Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
modivhaszma

vectra b 2.0 16v 1996 - brak ogrzewania i znikający płyn chłodniczy

Recommended Posts

Witam.

3 dni temu kupiłam vectre i mam problem.

Ogrzewanie nie działa... Zamiast ciepłego nadmuchu leci zimny, ale słychać jakby te klapki się otwierały w środku, nagrzewnica gorąca, wężyki oba idące od niej i do niej także.

No i drugi problem tzn to że płyn chłodniczy znika z obiegu...

Jak jest odpalony silnik, toprzy odkreconym zbiorniku wyrównawczym płynu jest pełno, że aż wypływa, a jak wyłącze silnik, to płyn znika gdzieś w aucie, bo robi się pusty zbiornik. Wycieków pod autem brak, żadnych plam itp. Chłodnica ciepła, wąż idący do chłodnicy też.

Czy ktoś wie co to za czary?

Pomoże ktoś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp silnika właściwa ?

moze nagrzewnica zapchana

Edited by Robson88

Share this post


Link to post
Share on other sites

temp silnika 80-90 przy ponad 90 załącza się wentylator.

a jak się okaże że nagrzewnica zapchana o może dlatego znikać płyn chłodniczy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

znika i sie nie pojawia spowrotem ? (wiem głupie pytanie), sprawdz stan oleju

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, jak odpale silnik i chwile pochodzi to wraca do zbiorniczka...

olej w silniku jest ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie myslalem ze znika na stałe, to olej olej

sprawdz przewody z nagrzewnicy czy oba sa jednakowo cieple czy jeden mocniej

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten blizej silnika jest cieplejszy niż ten od strony wnętrza auta

zapomniałam dodać, że jest to wersja z klimatyzacją manualną

Edited by modivhaszma

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdz czy masz nagrzewnice zapchaną

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutro będzie sprawdzona. czym ją najlepiej przepłukać?

a ten znikający płyn gdzie może się ewakuować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

moze masz zapowietrzony układ, choc On sam powinien sie odpowietrzyc ale to troche trwa, zawsze mozna mu pomóc

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak mu pomóc?

i czym wyczyścić nagrzewnicę?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A odkrecasz ten korek w jakim celu ?

Zalej na zimnym silniku do połowy zbiornika wyrównawczego (do zgrzewu), na drugi dzień zobacz ile jest płynu na zimnym silniku. Nie odkręcaj korka jak silnik jest ciepły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

myślałam, że trzeba odkrecić, zeby powietrze zeszło...

ok zaleje dziś do połowy i rano zobacze czy coś znikneło.

a co do tej nagrzewnicy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powietrze ucieknie przez zaworki z korku. Sprawdź czy ta nagrzewnica jest drożna

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie, że podejrzewam że korek jest już z lekka stary i może te zaworki się zużyły i powietrze nie ma gdzie ujść...

jutro z rana wyjmiemy nagrzewnice.

a czym ją wyczyścić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powietrze nie ma uchodzić, Vectra ma układ ciśnieniowy, jak na nagrzanym silniku odkręcisz korek zawsze płyn Ci ucieknie.

Dlatego sprawdza się poziom płynu na zimnym silniku i wtedy dolewa, na gorącym ma być powyżej połowy wtedy, max to ok 3/4 zbiornika przy 100/110 st

Share this post


Link to post
Share on other sites

płyn dolany do połowy zbiornika wyrównawczego. zobaczymy rano.

a powiedzcie skad ta piana w zbiorniku jak przyjechałam z trasy i poszła para z górnego węża od chłodnicy? zbiornik wyrównawczy był wtedy pusty i była tam tylko jasno brązowa piana...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jk teraz nie jeździsz to co chcesz rano widzieć ? Jak nalałeś na zimnym to przynajmniej nagrzej go do 90st i się przejedź przynajmniej z 10km i wtedy rano sprawdź poziom

Piana powstała pewnie przez odkręcanie korka na gorącym silniku, nie rób tego a mu przejdzie chyba że jest inny problem ale to musisz kilka dni prawidłowo poobserwować układ.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadmiar powietrza zejdzie przez korek. Od tego te zaworki są. Piana to raczej nic dobrego. Ciężko powiedzieć od czego się wzięła. Być może ktoś dosypywał jakiś wynalazek do uszczelniania. Nagrzewnicę płukałem bez wyjmowania. Zdjąłem węże i założyłem wąż ogrodowy. Puściłem wodę,chwilę popłukało i się naprawiło, więc może najpierw warto tak spróbować

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz już nigdzie nie pojade. Rano pojeżdże sobie troche po mieście i zostawie go do wystygnięcia wtedy zobacze ile ubyło i czy w ogóle...

a potem weźmiemy się za nagrzewnicę...

jeszcze mam problem z gaśnięciem auta w czasie drogi, ale to w innym temacie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomroczność jasna mnie dopadła i dopiero teraz zauważyłem że nie ma też ogrzewania.

Skąd wiesz że nagrzewnica jest ciepła ? Była rozbierana decha i dostałaś się do niej ?

Często za brak ogrzewania odpowiedzialny jest zawór trójdrożny, takie coś jak w tej aukcji:

Please login or register to see this link.

po tych numerach z aukcji znajdziesz więcej linków: 90566947, 90457649, 1820014, 1820138

Z góry powinien mieć wpięty przewód podciśnienia, sprawdź czy nie spadł z zaworu albo wypiął się z drugiej strony,, jeżeli nie to może trzeba by go profilaktycznie wymienić.

Zawór znajduje się w rejonie zbiornika płynu hamulcowego, tzn gdzieś koło niego poniżej.

A płynu chłodniczego po pierwszym zagrzaniu może Ci ubyć, wtedy na zimnym dolej do połowy i obserwuj następnego dnia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nagrzewnice widziałam i dotykałam, bo mój facet do połowy rozebrał tyle auta ile się dało, żeby ją zobaczyć i dotknąć.

nie była gorąca tylko ciepła

jutro zobaczymy ten zawór...

i sprawdzimy ten płyn po jeździe na zimnym silniku...

dzięki wielkie za wskazówki, jutro dam znać co wyszło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powinna mieć tyle stopni ile w obiegu, czyli przy normalnej pracy ok 80-95 przzy pełnym otwarciu zaworu. Moja parzyła dość mocno.

Zawór do wymiany raczej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to teraz niespodzianka...

rano wstaje a w zbiorniku wyrównawczym zero płynu... i zonk...

nie widać plamy, bo auto stało na trawie...

wlałam wodę, bo szkoda kasy na płyn...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie lej zwykłej wody bo zakamienisz układ. Dolej jeszcze raz i jeśli znów ubędzie i nie ma żadnych wycieków to zostaje chyba najgorsze - uszczelka pod głowicą

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...