Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Dobry wieczór

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Mam problem poza poduszką z moja Viki

Opel Vectra b hb X 20 DTH 99r polift

i po przejechaniu normalnym trybie iasto i trasa po 25km wskazówka w okolicy 2 / 3 niebieskiej kreski...

spalanie wzgledem komputera i wlasnych wskazan 7/8l ON tylko Lotos Dynamic

Troche zimno sie robi i ogrzewanie mimo ustawienia climatronic na 27st powoli grzeje...

klimatyzacja sprawna

plyn chlodniczy wymieniony w ASO - niestety z tymi oslonami pod autem nie dawalem rady to na wymiane pojechal do fialkowskiego

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

gdzie szukac problemów??

jak z poduszka od strony rozrzadu sie uporam wezme sie za to:)

pozdrawiam z Cieszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Weź Ty kolego termostat zmień

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam

a można zweryfikować czy to termostat.?

a odnosnie termostatu...

która opcja

TERMOSTAT WAHLER OPEL OMEGA VECTRA B 2.0 2.2 DTH

czy wkład i uszczelka??

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

i co zmiana termostatu poza wyzsza tem silnika i lepszym grzanie daje spalanie tez zmieni sie czy to zostanie;0

Edytowano przez sebekzertka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić czy to termo: wsiadasz w auto (zimny silnik), jedziesz normalnie tak z 6 do 8km, zatrzymujesz, gasisz, otwierasz maskę i dotykasz tego grubego węża gumowego co idzie od termo do chłodnicy. Ma być zimny. Jeśli ciepły, lekko ciepły lub letni - termo puszcza czyli zepsuty. Lepiej wymienić z obudową MOIM ZDANIEM. Ale równie radzą. Z obudową dlatego że może ona mieć wrzery lekkie i będzie potem i tak przepuszczać.

Aha, spalanie oczywiście spadnie bo ciepły silnik to mniejsze dawki paliwa. No i komfort w aucie inny, olej szybciej ma optymalną temp. pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego tak jak w poście wyżej, sprawdź nagrzanie węży, jeżeli ten od termostatu będzie ciepły, a temp. na wskaźniku taka jak pisałeś to termostat do wymiany, aczkolwiek jestem na 99% pewny że to jego wina. Zmień razem z obudową tylko nie szczyp się na buble Maxgear itp tylko kup porządny np. Wahlera. Te tanie lubią szybko siadać, w moim benzyniaku taki tani padł... po dwóch tygodniach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To zależy na jaki wkład trafisz. Ja kiedyś zmieniałem tylko wkład i 3 lata działał jak powinien a potem vectra poszła w ludzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam mam taki problem że auto na wolnych obrotach nie grzeje. Grzeje ładnie powyżej 2 tys obrotów. Co może być tego przyczyną? Temperatura bardzo powoli rośnie(chłodnica zasłonięta). Ostatnio zauważyłem że lubi korkiem wypluć płyn

Termostat wymieniony, chłodnica odsłonięta temperatura ładnie rośnie i trzyma 90 stopni lecz nadal jest to samo że grzeje tylko powyżej 2 tys obrotów a na postoju leci zimne powietrze. Co to może być za przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może zawór nagrzewnicy? Być może jest przymknięty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej wymienić

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bedzie wymiana pompy bo chyba ona nawaliła. Zaworek ominięty i nic to nie dało.

Edytowano przez marcino8688

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

najpierw sobie sprawdź wodą nawet nagrzewnicę (tę małą chłodniczkę) czy ładnie przepuszcza płyn - może jest już lekko przypchana i jak masz wyższe obroty to masz jednocześnie wyższe ciśnienie w układzie wodnym i szybsze krążenie przez nią - co powoduje oddawanie lepsze ciepła. Pomacaj najpierw na wolnych obrotach przewody idące do nagrzewnicy i na wyższych też czy jest różnica w temp rurki tej powrotnej (UWAGA! może być niewygodnie i źle dostać - uważaj żebyś do jakiegoś paska czy coś nie dotknął żeby Ci jakiejś biedy nie narobiło podczas pracy silnika)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nowy termostat, nowa pompa, nowy płyn a poprawy nie ma. układ przepłukany. Auto na wolnych obrotach ma juz 90 stopni i jak odkrecam korek od zbiorniczka to dlugo syczy widac powietrze z tych cienkich wezyków no i wywala płyn. A jeśli dam gazu tak do 3 tys to po chwili mimo to za korek zakrecony to i tak wydobywa sie plyn z pod niego. Mam juz obawy że to uszczelka pod głowica.


Auto na wolych obrotach rozgrzane miało 95 stopni, węże od nagrzewnicy zimne. Gdy dodałem gazu 3.5 tys obr zaczeło dmuchać ciepłem temperatura spadła no i węże zrobiły się cieplejsze od nagrzewnicy

Podczas jazdy spokojnej temperatura waha się miedzy 85 a 90 stopni. Po przejechaniu ok 20 km wąż od termostatu twardy o letni, węże od nagrzewnicy letnie. Z nadmuchu zimne powietrze

Byłem teraz auto jeszcze odpalić i trzymałem chwile na obrotach ( żeby odpowietrzyć dobrze). Trzymając obroty 3tys auto miało temp 93stopnie i grzało tak że parzyło w ręke, Po chwili zauważyłem że z pod korka wydobywa sie płyn a w tym czasie zaczęło chłodne powietrze wiać. A jak przestało płyn wywalać to znów dmuchało gorącym powietrzem. Taka sytuacja powtórzyła sie 3 razy a obroty non stop 3tys. Gdy włączył się wentylator -+96 stopni puściłem gaz i po chwili zgasiłem auto. Odkręcałem po woli korek od zbiorniczka to wydobywało sie powietrze i płyn też chciał wylatywać.

Miał ktoś podobna sytuację? Czy to normalne przy odpowietrzaniu??

Edytowano przez marcino8688

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...