Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Amazing 30

Opel Vectra B Zapala i gaśnie

Recommended Posts

Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post, także proszę o zrozumiałość

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Pisze tutaj w sprawie mojej Vectry 2.0 16v 98r. B+LPG. Usterka zaczęła się tydzień temu, samochód zapalał, po czym gasł, wiedziałem z doświadczenia, że powodów może być dużo, zaczałem od pompy paliwowej, bo niby chodziła, ale nie dawała paliwa na listwę, było ciepło, więc paliłem samochód z gazu, ale pompa nic nie pomogła, gdyż samochód zapalił na benzynie po czym zgasł. Kupiłem nowe wtryski, sprawdziłem, czy paliwo dochodzi do listwy, wszystko w porzadku, więc próbowałem odpalić z benzyny, samochód zapalił odrazu, i nie zgasł, zrobiłem pare km, przyjechałem do domu, zajechałem samochodem do garażu, następnego dnia sytuacja sie powtorzyla, zapalił i zgasł, wymieniłem świece, ale to nic nie pomogło. Co do czujnika położenia wałku rozrządu był wymieniany, Check gaśnie przy odpalonym samochodzie, czyli myślę, że jest w porządku z nim, proszę więc o pomoc, jeżeli ktoś mial z takim czymś problem, będę bardzo wdzieczny. Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zczytywałeś błędy z silnika? Coś pokazało? Jak rozumiem na gazie auto chodzi ok, tak? Ja bym na początek sprawdził zasilanie pompy paliwa. Czy zanika w momencie kiedy samochód gaśnie, być może masz uszkodzony przekaźnik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak zczytałem, nic nie pokazało, tak samochód chodziło i chodzi na gazie, tylko już nawet nie mam zamiaru próbować, bo jest za zimno, a parownik można tak załatwić, ale po tym jak odpalił na benzynie, na gazie też chodził ładnie. No właśnie z tym też miałem problem kolego, gdy założyłem pompe, nie miała prądu na przewodach, szukałem po bezpiecznikach i niby nie znalazłem spalonego, więc zrobiłem na krótko, z włącznikiem, ale wczoraj jak go próbowałem odpalić, wiadomo, że pompa chodzi, ale jak próbuje go kręcić, zdawało mi się, że pompa chodzi.


Byłem dopiero przy samochodzie i próbowąłem zapalić samochód z gazu. Samochód po pare kręceniach zapalił i po minucie czasu go zgasiłem, po czym spróbowałem zapalic z beznyny, i ładnie zapalił, pompa w czasie zapalania chodzi, bo ma stał y prąd, po zrobieniu na krótko, wie ktoś co to może być, bo jest to dla mnie dziwne, że odrazu nie chce tylko złapie i gaśnie, a po minucie chodzenia na gazie ładnie zapala na benzynie.

Edited by Amazing 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdzałes ciśnienie na listwie wtryskowej po zgaszeniu ? może regulator puszcza albo przekaźnik zmien od pompy

Share this post


Link to post
Share on other sites

mielaem niedawno taki przypadek, ile z tym bylo problemow

a okazalo sie ze ktos zalozyl podrabiana przeplywke i ona takie cyrki robila, po wymianie przeplywki na oryginal auto zaczelo normalnie dzialac

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale na zimnym silniku czy cały czas? Bo mi sie tak robi tylko na zimnym silnku, jak go zapale, to potem przez caly dzien mogę spokojnie podejsc i mi zapali juz bez problemu na benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie dało się rozgrzać silnika bo ciągle gasł.

Sprawdzałeś czy czujnik temp cieczy chłodzącej daje dobre wskazania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wszystko pokazuje dobrze,a co do przepływomierza to jest sprawny oryginalny tylko nie pamietam czy boscha czy siemensa.


Please login or register to see this quote.

no wlasnie nie ma cisnienia po zgaszeniu, regulator wymieniłem bo sąsiad ma taka vectre, załozyłem i nadal nie ma ciśnienia, a on na niej nie ma problemu z zapaleniem, a jak włącze pompkę to daje

Edited by Amazing 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak nie ma cisnienia to pompa nie trzyma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Gumowy przewód który łączy pompę z pokrywą, są 2, jeden do powrotu i jeden wpięty w pompę, sprawdź ten drugi oczywiście dokładnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Był juz sprawdzany, przewód suchy, benzyną nie smierdzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze byc ze pompa sama z siebie nie trzyma . Sprawdz czy masz powrut paliwa bo jak nie to pompa do wymiany. A nie smierdzi paliwem z pod maski ? Jak tak to moze gdzies oring wtrysku nie trzyma lub ten przy regulatorze

Edited by klopsik

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mam napewno powrót paliwa, bo jakby nie było to przecież by mi zalewało benzyną , a ani koło pompki ani pod maską nie smierdzi benzyna ani nie ma zadnych wycieków, mozliwe ze pompa z siebie nie trzyma ? Nowa pompka, niby zamiennik, ale z tych lepszych, 220zł, no będę musiał sprawdzić, czy inna będzie trzymać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz mozlieosc to sprawdz na uzywanej oryginalnej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przecież on jest w baku, jak może nie śmierdzieć, chyba mylisz przewody.

Chodzi o jeden z tych 2 czarnych:

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz LPG i objawy takie jak ja miałem, ale się uporałem. Otóż możliwe, iż ktoś dołożył układ odłączający pompę, gdy LPG pracuje. Natomiast okazje się, że gdy silnik był ciepły, to pracowało ok, jak był zimny z rana, to niestety odpalał, i gasł od razu. Okazało się, że podczas próby rozruchu na zimnym silniku, przez pompę na przekaźnik szedł dodatkowy impuls od strony pompki, który rozłączał przekaźnik a więc wyłączał pompę. Pomogło dołożenie diody prostowniczej w kierunku zaporowym od strony pompy - teraz działa ok.

Musiałbyś sprawdzić, jak zachowuje się napięcie między masą a pinem 86 w przekaźniku K44 od pompy paliwa, czy nie zanika, gdy auto gaśnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego wyżej napisałem, że mam zrobioną pompe paliwową na krótką, czyli mam włacznik, i mam ominięte wszystkie przekaźniki, czyli pompa cały czas mi podaje paliwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czy nie jest pęknięty i pompa pompuje ale paliwo spowrotem do baku.

To bardzo częsta usterka przez którą niektórzy wymieniają pompę a zabieg nic nie daje.

Przecież podobno wymieniałeś pompe to chyba wiesz jak go wyjąć:

Please login or register to see this link.

Edited by witek_p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wymieniałem, ale wyjmowałem tylko ten, który jest na pompie, także ok, trochę sie ociepli, i pójde go zobaczę, najlepiej całkiem wymontować pompę i dopiero potem ten przewód wyjąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy otworzyć dekiel i niech ktoś przekręci na zapłon, jeżeli pompa ruszy i poruszasz tym przewodem to od razu zobaczysz gdzie cieknie z niego.

Odpiąć da się go spokojnie bez wyciągania pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzwoniłem do gazownika, w celu umównienia się na sprawdzenie, zapytał co się dzieję i mu powiedziałem, rowniez zapytał czy na zaciag pali, wiec powiedzialem, że odrazu pali z benzyny jak i z gazu, więc doradził mi, żeby sprawdzić prad i masę, bo może być możliwe, że coś mi kradnie prąd i dlatego nie chce palić, wiem, że rozrusznik nie jest w rewelacyjnym stanie, ale pali juz potem jak go odpale na zimnym, poza tym nic mi innego prądu nie bierze, akumulator kupiłem wczoraj nowy, 55Ah 460 rozruchu, co możecie doradzić co do tego rozrusznika i prądu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nie trzeba pompy wymontowywać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usterka znaleziona

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> Sprawdziłem świece, sprawdziwłem i okazało się, że nie robi dobrej iskry, dałem za jedna 11zł firmy NGK znajomypowiedział, że czasami da się kupić poprostu na nic, kupiłem boscha szt. 25zl, po założeniu samochod opalił odrazu na zimnym silniku i co najważniejsze nie zgasł, także myślę, że po prostu kupiłem felerne świece. Także dzięki za wszelka pomoc z waszej strony i pozdrawiam:) Temat zamknięty.

Edited by Amazing 30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felerne albo po prostu nieodpowiednio dobrane ;-) Kiedyś mi źle w hurtowni dobrano do Audi (były minimalnie dłuższe od ori) i w ogóle zapalić nie chciała ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...