Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Halski83

Vectra 1.6 16v silnik X16XEL, problem ze skrzynią/silnikiem?

Recommended Posts

Witam serdecznie,

Piszę po raz pierwszy na tym forum więc z góry prośba o wyrozumiałość jeśli napisałem coś nie tak lub nie w tym dziale. Przeszukałem inne tematy na forum ale nie znalazłem nikogo z podobnym problemem.

A teraz do rzeczy: posiadam jak w tytule Vectrę B 1.6 16V z silnikiem X16XEL benzyna+gaz (ok. 300 000 przebiegu, olej Motul 5W40 po wymianie 2 tyg. temu) oraz z automatyczną skrzynią biegów. Mam z nią dwa problemy z którymi mechanik jak do tej pory nie może sobie poradzić.

Pierwszy (nowszy) - gdy jadę samochodem następuje dziwne zjawisko, które objawia się najczęściej przy prędkości około 30km/h oraz 80km/h. Gdy samochód rozkręca się do tej prędkości to nagle wskazówka prędkościomierza staje praktycznie w miejscu, obroty skaczą o jakiś 1000 w górę (przy 80km/h z 2000 do 3000 obrotów w ułamku sekundy) a auto zaczyna szarpać. Sprawia to wrażenie jakby nie mógł wrzucić kolejnego biegu (ale to tylko przypuszczenie). Chwilę tak pojedzie a potem jakoś się "przełamuje" i przyspiesza. Pogoda nie ma tu znaczenia (ciepło/zimno), natomiast zdarza się to jak do tej pory wyłącznie przy rozgrzanym silniku i po przełączeniu na gaz (niekoniecznie od razu tylko gdy silnik chodził na gazie), zdarzyło się również 2 razy zaraz po zatankowaniu gazu. Innych "prawidłowości" nie zauważyłem.

Drugi (starszy) - gdy ruszam z miejsca samochód normalnie przyspiesza bardzo szybko na początku natomiast czasami ruszając sprawia wrażenie jakby go coś dławiło, rozpędza się BARDZO powoli (przyspiesza kilkukrotnie wolniej niż wcześniej). Tak wolno, że rozpędzenie się do 60km/h zajmuje mu dobre kilkanaście sekund. Próbowałem przełączać między benzyną i gazem ale nie zauważyłem żadnej zmiany - potrafi się zadławić na jednym i drugim, pogoda też zdaje się nie mieć znaczenia, podobnie jak to czy silnik jest rozgrzany czy nie. Po prostu na jednych światłach rusza tak szybko, że odstawia inne auta za sobą a na drugich rusza tak wolno, że tylko czekam aż zaczną na mnie trąbić.

Czy spotkał się ktoś z Was z podobnymi problemami lub podejrzewa co może być ich przyczyną? Mechanik jest jak na razie bezradny więc byłbym wdzięczny za wszelkie wskazówki.

Pozdrawiam serdecznie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki gaz? Check się świeci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Żadne kontrolki się nie świecą. Nie wiem niestety jaka instalacja. Poniżej to jest w wyciągu ze świadectwa homologacji:

Parownik: OMUL

Zawór odcinający: OMUL

Wielozawór: Tomasetto

Gazoszczelna obudowa: G.R.O.

Wlew paliwa: Tomasetto

Elektroniczna jednostka sterująca: A.E.B. KING

Wtryskiwacz gazu: OMUL

FIltr gazu: KING

Czujnik ciśnienia: A.E.B. 0,25

Share this post


Link to post
Share on other sites

PKT. 1 i 2 - Kiedy zmieniany był olej w skrzyni biegów wraz z filtrem ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkąd go kupiliśmy (czerwiec 2013) to ani razu nie był wymieniany olej w skrzyni biegów ani filtry. Wcześniejsza właścicielka nie potrafiła nic powiedzieć na temat samochodu bo ona tylko "lała i jeździła". Rozumiem, że proponujesz wymianę oleju w skrzyni biegów i filtry? Jakiej marki olej najlepiej kupić do tej wymiany i ile będzie go potrzeba? Podobnie z filtrem - jaki warto kupić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olej: Febi - FE08971 - 1,1 L

Filtr: HP207 690 - 75zł


Please login or register to see this quote.

Jakikolwiek, aby nowy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za krótką i rzeczową informację. Mam jeszcze tylko 2 pytania - czy 1l tego oleju (sprzedają go po 1l) wystarczy czy koniecznie potrzeba, żeby to było 1,1l? Gdzie w takiej cenie jak piszesz mógłbym dostać ten filtr? W necie gdzie nie patrzę to poniżej 105 zł nigdzie go nie znalazłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by octave

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...