Jump to content
XXX ZLOT

NOWY TEMAT - NOWY OŚRODEK

ZAPRASZAMY DO REZERWACJI

https://forum.vectraklub.pl/forum/329-xxx-zlot-vkp-20-23062019/

 

 

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Wolf

Naprawa kierunkowskazów. Poradnik by Wolf

Recommended Posts

Siemanko wszystkim w związku z pojawiającymi się problemami w naszych Vikusiach z kierunkami postanowiłem zrobić poradnik dotyczący naprawy przepalonej żarówki / zaśniedziałego styku kierunkowskazy z przodu który objawiał się szybkim miganiem kierunku.

Dzięki tej metodzie :

1. Nie zdejmujesz całkowicie zderzaka

2.Nie odłączasz sprysków lamp oraz halogenów

3.Nie odłączasz lampy

4. Nie pojawiają się żadne błędy na kompie ( z powodu odłączenia jednych z powyższych urządzeń )

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_rolleyes.gif" alt=":rolleyes:">

Pacjent :

Opel Vectra C Polift reflektory soczewkowe xsenon skrętny + doświetlanie zakrętów

Problem :

Przepalona żarówka kierunkowskazu przód / zaśniedziały styk żarówki ( gniazda ) = szybkie miganie pozostałych kierunków

Czas naprawy - poziom trudności :

37 minut ( z zegarkiem w ręku

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_ok.gif" alt=":ok:"> ) - każdy który umie prosto trzymać śrubokręt

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dash.gif" alt=":dash:">

Narzędzia potrzebne :

7b96539638430b4fmed.jpg

Zabieramy się do pracy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_piwoj.gif" alt=":piwoj:">

1. Odkręcamy częściowo zderzak

ea3c4ec2db53617bmed.jpg

- otwieramy maskę i odkręcamy kluczem trox ( gwiazdka ) śruby od gila 1 , 2 , 3 , 4

- wyciągamy wszystkie spinki zderzaka z dołu auta ( kombinerki ) 4 sztuki

- u mnie kierunek do wymiany to była lewa strona więc odkręcamy 2 śrubki trox ( gwiazdka ) łączenia nad kola skręcamy koła w przeciwnym kierunku by nam ułatwić dojście

- by maksymalnie ułatwić luz zderzaka odkręcamy 2 śrubki u dołu auta (róg) mocowanie dolnej części zderzaka z osłoną dolną silnika

Gdy odkręcimy wszystko delikatnie ściągamy do siebie zderzak ( u mnie zeszło bez problemu )

Widok ściągniętego częściowo zderzaka

f77ce86c857268damed.jpg

2 . Zabieramy się za lampę

- odkręcamy ( klucz 8 ) 3 śrubki lampy dwie z góry jedną z dołu.

8adede818206282emed.jpg

po odkręceniu delikatnie wysuwamy lampę do siebie i tu uzyskujemy pełen dostęp do lampy ( xsenon żarnik i kierunek )

7a9e5207d0aff715med.jpg

3. Przekręcamy obudowę żarówki kierunkowskazu i wyciągamy żarówkę razem z obudową.

U mnie winowajcą był zaśniedziały styk obudowy

ccdd9aba6d0397cdmed.jpg

żarówka u mnie była w porządku ale ze względów pewności 100 procentowej załatwieniu problemu także ją wymieniłem

d4254861a13be954med.jpg

Wkładamy żarówkę do obudowy i wszystkie styki czyścimy ( delikatnie przeszlifujemy ) dowolnym papierem ściernym ten zabieg zapewni prawidłowy przewód napięcia i tak gotową żarówkę z obudową wkładamy do lampy.

4. Lampe wsuwamy na miejsce skręcamy ją z powrotem ( 3 śrubki ) nasuwamy na swoje miejsce zderzak oraz także przykręcamy wszystkie śrubki w odwrotnej kolejności.

5 . Gotowe cieszymy się pełno działającymi kierunkami.

009aed6aa87459dcmed.jpg

Sposób prosty i szybki. Mam nadzieje że pomogłem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_bry.gif" alt=":bry:">

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_dobranoc.gif" alt=":dobranoc:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle że na ogół problemem jest wypalający się styk w obudowie klosza a nie gniazda żarówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mnie było gniazdo żarówki

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

I mnie to dopadło lecz prawa strona lecz w moim przypadku prawie mam wypalony styk od masy w oprawie lampy na chwilę obecną wstawiłem dpasowaną blaszkę i jest OK lecz na jak długo to się okaże w praniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak się okazało problem powrócił po około 4 miesiącach

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Na chwile obecną gniazdo lampy zostało przeczyszczone ponownie oraz wygięta blaszka by był styk teraz działa zobaczymy jak długo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

A u mnie właśnie wczoraj problem zaczoł się powtarzać więc nie długi się pocieszyłem - nie uśmiecha mi się kupować nowej lampy a z rozklejaniem to wiem, że są problemy pytanie jak to teraz naprawić, czy jest jakiś klej, masa, która to przepuszczałaby prąd ? Zastanawiam się co jest tego powodem za duże napięcie (ale to jest masa )

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> złe styki (przegrzewanie się)

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Edited by d.marco

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyczyść dokladnie i dobrze papierem styk w obudowie żarówki wygnij śrubokrętem do granic możliwości styk żarówki i jeszcze raz to gniazdo lampy papierem przeleć do tego wymień żarówkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

sęk w tym, że u mnie w obudowie lampy ta blaszka (masa -) jest tak wypalona, że jej kształt przypomina literę U w środku jest wypalone i trzeba w to brakujące miejsce wstawić coś (wlutować) aby był porządny styk a dlaczego mówisz abym wymienił żarówkę sądzisz, że ona jest tego powodem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żarówkę wymieniłbym w pierwszej kolejności poprzecierałbym te styki później i wtedy bym zobaczył jak to się zachowuje. Daj foto tego jak to wygląda

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto to mogę dopiero jutro zapodać ale wygląda to tak jak pisałem ta blaszka jest tak wypalona, że pozostało tylko coś na wzór litery U i wkładając oprawkę z żarówką siłą rzeczy nie ma dobrego styku i wywala komunikat o sprawdzeniu prawego kierunku.


Please login or register to see this link.

tu są fotki jak to wygląda po wyjęciu żarówki wraz z oprawką

Share this post


Link to post
Share on other sites

No faktycznie nie wygląda to zaciekawię

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_sad.png" alt=":(" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/sad@2x.png 2x" width="20" height="20">

Niestety innej opcji u ciebie nie widzie jak dosztukowanie takiej blaszki ( wywalenie tego co Ci pozostało i na wzór dorobienie nowej ) bo za używanego AFL-a 600 zł Ci się nie uśmiecha dać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_blink.png" alt=":blink:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do wywalenia to nie bardzo gdyż do niej jest przylutowany kabelek (-) obecnie wstawiłem (nałożyłem) na pozostałą blaszkę drugą na wzór i jakoś wsadziłem oprawkę wraz z żarówką tylko ile to wytrzyma

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mysli.gif" alt=":mysli:"> bo w innym przypadku trzeba by rozklejać lampę i dorabiać od nowa wraz z podłączeniem przewodu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem ciekaw czy rozklejenie lampy w Poliftach przeszło by sposobem z przed lifta ( piekarnik ) bo jak tak to mógłbyś ją całkowicie rozkleić i zrobić to porządnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

raczej NIE tak gdzieś wyczytałem ale są osoby co malują lampy wewnątrz poliftowe i oni mają swoje sposoby na to tylko ile i dlaczego tak drogo

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odświeżam.
Koledzy dopadł mnie ten sam problem z kierunkowskazem. Wykręciłem reflektor, wyciągnąłem obudowe żarówki i teraz mam problem, mianowicie co na tych zdjęciach jest nie tak? brakuje czegoś? Nie wiem jak to powinno prawidłowo wyglądać, (lewy jestem z tego)

Please login or register to see this image.

IMG2276JP_srnxhqs.jpg

IMG2275JP_srnxhqq.jpg

IMG2274JP_srnxrpr.jpg

Edited by bandzior999

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć ja dzisiaj właśnie rozebrałem zderzak i się bawiłem z tym kierunkiem i wygląda to u mnie podobnie, zastanawiam się tylko z jednym na 2 zdjęciu ta blaszka nie jest w całości tylko taka jakby wycięta u mnie to wygląda tak samo. Pytanie czy tak ma być czy to powinna być pełna blaszka? No i na 4 zdjęciu to ja u ciebie kolego nie widzę jednego styku, chyba że tak zdjęcie przekłamuje, ale tu powinna być blaszka.

Zrobiłem to wczoraj, ta blaszka o której pisałem była wypalona w kształt litery U, dodałem tam małą blaszkę i zalałem to cyną. Żarówka wkręcona i świeci teraz tylko pytanie na jak długo to wystarczy.

Edited by Marfo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj problem z kierunkiem w lampie powrócił. Także równo miesiąc wytrzymało. Podejrzewam że cyna puściła jak wkręcałem obudowę z żarówką, a od drgań gdzieś wypadło i nie ma styku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podjedź sobie do nich:

Please login or register to see this link.

Z tego co mi wiadomo, jest to najbliższy handlarz z naszego regionu, który specjalizuje się w oplach. Dostaniesz u nich cały element i będziesz miał zrobione jak trzeba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko to musiałbym całą lampę wymienić. Bo samego gniazda w lampie nie da się wymienić, a gniazdo żarówki nowe kosztuje grosze to nie warto się w używki bawić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

u siebie mam do samo czyli jakis fabryczny bubel.. tylko u siebie nie dalem rady nic tam dolutowac,, wogole cyna nie przywierala.. a czesto cos lutuje wiec wiec jak sie to robi.. bo wyjecie tego plastikowego koleczka z blaszkami jest nierealne przez otwor na zarowke a szkoda bo bylo by znacznie latwiej...

Marfo ogarnales to jakos u siebie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, dokładnie zrobiłem tak że kupiłem blaszki takie jak do styków i pasowały na szerokość idealnie. Zagialem ja i wsadzalem między plastik lampy i ten wypalony styk. Jak już się mocno wpasował to zakrecilem żarówkę z oprawą i działa. Potem jeszcze to można dogiąć mocniej, ja to cienkim śrubokrętem robiłem. Lutowanie to była masakra dokładnie na 3 tygodnie wystarczyło, a potem cyna puściła i zabawa od nowa była.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

gdzie to dokupic? (w jakims elektrycznym) jak to wyglada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mówiąc wprost wziąłem z pracy :-D zwykle blaszki na styki, pewnie w elektrycznym to dostaniesz tylko sobie zmierz jaki szeroki musi być :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odświeżę kotleta ... chodzi mi o działające fotki z postu czy ktoś posiada bo mi nie działają.

Mam zamiar u siebie robić przód od strony pasażera ponieważ co jakiś czas wyświetla komunikat o spalonej żarówce i szybko migają kierunki ale jak uderzę w lampę to na chwilę pomaga... to żarówka czy styki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na 100% to styk mialem u siebie taki sam objaw, naprawilem, podzialalo z 2-3miesiace i znowu to samo. Naprawilem i aktualnie jeszcze, dziala ale przy wymianie zarnikow planuje zajac sie tym juz na powaznie i zrobic to na dluzej, mile widziane na zawsze ;)

 

zdjecia niestety nie dzialaja, to dosyc czesty problem ostatnio na forum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...