Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
modivhaszma

vectra b 2.0 16v 1996 - brak ogrzewania i znikający płyn chłodniczy

Polecane posty

Witam.

3 dni temu kupiłam vectre i mam problem.

Ogrzewanie nie działa... Zamiast ciepłego nadmuchu leci zimny, ale słychać jakby te klapki się otwierały w środku, nagrzewnica gorąca, wężyki oba idące od niej i do niej także.

No i drugi problem tzn to że płyn chłodniczy znika z obiegu...

Jak jest odpalony silnik, toprzy odkreconym zbiorniku wyrównawczym płynu jest pełno, że aż wypływa, a jak wyłącze silnik, to płyn znika gdzieś w aucie, bo robi się pusty zbiornik. Wycieków pod autem brak, żadnych plam itp. Chłodnica ciepła, wąż idący do chłodnicy też.

Czy ktoś wie co to za czary?

Pomoże ktoś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temp silnika właściwa ?

moze nagrzewnica zapchana

Edytowano przez Robson88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

temp silnika 80-90 przy ponad 90 załącza się wentylator.

a jak się okaże że nagrzewnica zapchana o może dlatego znikać płyn chłodniczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

znika i sie nie pojawia spowrotem ? (wiem głupie pytanie), sprawdz stan oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak, jak odpale silnik i chwile pochodzi to wraca do zbiorniczka...

olej w silniku jest ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie myslalem ze znika na stałe, to olej olej

sprawdz przewody z nagrzewnicy czy oba sa jednakowo cieple czy jeden mocniej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ten blizej silnika jest cieplejszy niż ten od strony wnętrza auta

zapomniałam dodać, że jest to wersja z klimatyzacją manualną

Edytowano przez modivhaszma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy masz nagrzewnice zapchaną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jutro będzie sprawdzona. czym ją najlepiej przepłukać?

a ten znikający płyn gdzie może się ewakuować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

moze masz zapowietrzony układ, choc On sam powinien sie odpowietrzyc ale to troche trwa, zawsze mozna mu pomóc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jak mu pomóc?

i czym wyczyścić nagrzewnicę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A odkrecasz ten korek w jakim celu ?

Zalej na zimnym silniku do połowy zbiornika wyrównawczego (do zgrzewu), na drugi dzień zobacz ile jest płynu na zimnym silniku. Nie odkręcaj korka jak silnik jest ciepły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

myślałam, że trzeba odkrecić, zeby powietrze zeszło...

ok zaleje dziś do połowy i rano zobacze czy coś znikneło.

a co do tej nagrzewnicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powietrze ucieknie przez zaworki z korku. Sprawdź czy ta nagrzewnica jest drożna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

właśnie, że podejrzewam że korek jest już z lekka stary i może te zaworki się zużyły i powietrze nie ma gdzie ujść...

jutro z rana wyjmiemy nagrzewnice.

a czym ją wyczyścić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powietrze nie ma uchodzić, Vectra ma układ ciśnieniowy, jak na nagrzanym silniku odkręcisz korek zawsze płyn Ci ucieknie.

Dlatego sprawdza się poziom płynu na zimnym silniku i wtedy dolewa, na gorącym ma być powyżej połowy wtedy, max to ok 3/4 zbiornika przy 100/110 st

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

płyn dolany do połowy zbiornika wyrównawczego. zobaczymy rano.

a powiedzcie skad ta piana w zbiorniku jak przyjechałam z trasy i poszła para z górnego węża od chłodnicy? zbiornik wyrównawczy był wtedy pusty i była tam tylko jasno brązowa piana...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jk teraz nie jeździsz to co chcesz rano widzieć ? Jak nalałeś na zimnym to przynajmniej nagrzej go do 90st i się przejedź przynajmniej z 10km i wtedy rano sprawdź poziom

Piana powstała pewnie przez odkręcanie korka na gorącym silniku, nie rób tego a mu przejdzie chyba że jest inny problem ale to musisz kilka dni prawidłowo poobserwować układ.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nadmiar powietrza zejdzie przez korek. Od tego te zaworki są. Piana to raczej nic dobrego. Ciężko powiedzieć od czego się wzięła. Być może ktoś dosypywał jakiś wynalazek do uszczelniania. Nagrzewnicę płukałem bez wyjmowania. Zdjąłem węże i założyłem wąż ogrodowy. Puściłem wodę,chwilę popłukało i się naprawiło, więc może najpierw warto tak spróbować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Teraz już nigdzie nie pojade. Rano pojeżdże sobie troche po mieście i zostawie go do wystygnięcia wtedy zobacze ile ubyło i czy w ogóle...

a potem weźmiemy się za nagrzewnicę...

jeszcze mam problem z gaśnięciem auta w czasie drogi, ale to w innym temacie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomroczność jasna mnie dopadła i dopiero teraz zauważyłem że nie ma też ogrzewania.

Skąd wiesz że nagrzewnica jest ciepła ? Była rozbierana decha i dostałaś się do niej ?

Często za brak ogrzewania odpowiedzialny jest zawór trójdrożny, takie coś jak w tej aukcji:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

po tych numerach z aukcji znajdziesz więcej linków: 90566947, 90457649, 1820014, 1820138

Z góry powinien mieć wpięty przewód podciśnienia, sprawdź czy nie spadł z zaworu albo wypiął się z drugiej strony,, jeżeli nie to może trzeba by go profilaktycznie wymienić.

Zawór znajduje się w rejonie zbiornika płynu hamulcowego, tzn gdzieś koło niego poniżej.

A płynu chłodniczego po pierwszym zagrzaniu może Ci ubyć, wtedy na zimnym dolej do połowy i obserwuj następnego dnia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nagrzewnice widziałam i dotykałam, bo mój facet do połowy rozebrał tyle auta ile się dało, żeby ją zobaczyć i dotknąć.

nie była gorąca tylko ciepła

jutro zobaczymy ten zawór...

i sprawdzimy ten płyn po jeździe na zimnym silniku...

dzięki wielkie za wskazówki, jutro dam znać co wyszło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Powinna mieć tyle stopni ile w obiegu, czyli przy normalnej pracy ok 80-95 przzy pełnym otwarciu zaworu. Moja parzyła dość mocno.

Zawór do wymiany raczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to teraz niespodzianka...

rano wstaje a w zbiorniku wyrównawczym zero płynu... i zonk...

nie widać plamy, bo auto stało na trawie...

wlałam wodę, bo szkoda kasy na płyn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie lej zwykłej wody bo zakamienisz układ. Dolej jeszcze raz i jeśli znów ubędzie i nie ma żadnych wycieków to zostaje chyba najgorsze - uszczelka pod głowicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...