Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Halski83

Vectra 1.6 16v silnik X16XEL, problem ze skrzynią/silnikiem?

Polecane posty

Witam serdecznie,

Piszę po raz pierwszy na tym forum więc z góry prośba o wyrozumiałość jeśli napisałem coś nie tak lub nie w tym dziale. Przeszukałem inne tematy na forum ale nie znalazłem nikogo z podobnym problemem.

A teraz do rzeczy: posiadam jak w tytule Vectrę B 1.6 16V z silnikiem X16XEL benzyna+gaz (ok. 300 000 przebiegu, olej Motul 5W40 po wymianie 2 tyg. temu) oraz z automatyczną skrzynią biegów. Mam z nią dwa problemy z którymi mechanik jak do tej pory nie może sobie poradzić.

Pierwszy (nowszy) - gdy jadę samochodem następuje dziwne zjawisko, które objawia się najczęściej przy prędkości około 30km/h oraz 80km/h. Gdy samochód rozkręca się do tej prędkości to nagle wskazówka prędkościomierza staje praktycznie w miejscu, obroty skaczą o jakiś 1000 w górę (przy 80km/h z 2000 do 3000 obrotów w ułamku sekundy) a auto zaczyna szarpać. Sprawia to wrażenie jakby nie mógł wrzucić kolejnego biegu (ale to tylko przypuszczenie). Chwilę tak pojedzie a potem jakoś się "przełamuje" i przyspiesza. Pogoda nie ma tu znaczenia (ciepło/zimno), natomiast zdarza się to jak do tej pory wyłącznie przy rozgrzanym silniku i po przełączeniu na gaz (niekoniecznie od razu tylko gdy silnik chodził na gazie), zdarzyło się również 2 razy zaraz po zatankowaniu gazu. Innych "prawidłowości" nie zauważyłem.

Drugi (starszy) - gdy ruszam z miejsca samochód normalnie przyspiesza bardzo szybko na początku natomiast czasami ruszając sprawia wrażenie jakby go coś dławiło, rozpędza się BARDZO powoli (przyspiesza kilkukrotnie wolniej niż wcześniej). Tak wolno, że rozpędzenie się do 60km/h zajmuje mu dobre kilkanaście sekund. Próbowałem przełączać między benzyną i gazem ale nie zauważyłem żadnej zmiany - potrafi się zadławić na jednym i drugim, pogoda też zdaje się nie mieć znaczenia, podobnie jak to czy silnik jest rozgrzany czy nie. Po prostu na jednych światłach rusza tak szybko, że odstawia inne auta za sobą a na drugich rusza tak wolno, że tylko czekam aż zaczną na mnie trąbić.

Czy spotkał się ktoś z Was z podobnymi problemami lub podejrzewa co może być ich przyczyną? Mechanik jest jak na razie bezradny więc byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaki gaz? Check się świeci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żadne kontrolki się nie świecą. Nie wiem niestety jaka instalacja. Poniżej to jest w wyciągu ze świadectwa homologacji:

Parownik: OMUL

Zawór odcinający: OMUL

Wielozawór: Tomasetto

Gazoszczelna obudowa: G.R.O.

Wlew paliwa: Tomasetto

Elektroniczna jednostka sterująca: A.E.B. KING

Wtryskiwacz gazu: OMUL

FIltr gazu: KING

Czujnik ciśnienia: A.E.B. 0,25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PKT. 1 i 2 - Kiedy zmieniany był olej w skrzyni biegów wraz z filtrem ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odkąd go kupiliśmy (czerwiec 2013) to ani razu nie był wymieniany olej w skrzyni biegów ani filtry. Wcześniejsza właścicielka nie potrafiła nic powiedzieć na temat samochodu bo ona tylko "lała i jeździła". Rozumiem, że proponujesz wymianę oleju w skrzyni biegów i filtry? Jakiej marki olej najlepiej kupić do tej wymiany i ile będzie go potrzeba? Podobnie z filtrem - jaki warto kupić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Olej: Febi - FE08971 - 1,1 L

Filtr: HP207 690 - 75zł


Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Jakikolwiek, aby nowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za krótką i rzeczową informację. Mam jeszcze tylko 2 pytania - czy 1l tego oleju (sprzedają go po 1l) wystarczy czy koniecznie potrzeba, żeby to było 1,1l? Gdzie w takiej cenie jak piszesz mógłbym dostać ten filtr? W necie gdzie nie patrzę to poniżej 105 zł nigdzie go nie znalazłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Edytowano przez octave

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Utwórz nowe...