Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

sebekzertka

Vectra b 2.0 DTI nie nagrzewa się silnik

Recommended Posts

Dobry wieczór

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam problem poza poduszką z moja Viki

Opel Vectra b hb X 20 DTH 99r polift

i po przejechaniu normalnym trybie iasto i trasa po 25km wskazówka w okolicy 2 / 3 niebieskiej kreski...

spalanie wzgledem komputera i wlasnych wskazan 7/8l ON tylko Lotos Dynamic

Troche zimno sie robi i ogrzewanie mimo ustawienia climatronic na 27st powoli grzeje...

klimatyzacja sprawna

plyn chlodniczy wymieniony w ASO - niestety z tymi oslonami pod autem nie dawalem rady to na wymiane pojechal do fialkowskiego

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

gdzie szukac problemów??

jak z poduszka od strony rozrzadu sie uporam wezme sie za to:)

pozdrawiam z Cieszyna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weź Ty kolego termostat zmień

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam

a można zweryfikować czy to termostat.?

a odnosnie termostatu...

która opcja

TERMOSTAT WAHLER OPEL OMEGA VECTRA B 2.0 2.2 DTH

czy wkład i uszczelka??

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

i co zmiana termostatu poza wyzsza tem silnika i lepszym grzanie daje spalanie tez zmieni sie czy to zostanie;0

Edited by sebekzertka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żeby sprawdzić czy to termo: wsiadasz w auto (zimny silnik), jedziesz normalnie tak z 6 do 8km, zatrzymujesz, gasisz, otwierasz maskę i dotykasz tego grubego węża gumowego co idzie od termo do chłodnicy. Ma być zimny. Jeśli ciepły, lekko ciepły lub letni - termo puszcza czyli zepsuty. Lepiej wymienić z obudową MOIM ZDANIEM. Ale równie radzą. Z obudową dlatego że może ona mieć wrzery lekkie i będzie potem i tak przepuszczać.

Aha, spalanie oczywiście spadnie bo ciepły silnik to mniejsze dawki paliwa. No i komfort w aucie inny, olej szybciej ma optymalną temp. pracy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego tak jak w poście wyżej, sprawdź nagrzanie węży, jeżeli ten od termostatu będzie ciepły, a temp. na wskaźniku taka jak pisałeś to termostat do wymiany, aczkolwiek jestem na 99% pewny że to jego wina. Zmień razem z obudową tylko nie szczyp się na buble Maxgear itp tylko kup porządny np. Wahlera. Te tanie lubią szybko siadać, w moim benzyniaku taki tani padł... po dwóch tygodniach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zależy na jaki wkład trafisz. Ja kiedyś zmieniałem tylko wkład i 3 lata działał jak powinien a potem vectra poszła w ludzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam mam taki problem że auto na wolnych obrotach nie grzeje. Grzeje ładnie powyżej 2 tys obrotów. Co może być tego przyczyną? Temperatura bardzo powoli rośnie(chłodnica zasłonięta). Ostatnio zauważyłem że lubi korkiem wypluć płyn

Termostat wymieniony, chłodnica odsłonięta temperatura ładnie rośnie i trzyma 90 stopni lecz nadal jest to samo że grzeje tylko powyżej 2 tys obrotów a na postoju leci zimne powietrze. Co to może być za przyczyna??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zawór nagrzewnicy? Być może jest przymknięty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej wymienić

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedzie wymiana pompy bo chyba ona nawaliła. Zaworek ominięty i nic to nie dało.

Edited by marcino8688

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw sobie sprawdź wodą nawet nagrzewnicę (tę małą chłodniczkę) czy ładnie przepuszcza płyn - może jest już lekko przypchana i jak masz wyższe obroty to masz jednocześnie wyższe ciśnienie w układzie wodnym i szybsze krążenie przez nią - co powoduje oddawanie lepsze ciepła. Pomacaj najpierw na wolnych obrotach przewody idące do nagrzewnicy i na wyższych też czy jest różnica w temp rurki tej powrotnej (UWAGA! może być niewygodnie i źle dostać - uważaj żebyś do jakiegoś paska czy coś nie dotknął żeby Ci jakiejś biedy nie narobiło podczas pracy silnika)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nowy termostat, nowa pompa, nowy płyn a poprawy nie ma. układ przepłukany. Auto na wolnych obrotach ma juz 90 stopni i jak odkrecam korek od zbiorniczka to dlugo syczy widac powietrze z tych cienkich wezyków no i wywala płyn. A jeśli dam gazu tak do 3 tys to po chwili mimo to za korek zakrecony to i tak wydobywa sie plyn z pod niego. Mam juz obawy że to uszczelka pod głowica.


Auto na wolych obrotach rozgrzane miało 95 stopni, węże od nagrzewnicy zimne. Gdy dodałem gazu 3.5 tys obr zaczeło dmuchać ciepłem temperatura spadła no i węże zrobiły się cieplejsze od nagrzewnicy

Podczas jazdy spokojnej temperatura waha się miedzy 85 a 90 stopni. Po przejechaniu ok 20 km wąż od termostatu twardy o letni, węże od nagrzewnicy letnie. Z nadmuchu zimne powietrze

Byłem teraz auto jeszcze odpalić i trzymałem chwile na obrotach ( żeby odpowietrzyć dobrze). Trzymając obroty 3tys auto miało temp 93stopnie i grzało tak że parzyło w ręke, Po chwili zauważyłem że z pod korka wydobywa sie płyn a w tym czasie zaczęło chłodne powietrze wiać. A jak przestało płyn wywalać to znów dmuchało gorącym powietrzem. Taka sytuacja powtórzyła sie 3 razy a obroty non stop 3tys. Gdy włączył się wentylator -+96 stopni puściłem gaz i po chwili zgasiłem auto. Odkręcałem po woli korek od zbiorniczka to wydobywało sie powietrze i płyn też chciał wylatywać.

Miał ktoś podobna sytuację? Czy to normalne przy odpowietrzaniu??

Edited by marcino8688

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...