Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
gracek

Nie odpala po długim postoju - prośba o pomoc

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam pewien problem z autem żony. Dostała auto służbowe, a Vectra kilka miesięcy stała nieużywana. Przyszedł czas, aby ją sprzedać, ale auto nie odpala.

To co było robione do tej pory to wymiana filtra paliwa i próba odpalenia na samostarcie, która nie dała efektu.

Proszę o rady gdzie szukać problemu ?

Bardzo dziękuje

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez gracek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpierw napisz jaki masz silnik


tu masz mase o trudnym odpalaniu !

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Edytowano przez neo_82

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zapewne porządnie zapowietrzona

jeśli nie odpaliła mimo psikania plackiem - proponuje podac paliwo bezpośrednio z bańki do pompy pomijajac filtr i wtedy próbowac na samostarcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Gdzie szukać oznaczenia ? Dziś będę miał pewnie wgląd do dowodu jak żona znajdzie, a auto stoi u mechanika. Vectra sedan 2.0 DTI 101km. Rok prod. 2001 1-sza rej. 2002

Wydaje mi się, że jest to silnik: Y20DTH

Sprawdzę tą opcję w psikaniem z pominięciem filtra.

Edytowano przez gracek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakiego oznaczenia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

oznaczenie silnika

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Już podałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zalej świeże paliwo, albo na hol

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę o sugestie jeśli psikanie nie da rezultatu. Problemu pewnie będzie trzeba szukać w komorze spalania...wtryski, uszczelniacze ? Wolałbym nie wymieniać co popadnie tylko dojść co konkretnie

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gracek , marcinek w 3 poście napisał jak masz spróbować odpalić

X20DTH to przedlift

Y20DTH polift


warto przelewy sprawdzić z trójnikami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

neo x20dth występował również w poliftach. Taka dygresja bo znaczenia w tym temacie nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki neo. Poczytałem troszkę na forach i wg mnie najbardziej prawdopodobne:

1. Zapowietrzenie lub uszkodzenie ( pompa )

2. Przeskoczył łańcuch rozrządu

3. Brak kompresji ( pierścienie,zawory )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

2 i 3 możesz wykluczyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Najświeższa informacja

Kompresja na cylindrach

1) 2,5

2) 6

3) 0

4) 5

Co dalej ? Już się boję ;(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli podwiesiło go na zaworach pewnie... linka i na hol aż zapali.

Marcinek a powiedz mi dlaczego mozna wykluczyc brak kompresji, lub to ze przeskoczył rozrzad? po takim postoju w starym dieslu wszystko jest mozliwe...

Ale u autora tematu na pewno po prostu podwiesiło silnik na samoregulatorach (szklankach), czyli zwowory sie nie domykaja, i tak jak mowie, linka i na hol i nie obawiac sie niczego, kiedys musi załapać

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Chyba ze pierscienie sie roz****** to wtedy inna historia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Holować i się nie bać... gorzej nie będzie, najwyżej zapali

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Oj nie raz swojego targałem i można naprawdę długo tak jechać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jeszcze nie słyszałem o takim przypadku poza porządnym zapowietrzeniem - dlatego wykluczyłem. Ale jak widać wszystko jest możliwe. Nawet to że w baku jest benzyna. Ludzie czasami wpadają na forum, proszą, pytają - ale od siebie mało piszą... Taka dygresja odnośnie innych, niedawnych tematów - i kto wie czy tu nie podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Był targany na holu i nic. Dziwi fakt, że brak kompresji na wszystkich czterech cylindrach. Przeskoczenie rozrządu możliwe, ale z tego co wiem bardzo .. bardzo mało prawdopodobne. Jeśli tak by było to pewnie spustoszenie w silniku jakieś by było.

Teraz pewnie należałoby zdjąć głowicę i byłoby cokolwiek więcej widać. W sumie mogłoby to oznaczać dalszą zabawę i wymianę wielu elementów. Nie wiem, czy w to brnąć bo samo rozmontowanie głowicy i zamontowanie to ok. 1000 zł.

Jeśli czegoś nie wymyślę to chyba trzeba będzie sprzedać jako auto uszkodzone. Ktoś chętny ?

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wersja CDX, grzane fotele, klima, ksenony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wziął może - ale za daleko mam żeby to targac :-)

Podeślij jakieś szczegóły o tym aucie na meila marcinek180@gmail.com Foty też by się przydały

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiec ja bym zrobił tak, zdjac pokrywe zaworow, kolektor ssacy, odkrecic stopki od wałka rozrządu,odchylić go (wczesniej łańcuch rozrzadu spiąć jakas trytytka z kołem od wałka) odkrecic trawersy i powyciagac szklanki (samoregulatory). Potem na małej prasie "wypompować" olej ze szklanek, i złożyć wszystko spowrotem. Jesli po takim zabiegu nie odzyska kompresji to jedyne co mozliwe to pozapiekane, połamane pierscienie. Dzisiaj w taki sposób wskrzeszałem omege 2.2 dti, też stała długo, i okazalo sie po prostu ze szklanki podwieszały silnik.

Jezeli silnik jest "podwieszony" na szklankach to kazdy mechanik to rozpozna po charakterystycznym kręceniu silnika:) wtedy silnik kreci jakby akumulator mial 500 Ah a nie 75 heh

A w tym silniku jakby rozrzad przeskoczył to bys to słyszał

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> bo wystarczy 2 zabki zeby przeskoczył a rozpieprzy zawory. Takze o to był bym spokojny

Edytowano przez Adam92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć Adam92

Dzięki za sugestie sprawdzoną w realu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_wink.png" alt=";)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/wink@2x.png 2x" width="20" height="20"> Wszystko można sprawdzić tylko teraz obawiam się, że jeśli przyniesie to efekt i odpali na plaka po tym zabiegu to może potem nie odpalać na wtryskach ... pompa nieszczelna, układ paliwowy i zacznie się spirala wydatków i rzeczy, które trzeba przy okazji powymieniać.

Opcja o której wspomniałeś będzie mnie kosztować jakieś 350-400 zł i nie gwarantuje to, ze będzie wszystko OK. Głowa mnie rozbolała ... ehhhh

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego mi rozebranie tego wszystkiego i złożenie zabrało 1.5 godziny, w tym ze 3 przerwy na fajke, wiec watpie zeby to moglo kosztowac 400 zeta. Po drodze nie trzeba nic wymieniac, trawersy skladasz na starych uszczelkach a kolektor na masie uszczelniajacej, poniewaz tutaj chodzi TYLKO o odpalenie silnika. A jesli nie masz kompresji to plak nic nie da...

Doradzam ci takie dorażne kopanie w silniku, ponieważ tak jak mowisz silnik nie ma kompresji, wiec trzeba sie dowiedziec czy cisnienie spier... przez glowice czy pierścienie.

Jeszcze jedna sprawa, odepnij wąż który idzie od intercoolera do kolektora ssacego, jesli juz wypniesz ten wąż, to posadz kogos do auta zeby kręcił silnikiem, jesli z kolektora zacznie "strzelac" tzn. uciekać powietrze to znaczy ze przez zawory ucieka kompresja. Mam nadzieje ze rozumiesz o co mi chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...