Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Grzegorz_j76

P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny

Recommended Posts

Co jakiś czas pojawia mi się komunikat


P1901 - Czujnik ciśn. filtra cząsteczek - za duża różnica ciśnień (75) - Obecny.


Auto wtedy traci moc oraz od czasu do czasu pojawia sie samochód z kluczykiem. Po wypaleniu DPF czy to opcome czy w trasie na jakiś czas problem ustępuje po czym wraca.


Zastanawiam się czy trzeb wymienić CZUJNIK CIŚNIENIA SPALIN DPF ALFA OPEL FIAT 1.9?

Jak tak kto gdzie on dokładnie jest w aucie?


Co należy dodatkowo zdiagnozować w aucie przy tym błędzie?

typ czujnika

BOSCH 0 281 002 783



Edited by Grzegorz_j76

Share this post


Link to post
Share on other sites

może po prostu filtr ma dosyć i już się nie dopala i nie ma takiej przepustowości jaką powinien mieć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak stoisz przodem do komory silnika to czujnik znajduje się na ścianie grodzi pomiędzy filtrem paliwa a zbiorniczkiem wyrównawczym cieczy chłodzącej.

Idą do niego dwa gumowe przewody od filtra DPF i wiązka trzech przewodów zakończona wtyczką. Rozpoznasz to na pewno.

Zacznij od wymiany (przylutowania nowej) wtyczki czujnika.

Wtyczkę kupiłem taką:

Please login or register to see this link.

Starą wtyczkę się odcina. Nie próbuj jej rozbierać bo to nie ma sensu. Dostęp jest bezproblemowy, wiązka przewodów jest długa i bardzo łatwo to samemu polutować. Po wymianie wtyczki jedź gdzieś na autostradę, żeby się DPF wypalił.

U mnie wymiana tej wtyczki załatwiła problem. Lutownica to najlepszy przyjaciel Vectry C

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by kemoth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za porade, zamawiam wtyczki. Mam nadzieje że to pomoże może żeczywiscie coś nie łaczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej - dodam coś od siebie - miałem to samo - problemem okazała się przerwana siatka elastyczna przy czujniku. Ale moim objawem było syczenie auta.

Wstawili nową siatkę, zrobiłem kilka km i znów błąd, ale zaczął wypalać, wypalił i śmiga nadal (już jakieś 20tys km)

Share this post


Link to post
Share on other sites

grzegorz mam podobny problem - czy wymiana wtyczki pomogła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. W końcu do wymiany czujnika nie doszło, okazało się ze niestety DFP już dogorywa. Przy okazji wykończył mi turbinę w aucie . Bo sie tak zapchał ze turbina sie rozleciała.

Ogólnie po diagnostyce:

Silnik mial 320tys zaczęły przepuszczać pierśnice na tłokach, co przyspieszyło padniecie DPF, przy tym jak padł DPF wykończył jeszcze turbinę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...