Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BK21

Vectra 2.2 DTI po rozgrzaniu silnika klekocze, nie ma mocy i w trybie awaryjnym

Recommended Posts

Witajcie,


mam problem z moją Vectrą GTS 2.2 DTI w automacie. Auto po rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjny, silnik zaczyna głośno pracować (klekocze), auto nie ma mocy, potrafi zgasnąć jak się zatrzymam. Po ponownym odpaleniu silnika bardzo często jak wrzucam bieg również gaśnie (dławi się). Jak silnik ostygnie auto znowu normalnie pali. Lecz gdy tylko się rozgrzeje znowu to samo.


Byłem na komputerze, który wykrył następujące błędy:

P0340 - Czujnik położenia wału rozrządu ( którego nie ma w tym silniku podobno)

P0335 - Czujnik położenia wału korbowego (który został wymieniony na nowy)


(podobno błąd z czujnikiem położenia wału rozrządu którego nie ma mógł być źle zinterpretowany przez komputer)


Podobno w tym aucie jest pompa PSG16, która może być przyczyną.


Bardzo proszę o odpowiedzi może ktoś miał podobne objawy. Każdy mechanik mówi coś innego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kilku dni mam podobny problem, te same błędy, po przejechaniu kilku km auto wywala błąd, słychać głosy klekot silnika i brak mocy, auto ledwo ciągnie do około 2 tys. Puki co myślałem o zmianie czujnika położenia wału ale nie wydaje mi się żeby był uszkodzony

EDIT

auto pokazuje następujące błędy:

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, wadliwe dzialanie

P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

P1222 - <Nieznany kod błędu> - z tego co się orientuje błąd dotyczy pompy

jak pisałem wyżej auto przechodzi w tryb serwosowy i nie ma mocy, jednak gdy pochodzi chwile przechodzi znów w normalny tryb i chodzi idealnie, udało mi się dziś nagrać filmik jak to wygląda. Coraz bardziej coś mi podpowiada ze to awarii pompy :/

Edited by szczepek0905

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Witam,

Jakieś postępy u Ciebie kolego ? Bo ja od dwóch godzin mam identyczne objawy...

OP-COM pokazał mi błędy P0340 i P0335.

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas odpalonego auta wpiąć tester diagnostyczny i obserwować parametry czujników obrotu wału i pompy wtryskowej.ludzie komputer to nie tylko odczyt błędów. Czujnik prędkości obrotowej silnika ok 850 obrotów natomiast czujnik obrotów pompy przez pól czyli ok 425na jałowym. Jeśli gdzieś będzie w czasie bledu spadać do zera to tam problem

Pierw wymiana czujnika walu korbowego bo tani a jak nie pomoże to czujnik wałka w pompie. Są kurewnie drogie. Mam takie 2 jak cos

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tej pory byłem w domu tylko w weekendy i dziś pod wieczór będę sprawdzał czujnik położenia wału, wieczorem napisze czy to wina czujnika

EDIT

Sprawdziłem niedawno czujnik i okazało się ze jest do wymiany, nie sprawdzałem opcom-em ponieważ nie mogłem znaleźć bloku pomiarowego :/

łatwo można sprawdzić pod miernikiem i podgrzewając czujnik suszarką, poniżej zamieszczam filmik z instrukcją.

__________________________________________

EDIT

czujnik wymieniony i auto śmiga aż miło

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edited by szczepek0905

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam jakis rok temu mialem taki problem ze autko przechodzilo w tryb awaryjny pojechalem do mechanika podpiol pod kompa i pokazalo blad czujnika map sensor nie wymienialem go tylko machanik przeczyscil styki i wszystko bylo ok az do dzis. Jak autko jest zimne to co chwila wchodzilo w trzyb awaryjny po czym po chwili wracalo do normy. gdy sie rozgrzalo to wszystko bylo ok myslicie ze to znowy moze byc map sensor? czy moze tak jak kolega pisal awaria pompy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymień jedno i drugie jeśli wolisz "gdybać" niż zobaczyć co komp pokaże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam serdecznie

Mam uszkodzoną pompe VP44 (dwu wtyczkowa). Identyczna sytacja jak na rysunku

Please login or register to see this link.

(uszkodzone te same ścieżki :/)

Obrajwy miałem identyczne jak kolega szczepanek0905. Z tym że na tą chwile samochód już wogóle nie chce odpalić.

ponoć te pompy nie da się zregenerować? czy jest to prawda. Jeśli nie to czy ktoś był by w stanie polecić kogoś kto by się tego podjoł


nikt nie pomoże ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przecież jest nie jeden temat o tej pompie i wychodzi że sterownik jest już złom ,samą pompę można naprawić a sterownik założyć z innej pompy,tak zrobiłem w moim przypadku

Edited by dare40

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaki miałeś przebieg gdy ta pompa Ci padła? Ja wlałem dodatek ON do czyszczenia układu paliwowego diesel oraz zatankowałem do pełna Verve ON :/ (która ten dodatek zawiera) popierdzieliły mi się pistolety na stacji a chciałem wlać zwykły ON .Możliwe że tym zabiegiem załatwiłem pompę? mam przebieg 240 000 km. przy 170 000 uszczelniałem przewody przy pompie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa mi nie padła tylko sterownik ale to na 99% z mojej winy , pompa była przy okazji na przeglądzie i jest funfel nówka przebieg około 300tyś. , najlepiej zalej oleju 2T Orlenu około 250ml. na bak

a z tym zalaniem to mogłes pomóc bo te lepsze są bardzo suche do tego ulepszacz , jak zawsze jak leje lepsze paliwo to dolewam oleju 2T

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompę chce wysłać tu:

Please login or register to see this link.

, ktos miał styczność z tym zakładem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to wszystkiego najlepszego , przerabiałem temat u nich mam do nich 6 km

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> , porażka nie dość że bardzo drodzy to papraki , mechanicznie pompy bardzo dobrze naprawiają tu

Please login or register to see this link.

a ze sterownikiem uderz tutaj

Please login or register to see this link.


I co Dzwoniłeś do nich ? Byłem dzisiaj w detechrumia w sprawie wymiany wytrysków i jestem wstępie umówiony na wymianę końcówek wtryskowych, pelna usługa zostawiam auto odbieram następnego dnia i połowę taniej niż. W Redzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj wysłałem do electric24, jak radziłeś

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> naprawią elektornikę i przetestują czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Jak wróci pompa z regeneracji napisze jaka cena / obsługa i czy auto śmiga

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pompa wróciła oddałem do montażu

500 zł naprawa sterownika

500 zł uszczelnienie + (cos przy tłoczku było grzebane)

200 zł testowanie na stole probierczym

razem 1200 zł + gwarancja na 6 mc

Elegancko zapakowana + plomby gwarancyjne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepiej bylo uzywana kupic i dać na stol do sprawdzenia. Jak twoja wytrzyma rok to wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A za używkę ile dasz praktycznie to samo i może być gorszy złom i nie wytrzyma roku tylko do końca żywota silnika , te pompy mechanicznie są bardzo dobre nie to co w VB tylko niestety sterowniki padają

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomp jest od za..bania w cenie od 700 zl dajesz na stol i jak ok to wkladasz 2 godzinki i pompka siedzi w aucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

auto odpaliło i wszystko chodziło normalnie do puki nie rozgrzał sie do 90 stopni :/ Wywala błąd czujnika położenia wału... masakra jakaś. Chyba wróciłem do punktu wyjscia :/ co tu robic ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zrobić pomiar jak silnik nagrzany wpiąć tester i sprawdzić liczbę obrotów pompy i liczbę obrotów silnika wszystko wyjaśni!

Share this post


Link to post
Share on other sites

w poniedziałek wymieniam czujnik położenia wału... jak to nie pomoże to nie wiem

Please login or register to see this image.

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Share this post


Link to post
Share on other sites

a sprawdziłeś czy to czujnik czy po prostu metodą prób i błędów będziesz dochodził końca?

Share this post


Link to post
Share on other sites

po rozgrzaniu czujnik zaczynał głupiec i pokazywał jakieś dziwne wartości. Został wymieniony. Ale to nie koniec problemów choć auto ładnie jeździ... jest ogromny problem z odpaleniem (czasem trzeba pomóc plakiem). Na zimnym oraz po jeździe gdy samochód postoi z 15 min. Ktoś może coś poradzić?

Edited by poldon100

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przed odpaleniem wyciągnij wtyczkę czujnika temperatury silnika , jak odpali od strzała to pompa kończy żywota a jak nic się niezmienni to się zapowietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa regenerowana 2 tyg temu (naprawa sterownika) i mechanicznie ponoć w dobrym stanie ( sprawdzana na stole) to myślisz że by się już kończyła?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...