Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Krzysiekk884

Prędkość licznikowa a rzeczywista

Polecane posty

Przy okazji zmiany opon na zimowe zainteresowałem się programowanym obwodem koła z tego względu, że na zimę mam 205/65/15 (obwód 203cm), a na lato 225/45/17 (obwód 199cm lecz producent przypisuje ten rozmiar do 198cm). Po zmianie opon na 205 zmieniłem obwodu koła na prawidłowy tj. 203cm ale licznik przekłamuje prędkość o 8% tj. przy licznikowych 100km/h gps pokazuje 92km/h co pokrywa się z danymi z bloków pomiarowych w op-comie. Zmieniłem więc znowu na 198cm i błąd licznika na oponach 205 zmniejszył się do 4% czyli obecnie przy licznikowej 100 wg gps mam 96km/h, ale zastanawia mnie przy tym wszystkim jak prędkość licznikowa ma się do przebiegu. Czy przebieg jest zliczany na tej samej podstawie co pokazuje op-com odnośnie bardziej dokładnej prędkości w blokach pomiarowych czy ze wskazań prędkościomierza w zegarach? Bo teoretycznie można by ustawić obwód tak żeby prędkość według wskazań prędkościomierza zgadzała się z prędkością rzeczywistą, ale co wtedy z tym zliczaniem przejechanych kilometrów?


Pytam bo jak dla mnie przekłamanie o 8% to trochę za dużo, a 4% już jak najbardziej akceptowalne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie grzebałem w VC ale prędkościomierz w VB jest fabrycznie błędnie wyskalowany. Przebieg liczy poprawnie ale oszukuje sama wskazówka. Jeśli ustawisz prawidłowy obwód koła to przebieg będzie liczył poprawnie a wskazówka będzie oszukiwała więcej. Jeśli dasz mniejszy obwód koła będzie biło więcej przebiegu. Zrób sobie taki test. Stań na drodze, skasuj dzienny licznik i zobacz przy którym słupku drogowym stoisz. Przejedź powiedzmy 10km według słupków i zobacz ile pokaże licznik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Z tego co mi wiadomo w każdym aucie licznik zawyża i jest to działanie celowe. Licznik w aucie nie może zaniżać wskazań, a ze względu na stosowanie różnych rozmiarów kół istnieją jakieś widełki. Pewnie im mniej możliwości kombinacji z kołami tym mniejszy błąd wskazań prędkości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 100km/h prędkość rzeczywista może być mniejsza nawet o 15% od wskazywanej na zegarach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji jest stała procentowo. Robiłem test tyle że na przestawionym obwodzie co dawało błąd 4% przy 100km/h i przy 180km/h na gps było 173 przejazd chwilowy w ramach testu na co dzień raczej tak nie jeżdżę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

są nawet na to przepisy w prawie EU ale sami rozumiecie ,że taki mądry to nie jestem i nie zacytuję . dziwne ale tak ma być

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...