Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
gracek

Nie odpala po długim postoju - prośba o pomoc

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam pewien problem z autem żony. Dostała auto służbowe, a Vectra kilka miesięcy stała nieużywana. Przyszedł czas, aby ją sprzedać, ale auto nie odpala.

To co było robione do tej pory to wymiana filtra paliwa i próba odpalenia na samostarcie, która nie dała efektu.

Proszę o rady gdzie szukać problemu ?

Bardzo dziękuje

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by gracek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wpierw napisz jaki masz silnik


tu masz mase o trudnym odpalaniu !

Please login or register to see this link.

Edited by neo_82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zapewne porządnie zapowietrzona

jeśli nie odpaliła mimo psikania plackiem - proponuje podac paliwo bezpośrednio z bańki do pompy pomijajac filtr i wtedy próbowac na samostarcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Gdzie szukać oznaczenia ? Dziś będę miał pewnie wgląd do dowodu jak żona znajdzie, a auto stoi u mechanika. Vectra sedan 2.0 DTI 101km. Rok prod. 2001 1-sza rej. 2002

Wydaje mi się, że jest to silnik: Y20DTH

Sprawdzę tą opcję w psikaniem z pominięciem filtra.

Edited by gracek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

oznaczenie silnika

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Już podałem wyżej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zalej świeże paliwo, albo na hol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proszę o sugestie jeśli psikanie nie da rezultatu. Problemu pewnie będzie trzeba szukać w komorze spalania...wtryski, uszczelniacze ? Wolałbym nie wymieniać co popadnie tylko dojść co konkretnie

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

gracek , marcinek w 3 poście napisał jak masz spróbować odpalić

X20DTH to przedlift

Y20DTH polift


warto przelewy sprawdzić z trójnikami

Share this post


Link to post
Share on other sites

neo x20dth występował również w poliftach. Taka dygresja bo znaczenia w tym temacie nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki neo. Poczytałem troszkę na forach i wg mnie najbardziej prawdopodobne:

1. Zapowietrzenie lub uszkodzenie ( pompa )

2. Przeskoczył łańcuch rozrządu

3. Brak kompresji ( pierścienie,zawory )

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 i 3 możesz wykluczyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Najświeższa informacja

Kompresja na cylindrach

1) 2,5

2) 6

3) 0

4) 5

Co dalej ? Już się boję ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli podwiesiło go na zaworach pewnie... linka i na hol aż zapali.

Marcinek a powiedz mi dlaczego mozna wykluczyc brak kompresji, lub to ze przeskoczył rozrzad? po takim postoju w starym dieslu wszystko jest mozliwe...

Ale u autora tematu na pewno po prostu podwiesiło silnik na samoregulatorach (szklankach), czyli zwowory sie nie domykaja, i tak jak mowie, linka i na hol i nie obawiac sie niczego, kiedys musi załapać

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chyba ze pierscienie sie roz****** to wtedy inna historia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Holować i się nie bać... gorzej nie będzie, najwyżej zapali

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oj nie raz swojego targałem i można naprawdę długo tak jechać...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jeszcze nie słyszałem o takim przypadku poza porządnym zapowietrzeniem - dlatego wykluczyłem. Ale jak widać wszystko jest możliwe. Nawet to że w baku jest benzyna. Ludzie czasami wpadają na forum, proszą, pytają - ale od siebie mało piszą... Taka dygresja odnośnie innych, niedawnych tematów - i kto wie czy tu nie podobnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Był targany na holu i nic. Dziwi fakt, że brak kompresji na wszystkich czterech cylindrach. Przeskoczenie rozrządu możliwe, ale z tego co wiem bardzo .. bardzo mało prawdopodobne. Jeśli tak by było to pewnie spustoszenie w silniku jakieś by było.

Teraz pewnie należałoby zdjąć głowicę i byłoby cokolwiek więcej widać. W sumie mogłoby to oznaczać dalszą zabawę i wymianę wielu elementów. Nie wiem, czy w to brnąć bo samo rozmontowanie głowicy i zamontowanie to ok. 1000 zł.

Jeśli czegoś nie wymyślę to chyba trzeba będzie sprzedać jako auto uszkodzone. Ktoś chętny ?

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wersja CDX, grzane fotele, klima, ksenony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym wziął może - ale za daleko mam żeby to targac :-)

Podeślij jakieś szczegóły o tym aucie na meila marcinek180@gmail.com Foty też by się przydały

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiec ja bym zrobił tak, zdjac pokrywe zaworow, kolektor ssacy, odkrecic stopki od wałka rozrządu,odchylić go (wczesniej łańcuch rozrzadu spiąć jakas trytytka z kołem od wałka) odkrecic trawersy i powyciagac szklanki (samoregulatory). Potem na małej prasie "wypompować" olej ze szklanek, i złożyć wszystko spowrotem. Jesli po takim zabiegu nie odzyska kompresji to jedyne co mozliwe to pozapiekane, połamane pierscienie. Dzisiaj w taki sposób wskrzeszałem omege 2.2 dti, też stała długo, i okazalo sie po prostu ze szklanki podwieszały silnik.

Jezeli silnik jest "podwieszony" na szklankach to kazdy mechanik to rozpozna po charakterystycznym kręceniu silnika:) wtedy silnik kreci jakby akumulator mial 500 Ah a nie 75 heh

A w tym silniku jakby rozrzad przeskoczył to bys to słyszał

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo wystarczy 2 zabki zeby przeskoczył a rozpieprzy zawory. Takze o to był bym spokojny

Edited by Adam92

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć Adam92

Dzięki za sugestie sprawdzoną w realu

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wszystko można sprawdzić tylko teraz obawiam się, że jeśli przyniesie to efekt i odpali na plaka po tym zabiegu to może potem nie odpalać na wtryskach ... pompa nieszczelna, układ paliwowy i zacznie się spirala wydatków i rzeczy, które trzeba przy okazji powymieniać.

Opcja o której wspomniałeś będzie mnie kosztować jakieś 350-400 zł i nie gwarantuje to, ze będzie wszystko OK. Głowa mnie rozbolała ... ehhhh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego mi rozebranie tego wszystkiego i złożenie zabrało 1.5 godziny, w tym ze 3 przerwy na fajke, wiec watpie zeby to moglo kosztowac 400 zeta. Po drodze nie trzeba nic wymieniac, trawersy skladasz na starych uszczelkach a kolektor na masie uszczelniajacej, poniewaz tutaj chodzi TYLKO o odpalenie silnika. A jesli nie masz kompresji to plak nic nie da...

Doradzam ci takie dorażne kopanie w silniku, ponieważ tak jak mowisz silnik nie ma kompresji, wiec trzeba sie dowiedziec czy cisnienie spier... przez glowice czy pierścienie.

Jeszcze jedna sprawa, odepnij wąż który idzie od intercoolera do kolektora ssacego, jesli juz wypniesz ten wąż, to posadz kogos do auta zeby kręcił silnikiem, jesli z kolektora zacznie "strzelac" tzn. uciekać powietrze to znaczy ze przez zawory ucieka kompresja. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...