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numer błedów i opisy:

P0087-03 za niskie ciśnienie szyny

P0087-12 za niskie ciśnienie szyny

P0090-5B obwód zaworu elektromagnetycznego kontroli ciśnienia szyny, zakres działania kontroli

Nie znam się ale jeśli chodzi o tą nazwe to zczytywane OP COM.

Share this post


Link to post
Share on other sites

miałem podobnie...wymieniłem regulator ciśnienia na pompie, czujnik ciśnienia na listwie, zregenerowałem wtryski a błąd P0090 wyskakiwał co jakiś czas,

W końcu zrobili mi diagnostykę pompy CR i ją uszczelnili (wymiana kompletu uszczelek gumowo-teflonowych) i jest wszystko OK.

Od tamtej pory błąd już sie nie pokazuje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regulator cisnienia na pompie zostal wymieniony, Na listwie mam z jednej strony czujnik cisnieni,a z drugiej regulator cisnienia, czy wymieniac rowniez ten regulator czy wystarczy czurnik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powiem tak..najważniejsze to porządna diagnostyka.

Nie wymieniaj wszystkiego po kolei tak jak ja bo to są duże koszty.

Najlepiej jakbyś zdobył te części na podmiankę i wtedy spróbować co i jak.

Edited by Bubek74

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, po wymianie regulatora cisnienia (wymieniony na uzywany) na listwie samochod odpalil i jezdzil. Po 300km zaczelo leciec paliwo z filtra, po wymianie filtra auto calkowicie nie odpala. Na komputerze pokazuje blad regulatora cisnienia listwy nr bledu 0090. Czy to mozliwe zeby zepsul sie ponownie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób DOKŁADNĄ diagnostykę w miarę możliwości jak zasugerował Bubek, zapisz wszelkie możliwe dane sczytane podczas pracy silnika.

Jeśli uda się uruchomić na przykład z plaka to z dużym prawdopodobieństwem przyczyn można szukać w układzie paliwowym.

Jeśli masz szynę z dwoma "czujnikami" to patrząc od przodu po prawej masz czujnik ciśnienia szyny, po lewej jest regulator.

Który wymieniałeś?

Zdejmij te dwa czujniki i dokładnie obejrzyj, być może coś tam zauważysz?

Bywa, że pompa CR pada i w paliwie znajdują się opiłki właśnie z pompy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

koledzy podepnę się pod ten sam temat, mam vectra 150 ps i ostatnio jadąc auto zgasło, zapaliłem znowu przy jeździe gaśnie. Podłączyłem się pod komputer no i wyskoczyły błędy z ciśnieniem paliwa, i wartość na jałowym biegu wacha się od 270 do 330, Jeden błąd to wiem że ciśnienie na rampie, jak myślicie czego to może być wina? czujnika ciśnienia paliwa? Jutro postaram się sprawdzić wtryski żeby od razu nie kupować czujnika i wymieniać wszystkiego bez dokładnej diagnozy. Czekam na podpowiedzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam najpierw wymienilem czujnik cisnienia ale bez efektu,nastepnie wymienilem regulator szyny i bez problemu odpalilem dodam ze z plaka pali bez problemu, pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

I co już po problemie? błąd zniknął?

Edited by Extreme

Share this post


Link to post
Share on other sites

dobra to ja powiem tak, wtryski sprawdzone wszystkie są okej

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> zmienię filtr paliwa a jak nie przejdzie to zacznę podmieniać czujniki w szynie i regulator w pompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam!

Odgrzeje kotleta. Przy spokojnej miarowej płynnej jeździe nagle wyskakuje auto z kluczykiem i samochód gaśnie w czasie jazdy. Po chwili można go z powrotem odpalić. Jedzie normalnie. Nie ma utraty mocy. Auto z kluczykiem już zostało. Zczytane błędy to:

- P0087-03 za niskie ciśnienie szyny

- P1125 nastawnik klapy przepustnicy.

Zauważyłem, że auto gaśnie i ten błąd P0087-03 występuje tylko przy jeździe po łuku w lewo. Prawdopodobnie przy niższym poziomie paliwa.

Po lekturze forum chce zasugerować mechanikowi sprawdzenie czujników w szynie i regulatora w pompie.
Jeśli ktoś miał ten sam błąd i skutecznie sobie z nim poradził proszę o podpowiedz ew. pomoc.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na poczatek popukaj lekko zawor dozujacy paliwo na pompie i zawor cisnienia na szynie.Z reszta dla pewnosci jezeli masz jeszcze jeden czujnik na drugim koncu szyny to jego tez mozesz popukac.Zdaza sie tak ze jeden z tych zaworow sie zawiesza. Moze akurat Ty masz ten przypadek. Oczywiscie o przeczyszczeniu wtyczek nie musze wspominac.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...