Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Polecane posty

Witajcie,


mam problem z moją Vectrą GTS 2.2 DTI w automacie. Auto po rozgrzaniu przechodzi w tryb awaryjny, silnik zaczyna głośno pracować (klekocze), auto nie ma mocy, potrafi zgasnąć jak się zatrzymam. Po ponownym odpaleniu silnika bardzo często jak wrzucam bieg również gaśnie (dławi się). Jak silnik ostygnie auto znowu normalnie pali. Lecz gdy tylko się rozgrzeje znowu to samo.


Byłem na komputerze, który wykrył następujące błędy:

P0340 - Czujnik położenia wału rozrządu ( którego nie ma w tym silniku podobno)

P0335 - Czujnik położenia wału korbowego (który został wymieniony na nowy)


(podobno błąd z czujnikiem położenia wału rozrządu którego nie ma mógł być źle zinterpretowany przez komputer)


Podobno w tym aucie jest pompa PSG16, która może być przyczyną.


Bardzo proszę o odpowiedzi może ktoś miał podobne objawy. Każdy mechanik mówi coś innego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kilku dni mam podobny problem, te same błędy, po przejechaniu kilku km auto wywala błąd, słychać głosy klekot silnika i brak mocy, auto ledwo ciągnie do około 2 tys. Puki co myślałem o zmianie czujnika położenia wału ale nie wydaje mi się żeby był uszkodzony

EDIT

auto pokazuje następujące błędy:

P0340 - Obwód czujnika pozycji walka rozrzadu, wadliwe dzialanie

P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

P1222 - <Nieznany kod błędu> - z tego co się orientuje błąd dotyczy pompy

jak pisałem wyżej auto przechodzi w tryb serwosowy i nie ma mocy, jednak gdy pochodzi chwile przechodzi znów w normalny tryb i chodzi idealnie, udało mi się dziś nagrać filmik jak to wygląda. Coraz bardziej coś mi podpowiada ze to awarii pompy :/

Edytowano przez szczepek0905

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Witam,

Jakieś postępy u Ciebie kolego ? Bo ja od dwóch godzin mam identyczne objawy...

OP-COM pokazał mi błędy P0340 i P0335.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podczas odpalonego auta wpiąć tester diagnostyczny i obserwować parametry czujników obrotu wału i pompy wtryskowej.ludzie komputer to nie tylko odczyt błędów. Czujnik prędkości obrotowej silnika ok 850 obrotów natomiast czujnik obrotów pompy przez pól czyli ok 425na jałowym. Jeśli gdzieś będzie w czasie bledu spadać do zera to tam problem

Pierw wymiana czujnika walu korbowego bo tani a jak nie pomoże to czujnik wałka w pompie. Są kurewnie drogie. Mam takie 2 jak cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do tej pory byłem w domu tylko w weekendy i dziś pod wieczór będę sprawdzał czujnik położenia wału, wieczorem napisze czy to wina czujnika

EDIT

Sprawdziłem niedawno czujnik i okazało się ze jest do wymiany, nie sprawdzałem opcom-em ponieważ nie mogłem znaleźć bloku pomiarowego :/

łatwo można sprawdzić pod miernikiem i podgrzewając czujnik suszarką, poniżej zamieszczam filmik z instrukcją.

__________________________________________

EDIT

czujnik wymieniony i auto śmiga aż miło

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Edytowano przez szczepek0905

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam jakis rok temu mialem taki problem ze autko przechodzilo w tryb awaryjny pojechalem do mechanika podpiol pod kompa i pokazalo blad czujnika map sensor nie wymienialem go tylko machanik przeczyscil styki i wszystko bylo ok az do dzis. Jak autko jest zimne to co chwila wchodzilo w trzyb awaryjny po czym po chwili wracalo do normy. gdy sie rozgrzalo to wszystko bylo ok myslicie ze to znowy moze byc map sensor? czy moze tak jak kolega pisal awaria pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymień jedno i drugie jeśli wolisz "gdybać" niż zobaczyć co komp pokaże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

Mam uszkodzoną pompe VP44 (dwu wtyczkowa). Identyczna sytacja jak na rysunku

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

(uszkodzone te same ścieżki :/)

Obrajwy miałem identyczne jak kolega szczepanek0905. Z tym że na tą chwile samochód już wogóle nie chce odpalić.

ponoć te pompy nie da się zregenerować? czy jest to prawda. Jeśli nie to czy ktoś był by w stanie polecić kogoś kto by się tego podjoł


nikt nie pomoże ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przecież jest nie jeden temat o tej pompie i wychodzi że sterownik jest już złom ,samą pompę można naprawić a sterownik założyć z innej pompy,tak zrobiłem w moim przypadku

Edytowano przez dare40

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jaki miałeś przebieg gdy ta pompa Ci padła? Ja wlałem dodatek ON do czyszczenia układu paliwowego diesel oraz zatankowałem do pełna Verve ON :/ (która ten dodatek zawiera) popierdzieliły mi się pistolety na stacji a chciałem wlać zwykły ON .Możliwe że tym zabiegiem załatwiłem pompę? mam przebieg 240 000 km. przy 170 000 uszczelniałem przewody przy pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa mi nie padła tylko sterownik ale to na 99% z mojej winy , pompa była przy okazji na przeglądzie i jest funfel nówka przebieg około 300tyś. , najlepiej zalej oleju 2T Orlenu około 250ml. na bak

a z tym zalaniem to mogłes pomóc bo te lepsze są bardzo suche do tego ulepszacz , jak zawsze jak leje lepsze paliwo to dolewam oleju 2T

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompę chce wysłać tu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

, ktos miał styczność z tym zakładem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to wszystkiego najlepszego , przerabiałem temat u nich mam do nich 6 km

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_biggrin.png" alt=":D" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> , porażka nie dość że bardzo drodzy to papraki , mechanicznie pompy bardzo dobrze naprawiają tu

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

a ze sterownikiem uderz tutaj

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link


I co Dzwoniłeś do nich ? Byłem dzisiaj w detechrumia w sprawie wymiany wytrysków i jestem wstępie umówiony na wymianę końcówek wtryskowych, pelna usługa zostawiam auto odbieram następnego dnia i połowę taniej niż. W Redzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wysłałem do electric24, jak radziłeś

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20"> naprawią elektornikę i przetestują czy nie ma uszkodzeń mechanicznych. Jak wróci pompa z regeneracji napisze jaka cena / obsługa i czy auto śmiga

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pompa wróciła oddałem do montażu

500 zł naprawa sterownika

500 zł uszczelnienie + (cos przy tłoczku było grzebane)

200 zł testowanie na stole probierczym

razem 1200 zł + gwarancja na 6 mc

Elegancko zapakowana + plomby gwarancyjne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Lepiej bylo uzywana kupic i dać na stol do sprawdzenia. Jak twoja wytrzyma rok to wszystko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A za używkę ile dasz praktycznie to samo i może być gorszy złom i nie wytrzyma roku tylko do końca żywota silnika , te pompy mechanicznie są bardzo dobre nie to co w VB tylko niestety sterowniki padają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomp jest od za..bania w cenie od 700 zl dajesz na stol i jak ok to wkladasz 2 godzinki i pompka siedzi w aucie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

auto odpaliło i wszystko chodziło normalnie do puki nie rozgrzał sie do 90 stopni :/ Wywala błąd czujnika położenia wału... masakra jakaś. Chyba wróciłem do punktu wyjscia :/ co tu robic ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrobić pomiar jak silnik nagrzany wpiąć tester i sprawdzić liczbę obrotów pompy i liczbę obrotów silnika wszystko wyjaśni!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w poniedziałek wymieniam czujnik położenia wału... jak to nie pomoże to nie wiem

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć image

/emoticons/default_smile.png" alt=":)" srcset="https://forum.vectraklub.pl/uploads/emoticons/smile@2x.png 2x" width="20" height="20">

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a sprawdziłeś czy to czujnik czy po prostu metodą prób i błędów będziesz dochodził końca?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

po rozgrzaniu czujnik zaczynał głupiec i pokazywał jakieś dziwne wartości. Został wymieniony. Ale to nie koniec problemów choć auto ładnie jeździ... jest ogromny problem z odpaleniem (czasem trzeba pomóc plakiem). Na zimnym oraz po jeździe gdy samochód postoi z 15 min. Ktoś może coś poradzić?

Edytowano przez poldon100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przed odpaleniem wyciągnij wtyczkę czujnika temperatury silnika , jak odpali od strzała to pompa kończy żywota a jak nic się niezmienni to się zapowietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa regenerowana 2 tyg temu (naprawa sterownika) i mechanicznie ponoć w dobrym stanie ( sprawdzana na stole) to myślisz że by się już kończyła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...