Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
polacek

Nie pali na ciepłym, szarpie silnikiem, siwy dym

Recommended Posts

Witam,

vc 2.2 dti 2003r


Samochód bardzo ciężko pali na zimnym, a na ciepłym wogóle. Po odpaleniu szarpie silnikiem tak jakby na trzy gary chodził. Przy próbie ruszenia i przejechaniu 50m kopci (nie strasznie) na siwo. Obroty pompy na biegu jałowym 450-460. Wymieniony czujnik położenia wału korbowego.

p0115-07 obieg prądowy temperatury płynu chłodzącego silnika za mocne wejście
p1590-04 obwod zaworu elektro magnetycznego podciśnienia obwod otwarty
p0380-0b obwod urządzenia żarzącego niskie napięcie
p0300-fb diagnostyka obwodu wysokiego ciśnienia wadliwe działanie
p0149-5b odwód sterownika czasem wtrysku wadliwe działanie


Po skasowaniu zostaje tylko bład p1590-04 lecz on był zawsze i nic z samochodem się nie działo.

Czy jest możliwe żeby czujnik obrotu pompy pokazywał dobre obroty mino że jest uszkodzony, a na ciepłym wogóle nie pali chyba wszystko na to wskazuje ? podobnie miałem z czujnikiem ciśnienia oleju na zimnym było ok, a na ciepłym świeciła się kontrolka oleju. Co to tym sądzicie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie miałem do czynienia z tym silnikiem ale jesli chodzi o pompę w tym motorku to najczęsciej wine ponosi sterownik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tyle tez wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> mechanicznie powinna wytrzymać 500tyś. Co sądzicie o czujniku halla ? gdyby padł tranzystor to chyba autko w ogóle by nie odpaliło?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie do końca. U mnie jak padł to samochód gasł czasami na wolnych obrotach aż pewnego razu po zakupach w markecie już nie odpalił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Cały czas bez zmian, a najlepsze to że nie ma żadnego błędu... wymieniłem 4 świece (2 były ok) wyczyściłem egr, wymieniłem filtr paliwa i udało się zapalić, ale na zaciąg kolega ciągnął mnie prawie pól kilometra i dopiero zapalił, próbowałem odpowietrzać luzując nakrętkę przy wtryskiwaczu, dolewając ropy do filtra, ale to nic nie dało. Udało się odpalić i samochód dymi na siwo niebiesko(dym gryzie po gardle), obroty i moc ok. Po odpaleniu i próbie przyspieszenia do 2tys obrotów silnik głośniej pracował jakby na sucho (olej jest) dużo głośniej niż zwykle, Po odłączeniu czujnika temp tego przy termostacie (lewa dolna cześć kolektora dolotowego - czy to czujnik temp ?) włączył się wentylator. Silnik nagrzał się do 57 stopni i tyle. Nie wiem dlaczego cały czas wlewa się płyn (górny wąż) z powrotem do zbiorniczka wyrównawczego? Termostat cały czas otwarty ? Po zgaszeniu silnika nie odpala przy 57 stopniach silnika nie grzał świec. Po odłączeniu czujnika temp tego przy kolektorze grzał świece, ale załączył się wentylator silnik odpalił i zaraz zgasł. Obroty pompy ok, kąt wtrysku 19-21(sprawdzane op comem)

Ktoś pomoże nie mam pojęcia co mu jest

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_mellow.png" alt=":mellow:">

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

palcie na zaciąg dalej to na pewno pompa przeżyje 500 tyś... filterek do pełna pompka ręczna i tak się odpowietrza układ a nie ciąganie zacieranie pompy! druga sprawa jak z paliwem po odkręceniu rurek od wtryskiwaczy jest duże ciśnienie czy sika jak u emeryta? na plaku jak chodzi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem rozwiązany.

Uważasz że palenie na zaciąg złe, ale psikanie plakiem, dezodorantami jest ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro rozwiązany to napisz co i jak - się przyda komuś. Zaciąg i Plack - ta sama zasada i skuteczność i męka dla pompy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

......................i ryzyko zerwania rozrzadu.

Napisz co było przyczyna , sam jestem bardzo ciekaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie wszyscy ciekawi, a nikt nie pomoże...

NIe użytkowałem samochodu przez 3 miesiące, dwa tygodnie temu siostra przez przypadek zatankowała benzynę i teraz prawda wyszła na jaw. Podejrzewałem czujnik halla w pompie, ale na szczęście to nie to - nowy czujnik 1800zś

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem takie podejrzenie - ale aż głupio było pytać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja nawet przez chwilę nie pomyslałem o tym. Wogóle nigdy takiego przypadku nie przerabiałem to niezbyt wiedziałem co się z samochodem wtedy dzieje. Wtryski i pompa ocalały po takiej katordze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, samochód smiga jak nowy

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Dodam że teraz odpala od strzała przy np -3 bez grzania swiec

Edited by polacek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...