Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Krzysiekk884

Prędkość licznikowa a rzeczywista

Recommended Posts

Przy okazji zmiany opon na zimowe zainteresowałem się programowanym obwodem koła z tego względu, że na zimę mam 205/65/15 (obwód 203cm), a na lato 225/45/17 (obwód 199cm lecz producent przypisuje ten rozmiar do 198cm). Po zmianie opon na 205 zmieniłem obwodu koła na prawidłowy tj. 203cm ale licznik przekłamuje prędkość o 8% tj. przy licznikowych 100km/h gps pokazuje 92km/h co pokrywa się z danymi z bloków pomiarowych w op-comie. Zmieniłem więc znowu na 198cm i błąd licznika na oponach 205 zmniejszył się do 4% czyli obecnie przy licznikowej 100 wg gps mam 96km/h, ale zastanawia mnie przy tym wszystkim jak prędkość licznikowa ma się do przebiegu. Czy przebieg jest zliczany na tej samej podstawie co pokazuje op-com odnośnie bardziej dokładnej prędkości w blokach pomiarowych czy ze wskazań prędkościomierza w zegarach? Bo teoretycznie można by ustawić obwód tak żeby prędkość według wskazań prędkościomierza zgadzała się z prędkością rzeczywistą, ale co wtedy z tym zliczaniem przejechanych kilometrów?


Pytam bo jak dla mnie przekłamanie o 8% to trochę za dużo, a 4% już jak najbardziej akceptowalne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie grzebałem w VC ale prędkościomierz w VB jest fabrycznie błędnie wyskalowany. Przebieg liczy poprawnie ale oszukuje sama wskazówka. Jeśli ustawisz prawidłowy obwód koła to przebieg będzie liczył poprawnie a wskazówka będzie oszukiwała więcej. Jeśli dasz mniejszy obwód koła będzie biło więcej przebiegu. Zrób sobie taki test. Stań na drodze, skasuj dzienny licznik i zobacz przy którym słupku drogowym stoisz. Przejedź powiedzmy 10km według słupków i zobacz ile pokaże licznik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co mi wiadomo w każdym aucie licznik zawyża i jest to działanie celowe. Licznik w aucie nie może zaniżać wskazań, a ze względu na stosowanie różnych rozmiarów kół istnieją jakieś widełki. Pewnie im mniej możliwości kombinacji z kołami tym mniejszy błąd wskazań prędkości.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powyżej 100km/h prędkość rzeczywista może być mniejsza nawet o 15% od wskazywanej na zegarach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z moich obserwacji jest stała procentowo. Robiłem test tyle że na przestawionym obwodzie co dawało błąd 4% przy 100km/h i przy 180km/h na gps było 173 przejazd chwilowy w ramach testu na co dzień raczej tak nie jeżdżę

Share this post


Link to post
Share on other sites

są nawet na to przepisy w prawie EU ale sami rozumiecie ,że taki mądry to nie jestem i nie zacytuję . dziwne ale tak ma być

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...